Pawshake topic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16241
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 15:05

Ja dat merk ik ook. In Amersfoort ben ik samen met 1iemand anders en die heeft nog maar 1 beoordeling. Ik zit nu tegen de 15 aan waar ik erg tevreden mee ben.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16241
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 23:35

Hoe gaat het hier met iedereen? Ik zit voor de aankomende 2 weken helemaal volgeboekt :):) ( max 3 huisbezoeken per dag). En de reserveringen voor de zomervakantie beginnen nu ook vol te stromen. Ben bijna bang dat ik straks mensen moet gaan afwijzen :=

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 08:03

Bij mij loopt het redelijk. Nog twee boekingen in mei en juli-aug wel bijna elke dag 1 inmiddels. Hier geldt nog reisverbod dus veel mensen wachten nog af.

mvdende

Berichten: 5708
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 08:54

Ik heb er al een aantal af gezegd in de zomervakantie.

Vakanties en feestdagen neem ik namelijk nooit dieren aan.

En ik krijg toch veel aanvragen voor honden "met een gebruiksaanwijzing" deze neem ik óók niet aan.

Zoiets als baknijd is gewoon niet handig omdat ik zelf ook een hond heb, en geen zin in gesodemiter over een voer/ waterbak. (Voeren kan in 2 verschillende ruimtes, maar er staat maar één waterbak, die dan voor beide honden zou zijn)

capopjekop

Berichten: 30658
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 08:59

Het staat je vrij om te weigeren natuurlijk, maar hoe moeilijk is het om een extra bak water neer te zetten? Toen ex en ik nog op honden pasten kreeg de oppashond een eigen plekje in de eetkamer die aan de woonkamer grenst met daar zijn eigen waterbak. Voeren deden we sowieso altijd apart, voernijd of niet en als we niet thuis waren ging onze eigen hond in de gang of slaapkamer. Gewoon om geen risico te nemen.

Ik kreeg een aanvraag om op het huis en de dieren te passen. Helaas een beetje te ver weg. Mijn eigen pony's willen natuurlijk ook iedere dag hun verzorging.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:41

Ik zou het nu ook druk kunnen hebben maar ik loop moeilijk dus ik moet rustig aan doen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:55

Mvdende waarom zet je je agenda dan niet op onbeschikbaar in vakanties? Scheelt mensen ook weer tijd :)

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 14:59

Ik krijg de laatste tijd veel aanvragen voor logeren (bij mij) of overnachten. Helaas kan ik de meeste niet aanvaarden omdat ik mijn planning voor juli zelf nog niet ken. :+ Of mensen verwachten dat je de volledige dag van 's ochtends tot 's avonds bij de hond blijft. Ik heb overdag mijn vaste honden ook dus dat is simpelweg niet doenbaar. (Dat mensen niet willen dat hun hond meer dan vier uur alleen zit bij de oppas begrijp ik, in mijn geval gaat het vaak slechts om twee uurtjes maar dat is voor sommigen al te veel)

Ik zou het in mijn profiel moeten vermelden dat volledige dagoppas/overnachting enkel in het weekend gaat. Want eigenlijk vertrouw ik een hond ook niet alleen op mijn kamer. (Ik heb nog een reptiel op mijn kamer staan- ook zal zit hier een slot op en staat het op een grote tafel van 125cm in de lengte ben ik bang dat de hond ertegen zal springen wanneer de skink weer eens aan het raam gaat krabben).

Ik heb wel een nieuwe BC pup erbij, inclusief gedragsproblemen. _O- (Ja sorry, een beetje cynisch maar honden zonder gedragsproblemen lijken echt een uitzondering te zijn. := ) Verder is het wel een leuk dier om mee te werken. Even terug had ik ook nog een buitenlandse pup maar die mensen hebben me voorlopig niet meer nodig. Ik heb nu zes 'vaste honden' dus op zich is het zo wel goed.

Over het laatst had ik wel bijna een incident met een nieuwe/tijdelijke hond... Ik moest de hond twee keer gaan 'bezoeken' (1x per dag). Hiervoor had ik de hond 1x gezien met de eigenaar. Dit ging wel goed, niet geblaft of gegromd dus de eigenaar tevreden.
Het was een soort zelfstandige berghond/herdershond uit het buitenland dus met een flink waakinstinct. Kom ik daar binnen, de hond uiteraard aan het blaffen. Komt hij naar mij toe, nog steeds aan het blaffen maar eerder met een 'onzekere' houding (ik bleef in de deur staan/hield de deur vast zodat ik hem terug dicht kon trekken moest de hond echt losgaan).
Nu deed ik iets ongelooflijk dom en stak ik mijn hand lichtjes naar voren (wel nog steeds laag, en naast mijn lichaam) zodat de hond kon ruiken. De hond gaf me daarop een 'snep' tegen mijn hand. Niet gebeten, eerder een waarschuwende 'duw'.

Ik moet zeggen dat het de eerste keer was dat ik toch lichtjes bang was voor mijn eigen veiligheid. Ik heb de hond uiteindelijk genegeerd, de hond nam afstand waarop ik naar binnen ben kunnen wandelen om het voer te pakken. Ik heb toen ook maar ineens brokjes klaargelegd in de gang voor de volgende dag. :')

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 17:02

Ja ik vind alleen binnen gaan ook altijd even spannend bij honden. Ik vraag ook altijd goed door of het wel kan. Tot nog toe nog geen enkel probleem mee gehad enkel heel blije honden. Maar ik Ben hier dus ook heel voorzichtig mee.

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-21 21:54

Maureen95 schreef:
Hoe gaat het hier met iedereen? Ik zit voor de aankomende 2 weken helemaal volgeboekt :):) ( max 3 huisbezoeken per dag). En de reserveringen voor de zomervakantie beginnen nu ook vol te stromen. Ben bijna bang dat ik straks mensen moet gaan afwijzen :=



Lekker bezig hoor! Is drie huisbezoeken per dag voor jou het maximale?
Ja afwijzen is nooit leuk he.. Ik vind het ook altijd vervelend. Probeer wel echt mee te denken en aan te nemen wat kan, maar ik zeg ook wel eens nee tegen bijvoorbeeld jonge honden (jonger dan 1). Maar dat staat dan ook in mijn profiel dus men kan dat dan wel zien aankomen.

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-21 22:02

DezeNaam schreef:
Ik krijg de laatste tijd veel aanvragen voor logeren (bij mij) of overnachten. Helaas kan ik de meeste niet aanvaarden omdat ik mijn planning voor juli zelf nog niet ken. :+ Of mensen verwachten dat je de volledige dag van 's ochtends tot 's avonds bij de hond blijft. Ik heb overdag mijn vaste honden ook dus dat is simpelweg niet doenbaar. (Dat mensen niet willen dat hun hond meer dan vier uur alleen zit bij de oppas begrijp ik, in mijn geval gaat het vaak slechts om twee uurtjes maar dat is voor sommigen al te veel)

Ik zou het in mijn profiel moeten vermelden dat volledige dagoppas/overnachting enkel in het weekend gaat. Want eigenlijk vertrouw ik een hond ook niet alleen op mijn kamer. (Ik heb nog een reptiel op mijn kamer staan- ook zal zit hier een slot op en staat het op een grote tafel van 125cm in de lengte ben ik bang dat de hond ertegen zal springen wanneer de skink weer eens aan het raam gaat krabben).

Ik heb wel een nieuwe BC pup erbij, inclusief gedragsproblemen. _O- (Ja sorry, een beetje cynisch maar honden zonder gedragsproblemen lijken echt een uitzondering te zijn. := ) Verder is het wel een leuk dier om mee te werken. Even terug had ik ook nog een buitenlandse pup maar die mensen hebben me voorlopig niet meer nodig. Ik heb nu zes 'vaste honden' dus op zich is het zo wel goed.

Over het laatst had ik wel bijna een incident met een nieuwe/tijdelijke hond... Ik moest de hond twee keer gaan 'bezoeken' (1x per dag). Hiervoor had ik de hond 1x gezien met de eigenaar. Dit ging wel goed, niet geblaft of gegromd dus de eigenaar tevreden.
Het was een soort zelfstandige berghond/herdershond uit het buitenland dus met een flink waakinstinct. Kom ik daar binnen, de hond uiteraard aan het blaffen. Komt hij naar mij toe, nog steeds aan het blaffen maar eerder met een 'onzekere' houding (ik bleef in de deur staan/hield de deur vast zodat ik hem terug dicht kon trekken moest de hond echt losgaan).
Nu deed ik iets ongelooflijk dom en stak ik mijn hand lichtjes naar voren (wel nog steeds laag, en naast mijn lichaam) zodat de hond kon ruiken. De hond gaf me daarop een 'snep' tegen mijn hand. Niet gebeten, eerder een waarschuwende 'duw'.

Ik moet zeggen dat het de eerste keer was dat ik toch lichtjes bang was voor mijn eigen veiligheid. Ik heb de hond uiteindelijk genegeerd, de hond nam afstand waarop ik naar binnen ben kunnen wandelen om het voer te pakken. Ik heb toen ook maar ineens brokjes klaargelegd in de gang voor de volgende dag. :')


Ik heb in mijn profiel ook staan dat het best kan voorkomen dat de hond 3 uurtjes alleen is omdat ik soms ook even weg ben. En dan woon ik nog samen met mijn vriend, dus vaak is wel een van ons maar ik kan het niet 24/7 garanderen en dat wil ik ook niet. Mijn profiel loopt inmiddels na al die tijd echt best wel goed dat ik kijk ook wat ik wel en niet aanneem. Als je duidelijk bent in je profieltekst dan trek je ook mensen aan die zich daar bij aan willen sluiten zegmaar. Dat is wel fijn want dan zit je op 1 lijn!

Trouwens, in mijn woonkamer staat ook een terrarium met Rattenslang en ik heb zelden dat een hond zich er mee bemoeit ook al wil mijn vrolijke sliert nog wel eens langs het raampje omhoog glijden. Merk jij dan wel echt dat de honden er op reageren?


Lastige situatie die je schetst ja met die hond! Kan me voorstellen dat je zelf dan ook wat onzeker bent op dat moment, dat zou ik in ieder geval wel zijn. Ik heb het alleen nog nooit meegemaakt.. Volgende keer toch maar eerst negeren en de brokjes geven, dan weet die in ieder geval dat je wat lekkers langs komt brengen voor de volgende keer haha!

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16241
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:02

poes schreef:
Bij mij loopt het redelijk. Nog twee boekingen in mei en juli-aug wel bijna elke dag 1 inmiddels. Hier geldt nog reisverbod dus veel mensen wachten nog af.

Ah wel lekker! Zo heb je toch wat gezelschap :D



LilChar schreef:
Maureen95 schreef:
Hoe gaat het hier met iedereen? Ik zit voor de aankomende 2 weken helemaal volgeboekt :):) ( max 3 huisbezoeken per dag). En de reserveringen voor de zomervakantie beginnen nu ook vol te stromen. Ben bijna bang dat ik straks mensen moet gaan afwijzen :=



Lekker bezig hoor! Is drie huisbezoeken per dag voor jou het maximale?
Ja afwijzen is nooit leuk he.. Ik vind het ook altijd vervelend. Probeer wel echt mee te denken en aan te nemen wat kan, maar ik zeg ook wel eens nee tegen bijvoorbeeld jonge honden (jonger dan 1). Maar dat staat dan ook in mijn profiel dus men kan dat dan wel zien aankomen.


Ja drie huishoudens is voor mij wel het maximale. Ik werk fulltime en spreek met alle eigenaren af dat ik tussen 17.00 uur en 20.00 uur langskom. Ik heb voor vandaag en morgen tijdelijk wel 4 huisbezoeken staan. De eigenaren moesten onverwachts naar Turkije en kon nog niet naar huis komen. Dus dan is het maar even zo.
Ik zorg er ook voor dat alle adresjes maximaal 15 minuten fietsen van mij vandaan moet zijn. Anders moet ik heel Amersfoort doorfietsen _O-

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:47

Ik let ook meer en meer op afstanden. Zoek zoveel mogelijk klanten uit de buurt als vaste klanten.
In juli ga ik 9 dagen oppassen bij een hond. Spannend want ik begin aan een nieuwe baan dus ik moet nog even kijken hoe en wat qua thuis of op kantoor werken. Maar moet wel lukken.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16241
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:51

Ja ik merk ook dat het erg fijn is als mensen bijna om de hoek wonen. Scheelt dat ik midden in het centrum woon.
Helaas wordt mijn contract bij mijn huidige baan nog maar met 1x verlengd. Ik moet dus nieuw werk zoeken. Hopelijk kan ik weer een maandag t/m vrijdagbaan vinden waarbij ik max tot 17.00 uur werk. Is toch wel ideaal zo met dat oppassen!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 22:06

Veel succes! Je vindt vast wel wat.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16241
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 22:07

Denk het ook wel. Heb 7 maanden de tijd :D

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 20:51

Het wordt weer lekker druk! Heb al weer enkele klussen achter de rug en de zomer loopt zeer snel vol. Veel aanvragen voor huisoppas, vaak ook voor langer, lees 25-28 dagen :oo dat doe ik alleen als het relatief dichtbij huis is en de hond toch een werkdag alleen kan zijn in nood. Mijn man kan over de middag wel passeren dan eventueel dus vandaar dichtbij huis. Wel echt prachtige huizen soms zeg! Geen straf om van daaruit thuis te werken dan. Zit nu ook op het terras met twee katjes na een lange wandeling met een hond elders. Heerlijk :)

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 21:35

Citaat:
Trouwens, in mijn woonkamer staat ook een terrarium met Rattenslang en ik heb zelden dat een hond zich er mee bemoeit ook al wil mijn vrolijke sliert nog wel eens langs het raampje omhoog glijden. Merk jij dan wel echt dat de honden er op reageren?

Toen ik nog bij mijn moeder woonde hadden we chinchilla's en vogels. Daar reageerden oppashonden eigenlijk nooit op. Maar er was dan ook altijd iemand aanwezig of ik kon de hond afzonderen op mijn kamer waar geen dieren waren. Maar ik zou alsnog nooit een 'onbekende' hond alleen laten tussen mijn andere dieren.
Wanneer mijn skink als een gek aan het raam zit te krabben heb ik bij twee honden gemerkt dat ze er alleszins naar kijken. Ik weet niet of ze bijvoorbeeld tegen het glas zouden durven duwen/tegen de tafel springen. Een skink lijkt me nog net iets anders omdat hij ook echt 'oogcontact' maakt (wat voor een hond uitdagend kan zijn) en hij geluid maakt door te krabben.


Ik heb ondertussen de optie 'logeren' (bij mij thuis) even uitgezet. Ik krijg net zoals Poes ongelooflijk veel aanvragen de laatste tijd- ook voor langere periodes. (Reserveringen van mensen die verder dan 5km van mij afwonen neem ik niet aan. Tenzij het iets éénmalig is. Nu heb ik één uitzondering maar dat is omdat ik zelf verhuisd ben en ik maar 1x per week met desbetreffende hond wandel.)

Ik hoop het ook voor je Maureen! Krijg je voornamelijk aanvragen voor 's avonds dan? Hier 'moet' ik bijna altijd rond de middag gaan wandelen (ik denk dat mijn middaguren ondertussen al bijna vol zitten op sommige dagen). Gelukkig zijn veel eigenaars wel flexibel. Ik heb er nu ook een Zwitserse herder puppy bij. De eigenaars wonen in hetzelfde appartementencomplex als de wolfhond waarmee ik wandel, kei handig. :')

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:52

Ik baal :( aanvraag voor een hele lange huisoppas praktisch naast de deur in een leuk huis met een werkelijk heerlijk hondje. Maar ik heb in die drie weken al een huisoppas klus van een week -O- ook in een prachtige plek en met een heerlijke hond maar wel jammer dat ik deze moet afslaan :(

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 22:35

Dat is altijd spijtig Poes! Daarom weeg ik tegenwoordig veel meer af. Maar uiteindelijk weet je nooit op voorhand of er mogelijk nog iets leuker op je pad komt.
Is de huidige kat/hond waar je op moet passen eenmalig? Geen mogelijkheid dat je beide samen kan houden?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 22:57

Nee dat ga ik niet doen. Ik zou nog verlof kunnen pakken en de ene alleen laten slapen en veel op en neer rijden maar dat wordt me te gek.

Ja ik vind het erg jammer. Maar ja die ene opdracht van een week is echt mooi niet gedacht dat die andere me nog zou vragen.

Niettemin drie aanvragen binnen vandaag waarvan dus alweer twee bevestigd. Als het zo doorgaat overweeg ik echt om in de drukste week een week verlof te pakken en gewoon alle boekingen aan te nemen :=

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 23:07

Is je huidige aanvraag nog een beetje leuk? Op en af rijden zou ik sowieso al nooit aan beginnen (tenzij het voor overnachten is) maar dat is een persoonlijke grens natuurlijk.

Een ‘unieke’ reden om verlof te nemen wel. :D

(Ik zie net wat ik verkeerd gelezen heb, ik dacht dat de aanvraag die je niet aan kon nemen die met de hond op de leuke plek was. :+ )

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 23:11

Das idd die. Beide plekken zijn leuk. Hele leuke mooie huizen. De ene boeking is gewoon 17 nachten en de andere 8... die van 8 is al twee weken bevestigd. Die hond kan snachts alleen maar dat vind ik ook zo zielig. Bovendien werk ik er fulltime naast en ga ik bijna elke avond naar stal. Op een gegeven moment houdt het op haha. Ik doe echt wel makkelijk meerdere bezoeken per dag maar dit is helaas pindakaas :D
Wel leuk dat het zo hard gaat nu. Ik word ook vaak ‘opnieuw’ gevraagd dus dat is ook fijn :)

Escada

Berichten: 3849
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 10:23

Wat een leuk topic! Ik heb mijzelf ook aangemeld, nu toch zwanger thuis en ik wandel veel. Kan best een hondje mee of als dagopvang thuis :D

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 21:26

Momenteel zit de zomer aardig vol. Enkele hele lang lopende opdrachten.

Vandaag last minute oppas bij een hond voor een avond. Ze is prachtig maar wel onzeker. Wij zitten hier lekker in de tuin. Fijne hobby zo :)