Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Texas02 schreef:Ja, het klinkt inderdaad wel heel goed, werken vanuit huis. Geen reizen, direct thuis zijn, pauze thuis. Lijkt me heerlijk! Ik zie ook wel van KPN enzo dit soort vacatures voorbij komen, ik moet me er toch maar eens verder in verdiepen. Het enige probleem hier is wel dat ik eigenlijk alleen mijn slaapkamer heb waar ik zou kunnen werken, dan moet ik wel eerst in een kachel investeren
conejo schreef:Die 15 min is landelijk zo geregeld bij call center in ieder geval waarvan ik her weet. Is idd een van de dingen die andrs moet in de call centers.
Citaat:Dat betekent dat Teleperformance de werknemer nu bijna 2900 euro moet betalen aan achterstallig salaris en vakantiegeld, wettelijke verhoging en incassokosten. Ook moet het bedrijf opdraaien voor bijna 800 euro aan juridische kosten van de werknemer.
KSHancox schreef:conejo schreef:Die 15 min is landelijk zo geregeld bij call center in ieder geval waarvan ik her weet. Is idd een van de dingen die andrs moet in de call centers.
https://www.rtlnieuws.nl/economie/life/ ... et-betalenCitaat:Dat betekent dat Teleperformance de werknemer nu bijna 2900 euro moet betalen aan achterstallig salaris en vakantiegeld, wettelijke verhoging en incassokosten. Ook moet het bedrijf opdraaien voor bijna 800 euro aan juridische kosten van de werknemer.
Dat iets algemeen wordt geaccepteerd, betekent niet dat het mag.
conejo schreef:Texas02 schreef:Ja, het klinkt inderdaad wel heel goed, werken vanuit huis. Geen reizen, direct thuis zijn, pauze thuis. Lijkt me heerlijk! Ik zie ook wel van KPN enzo dit soort vacatures voorbij komen, ik moet me er toch maar eens verder in verdiepen. Het enige probleem hier is wel dat ik eigenlijk alleen mijn slaapkamer heb waar ik zou kunnen werken, dan moet ik wel eerst in een kachel investeren
Ik woon ineen oude boerderij met alleen beneden in de woonkamer en keuken een gaskachel. Hebben voor boven een elektrische kachel aangeschaft voor werken 1 met wifi zodat ik die zo kan instellen daat die aan gaat optijd zodat de kamer al warm is. En heb een dunne wollen alpaca deken en op echt koude dagen een elektrische deken waar je onder kan.en voordeel dat niemand je ziet je kan gewoon aantrekken wat warm is hoeft er niet leuk uit te zien.
KSHancox schreef:Die 15 min is landelijk zo geregeld bij call center in ieder geval waarvan ik her weet. Is idd een van de dingen die andrs moet in de call centers.
https://www.rtlnieuws.nl/economie/life/ ... et-betalenCitaat:Dat betekent dat Teleperformance de werknemer nu bijna 2900 euro moet betalen aan achterstallig salaris en vakantiegeld, wettelijke verhoging en incassokosten. Ook moet het bedrijf opdraaien voor bijna 800 euro aan juridische kosten van de werknemer.
Dat iets algemeen wordt geaccepteerd, betekent niet dat het mag.
Texas02 schreef:Texas02 schreef:Ja, het klinkt inderdaad wel heel goed, werken vanuit huis. Geen reizen, direct thuis zijn, pauze thuis. Lijkt me heerlijk! Ik zie ook wel van KPN enzo dit soort vacatures voorbij komen, ik moet me er toch maar eens verder in verdiepen. Het enige probleem hier is wel dat ik eigenlijk alleen mijn slaapkamer heb waar ik zou kunnen werken, dan moet ik wel eerst in een kachel investeren
Ik woon ineen oude boerderij met alleen beneden in de woonkamer en keuken een gaskachel. Hebben voor boven een elektrische kachel aangeschaft voor werken 1 met wifi zodat ik die zo kan instellen daat die aan gaat optijd zodat de kamer al warm is. En heb een dunne wollen alpaca deken en op echt koude dagen een elektrische deken waar je onder kan.en voordeel dat niemand je ziet je kan gewoon aantrekken wat warm is hoeft er niet leuk uit te zien.
cursebreaker schreef:Of het nu Teleperformance is, of welk ander bedrijf dan ook (want ook bedrijfs grootte heeft niet perse wat te zeggen want kijk iets verder terug maar naar een werknemer die geen pauze mag nemen binnen een klein bedrijf), het is gewoon nooit fijn of goed te noemen als iemand het werk binnen een bedrijf zo ervaart en er zulke dingen voorvallen natuurlijk. Dat soort dingen zou ook echt niet moeten voorkomen en het is echt naar dat dit wel gebeurd. Ik heb zo in de supermarkt branche dan ook wel weer genoeg oliebol over me heen gehad bv. het is helaas echt overal En het is vooral ook echt jammer dat je dan vaak ook met de 'hulp lijnen' binnen zo'n bedrijf nergens komt, want ze zijn er daar specifiek voor ook mja.
Maar ik denk wel dat inderdaad ieders individuele ervaring binnen zo’n groot bedrijf zo enorm verschillend kan zijn en dat wat voor de een een vreselijke werkplek is, voor de ander minder is omdat ieders omstandigheden anders zijn. Ik ken mensen die me zeiden toen ik de baan net had, ‘ik ging gillend weg na een maand’ of die zeiden ‘ik heb er met enorm veel plezier 2 jaar gewerkt’.
Ik heb niet perse doorgroeimogelijkheden bv, dus ik zal in dat opzicht ook tegen een stuk minder potentiële drempels oplopen als iemand die dat dan wel zo heeft ervaren - maar ik kan anderzijds net zo goed tzt tegen andere dingen aanlopen weer natuurlijk. Maar zo is mijn eigen supervisor 21 jaar nu en die is dus bv. echt enorm snel doorgegroeid binnen een paar jaar dat hij er nu werkzaam is, dus ik denk dat er toch ook wel genoeg mogelijk is, maar ik snap het volledig dat in de omschrijving hierboven, je echt helemaal klaar bent met zo'n bedrijf
Ik zit dan bij het Bol.com project via Teleperformance. Denk dat het idd ook een beetje geluk of pech is met oa managers/teamleiders e.d. ook ja. Ik werk dan ook volledig vanuit thuis, dus ik krijg niks mee van on-the-floor issues zoals pesten, racisme, roddelen enz. Dat maakt het als werknemer denk ik ook al een andere ervaring gelijk denk ik. So far, is mijn contact met mijn directe supervisor in ieder geval prettig en bestaat zijn team uit voornamelijk allemaal nieuwe mensen, waardoor iedereen een beetje in hetzelfde schuitje zit waardoor onze gezamenlijke groeps chat op Teams ook wel gewoon gezellig is, elkaar uithelpen enz. maar waar ook de ruimte is elkaar wat beter te leren kennen.
Een aantal dingen die genoemd worden, zijn ondertussen ook al veranderd want er is nu idd wel pensioenopbouw en ook de uren die extra betaald worden liggen nu iets anders enz. Het is van wat ik zo mee krijg wel een bedrijf wat probeert mee te groeien, al mag het in deze branche met sommige dingen wel wat sneller ja.
Contract goed nakijken moet je idd overal doen, want in elke branche proberen ze met kleine lettertjes soms wel dingen erin te zetten waar je vraagtekens bij kunt zetten.
Ik moet natuurlijk ook echt nog een tijdje doorwerken om echt een beter beeld te krijgen van alles, want moet de 3 maanden nog volmaken. Ik heb wel gelijk een vuurdoop met Black Friday, Sinterklaas en Kerst er achteraan Misschien zal ik ook vast tzt wel dingen hebben die ik minder vind, en als er echt grote dingen aan zijn heb ik gelukkig de luxe om ook te zeggen 'houdoe' maar so far zijn het gewoon kleine dingen en ook dingen waar je wel aan kunt wennen omdat het een kwestie is van ook nog groeien in de job, maar we gaan het meemaken in the long run. En dan is het rond de 6 maanden nog even kijken of je dan überhaupt verlengd gaat worden nog haha - heb nu een 7 maanden contract.