Hoe ver reizen jullie ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Morrow_Less

Hoe ver reizen jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 11:47

Hoi,

Straks heb ik een sollicitaiegesprek, woehoe spannend ! Het is een leuke job met best wat verantwoordelijkheden, kortom ik ga me er niet vervelen. Alleen mijn vader doet moeilijk over één punt, het vervoer.

Vanwege mijn uren (vroege en late dienst) rijden er geen bussen op die tijdstippen dus moet ik met de fiets gaan. De afstand bedraagt 5,2km en volgens google maps zou je er 20min over fietsen. Dit vindt hij veel te ver. Hij klaagt al over sneeuw, regen, wind, vorst en alle andere natuurrampen. Nu vind ik dit best doenbaar, ik heb er geen problemen mee.

Daarom zou ik eens willen weten hoe ver/lang sommigen onder jullie moeten fietsen om op school, werk te raken.

Groetjes !

Jorinda

Re: Hoe ver reizen jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:50

School krap 5 minuten fietsen, werk bus/fiets, trein en lopen en dat kost in totaal 3 kwartier. :)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:52

20 minuutjes met de fiets lijkt me best goed te doen. Zeker als het je zo'n toffe job lijkt!
Ik moet vanaf dit jaar ook ongeveer zoiets naar school, en ik zie dat best zitten. Van een beetje regen smelt je toch niet :P Kwestie van je goed in te pakken op koude of regenachtige dagen :)
Laatst bijgewerkt door Iolanthe op 09-09-14 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Bmamavan2

Ik snap zijn bezorgdheid, je blijft toch vaders kleine meid he ;) , maar van de andere kant zijn er middelbare scholieren van 11/12 jaar die elke dag door weer en wind fietsen. Dus ja ik zou voor die baan gaan.
Misschien is hij bang dat hij je vaak moet brengen bij slecht weer, kan dat meespelen?

Kwanyin

Meestal is het omgekeerd en is het de sollicitant die ligt te klagen :P . Ik dacht eerst nu gaat het komen, het is een uur met de auto rijden en mijn vader moet me brengen als ik geen OV heb :+ .

Joh, die afstand is drie keer niks. Gewoon doen, geld en ervaring en een beetje beweging (elke dag fietsen). Dan koop je gewoon een stevige regenjas ;) .

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:54

Ik vindt 20 min fietsen echt niks. Toen ik op de middelbare school zat moest ik 45 min fietsen om bij school te komen. Op de vervolgopleiding zat ik dik een uur op de fiets, werk was 40 min fietsen. Ja, in de winter is het niet zo grappig maar 1 voordeel je fietst jezelf ook weer zo warm :D
Ik zou een leuke baan niet laten schieten voor die afstand.
succes met je sollicitatiegesprek!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:54

Ik ben echt heel verwend. Woon 2 minuten lopen van mijn werk af.
Voorheen half uur reizen met de auto als er geen files stonden. Maar helaas stonden er altijd files. 1 uur reistijd was niet bijzonder. Dat breekt je echt op.
Mijn school was trouwens ruim een half uur fietsen. Maar dat was nog in de tijd dat iedereen ook echt met de fiets naar school ging. Nu worden er hier kinderen met de auto naar school gebracht 2 straten verder :')
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 09-09-14 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:55

5 kilometer is geen 20 minuten fietsen hoor, eerder een kwartiertje. Ik fiets nu 3 kilometer naar m'n werk, dat doe ik op een oud barrel in 7 minuten.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:55

Klinkt als een leuke baan en de fiets afstand lijkt prima te doen!

Ik fietste altijd 23 kilometer (46 per dag) naar mijn middelbare school toe, daar deed ik meestal een ruim uur over.
Nu studeer ik, dus ben ik ruim 2 uur voor een enkele reis kwijt met de bus/trein.
Laatst bijgewerkt door Ekeif96 op 09-09-14 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 11:56

Hij kan me niet brengen want hij moet dan zelf naar zijn werk ;) en dat ligt de geheel andere kant op.

Wat fijn om te lezen dat er mensen zijn die het ook geen probleem vinden. Ik dacht al dat ik iets onmogelijks wilde doen adhv zijn verkondigingen haha :)
Straks ga ik voor de eerste keer tot daar fietsen en dan heb ik al een idee hoe het is. :)

Edit : Ik schrik best dat sommige zulke afstanden afleggen met de fiets. Wat fijn om te lezen dat ondanks je geen eigen vervoer of OV hebt je dit aandurft !
Laatst bijgewerkt door Morrow_Less op 09-09-14 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:56

Het is toch jouw baan? :=

Ik reis naar school 40 minuten met OV en naar werk ook zoiets.
Prima te doen :) boekje mee, muziek op.. ik klaag niet!

aanvulling: mijn VMBO school zat op zo'n uur fietsen. Ik vond het heerlijk! En je weerstand wordt er een stuk beter van. :)
In de twee jaar dat ik er op zat ben ik 1 keer met de auto gebracht.
Laatst bijgewerkt door Autumnn op 09-09-14 12:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:59

Ik heb jarenlang zo'n 14 km per dag gefietst (rondje huis-werk-paard-huis), ook met sneeuw, regen, hagel, vorst, storm, etc. Een stuk daarvan was door een onverlicht bos/park/natuurgebied wat niet gestrooid werd, dat was soms in de winter erg jammer. Kortom tweemaal per dag iets meer dan 5 km is echt heel goed te doen inderdaad en je vader stelt zich vreselijk aan :+

Momenteel woon ik verder weg van het werk en fiets ik er 35 minuten over (~10km), dus 20km per dag fietsen. Ik fiets denk ik gemiddeld over het jaar heen 4 dagen per week, pak alleen de auto als het echt slecht weer is.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:01

5 kilometer fietsen lijkt mij echt geen bezwaar! Dat fietste ik al naar de middelbare school en naar de manege, daar reden niet eens bussen.

Toen ik 21 was, woonde ik op kamers en moest ik nog verder dan 5 km van mijn kamer naar de universiteit fietsen. Lijkt me dus helemaal geen probleem!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:02

Waar woon je eigenlijk ergens? Midden in Amsterdamstad tussen alle torenhoge bedrijven in? Als ik nog geen vijf kilometer ver van mijn woonplaats mag werk zoeken ben ik nog twintig jaar bezig vrees ik _o-

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:04

op en neer naar de hogeschool was 16 km. Heerlijk om je hoofd leeg te maken. en ja als er sneeuw ligt, dan ga je gewoon een kwartier eerder van huis. :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:04

Ik moest op de middelbare dagelijks 12km heen en 12km terug fietsen, ook door wind, regen en sneeuw :Y) je gaat er niet dood van.
Daarna ging ik naar de hogeschool, dat was 1,5u heen en 1,5u terug reizen. Nu werk ik, en dat is een 40km met de auto :P

Alleen voor de boodschappen ben ik al 5km aan het rijden/fietsen :P

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:05

Ik fietste elke dag 10 km naar school in 35 minuten en 7 km naar mn paard in 16-20 minuten. Dus jij bent met hooguit een kwartiertje wel op je werk ;) Als het je echt zo'n gave job lijkt: gewoon doen! Dat fietsen wen je echt gauw genoeg aan en dan is het peanuts :)

Oh en als het vroor vond ik het juist heerlijk om te fietsen, mooi landschap en ik kwam vaak in een tshirtje op school aan zo warm had ik het. Fijn hoor!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:05

Ik heb nu een baan op het oog waarbij ik 5 minuten zou moeten fietsen, 35 min. met de trein, 10 minuten op de tram en 5 minuten te voet.

Ik heb wel een hele goede verbinding, dus 's ochtends op de trein vind ik het gezellig om naar muziek te luisteren / series te kijken / te ontbijten. Tussenin wachten op de tram of bus hoef ik eigenlijk nooit.

5 km fietsen, dat doe je echt in no time. Van mijn 15-19 reisde ik elke dag 1.45 uur (enkel!) naar school :+ Dat is dan weer het andere uiterste natuurlijk.

Je zou eventueel ook kunnen sparen voor een scootertje, dat kan ook altijd heel handig zijn. Dan rijd je tenminste dubbel zo snel door eventuele regenbuien door :P

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:07

Gewoon een goeie fiets en goed regenpak aanschaffen dan is het echt helemaal niks die 20 minuten.
Ik fietste altijd naar mijn werk dat was ruim 35 minuten. Prima te doen, goed voor je en lekker gezond.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:08

Het hangt er een beetje vanaf wat voor weg het is: Veel verlichting, door een stad/dorp/bos etc.

Zelf woon ik 4 km van mijn werk af. Soms pak ik de auto als dat beter uit komt met werk, andere keren fiets ik. Maar ik woon midden in een stad en mijn werk zit op een goed verlicht industrieterrein. Mijn bijbaantje vroeger was op een camping/restaurant in een bos op 3km afstand. Daar werd ik in de avonduren wel heen en weer gebracht.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:12

Ik fiets 5 min naar station, dan 20 min met trein (en nog stukje naar werk lopen vanaf station). En dat is prima te doen.
Ik mis het fietsen heel erg; heb tijdens school / studie altijd alles op de fiets gedaan, ook 45 min fietsen naar bijbaantje. Dus ik zou juist heel blij zijn als ik naar werk kon fietsen :D

(en die paar dagen per jaar dat het misschien sneeuwt kom je ook wel doorheen hoor, evenals regen; daar bestaan regenpakken en buienradar voor)

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:14

Bmamavan2 schreef:
maar van de andere kant zijn er middelbare scholieren van 11/12 jaar die elke dag door weer en wind fietsen.

En dat nog wel 2-3x zo ver ook!

Yessy schreef:
je vader stelt zich vreselijk aan :+

Dat dus :D

Nu kan ik me wel heel goed voorstellen (heb zelf een dochter) dat hij zich zorgen maakt over donkere plekken en laat naar huis fietsen, maar afstand en weer? Nee, dat is alleen maar goed voor een mens.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:14

20 minuten is toch niks?

Toen ik nog schoolgaand was varieerde het heel erg, maar gemiddeld zat ik 3 kwartier op de fiets.
Bij een van mijn vervolg opleidingen moest ik 1,5 uur reizen dit was uit eindelijk toch niet echt te doen met een eigen huisje ed. ernaast dus die opleiding heb ik wel vroegtijdig beëindigd.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:15

5.2 kilometer van je werk wonen is absoluut niet te ver in mijn ogen.

als je aan de andere kant van een stad moet werken, dan is dat al vaak verder weg.
20 minuten is zeer dichtbij gemiddeld genomen.

wat denk je van alle mensen die in een dorp wonen en in een naburige stad werken? dat is al meer dan 10 kilometer gemiddeld.. en een gedeelte daarvan gaat gewoon op de fiets..

ik neem aan dat je jong bent.. google maps zegt 20 minuten omdat men gemiddeld (dus inclusief de ouderen) zo'n 20 km per uur fietst.. een jonge meid fietst 25-30 kilometer per uur (vooral als je een beetje laat bent lol).. ga er met een gerust hart maar vanuit dat je er echt niet langer over fietst dan een stief kwartiertje.

heb jarenlang in een ander stadsdeel gewoond dan waar ik werkte, als ik op mijn pedalen ging staan dan deed ik er 14 minuten over (4.9 km).. als ik tegelijk vertrok met mijn buurman die daar ook werkte maar met de auto ging (tegelijk de voordeur dichttrekkend), dan was ik uiteindelijk eerder binnen..
Hij moest immers eerst in de auto stappen, gordel om, spiegels checken, stapvoets van het woonerf, omrijden (fiets ging binnendoor) en het parkeerterrein was verder lopen dan de fietsenstalling..

mijn middelbare school zat op ruim 7.5 kilometer en totdat ik een brommer had fietste ik ook gewoon iedere dag ( iets meer dan 25 minuten als ik haast had, anders 30 minuten)

Ik denk dat je vader iets teveel gewend is aan zijn auto ;)

en je hebt een leeftijd waarbij je in notime zelf een auto zou kunnen regelen

-----

oh en voor mijn werk moest ik ook nog vaak genoeg naar de andere kant van het land.. ik had gelukkig een rijbewijs, dus dat was 1h45min.. of 2h15min.. maar had ook collega's die dat dan vrolijk per trein deden.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 09-09-14 12:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:15

Anderhalf uur, als het verkeer meezit, enkele reis :+ :D
Kei super leuke baan, maar reistijd is killing me ;)
Hopelijk niet al te lang meer... ligt aan ons eigen bedrijf.