ponykamp op de bosch hoeve in soerendonk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sofietjee

ponykamp op de bosch hoeve in soerendonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 20:06

wij gaan op ponykamp de in week 28.

zijn er mensen die hier geweest zijn en info wilen sturen en wat fotos enz... Haha!

Silence

Re: ponykamp op de bosch hoeve in soerendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 20:08

Ik woon vlakbij de Boschoeve, maar helaas staat deze manege hier niet zo best aangeschreven.
Gaat regelmatig fout op buitenritten, aangezien ze met kleine kinderen en onrustige paarden dwars door het dorp gaan rijden.
Vorig jaar is er een hele groep op hol geslagen, moesten heel wat ambulances aan te pas komen.

sofietjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 20:11

Silence schreef:
Ik woon vlakbij de Boschoeve, maar helaas staat deze manege hier niet zo best aangeschreven.
Gaat regelmatig fout op buitenritten, aangezien ze met kleine kinderen en onrustige paarden dwars door het dorp gaan rijden.
Vorig jaar is er een hele groep op hol geslagen, moesten heel wat ambulances aan te pas komen.

oei!!! Verward zijn er meer mensen geweest nu willen we wel meer weten!!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 20:14

Ik wil je niet bang maken hoor, zal ook vaak genoeg wel goed gaan.
Waarschijnlijk heb je er gewoon een super kamp.

Maar zo staat de manege na mijn weten aangeschreven hier in de omgeving.
Als je het over de Boschoeve hebt, krijg je meteen reactie en meestal geen positieve.

sofietjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 20:34

nog iemand? heeft iemand fotos Haha! en welke paardjes zijn leuk . zijn de friezen en haflingers lief ?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 00:04

Effe maandje geduld hebben, dan ben ik er een weekend geweest (wel met eigen paarden en bekende mensen) mogelijk kan ik dan wat zinnigs zeggen of de verhalen van Silence kloppen of uit duimen zijn gezogen.
Bij-de-weg Silence, kom je nog rijden? Ik miste je naam op de deelnemerslijst!

sofietjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 08:41

als je trug bent moet je maar ff een verslag geven Knipoog ow ik hoop echt dat het iets word Scheve mond

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 08:44

Verhalen zijn niet uit de duim gezogen hoor. Hele dorp is op de hoogte van de op hol geslagen groep van vorig jaar waarbij er zoveel naar het ziekenhuis moesten.

Wat betreft het rijden, ik wacht nogsteeds op je pb-tje. Je zou de bezetting voor mij checken Knipoog

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 08:49

ben er paar jaar geleden geweest, ritten zijn idd onverantwoordelijk. Begeleider wilde slootje springen, groep die mee was was daar nog lang niet aan toe. Heb toen op maartje gereden, was wel een schat van een paard.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:04

Ook hier niet zo'n goede ervaring helaas. Huilen

Mijn angstige moeder werd op een hele drukke Haf gezet. Gevolg: paard aan de kletter en mijn moeder een trauma. Er zijn op die rit diverse paarden dwars door het prikkeldraad gerend.

Er ging ook iemand mee die haar paard daar in pension had staan. Ze deed maar wat..... Kon zij ook niets aan doen. Geween officiele leiding mee op rit. Het was ee ngrote groep, stuk of 10 ruiters. De dag erna ging er weer een pesiongast mee, die ons moest begeleiden. beetje raar hoor.

Verder is het daar vreselijk vies. Het huisje waar wij sliepen, was zo ranzig.

Ik heb toen een lang weekeinde samen met mijn moeder daar gedaan. Jaar of 7 terug. Hopenlijk is het nu beter.

EmMetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:26

Ook mijn ervaring is hier niet goed. Zou daar 3 weken ponykampen gaan begeleiden, na 1 week ben ik gestopt, omdat ik het een rare manier van doen vond en het kwam totaal niet professioneel over.

Kinderen hadden het overigens enorm naar hun zin maar die zien niet de organisatie erachter en ook geen gevaren (gelukkig maar anders zouden zij een rot week hebben gehad). Helaas wel 1 afgevoerd met open botbreuk naar het ziekenhuis maar dat kan op ieder kamp gebeuren.

sofietjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 16:34

ow ow ow !!! Scheve mond Huilen we gaan die panekoekenrit wel doen als ik dat durf! als het niet bevalt gaan we wel niet hoor

dan gaan we wel naar ponykamp de hoeven dat is teminste wel veilig! Bloos

bedank voor julie reacties ! Haha!

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 16:39

op youtube staan wel filmpjes van die ponykampen Knipoog

heb er zelf geen ervaring mee.

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 16:40

Ik ben zo een 10 jaar geleden daar voor het laatst geweest en moet zeggen dat ik het toen goed naar mijn zin heb gehad, maar ik weet wel dat dat toen het laatste jaar zou zijn voor de meeste van de kampleiding. Peer was toen al druk op zoek voor de aankomende seizoenen voor nieuwe kampleiders maar dat was een enorm probleem. Toen ben ik zelfs al gevraagd. Ik werd toen net 14, maar kon wel door voor leiding aangezien ik groot was voor mijn leeftijd volgens hem.

sofietjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 16:49

owkej! heeft iemand miss wat fotos?

sofietjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 16:56

nikkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 16:57

Ik ben hier 3 jaar geleden op ponykamp geweest, heb het er echt super naar mijn zin gehad.
Heb denk ik een totaal andere ervaring met het kamp, dan de meesten hier.
Ken een aantal meisjes die er ieder jaar terug gaan, juist omdat ze het zo'n leuk kamp vonden.
Ik heb trouwens ook nog een vraag:
ik wil deze zomer mijn ruiterbewijs gaan halen, en ben hierbij weer uitgekomen bij de boschhoeve.
Heeft hier iemand ervaring mee?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 10:48

Ik heb geen ervaring met het ruiterbewijs, maar ik neem aan dat dat op dezelfde paarden gebeurd als waar het in de zomer regelmatig fout mee gaat. Ik vraag me af of ik op zulke paarden mijn ruiterbewijs zou willen halen.

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 19:33

nikkii schreef:
Ik ben hier 3 jaar geleden op ponykamp geweest, heb het er echt super naar mijn zin gehad.
Heb denk ik een totaal andere ervaring met het kamp, dan de meesten hier.
Ken een aantal meisjes die er ieder jaar terug gaan, juist omdat ze het zo'n leuk kamp vonden.
Ik heb trouwens ook nog een vraag:
ik wil deze zomer mijn ruiterbewijs gaan halen, en ben hierbij weer uitgekomen bij de boschhoeve.
Heeft hier iemand ervaring mee?

Ken ook genoeg meisjes die elk jaar terug komen. Zoals ik zelf Vork . Vanaf mijn 10e op kamp hier gekomen en elk jaar weer terug gekomen!!! Nu de leeftijd bereikt dat ik leiding mag zijn Cool . In de meivakantie ga ik weer en dan is er ook ruiterbewijs, maar deze worden begeleid door de eigenaar en dochter. Vorig jaar was dit ook in de meivakantie toen ik er was en ik vind dit zelf erg goed georganiseerd. Overdag ben je bezig met oefenen. Eén Rijden/springen en één keer buiten door het dorp rijden (je rijd dus 2x per dag), 's avonds krijg je theorieles en heb je de tijd om opdrachten te maken en te leren. Aan het einde van de week heb je examen op het paard waar je de hele week al mee hebt geoefend. Een erg leuke week vind ik zelf!

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 19:40

Citaat:
dankje Haha! maar de paarden zijn nouw niet echt onze types weet iemand miss iets over de friezen en haflingers te vertellen of fotos.en mag je een pony zelf kiezen of word die voor je gekozen?

http://boschhoeve.hyves.nl/ --> Is op sommige vlakken alleen erg oud en er staan maar weinig fotos op. Ik heb genoeg foto's voor je, maar zitten allemaal in een plakboek Tong uitsteken.
Als je je inschrijft kan je aangeven op wat voor paard je wilt rijden. Je mag niet zelf kiezen, maar mag dus wel je keuze aangeven. Je wordt ingedeeld op een paard dat het beste bij jou past qua lengte, leeftijd, rijervaring.

Annl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 19:40

Ze hebben er wel redelijk wat friezen en haflingers dacht ik
Ik ben wel al daar geweest maar niet gereden dus hoe ze zijn weet ik niet.. =)

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 14:26

Het is er SUPER in een woord. Ik ga er al 4 jaar en vind het echt keigaaf. Tenminste niet zo'n saai wij rijden in een rijtje ponykamp.. Voor iedereen een pony ook wildere maar ook super lieve zoals de haffies.

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 20:24

BRT -> MA

sofietjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 20:13

welke paardjes zijn leuk en raden jullie mij aan? Bloos Haha!