Tips voor leuke attenties medewerkers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SunnyHorse
Berichten: 1251
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Tips voor leuke attenties medewerkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 23:10

Dag!
Zouden jullie even willen meedenken in de “denktank”?
Voor mijn werk heb ik de functie van manager. In mijn teams van verschillende disciplines en opleidingsniveau werken zo’n 28 medewerkers.
Soms hebben ze een solo functie, soms werken ze in een team van zo’n max 5 personen en alles wat er tussen in zit. Er werken zowel mannen als vrouwen.

Nu vind ik het leuk om zo nu en dan een kleine attentie of gebaar te geven. Bijvoorbeeld als bedankje. Dat kan voor 1 persoon zijn, of voor een heel team.

Helemaal leuk vind ik het om iets passends, persoonlijks, origineels of iets dergelijks te geven. Inmiddels heb ik de bloementjes, reepjes Tony Chocoloni, de merci chocolaatjes wel gezien.

Wie heeft nog wat leuke suggesties waarmee ik medewerkers blij mee kan maken. Gaat om een kleinigheidje, de aandacht en het idee. Dus geen grote budgetten beschikbaar!

Dank alvast voor het meedenken!

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 23:30

Verse thee voor de theedrinkers. 50 gram is ong 2.50. Helemaal leuk als bijvoorbeeld mensen groene thee drinken je dan ook groene thee geeft.

Of bol.com tegoedbon met kaartje met een persoonlijke tekst?

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 10:54

Niet zozeer een idee, maar ik wil je graag complimenten geven voor hoe je de medewerkers behandelt! :j

EDIT: Soms kan gewoonweg iemand apart nemen (of een team) en oprecht uitspreken hoe je diegene waardeert al heel erg motiverend zijn.

Anoniem

Re: Tips voor leuke attenties medewerkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 11:27

In die setting vind ik zelfs een gewoon kaartje of een mail met een plaatje alleen al ontzettend leuk!
Waardering hoeft niets te kosten, maar is heel fijn om te krijgen.

ikkedus
Berichten: 3276
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Tips voor leuke attenties medewerkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 11:51

Een x een andere/luxe teamlunch zou ik heel erg waarderen? Iets anders dan de thuis gesmeerde bammetjes.

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:27

Wellicht in plaats van een cadeautje af en toe een persoonlijke, verbale waardering. Dat zal zeker gewaardeerd worden. Als ik voor mijzelf moet spreken zou ik dat zelfs honderd keer waardevoller vinden dan een doosje chocolade. Een persoonlijk geschreven kaartje is ook erg fijn, vind ik. Een mailtje zou ik dan weer zo 'oh ja, dat moest ik ook nog doen volgens mijn agenda' vinden. Dat komt niet over of je het echt meent.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:29

ikkedus schreef:
Een x een andere/luxe teamlunch zou ik heel erg waarderen? Iets anders dan de thuis gesmeerde bammetjes.


Inderdaad! Wij kregen op 5/12 een onverwachte sushi lunch. Hartstikke leuk!

Kairos
Berichten: 2710
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:34

Selka schreef:
ikkedus schreef:
Een x een andere/luxe teamlunch zou ik heel erg waarderen? Iets anders dan de thuis gesmeerde bammetjes.


Inderdaad! Wij kregen op 5/12 een onverwachte sushi lunch. Hartstikke leuk!

Ik zou dan wel voor wat algemeners gaan, want er zullen altijd mensen zijn die sushi niet lusten, maar zoiets zou ik in ieder geval wel waarderen :j

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Tips voor leuke attenties medewerkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:48

Wanneer het kan een uurtje eerder naar huis

Een handgeschreven kaartje zou ik zelf zoiets hebben van, tja, waarschijnlijk heeft ze aan de lopende band kaartjes geschreven en niet naar de individu gekeken.

Leg het eens bij je medewerkers zélf voor. Win-win situatie; je medewerkers voelen zich gehoord als het plan daadwerkelijk uitgevoerd wordt en jij hebt een cadeau wat in de smaak valt :)

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Re: Tips voor leuke attenties medewerkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:50

Een mooie goede taart.

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: Tips voor leuke attenties medewerkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:54

Een middagje vrij :)F

SunnyHorse
Berichten: 1251
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: Tips voor leuke attenties medewerkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 01:37

Persoonlijke kaartjes: check, reeds gedaan.
Heb ook al eens een werkoverleg met de club secretaresses gepland rond lunchtijd. Toen ze aan kwamen lopen, stond ik met hun jassen klaar, heb ik hun werktelefoons overgenomen en ze direct doorgestuurd naar de lunchroom in de buurt waar een tafel gereserveerd voor hen stond.
Was super leuk!

Een lunch op het werk zelf organiseren: goeie! Niet aan gedacht.

Persoonlijke waardering verbaal en in een mail: check.

En uiteraard, het hoeft zeker niet altijd veel geld te kosten. Ik hoef mensen niet om te kopen ;-)

SunnyHorse
Berichten: 1251
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: Tips voor leuke attenties medewerkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 01:38

Zijn er ook ideeen voor “gezonde” attenties/ kleinigheidjes? Ben zelf trouwens absoluut geen keukenprinses!
Staat al zo vaak taart als traktatie op het werk, mensen nemen dit steeds minder. (Ik nog stress wel trouwens :P )

SunnyHorse
Berichten: 1251
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: Tips voor leuke attenties medewerkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 01:40

Autumn: wat betreft het voorleggen. Zelf vind ik het onverwachte verassingselement erin leuk. Zou dat effect dan nog blijven?

Specifiek nog ideeen voor onze mannelijke collega’s?

SunnyHorse
Berichten: 1251
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: Tips voor leuke attenties medewerkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 01:42

Verse thee vind ik ook leuk. Een verse munt thee pakketje kan dan ook zijn denk ik.

Jills
Berichten: 150
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 01:44

Pinterest, staan super leuke simpele ideeën op. Vaak makkelijk te maken en met wat kennis van je mensen te personaliseren

Erna_

Berichten: 8834
Geregistreerd: 03-04-08
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Tips voor leuke attenties medewerkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 08:04

Wij kregen een maand lang elke week een grote kist met verschillende soorten fruit, snoeptomaatjes, minikomkommers. Meer dan genoeg om de hele week mee te doen. Heerlijk!

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 08:07

een masseur/masseuse inhuren? zo iemand met zo'n massagestoel die heerlijke nek- en schoudermassage geeft?

Lynn_Nikita

Berichten: 25460
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Tips voor leuke attenties medewerkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 08:13

iets lekkers neerzetten maar dan geen taart maar een cup a soep pakket, of verse broodjes en beleg.

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 11:24

SunnyHorse schreef:
Autumn: wat betreft het voorleggen. Zelf vind ik het onverwachte verassingselement erin leuk. Zou dat effect dan nog blijven?

Specifiek nog ideeen voor onze mannelijke collega’s?


Ik neem aan dat er meerdere ideeen worden ingebracht, ze weten dan alsnog niet wat er gekozen wordt toch?
En daarbij, het hoeft niet altijd een verrassing te zijn, niet iedereen houdt ervan. En daarbij, de voorpret is vaak al het leukste ;)

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Tips voor leuke attenties medewerkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 11:39

Ik heb ook zn leuke manager.

Die komt regelmatig met een doos gebak aan zetten.

In de zomer als het warm is komt hij onverwacht met ijs aan zetten.

Of we krijgen aan het eind van de dag ineens allemaal bitterballen ( met vlees en de vegetarische variant)

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 12:03

Super leuk dat je dit doet! Complimenten hiervoor.

Heb je je team altijd bij elkaar tijdens pauze ofzo of werken jullie dan Wel- dan niet?
Anders tijdens de pauze een kaasplankje of broodjes trakteren, hoeft niet altijd veel te zijn.
Zo maakt een collegaatje van me mijn dag altijd weer goed als ze afkomt met verse arretkescake.

Bv thee of koffie geven?

SunnyHorse
Berichten: 1251
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: Tips voor leuke attenties medewerkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 23:43

Pinterest: ga ik op snuffelen,goed idee.

Zo’n stoelmassage, heb ik ook ooit eens gehad, is super lekker. Weliswaar prijzig, maar zeker goed om te onthouden, in de week van de stress ofzo (bestaat zoiets?)

Maand lang iedere week vers fruit: ga ik direct organiseren, dat is een super idee voor de maand januari en een ieder die zijn/ haar goede voornemens heeft.

Werkzaamheden vragen niet om een georganiseerde pauze. Iedereen kan gaan wanneer hij wil. Zijn mensen die vaak een wandelingetje maken. Zou misschien ook nog iets leuks mee te bedenken zijn.
Cup a soup hebben we. Verse broodjes, goed idee.

Koffie / thee geven, haal ik regelmatig voor ze.

Iets hartigs, kaas bitterballen , dat zou ik zelf ook erg lekker :9 goed idee voor op de vrijdag.

Autum, dat is waar, voorpret is zeker leuk!

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Re: Tips voor leuke attenties medewerkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 23:51

Mijn moeder doet stoelmassages bij bedrijven en als ik het goed heb begrepen is dat allemaal belasting aftrekbaar voor bedrijven. Dat hoeft dus geen dure optie te zijn :)

Verder vind ik het echt super dat je dit doet. Zo af en toe duidelijk gewaardeerd worden doet zoveel voor de werksfeer!

Pinterest staat al eerder gemeld, hier kan je ook leuke gezonde snacks vinden.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 00:14

Leuk hoor!

Bij mijn vorige werk kwam op een warme dag een lekkere ijsboer een keer langs.

Cadeautje koppelen aan speciale dagen, dus zakje paaseitjes, met carnaval iets met confettie, bij ons op het werk kregen we een keer hele lekkere zwarte thee met rozenblaadjes erin, die was erg lekker ( wel moet je dan weten of mensen het lusten....ik heb 6 zakjes mee naar huis gekregen omdat collega's het niet lusten ) maar het is voor een speciale gelegenheid wel erg leuk.
EEn keer van die gehaakte poppetjes die je als sleutelhanger kunt gebruiken, voor mensen die het leuk vinden.