kunstacademie illustratie

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

noox

kunstacademie illustratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-19 19:20

Hoi allemaal! :D

Ik ben voor aankomend schooljaar toegelaten voor de illustratie bachelor op het HKU, ik vroeg mij af of mensen hiermee (of een andere richting op hku) ervaring hebben! Ik ben vooral erg benieuwd naar hoe een week ongeveer ingedeeld zal zijn, of er veel contacturen zijn. En of er buiten school nog steeds enorm veel werk is of dat dat mee valt. (Ik ben overal op voorbereid hoor hihi maar ik kan lastig een goed beeld krijgen..)

En natuurlijk wat jullie er van vinden/vonden :)

Warboel

Re: kunstacademie illustratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 07:50

Ik ben vierdejaars illustratie op de Willem de Kooning Academie :)

Ben nu aan het afstuderen. Dus qua contacturen kan ik je niet helpen, wij hadden in de eerste en tweede ook wel best wel veel les.

Leuk dat je toegelaten bent, gefeliciteerd en veel plezier! :)

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 08:37

Supertof, gefeliciteerd! *\o/*
Ik ben tweedejaars illustratie op de Willem de Kooning, en weet dus eigenlijk ook niet hoe het op de HKU is :P

Hier op de academie vond ik het aantal uren eigenlijk heel erg meevallen, zowel dit jaar als vorig jaar. Vaak maar een paar uur per dag en dan nog niet eens elke dag. Je hebt hier die tijd alleen wel weer echt nodig om aan je project te werken, dus vaak ben ik dan alsnog daar ookal ben ik vrij. Mijn zus studeert aan de HKU en die heeft veel meer les volgens mij, en dan nog meer dingen om thuis te doen, maar ze volgt een muziekopleiding dus dat kan ook zomaar heel anders zijn dan wat jij gaat doen.

noox

Re: kunstacademie illustratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 09:51

Aah leuk om te horen! Voor wdka was ik helaas niet toegelaten. Volgens mij klopt het idd wel dat hku meer contacturen heeft, en wdka veel vrijer is.
Vinden jullie het leuk? En merken jullie ook dat jullie school je goed voorbereid op ‘leven na de academie’? om het zo te zeggen hahahah.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:54

Ja leuk... Ik zit inmiddels in m’n zesde jaar op de academie, maar dat ligt meer aan mij dan aan de WdKA :+ ik heb zowel de eerste als de vierde twee keer gedaan :=
Eerste keer het eerste jaar viel me vreselijk tegen, ben toen voor februari gestopt en toen in september weer opnieuw begonnen. Tweede en derde ging eigenlijk heel erg goed, haalde echt hoge cijfers en had een méga leuke stage.

In de zomervakantie tussen het derde en vierde jaar heb ik een ongeluk gehad en daarmee een zware hersenschudding opgelopen waardoor ik gewoon héél erg moeite had met creativiteit, maar ook met concentratie en ik was met 5 minuten al moe. Dus heb toen m’n minor half gedaan en weer een half jaar ertussenuit geweest. Afgelopen november heb ik m’n minor afgerond en in januari begonnen met afstuderen. Dat gaat nu best goed.

Ik zal maar gewoon eerlijk zijn en zeggen dat ik het op een gegeven moment echt niet meer zo zag zitten, maar inmiddels zie ik het wel rooskleurig in en denk ik dat m’n diploma dit jaar wel moet lukken.

Sowieso heeft de kunstacademie een hoog percentage met uitvallers, dat geeft opzich niet maar hou er wel rekening mee.

@_roodvos ja zie je hoe hard het veranderd, toen ik in de eerste en tweede zat was het nog een ander curriculum dus had toen best veel les. Eigenlijk vaak wel 5 dagen in de week. Had 1 dag les van 09:45-21:15. _O-

Nu heb ik ongeveer 20 minuten per 3 weken les :')