Enquête: Van-Eigen-Bodem label

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
denisesilver

Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Enquête: Van-Eigen-Bodem label

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-20 15:58

Goedemiddag allen,

Via mijn opleiding ben ik bezig met het ontwerpen van enkele concepten. Een van deze concepten is het Van-Eigen-Bodem label. Graag vraag ik middels de enquête om jullie input. De enquête is geheel anoniem en zal ongeveer 5 minuten in beslag nemen.

Mochten er verder nog vragen, opmerkingen, feedback, etc. zijn dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt!

https://nl.surveymonkey.com/r/M25SPJH

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Enquête: Van-Eigen-Bodem label

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:05

Volgens mij werkt de enquête nog niet helemaal goed? Als ik bijvoorbeeld het onderste sterretje aanklik vult hij alle sterretjes erboven ook in

denisesilver

Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-20 16:13

Kidde schreef:
Volgens mij werkt de enquête nog niet helemaal goed? Als ik bijvoorbeeld het onderste sterretje aanklik vult hij alle sterretjes erboven ook in

Hoi Kidde! Jij vult denk ik via je mobiel in? Het klopt dat het de andere sterren ook invult, werkt via een rating. Ik zal eens kijken of ik de benoemingen van de sterren aan kan passen. Bedankt voor je feedback!

Edit: Ik heb de vragen met de sterren iets aangepast, heb de benoeming van 2 en 4 weggehaald. Ik hoop dat het zo iets logischer is.

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Re: Enquête: Van-Eigen-Bodem label

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:22

Ik kreeg na inleveren de melding dat ik het opnieuw moest invullen, want je had 'm gewijzigd. Maar vind het een leuk initiatief dus heb 'm nogmaals ingevuld en nu moet het goed zijn gegaan. Succes met je opleiding! :)F

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Enquête: Van-Eigen-Bodem label

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:23

Hier ook, dus ook opnieuw ingevuld. Ik ben groot voorstander.

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:24

Mijn gezinssituatie staat er niet bij, ik ben niet alleenstaand maar ik woon ook niet samen.

Grote kans dat uit je enquête een hoge bereidheid komt om meer te betalen voor producten met keurmerk. Maar de ervaring leert dat gerapporteerde bereidheid niet gelijk staat aan daadwerkelijke aankoop. (Ja tuuuurlijk wil ik meer betalen voor een keurmerk! - 2 uur later - Oh wacht deze kipfilet kost €3 en die met keurmerk €5, dat vind ik wel veel, ik koop die van €3.)
Wellicht interessant om daar nog even naar te kijken :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:26

Ik heb 'm voor je ingevuld. Tof keurmerk, ik hoop dat zo'n keurmerk er daadwerkelijk komt :).

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Enquête: Van-Eigen-Bodem label

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:29

Ingevuld! Raar dat dat er eigenlijk nog niet is als je er over nadenkt. Succes!

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:36

Vanillia schreef:
Grote kans dat uit je enquête een hoge bereidheid komt om meer te betalen voor producten met keurmerk. Maar de ervaring leert dat gerapporteerde bereidheid niet gelijk staat aan daadwerkelijke aankoop. (Ja tuuuurlijk wil ik meer betalen voor een keurmerk! - 2 uur later - Oh wacht deze kipfilet kost €3 en die met keurmerk €5, dat vind ik wel veel, ik koop die van €3.)
Wellicht interessant om daar nog even naar te kijken :)


Ik vind dat ook best wel een moeilijke. Want ik ben zeker bereid een eerlijke prijs te betalen. En als dat (bv. in het geval van vlees) in principe een hogere prijs inhoudt dan de daadwerkelijke actuele prijs (zodat ook dierenwelzijn gewaarborgd wordt bv.) dan ben ik zeker bereid om die kipfilet van 5 euro te kopen.
Maar enkel en alleen voor het keurmerk zou ik niet meer willen betalen. Een komkommer die eerlijk geprijsd staat op 3 euro, ga ik niet 5 euro voor betalen omdat er opeens een keurmerk aanhangt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:39

Vanillia schreef:
Mijn gezinssituatie staat er niet bij, ik ben niet alleenstaand maar ik woon ook niet samen.

Grote kans dat uit je enquête een hoge bereidheid komt om meer te betalen voor producten met keurmerk. Maar de ervaring leert dat gerapporteerde bereidheid niet gelijk staat aan daadwerkelijke aankoop. (Ja tuuuurlijk wil ik meer betalen voor een keurmerk! - 2 uur later - Oh wacht deze kipfilet kost €3 en die met keurmerk €5, dat vind ik wel veel, ik koop die van €3.)
Wellicht interessant om daar nog even naar te kijken :)

Er wordt in de enquête niks gevraagd over bereidheid meer te betalen voor producten met een keurmerk?

Luna_Rose
Berichten: 40
Geregistreerd: 01-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:12

Ingevuld :)

Ben wel benieuwd welke studie je doet?

fohadie
Berichten: 4298
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:23

Volgens mij bestaat dit al? Bij mijn supermarkt dan toch? OK, niet helemaal precies hetzelfde maar wel erg vergelijkbaar.

Verder vond ik de vraag waar ik doorgaands mijn eten koop lastig. Welk eten? Mijn dagelijkse boodschappen of iets anders? Ik mocht maar 1 antwoord aanklikken, terwijl ik bij meerdere boodschappen doe (bijv. de markt, boer en supermarkt.)

Kijk verder nog even goed naar taal en spelfouten. Ja, moet ik nodig zeggen want ik maak ook nog zat fouten, maar dit lijken eerder kleine slordigheidjes.

Succes verder!

denisesilver

Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-20 20:59

Bedankt voor de leuke reacties!

Wat betreft het in de praktijk niet meer betalen, daar ben ik mij inderdaad bewust van. Bedankt voor het vermelden wel!

Ik denk dat ik vooral ook nog moet gaan kijken hoe het keurmerk aantrekkelijk kan worden gemaakt voor de boer zelf. €0,15 voor een kilo aardappelen waar je in de winkel al gauw €1,99 voor betaald is tegenover de boer niet helemaal fair. Al moeten de supermarkten natuurlijk ook een bepaald marge halen.

Fohadie, welk keurmerk is dat? Bij de Plus hebben ze volgens mij wel producten van lokale boeren. Bedankt voor de feedback over de spelling, etc. Ik ga het nog eens nakijken!

Edit: Luna_Rose, ik doe Business Management in Agriculture & Food aan de HAS, zeg maar Bedrijfskunde en Agribusiness in het Engels. Voor zover ik weet is deze studie opgeheven door te grote uitval. Engelse opleiding is denk ik toch niet erg in trek.

Oehlala
Berichten: 4306
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Enquête: Van-Eigen-Bodem label

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:06

Ik had hem ingevuld en krijg nu de mededeling dat ik hem opnieuw moet invullen wegens aanpassingen.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: Enquête: Van-Eigen-Bodem label

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:17

Ingevuld! :j

Tink89
Berichten: 2936
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Enquête: Van-Eigen-Bodem label

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:29

Mijn lokale jumbo heeft dit iig al voor groente en fruit (bij de boomgaard staat een megabord ook en het staat in de winkel aangegeven). Iig voor aardappels en appels en aardbeien en peren enzo.

denisesilver

Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-20 21:34

Oehlala schreef:
Ik had hem ingevuld en krijg nu de mededeling dat ik hem opnieuw moet invullen wegens aanpassingen.

Sorry, ik was net even snel wat spelfouten aan het aanpassen. :=

Tink89, oh thanks, ga ik naar kijken!