Is dit haalbaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fry

Is dit haalbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 10:48

Aangezien ik op google en bokt niet echt duidelijke cijfers kan vinden heb ik toch maar een topic aangemaakt.

Is het mogelijk om €300 euro per maand te verdienen naast school (denk aan een krantenwijk etc).
Ik ben 15 jaar en zou opzich tijd genoeg hebben voor een krantenwijk of iets dergelijks zonder dat school er onder lijd.

Nu vraag je je af, wat moet een kind met €300 euro per maand :o?

Doordat er een crisis is willen mijn ouders geen risico nemen met een paard kopen. Het komt er dus niet.
Als ik €300 euro (250 zou opzich ook kunnen) kan verdienen 'help' ik ze enorm. De overige kosten die erbij komen willen mijn ouders graag betalen. Dus is er een mogelijkheid voor een eigen knol.

Misschien klinkt dit als een mission impossible maar ik zou het graag willen weten.

Groetjes.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 10:51

Ik denk niet dat dat gaat lukken, 300 is behoorlijk veel als je voor het minimumloon werkt van een vijftienjarige
of je moet heel veel werken maar dan zou je ook geen tijd hebben voor een paard (+ dat je maar een aantal uur
mag werken als minderjarige schoolgaande).
Laatst bijgewerkt door Sem_ op 18-09-13 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 10:52

Pfoe ik denk het niet.. Je uurloon als 15-jarige zal rond de 2,50-3,00 euro liggen denk ik (is op te zoeken!). Dan kun je uitrekenen hoeveel uur je per maand moet werken. Lijkt me niet haalbaar naast school.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 10:53

NoName126 schreef:
Pfoe ik denk het niet.. Je uurloon als 15-jarige zal rond de 2,50-3,00 euro liggen denk ik (is op te zoeken!). Dan kun je uitrekenen hoeveel uur je per maand moet werken. Lijkt me niet haalbaar naast school.

Ik verdiende bij de kweker 3,50
Alleen dat is niet te combineren met school... Kwa tijden

Sem_

Re: Is dit haalbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 10:56

Dan verdiende je volgens mij meer dan het minumumloon dat ligt eerder rond de 2/3 euro en er zijn maar weinig
baantjes waarbij je boven het minimumloon verdiend. Een baantje, paard, school en huiswerk is ook behoorlijk pittig
denk ik zo!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 10:57

Of het kan, ja vast wel, maar of het verstandig is? nee. Dan ben je zoveel veel tijd kwijt dat je niet meer van je paard kan genieten.
Kan je niet een jaartje sparen en dan volgend jaar een leuk baantje zoeken? Met 16 kan je vaak net wat leukere baantjes vinden en verdien je ook gewoon meer.
Zijn er geen leuke buurtkinderen waar je een avondje op kan passen? Dan kan je als ze in bed liggen lekker aan je huiswerk.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 10:58

Ik zeg helaas; niet doen. Wat als het paard ziek word? Daarbij heb je ook nog lasten als hoefsmid, enten, tandarts etc. Maak het je ouders niet moeilijker in deze tijd van crisis, want als er dus echt wat gebeurd waar een DA bij nodig is, moeten zij altijd inspringen... Daarbij kost het enorm veel tijd...

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 10:58

Dan zou je zo'n 100 uur per maand moeten werken, zo'n 25 uur per week. Als dat überhaupt zou kunnen (mag niet eens als 15jarige volgens mij) dan zou er naast school geen tijd meer over zijn om naar je paard toe te kunnen.
Dus het antwoord is helaas NEE. Nog even een paar jaartjes geduld meid, ga eerst lekker een privépaard bijrijden. Dan doe je meteen goed ervaring op!

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 10:59

Sem_ schreef:
Dan verdiende je volgens mij meer dan het minumumloon dat ligt eerder rond de 2/3 euro en er zijn maar weinig
baantjes waarbij je boven het minimumloon verdiend. Een baantje, paard, school en huiswerk is ook behoorlijk pittig
denk ik zo!

Haha, het was pittig werk en had volgens hun een super snel werktempo, dus ze vonden het wel eerlijk om 3,50 te betalen.

Bij de kweker gaat het sowieso niet lukken. De tijden dat ik uit ben sluiten hun al bijna.
Het makkelijkste is een baantje die je op verschillende tijden kan doen...

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 11:00

lifaya schreef:
Ik zeg helaas; niet doen. Wat als het paard ziek word? Daarbij heb je ook nog lasten als hoefsmid, enten, tandarts etc. Maak het je ouders niet moeilijker in deze tijd van crisis, want als er dus echt wat gebeurd waar een DA bij nodig is, moeten zij altijd inspringen... Daarbij kost het enorm veel tijd...

Die kosten willen mijn ouders dus betalen.
Het is niet het probleem dat we het niet kunnen betalen.. Maar meer het probleem 'wat ik krijg moet mijn broer ook krijgen' en omdat 2x te betalen, dat is het probleem.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 11:01

DatBenIkNou schreef:
Dan zou je zo'n 100 uur per maand moeten werken, zo'n 25 uur per week. Als dat überhaupt zou kunnen (mag niet eens als 15jarige volgens mij) dan zou er naast school geen tijd meer over zijn om naar je paard toe te kunnen.
Dus het antwoord is helaas NEE. Nog even een paar jaartjes geduld meid, ga eerst lekker een privépaard bijrijden. Dan doe je meteen goed ervaring op!

Ik rijd nu ook 2 paarden bij :j.

Bedankt iedereen, ik blijf hopen maar helaas zit het er dan nu nog voorlopig niet in.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 11:02

En dan zadel je je ouders dus toch op met kosten in deze tijd van crisis, vind dat vrij egoïstisch :) Verkijk je niet op de kosten. Je kan zo al op 1000 euro zitten als je paard een flinke koliek heeft midden in de nacht en er een DA met spoed moet komen en een aantal uur er bij blijft. En als er een operatie bij nodig is zal het al helemaal duur worden...

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 11:03

Kun je geen paard leasen? Toch een soort eigen paard heb je dan.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 11:04

Ik verdiende met mijn krantenwijk toen ik jouw leeftijd had ongeveer 170 euro in de maand. Dat was een ochtend-krantenwijk en ik had een behoorlijke wijk (ruim 100 adressen). Gewone krantenwijkjes betalen een stuk slechter, mijn schoonzusje loopt ook een wijkje en is daar elke week ruim anderhalf uur mee bezig (buitenwijk) en verdient misschien 50-60 euro in de maand.

Ik gok dat het erg lastig wordt. Natuurlijk, als je echt wil kan het wel. Krantenwijkje hier, afwashulp daar... Maar ik weet niet of je dan nog (voldoende) tijd overhoudt om ook nog een paard te onderhouden, naar school te gaan en je huiswerk te maken..

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 11:05

Dat is zeker waar, maar als je het zo zegt... Hoe kunnen al die andere mensen het dan wel?
Het is allemaal ALS je kan het niet weten.

En het paard is niet alleen voor mij... Mijn moeder is ook dol op paarden en droomt ook van een eigen paard.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 11:05

Sem_ schreef:
Kun je geen paard leasen? Toch een soort eigen paard heb je dan.

Rijd al 2 paarden bij... Maar je kan alsnog nooit doen wat jij echt wilt..

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 11:06

Hoe denk je dat te gaan doen als je paard er eenmaal is: dan heb je de combinatie van school, werken voor je paard en nog eens voor je paard zorgen. Dat is een combinatie die eigenlijk niet te doen is, zeker niet voor een middelbare scholier.

Ikzelf werk 40 uur in de week en het combineren van een paard is echt lastig. Als ik rechtstreeks doorga naar mijn paard, (dus zonder te eten), ben ik pas rond 20:00 a 21:00 thuis en dan moet ik nog eten.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 11:06

x_Rebecca schreef:
Ik verdiende met mijn krantenwijk toen ik jouw leeftijd had ongeveer 170 euro in de maand. Dat was een ochtend-krantenwijk en ik had een behoorlijke wijk (ruim 100 adressen). Gewone krantenwijkjes betalen een stuk slechter, mijn schoonzusje loopt ook een wijkje en is daar elke week ruim anderhalf uur mee bezig (buitenwijk) en verdient misschien 50-60 euro in de maand.

Ik gok dat het erg lastig wordt. Natuurlijk, als je echt wil kan het wel. Krantenwijkje hier, afwashulp daar... Maar ik weet niet of je dan nog (voldoende) tijd overhoudt om ook nog een paard te onderhouden, naar school te gaan en je huiswerk te maken..

Jammer maar bedankt!

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 11:06

Fry schreef:
lifaya schreef:

Die kosten willen mijn ouders dus betalen.
Het is niet het probleem dat we het niet kunnen betalen.. Maar meer het probleem 'wat ik krijg moet mijn broer ook krijgen' en omdat 2x te betalen, dat is het probleem.

Als je eens overlegd met je broer?

Misschien beetje offtopic zo, maar als t hier om gaat.
Ik heb 2 zusjes en ik was in het begin de enige met een paard. Mijn zusjes vonden dit niet erg en gunden mij dit. Dit hebben ze ook tegen mijn ouders gezegd. Dan was het prima en mocht ik mijn eigen paard. Misschien kun je dat ook met je broer overleggen?

En stalling betaalde ik in het begin de helft, tenminste, ik deed mijn best om aan de helft van de stalling te komen (wel bijbaantje maar minimumloon)

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 11:07

Douraque schreef:
Hoe denk je dat te gaan doen als je paard er eenmaal is: dan heb je de combinatie van school, werken voor je paard en nog eens voor je paard zorgen. Dat is een combinatie die eigenlijk niet te doen is, zeker niet voor een middelbare scholier.

Dat is waar, maar ik sta er niet alleen voor.

Bedankt iedereen, het is niet haalbaar dus ik zal temmen :j

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 11:08

Cavilia, ik weet zeker dat dat niet gaat lukken :P
Dan word ik voorgetrokken.

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 11:09

Fry schreef:
Cavilia, ik weet zeker dat dat niet gaat lukken :P
Dan word ik voorgetrokken.

flauw ja -O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 11:14

Als je 300 euro per maand wilt verdienen, maand heeft 30 dagen, dan zou je dus een tientje per dag moeten verdienen, dat is best nog veel :=

Na school zal je naar je paard moeten, daar heb je hem immers voor :)

Blijven de avonden en de weekenden over, maarja in het weekend wil je natuurlijk ook lekker met je paard rommelen, eens een keertje winkelen, naar een verjaardag of iets...enz.

Dus dan zou je het al in de avondjes door de weeks moeten kunnen verdienen.

Ik zou gokken op oppassen, betaalt vaak best wel goed als de ouders blij met je zijn :j
En dan kun je eerst 's middags je paard doen, je avondeten naar binnen werken en dan 's avonds oppassen en daar kan je dan je huiswerk doen want dat zal ook nog moeten natuurlijk.

Maarja, met oppassen verdien je ook zomaar nog geen 300 euro in de maand :=

Het zal vast niet onmogelijk zijn, als je bvb. in de ochtenden een krantenwijk kunt lopen en / of in het weekend nog een paar uurtjes ergens kan werken....dan zou het te doen moeten zijn maar dan zitten je dagen wel heel erg goed gevuld hoor :=

Kun je je broer niet enthousiast krijgen zodat het paard voor jullie samen wordt :P

En als je moeder zelf ook graag een paard wil dan is het misschien al genoeg om in de ochtenden die krantenwijk te doen, zodat je laat zien datje er echt wel wat voor over hebt en jij toch een goed deel van de kosten betaalt ;)

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 11:18

Mijn broer en paarden? Nooit :')
Hij is 18 en is meer een zeiler en duiker. :P

Bedankt voor je uitleg :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 12:25

Zoek eens filmpjes op van skiën en skeeleren en sleeën enzo achter je paard, kun jij rijden en hij raust er achteraan :P