Werken in de thuiszorg

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Mondy, Sica, Mjetterd, ynskek, Giolli, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Mistie

Re: Werken in de thuiszorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 16:50

Ik werk in de thuiszorg als verpleegkundige, maar doe daarnaast ook verzorgende taken.
Het leuke is dat je veel verschillende dingen ziet, heel divers. In de regel heb ik vaste (langdurige) klanten en wordt de route verder gevuld met kortdurende zorg.
Dingen die voorkomen zijn veel ADL zorg, wondzorg, katheterzorg, sondevoeding, maar ook regelmatig terminale zorg.

Het is vaak wat ‘zoeken’ in nieuwe situaties om een goede werkplaats te creëren. Denk bv aan een rookvrije werkomgeving, maar ook het ergonomisch werken. Belangrijk om daarin een actieve rol te hebben. Met regelmaat hebben clienten bv de badkamer moeten aanpassen (bv cabine er uit) of de indeling van de slaapkamer moeten aanpassen zodat er voldoende werkruimte is.
Op het moment dat we moeten werken met een actieve/passieve lift zorgen voor een harde ondergrond en zal dus de vloerbedekking vervangen moeten worden. Dit soort dilemma’s heb je intramuraal natuurlijk niet en zorgt soms voor een uitdaging om je werk veilig te kunnen doen.

Maar ik zou niet anders willen! :-)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie