Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mememe schreef:Hallo,
Nou heb ik 31 mei weer een onderlinge wedstrijd in de F3B categorie.
Alleen nou heb ik een paar vraagjes.
1. Hoe lang en laag hoort het halsstrekken in draf voor een goed cijfer.
2. moet je met de voltes hoeken snijden?
3. hoe weet je of je met de gebroken lijn al bij de X bent. Heb daar erg veel moeite mee om te kijken hoe ver ik daar al in ben.
Ik krijg gewoon les op de manege en na een jaar of 2 op dezelfde heel slecht rijden. Ben ik over gestapt naar een andere les en het gaat echt zo goed. Nouja dat wou ik er nog even bij vertellen.
Hoop dat jullie het me een beetje uit kunnen leggen. In zekere zin weet ik hoe het moet , maar ik wil het graag nog beter doen dan dat het al gaat, vandaar de vragen.
Gr. mememe
daniella74 schreef:mememe schreef:Hallo,
Nou heb ik 31 mei weer een onderlinge wedstrijd in de F3B categorie.
Alleen nou heb ik een paar vraagjes.
1. Hoe lang en laag hoort het halsstrekken in draf voor een goed cijfer.
2. moet je met de voltes hoeken snijden?
3. hoe weet je of je met de gebroken lijn al bij de X bent. Heb daar erg veel moeite mee om te kijken hoe ver ik daar al in ben.
Ik krijg gewoon les op de manege en na een jaar of 2 op dezelfde heel slecht rijden. Ben ik over gestapt naar een andere les en het gaat echt zo goed. Nouja dat wou ik er nog even bij vertellen.
Hoop dat jullie het me een beetje uit kunnen leggen. In zekere zin weet ik hoe het moet , maar ik wil het graag nog beter doen dan dat het al gaat, vandaar de vragen.
Gr. mememe
Binnenkort moet je de proefjes volgens nieuwe richtlijnen gaan rijden. Volgens deze richtlijnen moet je met hals strekken in de F3 het paard goed de gelegenheid geven zonder de teugels los te gooien tenzij in het proefje staat dat je de teugel helemaal lang moet geven. Het paard moet met zijn neus op boeghoogte en nog liever op kniehoogte maar datis erg moelijk. Alsjij laat zijn dat jij het principe van voorzichtig teugellengte geven goed snapt en het figuut netjes rijd moet je daar een voldoende voor krijgen.
Als je bij de A een grote volte moet rijden, rijd je de 1 hoek na A niet in. Die rond je dus af en de hoek voor de A doe je hetzelfde beetje rond afronden. Dit is altijd al geweest, anders krijg je geen cirkelvorm.
Bij de gebroken lijn rijdt de de hoek uit en mik je op de lijn E-B en de A-C lijn. Deze moet je gewoon goed oefenen in de les.
Vraag anders aan je instructeur of ze alle onderdelen een keertje in de les extra wil oefenen. Probeer je niet te druk te maken, het komt vast wel goed als je eenmaal je proefje rijdt. Goed proefje doorlezen van te voren zodat je weet wat je moet doen.
daniella74 schreef:Ook de goede hulpen geven, daar meot voortaan ook op worden gelet.