Nu ben ik dagvoorzitter van de Kwartaaldag morgen, samen met een collega. We zijn nog op zoek (lekker lastminute

Hebben jullie nog leuke ideeën? Ik wilde een Nederland in Beweging-sessie doen, maar m'n collega wil zichzelf niet voor gek zetten haha
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mloes schreef:Bij het bedrijf waar ik werk organiseren we 4x per jaar een Kwartaaldag. Dan komen alle collega's bij elkaar, delen we kennis en hebben we een leuke tijd samen.
Nu ben ik dagvoorzitter van de Kwartaaldag morgen, samen met een collega. We zijn nog op zoek (lekker lastminute) naar een leuke opening of ijsbreker. Mag best iets fysieks zijn, in 5 a 10 minuten.
Hebben jullie nog leuke ideeën? Ik wilde een Nederland in Beweging-sessie doen, maar m'n collega wil zichzelf niet voor gek zetten haha
Suliko schreef:Je kan de dag met een oefening uit de democratische dialoogvoering starten! Wij doen dit regelmatig op de studie met gespreksvoering en groepswerk, blijft leuk en grappig. Het gaat erom dat iedereen met verschillende gevoelens en ideeën de dag begint (weerstand of juist zin, slecht geslapen, wil eigenlijk nog in bed liggen, ben blij weg te zijn van mijn kinderen etc) en dat deze erkend mogen worden en vooral ook dat er herkenning kan zijn.
Iedereen gaat in een kring staan en popcornstyle stap je naar voren en deel je in enkele zinnen hoe je erbij staat of hoe je over de dag denkt of wat je maar kwijt wilt. Iedereen die dit herkent doet een stap naar voren. Dan stap je weer naar achter en ga je door tot alles wat gezegd moet worden gezegd is.
Het begin is soms wat ongemakkelijk, maar als er eenmaal iemand begint (bijv jij of je collega), gaat het vaak los en komen er grappige, stomme en herkenbare gevoelens naar voren. Weerstand is dan vaak ook weg en mensen voelen zich open naar elkaar.