Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Cinderella schreef:Met wederzijds goedvinden mag een arbeidsovereenkomst ontbonden worden. In het geval je verwijtbaar werkloos bent geworden, heb je geen recht op een WW-uitkering. Een WW-uitkering is er natuurlijk ook niet om aan mensen een uitkering te verstrekken die het niet leuk vinden om ergens te werken. Het is voor mensen die niet aan werk kunnen komen.
Wat je kunt doen, is met je werkgever onderhandelen over een vergoeding en dit laten opnemen in de beëindigingsovereenkomst.
Heb je een dienstverband voor een bepaald aantal uren?
Ik denk dat het meest gunstige is voor jezelf om dan door te werken tot 1 januari en dus gewoon loon ontvangt. De werkgever zal jou eerder uit dienst willen hebben om financiële redenen waarschijnlijk en zit dan, denk ik, niet erop te wachten om een vergoeding te betalen. Kan goed zijn dat de werkgever je dan ook liever gewoon laat werken tot januari.
Relaxed schreef:Ik zal proberen het kort en duidelijk te omschrijven.. Ik ben 1/10 bij mijn huidige werkgever begonnen. Al vrij snel beviel dit niet omdat ik erg weinig te doen heb. Ik heb op 29/11 dan ook mijn ontslag ingediend omdat ik terug kan naar mijn oude werkgever. Ik heb dus ontslag genomen per 1/1 (1 maand opzegtermijn) Dat is allemaal akkoord. Alleen nu begon mijn leidinggevende gisteren dat het zinloos om nog samen door te gaan (heb ook echt weinig te doen na donderdag) en zijn voorstel was dat donderdag mijn laatste werkdag is. Ik vind dit helemaal prima, want verveel me echt.
Nu zou dan mijn ontslagdatum vrijdag 9 december worden, zij beëindigen het dus 3 weken eerder. Dit betekent echter ook dat ik maar betaald wordt tot 9 december. Mogen zij mijn dienstverband op deze manier eerder beëindigen? Kan ik dan voor die 3 weken WW aanvragen?
Electra63 schreef:Cinderella schreef:Met wederzijds goedvinden mag een arbeidsovereenkomst ontbonden worden. In het geval je verwijtbaar werkloos bent geworden, heb je geen recht op een WW-uitkering. Een WW-uitkering is er natuurlijk ook niet om aan mensen een uitkering te verstrekken die het niet leuk vinden om ergens te werken. Het is voor mensen die niet aan werk kunnen komen.
Wat je kunt doen, is met je werkgever onderhandelen over een vergoeding en dit laten opnemen in de beëindigingsovereenkomst.
Heb je een dienstverband voor een bepaald aantal uren?
Ik denk dat het meest gunstige is voor jezelf om dan door te werken tot 1 januari en dus gewoon loon ontvangt. De werkgever zal jou eerder uit dienst willen hebben om financiële redenen waarschijnlijk en zit dan, denk ik, niet erop te wachten om een vergoeding te betalen. Kan goed zijn dat de werkgever je dan ook liever gewoon laat werken tot januari.
Een beeindigingsovereenkomst kan ook zonder vergoeding. Als maar duidelijk staat vermeld dat werknemer niets verwijtbaar is mbt tot de beëindiging.
Maar om recht te hebben op een ww-uitkering moet werkgever zich houden aan de opzegtermijn. In dit geval 1 maand.
TS ik zou niet akkoord gaan met een eerdere ontslagdatum. Werkgever dient zich ook aan de opzegtermijn te houden.

Cinderella schreef:Maar waarom zou de TS een beëindigingsovereenkomst willen zonder vergoeding? En wel een uitkering aanspreken?
De TS heeft haar arbeidsovereenkomst opgezegd en de werkgever wilt de arbeidsovereenkomst eerder opzeggen, doordat de TS niet gemotiveerd is.
Een WW-uitkering is niet bedoeld voor mensen die een baan saai vinden en dus stoppen.
san4nie schreef:TS, eind oktober ben ik halverwege een werkdag per direct naar huis gegaan. Uitzendbureau heeft een brief geschreven. Het wordt ook met wederzijds goedvinden genoemd. En ik heb nu gewoon een ww uitkering.
Houd er wel rekening mee dat al met al het best een poosje kan duren voordat je je geld hebt.
De situatie waar jij nu in zit lijkt me vreselijk. Ik heb het al in een week als ik geen deadlines heb, dus zou het echt niet fijn vinden om de tijd uit te zitten, hoe makkelijk het ook klinkt.Brainless schreef:san4nie schreef:TS, eind oktober ben ik halverwege een werkdag per direct naar huis gegaan. Uitzendbureau heeft een brief geschreven. Het wordt ook met wederzijds goedvinden genoemd. En ik heb nu gewoon een ww uitkering.
Houd er wel rekening mee dat al met al het best een poosje kan duren voordat je je geld hebt.
Een uitzendbureau heeft het recht (de eerste fase) je gewoon elke dag naar huis te sturen.
Dan heb je dus ook gewoon recht op WW.
Als jezelf was weggegaan; dan had je geen recht op WW gehad.
TS zegt zelf haar baan op; dan heb je gewoonweg geen recht op WW.
Relaxed schreef:Kalab, ik dacht aan een WW omdat zij me nu eerder 'ontslaan' Ik heb na 10 posts wel door dat ik hier geen recht op heb, logisch en begrijpelijk ook. Ik kan het geld wel missen, vind het alleen een beetje zonde dat ik nu 3 weken loon moet missen omdat zij geen werk hebben en eerder van me af willen. Het is immers een wisselwerking.. Wel eens van een bore out gehoord? Het is echt vreselijk om lange dagen op je werk te zitten en steeds maar weer te moeten bedenken wat je eens zou kunnen gaan doen. Dan zijn dagen van 730 tot 1715 (ik werk 4x9) echt heel lang en 's avonds kun je niks meer opbrengen, mentaal uitgeblust. Ik ben geen ongemotiveerde puber die geen zin heeft in dr huiswerk, dus zo hoef je me ook niet toe te spreken
Even voor de duidelijkheid, als ik deze 3 weken met 'kütklusjes' door kan komen, is er niets aan de hand, maar er zijn zelfs geen kütklusjes te doen..