Pawshake topic

Moderators: Hanmar, Mjetterd, Giolli, Sica, ynskek, Ladybird, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 11:56

Macs schreef:
Ik ben nu gevraagd voor een pup van 8 weken :? Voor vaste dagen. Zou dat zelf nooooit doen. Het is al voor a.s. maandag maar ik kan die dag niet. Althans, ik kan hem meenemen naar school voor die 3 uurtjes maar ik ga em niet in de kennel stoppen.

Tja. Niet iedereen heeft de tijd en luxe om een week of 6 verlof op te nemen om de pup te begeleiden. Ik heb 2 weken geleden een 11 weken oude pup opgehaald, werk gelukkig thuis, maar even boodschappen doen ofzo is lastig. Gelukkig kan een vriendin inspringen dinsdag als ik voor dagopname naar het ziekenhuis moet, maar anders zou pawshake echt wel heel handig zijn. Zou ik niet thuis kunnen werken, zou ik denk ook voor Pawshake gaan. Is toch wat kleinschaliger dan een pension oid.

Ik ga me iig gelijk aanmelden.

mvdende

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:05

Nog geen 1 aanvraag gehad helaas. Woon in Den Haag. Misschien al te veel oppassers?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 14:24

Ik heb mn profiel net weer geüpdate.

En een aanvraag ingediend voor een proefdagje bij iemand om op mijn hond te passen.

Er zit hier één officiële hondenoppas in de buurt, maar daar ben ik het vertrouwen eigenlijk in kwijtgeraakt.

Had daar een afspraak staan voor een intake, gaat Deze niet door omdat hun teef loops is.. 8)7

Ik heb een gecastreerde reu en als je weet dat je teef loops moet worden, maak je toch geen afspraken?

Straks heb ik een keer een vakantie geboekt en oppas bij dat bedrijf en dan zou ik 1 week van te voren ineens te horen krijgen: sorry teef is loops, zoek maar een andere oppas {:)-:(

Dat geeft én een heleboel stress en zie 1 week van te voren in de bouwvak maar eens een ander pension/ oppas te vinden. |o dat risico durf ik denk ik niet te nemen.
Nu gaat dit over een intake en is het alleen maar behoorlijk K*T Dat ik nu die dag geen oppas heb, maar het gaat maar om één dag, maar als ik echt weg had gemoeten komende maandag....

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 14:57

Mariposa11 schreef:
Ik snap al niet dat iemand met een niet geholpen dier, andere dieren opvangt als je weet dat dan toch af moet zeggen..

Nope...

Het is een labradoodel fokker... zegt denk ik al genoeg.

Ze neemt eigenlijk uitsluitend teefjes aan.

Net gebeld, ze zal inderdaad afzeggen als één van haar teven loops zou worden vlak vóór of tijdens een vakantie.

Ze heeft 2 teven, dus 2x 3 weken loops per teef per jaar = 12 weken geen opvang ivm loopsheid.

Dan nog 2 nesten pups per jaar a 8 weken per keer is 16 weken gesloten ivm pups.

Sus 8 maanden per jaar gesloten... -:(-

En dan kan ik de "rotzooi" opruimen.

Ik zoek wel een andere oppas, wel jammer want er zit er géén zo dichtbij in de buurt.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 15:30

Mariposa11 schreef:
Beter een goede iets verder dan slechte dichtbij ;)
Maar ze kan dat beter in haar verhaaltje erbij zetten..

Is niet via pawshake maar echt een officiële hondenopvang met eigen site enzo.

Was het via pawshake, had ik er ook niet moeilijk over gedaan.

Maar als jij je bedrijf aanbied als zijnde opvang...

Edit: nu dus kijken of ik via pawshake iets kan vinden.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:29

Oké, net een aanvraag voor morgen. Mn eerste keer een reservering dus we gaan het meemaken.

Een Labrador, hopelijk matched het oké met Skip. En anders is mn beneden verdieping groot genoeg om de 2 uit elkaar te houden.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:33

Ik zit te wachten totdat Romeo wordt gebracht. Hadden 10 uur afgesproken, vanmorgen berichtje gekregen 10:30 en krijg net een berichtje 11 uur. Ivm file? Terwijl Google Maps helemaal geen file aangeeft in heel Nederland?

T zal wel. Alleen hoop ik wel dat ze hem vanavond om 18:00 weer komt ophalen en dat dát niet straks ook 20:00 is ofzo...

Hoe gaan jullie daar mee om? Reken je extra na een bepaalde tijd als het heel erg uitloopt? Kijk een kwartiertje ofzo kan gebeuren, maar ik hoop eigenlijk echt wel dat Romeo vanavond om 19:00 echt weer terug naar huis is. Dan kan ik eten gaan koken en zo.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 17:39

LilChar schreef:
Als je een eindtijd hebt afgesproken dan zou daar wel rekening mee gehouden moeten worden ja. Ik ben zelf altijd redelijk flexibel het maakt mij nooit zoveel uit qua tijd maar het is wel prettig als men zich aan de afspraken houdt natuurlijk.

Waarom zou je niet kunnen koken dan ondertussen?

Ondertussen is Romeo er al de hele middag.

Direct na aankomst zijn we naar het omheinde losloopgebied geweest en hebben de hondjes lekker kunnen spelen.

Romeo heeft alleen geen luisterende oren :roll: en zoals wel vaker bij Labradors: een enorme eetlust! Moet echt opletten dat ik geen eten laat liggen op het aanrecht ofzo want hij pakt het dan gewoon.

En helaas waar ik al bang voor was: ze zou hem tussen 16 en 17 op komen halen, dat werd 16:45. Prima! Even later een apje dat het 17:30 werd en net wéér een apje dat het nu 18:00 gaat worden.

Ondertussen had ik wel al een andere afspraak gemaakt vanavond om 17:15... Omdat ze bij het afgeven echt zei dat ze Romeo optijd weer zou ophalen... {:)-:(

Ik durf met Romeo in de buurt geen eten te koken, want hij jat zo de pan gehakt van het vuur af als ik me even omdraai.

(Skip jat nooit iets, ik ben er niet helemaal aan gewend dat een hond wel jat)

Ook is Skip ronduit druk, en moet ik continu tussen springen want mijn springveer weet niet van ophouden.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 18:50

Maureen95 schreef:
Pff wat lastig mvdende. Ik zou als ik jou was hele duidelijke afspraken maken met breng- en ophaaltijden. Stel je voor dat dit vaker gaat gebeuren. Ik zou mij echt gaan ergeren.
Als het weer gebeurd gewoon een extra factuurtje klaarleggen voor als ze Leo op komen halen :o

Hij is ondertussen lekker weer naar huis.

Ik vond het aan de ene kant wel leuk, maar aan de andere kant ook wel lastig, ineens 2 honden. Ook durfde ik Romeo niet uit het oog te verliezen thuis omdat hij direct na thuiskomst van de wandeling in de tuin stond te markeren. Waarna Skip er natuurlijk overheen moest plassen, want zijn tuin. Ik was bang dat hij op meer plekken wilde gaan markeren en dat heb ik liever niet.

Ook wist hij al binnen 1 minuut de prullenbak te enteren, ook iets waarvan ik dacht: mmm geen opvoeding gehad?

Ik mag gewoon echt ontzettend blij zijn met Skip, dat is echt een goedheiligman wat betreft eten, prullenbakken en stelen enzo.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 20:33

Maureen95 schreef:
Dat lijkt mij ook wel het lastige aan honden bij jezelf thuis opvangen. Ondanks dat de eigenaar zegt dat het een engel is weet je nooit wat je in huis haalt... Maar fijn dat het over het algemeen wel goed is gegaan! Was de eigenaar ook blij? Wilt hij nu ook vaker gaan boeken bij je?

Ja, de eigenaresse was ook blij.

Volgens mij wil ze wel vaker gaan boeken, ik weet alleen niet of ik elke boeking ga accepteren.

Ik kon de hond echt geen seconde alleen laten omdat hij dus 1 overal inbreekt en 2 omdat hij al begint te gillen als ik alleen maar de auto uit stap. Kan echt absoluut niet alleen blijven.

Dat is voor zo 1 dagje niet zo erg, maar ik zou deze hond waarschijnlijk niet meerdere dagen te logeren willen hebben. Want ik kan niet 24/7 per dag mn ogen op hem gericht houden.

Daarnaast vraag ik me af of hij het zal accepteren dat Skip en ik boven slapen en hij dan beneden moet blijven. Denk niet dat hij dat heel tof gaat vinden.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 21:10

marleen_usar schreef:
Voor hondjes die niet alleen willen zijn s'nachts dan slaapt mijn dochter op de bank. Dat vind ook leuk.

Hihi.

Ik woon alleen. Mn bank is wel een slaapbank, maar toch ben ik liever vrij in mn keuze waar ik slaap.

Ik kan met Romeo thuis bijvoorbeeld ook geen boodschappen doen. En dat is voo zn dagje helemaal niet erg, maar als een hond langer komt logeren, dan wil ik wel mn kont wat meer kunnen draaien dan alleen dáár zijn waar de hond ook is en niet ff boven kunnen douchen bijvoorbeeld.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 22:18

capopjekop schreef:
Maar als hij gewend is kan hij ook niet even alleen zijn? Anders doet je ze toch even apart als je wat wil doen

De honden appart zou ik sowieso doen, mijn Skip snapt niet dat er niet de hele dag gekliert mag worden.

En als Romeo hier gewend zou zijn, misschien dat hij dan wel even alleen kan..

Maar volgens mij heeft hij daar moeite mee, zn baasje gaf ook aan dat hij niet alleen kan.

We zien het wel. Eventueel de volgende keer wil ik wel duidelijke afspraken maken. Wat kan hij wel en wat kan hij niet.

Want dit ging wel heel erg snel. Natuurlijk pas zondag avond een berichtje en vandaag was hij er gelijk.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 08:23

Maureen95 schreef:
Heb je ook het formulier van Pawshake ingevuld met het baasje? Daar kan hij ook alle informatie op zetten :)

Nee. Is er een formulier dan?

Er was ook niet veel tijd. Baasje komt aan, dropt hond. Met ophalen hetzelfde, baasje komt binnen, even 5 minuten wat vertelt over de dag, baasje weer weg.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 09:56

Maureen95 schreef:
mvdende schreef:

Nee. Is er een formulier dan?

Er was ook niet veel tijd. Baasje komt aan, dropt hond. Met ophalen hetzelfde, baasje komt binnen, even 5 minuten wat vertelt over de dag, baasje weer weg.

Onderaan deze pagina staat het downloadbare formulier: https://pawshake.zendesk.com/hc/nl/arti ... nnismaking

Er zijn verschillende formulieren voor alle diensten. Hier moet het baasje alle informatie invullen over het dier, welke dierenarts het dier heeft, welke commando's het dier kent ( bij uitlaten) en nog veel meer informatie. Ook staat er een sleuteloverdrachtsformulier tussen voor huisbezoeken.
Ik laat elk baasje het formulier invullen. Als ik even iets niet meer weet kan ik spieken hoeveel eten het dier bijvoorbeeld nodig heeft. Ook is het handig voor mijn eigen administratie mocht ik nog een keer op het dier passen. :)

Ik ben misschien pietje precies. Maar als de eigenaar weinig tijd heeft bij het afzetten, zou ik een telefonisch afspraak maken om elkaars wensen door te spreken en alle ins en outs van de hond door te spreken. Maar dat zal wel mijn pietje precies redenatie zijn. Ik wil het liefst alles weten zodat ik niet voor verrassingen kom te staan.

capopjekop schreef:
Wij spraken vooraf altijd af met baasje en honden om te zien of er een klik is tussen de honden en ons. Als de honden elkaar niet moeten is dat fijn om dat vooraf al te weten en je kunt vragen stellen en afspraken maken

Dit ging allemaal zo snel... echt nog geen 14 uur voordat de hond gebracht ging worden, kreeg ik de reservering.

Ik heb echt het gevoel dat ze een noodoppas nodig had. Ze heeft nl 2 honden, een kleintje en dan Romeo. Moest voor werk in Brussel zijn, de kleine mocht mee, Romeo niet. (En ik snap nu dus heel goed waarom, totaal onopgevoed...)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 18:44

Net weer een aanvraag voor volgende week de hele week dagopvang.

Teckel pup van 15 weken.

Ze zijn net even kennis komen maken en dingen bespreken.

Nu afgesproken dat ze Leffe om 06:30 binnen zet in haar bench, dan blijven Skip en ik nog boven op bed want 06:30 is wel héél vroeg om op te staan. Ze wordt dan om 17:30 weer opgehaald. Lekkere lange dag dus.

Zal eventjes puzzelen zijn hoe ik het moet gaan doen met uitlaten, want pupje mag natuurlijk maar 15 minuten wandelen en mijn hond heeft toch wel minimaal 45-60 minuten nodig. Gelukkig kan Leffe goed alleen thuis blijven, dus waarschijnlijk loop ik eerst een rondje park met haar en Skip, om haar dan thuis af te zetten en met Skip verder te lopen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 18:49

Amandavd schreef:
mvdende schreef:
Net weer een aanvraag voor volgende week de hele week dagopvang.

Teckel pup van 15 weken.

Ze zijn net even kennis komen maken en dingen bespreken.

Nu afgesproken dat ze Leffe om 06:30 binnen zet in haar bench, dan blijven Skip en ik nog boven op bed want 06:30 is wel héél vroeg om op te staan. Ze wordt dan om 17:30 weer opgehaald. Lekkere lange dag dus.

Zal eventjes puzzelen zijn hoe ik het moet gaan doen met uitlaten, want pupje mag natuurlijk maar 15 minuten wandelen en mijn hond heeft toch wel minimaal 45-60 minuten nodig. Gelukkig kan Leffe goed alleen thuis blijven, dus waarschijnlijk loop ik eerst een rondje park met haar en Skip, om haar dan thuis af te zetten en met Skip verder te lopen.

Een wandelwagen of bolderkar :D

Macs, kijk eens bin Happy Pets, Happy You. Die hebben vaak leuke herplaatsers in alle maten en soorten.

Tja, maar die dingen zijn niet echt goedkoop. En voor die enkele keer.... heb niet echt zin om dan €200 uit te geven voor een goede wandelkar.

Dan blijft het pupje maar even alleen thuis. Dat heb ik ook aangegeven.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 08:24

marleen_usar schreef:
Ik vond mijn innopet bij een kringloop voor 35 euro.

Dat is inderdaad mooi en geluk hebben.

Maar ook 35 is best geld als je bedenkt dat ik voor het hele oppassen maar €48 krijg. Dan blijft er niets over. Zeker niet omdat ik ook een gordel stukje moet kopen eigenlijk om de hond niet los op de achterbank te vervoeren maar in ieder geval vast...

En nu is het een teckel pup, de volgende keer misschien een rotweiler van 13 jaar die geen uur meer kan lopen en in een 50kg fietskar moet....

Ik ga niet voor elke hond benodigdheden aanschaffen afgesteld voor specifiek die hond.

Want dan blijf ik bezig en gaat oppassen alleen maar geld kosten ipv opbrengen.

Woensdag moet ik ook naar de training met Skip en heb besloten dat de teckel dan maar enkele uren thuis moet blijven. Want 1 uur rijden over de snelweg met hond los op de achterbank zie ik niet zitten en met zn 2en in de kleine achterbak gaat ook niet.

Ik kan nog kijken of haar bench klein genoeg is om voor de voorstoel te staan, of achter de voorstoel.

Maar op de achterbank is gewoon niet veilig.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 18:35

De pup zou al 6 uur alleen kunnen blijven volgens de eigenaar.

Mijn hond moet 1x per dag een wandeling van 1 uur, dat doe ik liever niet na een hele dag op een pup gepast te hebben.

Ik zal morgen ochtend wel even de pup opvangen en daarna mn bed weer in. Het zijn lange dagen voor de pup van 06:30 tot 17:30. Ook voor mij zijn het lange dagen zo weer een pup in huis. Dus ik zal aardig gesloopt zijn als Leffe weer naar huis is.

De training van mijn eigen hond ga ik niet afzeggen, dat kost me een les A €14,50.... Want wij mogen niet inhalen op een ander moment.

En mijn autotje is gewoon niet groot genoeg om 2 benches kwijt te kunnen in de achterbak.

Ik zal kijken of ik Leffe haar bench ergens veilig kwijt kan in de auto, anders zal ze toch echt 3 uurtjes alleen moeten blijven. Tis 35 minuten heen en 35 minuten terug en 90 minuten les.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 08:26

Om 23:19 vrijdag een aanvraag versturen voor zondag {:)-:(

American bully (Bulldoggen of pitbull? Vermoed het laatste)

Pup van 12 weken oud, moet "plotseling" oppas hebben.

Ik heb het redelijk afgeketst.

Enige reden dat ik een American bully zou accepteren is juist een pup, maar vandaag komen mijn ouders en gaan we beneden de wc slopen. Dus eigenlijk geen zin/ tijd voor een pup.

Gaat al lastig genoeg worden om mijn 2,5 jarige uit de buurt te houden.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 09:02

capopjekop schreef:
Mensen kunnen toch last minut wat plannen. Vind je bericht nogal negatief richting baasje en hond.

Bullys zijn heerlijke honden. Ben alleen nog maar schatten tegen gekomen. Beste vriend van hond van ex was een bully. Die heeft een paar weken bij ons gelogeerd wegens omstandigheden. Knuffel was dat zeg. Alleen maar kusjes geven als het aan hem lag

Als het om een dag cursus gaat, komt dat niet uit de lucht vallen lijkt mij?

En natuurlijk kan het heel goed om last minuut een oppas nodig te hebben.

Ik heb zelf natuurlijk ook een hond, dus ik weet hoe en wat.

Alleen probeer ik ten alle tijden een vast adres te hebben waar mijn hond heen kan in een noodgeval of gaat hij gewoon mee.

Wil ik een dagje uit en kan ik geen oppas vinden, dan gaat dat dagje uit niet door.

Deze aanvraag komt een beetje op mij over als: als jij niet op onze pup past, hebben wij een héél groot probleem!

Komt op mij een beetje dwingend over ofzo.

En sorry voor de liefhebbers, maar ik heb een gruwelijke hekel aan pitbull, Stafford enz.

De enigste honden die ooit serieus geprobeerd hebben mijn hond te verwonden, zijn tot nu toe altijd HR honden geweest.

Ook mijn oma is 2 weken geleden uit het niets met wandelen flink in haar vingers gebeten door zeer waarschijnlijk (na sturen van meerdere foto's pikte oma de Engelse Staff eruit) een Engelse Stafford.

Als oppas hond hoef ik ze niet in huis, eventueel alleen als pup tot 16 weken. Daarna ga ik het risico niet lopen dat mijn hond gegrepen wordt.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:13

Even een schopje en een vraagje

Met logeren, wat houden jullie dan aan kwa tijden?

Bij veel officiële pensions is een vakantie opvang 24 uur.

Dus zeg maar van 09:00 brengen tot 09:00 volgende dag is 1x logeren.

Als je dan je hond ipv om 09:00 om 18:00 wil ophalen, komt er vaak nog een halve dag / half tarief bij.

Hoe doen jullie dat?

Ook 1x logeren = 24 uur, dus in de ochtend brengen = in de ochtend halen?

Of op dag 1 in de ochtend brengen en op dag 3 in de avond halen?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 08:54

Ik heb er al een aantal af gezegd in de zomervakantie.

Vakanties en feestdagen neem ik namelijk nooit dieren aan.

En ik krijg toch veel aanvragen voor honden "met een gebruiksaanwijzing" deze neem ik óók niet aan.

Zoiets als baknijd is gewoon niet handig omdat ik zelf ook een hond heb, en geen zin in gesodemiter over een voer/ waterbak. (Voeren kan in 2 verschillende ruimtes, maar er staat maar één waterbak, die dan voor beide honden zou zijn)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie