Hulp nodig opzetten website strato

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mo_mootje

Berichten: 68
Geregistreerd: 27-06-16

Hulp nodig opzetten website strato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-20 22:29

Hi allemaal,

De titel zegt het al....
Helllluuuupppp.

Eerst een klein stukje www:
Ik ben begonnen met het bewerken en restaureren van hoefijzers eigenlijk doordat mijn viervoetige vriend de gave had om zijn ijzers makkelijk af te trappen.
Zo had ik altijd wel een reserve liggen. Toen het aftrappen minder werd, wilde ik een herinnering van de reserve ijzers maken.

Ik vond dit geweldig om te doen en ben verder gaan knutselen met ijzers, hout en geweien. Vooral iets nieuws maken of juist alleen restaureren als herinnering is blijf ik keer op keer een mooi proces vinden.

En nu ik door mijn lijf wat helaas niet mee wilt werken niet meer zo vaak kan gaan rijden is dit voor mij een mooie opvulling geworden voor het gat dat achterbleef.

Sinds een tijd verkoop ik deze ook vis Facebook, wat aardig loopt maar wilde er graag een eigen website bij.

Wie heeft goede tips of ervaring hiermee??
Wat ik wil uitstralen is natuurlijke producten, handmade en een landelijke feel.



Brand los!!

Hieronder mijn logo die ik zelf heb gemaakt en een indruk van wat ik maak

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Hutcherson

Berichten: 7402
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Hulp nodig opzetten website strato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 22:36

Wat is je vraag precies? Kleursetting van je website? Wil je feedback op je logo?

Overigens is je logo niet verstandig. Ja als je het bij een website wilt houden dan is het prima maar als je ooit bedrijfskleding of een auto belettering wilt hebben dan ben je enorm duur uit. Dit type logo moet namelijk in full color geprint worden omdat je overal verloopjes hebt van kleuren. Wat voor bestand heeb je je logo allemaal in opgeslagen? Een reclame bedrijf heeft het nodig in EPS of AI. Das het fijnste. Als je slim bent sla je hem ook op in PNG zodat de achtergrond transparant is. Dan krijg je niet zon lelijk wit vakje op een gekleurde achtergrond.

Mo_mootje

Berichten: 68
Geregistreerd: 27-06-16

Re: Hulp nodig opzetten website strato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-20 20:18

Mijn vraag is erg divers, hoe dit het beste aan te pakken, tips en tops voor een website.

Dit is voor mij een eerste keer dat ik zoiets onderneem en nu krijg ik steeds meer opdrachten waardoor ik een website een goede volgende stap vind.
Ook hierop wil ik best feedback.
Het is e bedoeling om er een zakcentje aan te verdienen, niet om fulltime te gaan doen.

Hutcherson

Berichten: 7402
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Hulp nodig opzetten website strato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 20:24

Oke. Ik heb geeen ervaring met strato maar wel met jimdo. Dat is gewoon plug en play. Je kunt ingelogd op alles klikken wat je veranderd wilt hebben. Dus geen gedoe met HTML codes.
Strato zal ook wel zoiets zijn.

Verder kies 1 lettertype voor je koppen en 1 lettertypr voor je tekst en niet meer toeters en bellen mee maken.
Plaatjes helpen ook, zeker originele fotos van je eigen werk.
Duidelijke contactgegevens. Je website moet de uitstraling hebben die jij wilt. Ik vind laagdrempeligheid en spontaan belangrijk. Sommige bedrijven vinden netjes een clean belangrijk en anderen kiezen voor chique.

mirriezz
Berichten: 2013
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 22:35

Hoi Mo, ik denk zelf dat het een beetje lastig is om je tips te geven. Natuurlijk kun je technische vragen stellen over Strato (al ken ik het niet).
Ook kun je vragen stellen over een tekst die je wilt plaatsen of bijvoorbeeld je logo, maar omdat je vragen zo algemeen zijn is het nu moeilijk tips te geven. Daarom wil ik je alleen het volgende mee geven:

Ga bedenken wie jij wilt dat je klant is (of wie dat al zijn) en wat die klant zou willen zien.
Onderdeel daarvan kan zijn een duidelijk adres om contact op te nemen, maar bijvoorbeeld ook welke kleuren je gebruikt. En bekijk dat vanuit het perspectief van je klant. Als die houd van felle kleuren, waar jij liever een witte website zou zien, kun je soms beter voor felle kleuren kiezen.

Kijk anders eens op een website van een bedrijf dat in dezelfde sector verkoopt/dezelfde grootte heeft (dus ook als doorgegroeide hobby). Kijk dan eens naar alles. Doe alsof je een klant ben, en loop de gehele website door. Desnoods zo ver dat je een bestelling plaatst die je evt later weer annuleert. Bedenk terwijl je dat doet wat je handig en niet handig vind aan de site, en bekijk dan wat je op je eigen site kunt toepassen.

Mo_mootje

Berichten: 68
Geregistreerd: 27-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-20 20:34

mirriezz schreef:
Hoi Mo, ik denk zelf dat het een beetje lastig is om je tips te geven. Natuurlijk kun je technische vragen stellen over Strato (al ken ik het niet).
Ook kun je vragen stellen over een tekst die je wilt plaatsen of bijvoorbeeld je logo, maar omdat je vragen zo algemeen zijn is het nu moeilijk tips te geven. Daarom wil ik je alleen het volgende mee geven:

Ga bedenken wie jij wilt dat je klant is (of wie dat al zijn) en wat die klant zou willen zien.
Onderdeel daarvan kan zijn een duidelijk adres om contact op te nemen, maar bijvoorbeeld ook welke kleuren je gebruikt. En bekijk dat vanuit het perspectief van je klant. Als die houd van felle kleuren, waar jij liever een witte website zou zien, kun je soms beter voor felle kleuren kiezen.

Kijk anders eens op een website van een bedrijf dat in dezelfde sector verkoopt/dezelfde grootte heeft (dus ook als doorgegroeide hobby). Kijk dan eens naar alles. Doe alsof je een klant ben, en loop de gehele website door. Desnoods zo ver dat je een bestelling plaatst die je evt later weer annuleert. Bedenk terwijl je dat doet wat je handig en niet handig vind aan de site, en bekijk dan wat je op je eigen site kunt toepassen.


Thanks, daar kan ik zeker wat mee

Mo_mootje

Berichten: 68
Geregistreerd: 27-06-16

Re: Hulp nodig opzetten website strato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-20 20:36

Bedankt vast voor jullie feedback. Één van de moeilijkste dingen vind ik het omschrijven van dingen of het stukje over mezelf. Ben verre van auteur

Jenkins

Berichten: 3558
Geregistreerd: 27-02-07
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 21:12

Je maakt erg leuke dingen <3 *\o/*

Ik weet niet hoe goed je bent in het maken van websites? Heb je er al enigszins ervaring mee?
Er komt vaak meer bij kijken dan je denkt, ook als je de website goed naar voren wilt laten komen op google.

Als webdesigner merk ik dat veel mensen eerst zelf en website/webshop in elkaar zetten, daar veel tijd en energie in steken. Om vervolgens toch alsnog een wat professionelere website laten maken.
Mocht je eens willen kijken wat ik voor je kan betekenen, stuur maar een berichtje! Ik heb geen hele hoge tarieven.

Selina

Berichten: 14343
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 21:24

Mo_mootje schreef:
Bedankt vast voor jullie feedback. Één van de moeilijkste dingen vind ik het omschrijven van dingen of het stukje over mezelf. Ben verre van auteur


Ik zou (grotendeels) schrijven wat je in de OP al hebt geschreven. Dat je paard vaak ijzers verloor en dat je zo op het idee bent gekomen. Zoiets is al veel leuker om te lezen dan bijv een stukje waar je puur feiten vermeldt zoals ik ben X jaar oud en woon in plaats Z.

Ik heb verder geen ervaring met Strato, heb mijn website met Wordpress gemaakt maar vond dat nog best ingewikkeld om op te zetten.

Hutcherson

Berichten: 7402
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Hulp nodig opzetten website strato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 23:19

Vergeet ook niet om je google mijn bedrijf pagina te maken zodat je beter vindbaar bent. Tevens zijn er diverse trucs waardoor je google kunt manipuleren.

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Hulp nodig opzetten website strato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 00:36

Ik zou Strato absoluut afraden en via een andere dienst je website maken... Snap niet dat dat bedrijf nog draait, wat een waardeloos systeem :=

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Hulp nodig opzetten website strato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:22

Ik heb zelf een website via strato, maar het heeft wel even geduurd voordat ik er iets van snapte. En dan nog is de kwaliteit nu niet al te best. Maar op zich okay genoeg voor nu, als beginnend ondernemer. Op termijn wil ik er wel iemand op zetten die hem echt mooi kan maken. Voor nu volstaat ie wel.
Mijn website bevat echter geen webshop, maar alleen informatieve pagina's en een contactformulier, wat het allemaal wel wat makkelijker maakt.
Voor het maken van de site heb ik Wordpress gebruikt.