Ik meld me iig (onder werktijd, toch ambtenaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rocamor schreef:Geen ambtenaar, maar wel blij dat jullie mijn grapje zo sportief oppakken
Silenna schreef:Rocamor schreef:En ook nog iemand die al 9 jaar niet meer ingelogd is.
Vooroordeel wordt wel bevestigd, dat ambtenaren traag zijn
Jongens, kunnen we dit weglakken?
Rocamor schreef:Purny, ik denk dat er bij ambtenaren net zoveel actieve medewerkers zijn als bij de niet-ambtenaren. Echter zullen de meesten last hebben van bureaucratie, waardoor het traag lijkt.
Om een voorbeeld te geven, in onze straat is begin dit jaar een boom om gegaan. Blijkt dat 80-90% van de bomen die nog stonden, hetzelfde probleem had als die boom die omgegaan is. Kortom, we zaten met een bo(o)m op scherp in de straat, de vraag was niet meer OF ze om zouden vallen bij wat wind, maar wanneer. Alle bomen moesten dus gekapt en vervangen worden. Kapvergunning aangevraagd door wegbeheerder. Alles in overeenstemming met onze gemeente en in overleg met de bewoners. 1 dag voor verstrijken van de bezwaarperiode komen er klagers, dus kap in eerste instantie stilgelegd, al het materieel om te kappen stond al klaar. En dat waren geen klagers uit onze straat maar mensen van verderop. Tja, daar kunnen die medewerkers niks aan doen he!?
Silenna schreef:All jokes aside, bureaucratie is soms inderdaad vermoeiend.
MAARer gaan ook héél veel dingen wel goed en snel; zowel binnen mijn vakgebied/dossiers (welzijn en gezondheid gezelschapsdieren) als binnen mijn hele team. Enorm dynamisch werk inderdaad, en soms worden er juist knopen doorgehakt met een snelheid waar je u tegen zegt.
Voordeel van zo'n grote organisatie waar ik zit (2600 medewerkers) is dat er enórm veel kennis aanwezig is, en je nooit echt uitgeleerd bent. Er is altijd wel iemand die je kan helpen, of nieuwe inzichten kan bieden.
Naar mijn idee staan we soms te weinig stil bij alle dingen die wel enorm goed gaan.
Daihyo schreef:Ja dat is zeker zo. Afgelopen weekend nog een mooi feestje mogen vieren omdat er een provinciale subsidie is toegekend aan een fantastisch cultureel project waar de hele wijk, alle dorpen, scholen en inwoners aan kunnen meedoen. Dat zijn de leuke dingen inderdaad.