Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
zonnebloem18 schreef:Trouwens wel typisch dat de bouwvak nog zo ingeburgerd is, want het is eigenlijk allang afgeschaft. Ik vind het ook zoiets onlogisch om als bedrijf 3 weken helemaal dicht te gaan.
Citaat:Er bestaat al jaren geen verplichte bouwvak meer. Maar omdat veel bouwbedrijven behoefte hebben aan een richtlijn voor de collectieve bedrijfssluiting in de zomer, publiceren wij elkaar jaar hiervoor het terugvaladvies op onze website.
Hieronder tref je het terugvaladvies voor de bouwvak 2020 t/m 2023. Deze data zijn slechts een advies, er bestaat voor ondernemers geen verplichting deze data aan te houden of het bedrijf collectief te sluiten gedurende deze periode.
AmyJamess schreef:Inprincipe word er hier niet moeilijk over gedaan. Mits je het optijd aangeeft en overlegt met je directe collega's.
En hier mogen we alleen in December geen vrije dagen nemen. Dit ivm de drukte maar dat is ook direct aangegeven bij de sollicitatie dus daar heb ik dan ook geen problemen mee.
Faya__ schreef:Op dit moment heel makkelijk. Als het maar in de agenda past. Ik ruil regelmatig m'n vaste vrije dag tegen een andere, zowel op mijn verzoek als omdat dat beter past qua werk (werkt dus twee kanten op). Ben er erg blij mee. Heb hiervoor in een (onderbezet) ziekenhuis gewerkt en hoewel er wel altijd werd meegedacht was het daar echt wel moeilijker of moesten de roosteraars veel (te veel) moeite doen.
moonsparkle schreef:Faya__ schreef:Op dit moment heel makkelijk. Als het maar in de agenda past. Ik ruil regelmatig m'n vaste vrije dag tegen een andere, zowel op mijn verzoek als omdat dat beter past qua werk (werkt dus twee kanten op). Ben er erg blij mee. Heb hiervoor in een (onderbezet) ziekenhuis gewerkt en hoewel er wel altijd werd meegedacht was het daar echt wel moeilijker of moesten de roosteraars veel (te veel) moeite doen.
En wat doe je nu dan? Ook nog wel een zelfde functie?
_Lorette_ schreef:Bij ons is de bouwvak ook logisch, net als de wintersluiting. We onderhouden woningen in bewoonde staat. Die bewoners hebben er denk ik niet veel trek in dat we de kerstvakantie en hele zomervakantie in de woning staan om te renoveren. De werkzaamheden zijn normaal gesproken al ingrijpend genoeg.![]()
Hier is gelukkig nooit sprake van voorrang krijgen op bepaalde vakanties. Dat is dan ook weer het voordeel van een bedrijfssluiting. De weken vallen samen met de kerstvakantie (maximaal 2 weken voor kantoorpersoneel, verplicht 3 weken voor vaklieden) en 3 weken van de zomervakantie, dus je hebt sowieso twee vakanties die samenvallen met die van schoolgaande kinderen. Alles daarbuiten neem je op in overleg. Eigenlijk nooit gedoe over...