Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Wat de voltijdstudenten in een week deden, deed ik in de avonduren. Ik heb ook een jaar vertraging opgelopen, omdat ze er bij je scriptie van uit gaan dat je er 20 weken 40 uur per week mee bezig bent. Dat gaat niet als je 32 uur per week werkt
Marieke_K schreef:Je haalt wel wat door elkaar![]()
deeltijd = studeren in de avond uren. Vaak moet je wel werken in een aan de studie gerelateerd werkveld (bij hbo opleidingen, universitaire opleidingen niet)
duaal = je studie is aangepast aan je werk. Je gaat bijvoorbeeld 1 dag per week naar school, en de 4 dagen werken. Of je gaat in blokken 4 weken naar school en dan werk je 4 weken fulltime. Hierover worden afspraken door school gemaakt met je werkgever. Dit zie je eigenlijk ook alleen maar op het hbo/mbo en niet op de universiteit.
Sorry voor de verwarring 
Anoli schreef:helaas doordat school een grote chaos is.
als ik dus iets moet regelen dan moet ik een middag vrij nemen om het rond te krijgen. Ik weet allemaal wel hoe het werkt, maar je moet dan wel stevig in je schoenen staan. Voltijdopleidingen zijn ook niet altijd even denderend geregeld, maar je hebt wel a) de tijd om overdag dingen te gaan vragen/regelen, b) docenten zijn er in principe allemaal overdag.

) dat ik het op een andere manier wilde aanpakken. Ik ben toen overgestapt van voltijd naar avondstudie (deeltijd).Marieke_K schreef:Anoli schreef:helaas doordat school een grote chaos is.
Dat merk ik ook.. Als avondstudenten hangen wij er een beetje bij. Administratie enz. is alleen overdag openals ik dus iets moet regelen dan moet ik een middag vrij nemen om het rond te krijgen. Ik weet allemaal wel hoe het werkt, maar je moet dan wel stevig in je schoenen staan. Voltijdopleidingen zijn ook niet altijd even denderend geregeld, maar je hebt wel a) de tijd om overdag dingen te gaan vragen/regelen, b) docenten zijn er in principe allemaal overdag.
Ik ben nu al 3 weken bezig mijn afstudeerbegeleider te pakken te krijgen. Hij werkt niet op de avonden dat ik op de uni ben. Ik bel hem constant, maar dan is hij les geven. Maar ik kan ook niet overdag even langs lopen, dan moet ik achter mijn eigen bureau zitten. Bij een voltijdopleiding gaat dat contact toch makkelijker.
Marieke_K schreef:Nee niet jij, TSSorry voor de verwarring
En idd het is veel fijner om mee te draaien in een voltijdstudie dan zelf iedere avond je zelf een schop te geven om te gaan studeren
Mede omdat geen enkele docent of wie dan ook op de uni mijn controleert of überhaupt interesseert voor wat ik doe. BIj een voltijdopleiding is die controle (stok achter de deur) er meer.
wij reageren uit onze eigen ervaringen, maar iedere opleiding en school/ uni is weer anders.