hoelang en wat na de les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CaileyS

hoelang en wat na de les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-07 19:35

Hoi,
Ik zou wel eens wiillen weten:voor de gene die op een manege rijden en geen eigen paard hebben.Hoelang blijf je na en voor de les op de manege en wat doe/mag je?
ik :
ben ongeveer een kwartier voor de les er en ik borstel/zadel eventueel de pony waar ik op moet rijden.Na de les doe ik af en toe poepdienst(dat is op de manege waar ik rijd dat je in de bak de stront op ruimt van de les(sen).en ik zadel mijn pony evt. af .
nu jullie,ben benieuwd!!!
xxx tinkervosje

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 19:37

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 06:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anonieempiee

Re: hoelang en wat na de les

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 19:40

ik ben er meestal al 3 uur van te voren ( mijn les is laat en die van mijn vrienden niet ) dan na de les afzadelen etc, dan blijven we als t goed is tot 11 uur 's avonds

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 20:25

VSW --> MA.

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 11:19

ik rijd in de ochtend om 9 uur dus veel vroeger kan ik niet komen ik ben er meestal om kwart over 8
dan lekker poetsen enzoo want ik moet natuurlijk altijd opzadelen, en natuurlijk gezellig kletsen met vriendinnen, dan rijden en dan meestal moet ik wel afzadelen.
daarnaa in de kantine zitten gezellig kletsen
ik kom ook op andere dagen daar help ik bij wel bij de beginnerslessen als het nodig is,
op zaterdag blijven we niet uren hangen of zoiets.
nu heb ik verzorgpony's dus die ga ik dan ook op zaterdag doen.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 11:22

Ik ben er 1 uur van te voren, en blijf na afloop meestal nog een kwartiertje/halfuurtje. Ik rijd in de laatste les dus opzich gaat iedereen naar huis enz. Knipoog

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 12:51

soms 3 kwartier van tevoren, soms 2 uur( Ik kijk weleens bij mijn vriendin die rijdt om 7 uur, ik om half 9).. Ik help met opzadelen dan, paard poetsen, zelf zadelen.. Na het rijden afzadelen, soms napoetsen, vegen.. word meestal halfuur na les opgehaald

marlooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 12:54

Ik rij op zaterdag om 9 uur dus ik ga dan niet zo heel vroeg, meestal ben ik er om kwart over 8/half 9.
Dan ga ik poetsen en opzadelen enzo Lachen
En daarna blijf ik ook nog even.

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 12:55

Half uur van tevoren aanwezig, in dat half uur ga ik rustig poetsen, zadelen en even bijpraten met de instructrise/lesgenootjes. In een kwartiertje na de les zadel ik af, berg alles weer op, kijk de laatste 5 minuutjes nog even hoe een vriendin in de les na mij het zich afgaat op dr stuiterpony en dan is de carpool er alweer.

MarisJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 18:42

Ik ben er meestal om half 10, heb om 11 uur les... Kijk eerst even bij les van een vriendin... dan ga k om kwart over 10/half 11 poetsen met 2 vriendinnen en dan opzadelen, soms even in de kleine bak stappen en opstappen.... Dan heb k tot 12 uur les. Meestal ff paar rondjes uitsappen(mogen niet zoveel meer uitstappen) en dan afzadelen rond kwart over 12/half 1... Dan bij de les van een andere vriendin kijken, meestal tussen 1 uur en 2 uur naar huis Lachen Met een andere vriendin op de fiets! Lachen

Vincent_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 18:48

dan moet ik me paard weer naar huis brengen

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 18:53

Bij ons heeft elke les een bepaalde taak die gedaan moet worden. Lachen
Ik rijd op zondag dus moeten we meer doen omdat er minder lessen zijn. Dit houd voor ons in, stallen uitmesten/opstrooien, geblesseerde paarden/pony's stappen, biks voeren, kuil/hooi voeren, vegen aan het eind zodat alles er weer netjes uitziet. Ook moeten we de paarden en pony's die die dag vrij hebben losgooien of de hele drukke paarden longeren. Dit alles zijn we tog wel zo'n 1,5 à 2 uur mee bezig Lachen
En natuurlijk ook je paard poetsen en opzadelen voor de les. Knipoog

Brendatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 10:04

Ik ben er liefst ook een uur van te voren, poetsen en opzadelen, vervolgens de les, en afzadelen, hoeven krabben, dekens op doen in de winter en hoofdstellen schoonmaken (bit) en dan naar huis..

Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 18:07

Ik rijd 1keer per week maar ik ga zo vaak mogelijk in de week dan kijk ik gewoon naar de lessen of ik stap met een kreupele pony enzo en ik rijd op zaterdag om 10 uur dan ben ik er om half 10 en meestal blijf ik gewoon tot een uur of 3 en ik poets en zadel gewoon enzo.
En help ook nog beginners door de week enzo.
Helpen met springen etc.
eigenlijk mogen wij vrij veel doen op de manege.

arankie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 17:11

ik heb om 4 uur les en dan ga ik om 3 uur weg ik moet dan ruimeen kwartier fietsen en dan ga ik poetsen en opzadelen en als de les dan afgelopen is zadel ik af en ga direct naar huis want het is dan al donker dus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:48

Ik ben er een uur/ half uur van te voren.. Knollie lekker poetsen en rustig aan opzadelen. Na de les nog even frutten met beestje, even na kleppen in de kantine en dan vaak al weer naar huis. Al heb ik sommige dagen dat ik de hele dag op de manege kan zitten zonder problemen. Lachen

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 10:51

Ik ging altijd meteen na school, als ik vroeg uit had, mocht ik van te voren ookal een paard rijden. Daarna had ik om 5 uur les en bleef ik tot de laatste les en dat was ongeveer half 10. In de vakantie was ik er van 's morgens vroeg tot 's avonds, was alleen thuis om even wat te eten, drinken en te slapen Tong uitsteken Maarja.. wat wil je als de manege bijna tegenover jouw huis ligt!
Nu is de manege weg en heb ik mijn eigen knolletje Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 11:34

Ik ben er altijd een halfuur van te voren, dan ga ik altijd wat kletsen.. En daarna m'n pony uit stal halen, naar de andere stallen brengen en daar poetsen en opzadelen.. Dan gaan we lessen. Daarna zet 'k 'm op stal, en zadel 'm af. (Evt. een zweetdekentje, als hij erg gezweet heeft). Daarna gaan we meestel gelijk wel naar huis, want dan is het al wel weer 8 uur.. Lachen
(Ja, dan wacht er natuurlijk nog huiswerk Schijnheilig )

Marleeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 11:37

Vroeger ging ik altijd om half 9 van huis weg, moest om half 10 op geven, meestal uit loop 10 kwart over 10 uur, was om 9uur op de manege, paarden en pony's voeren. Ging ik rijden, tot 11uur. Afzadelen even kletsen stallen uitmesten, tot 5uur! Ik was de hele dag op de manege!

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 11:39

ik heb zaterdag 9 uur sóchtends les. Ik fiets thuis om 8 uur weg en kom vervolgens om half 9 op de manege
Dan heb ik les en dan blijf ik ongeveer 1 á 2 uur ligt eraan wat ik die dag wil gaan doen bij mijn verzorgpony:)

annuh25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 11:40

Ik ben er meestal rond kwart over 9 's ochtends. Mijn vrienden hebben les om 10 uur, ik pas om 1 uur. Dus ik ben er 3 uur en 3 kwartier van te voren. We vertrekken meestal rond een uur of 4, dus na mijn les blijf ik een uur of 2..

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 11:43

Ik ben er een half uurtje van te voren om 10 minuten te gaan kletsen en dan te gaan poetsen en opzadelen ( voor ons is er geen les, dan krijgen de paarden avond eten). Helaas kan ik niet eerder erheen omdat ik daarvoor dansles heb Boos!.
Na de les afzadelen, napoetsen, spullen opruimen en dan ong. een uurtje nog even in de kantine kletsen Haha!

edit: even uitgebreider Tong uitsteken

santotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 11:51

ik ga om kwart voor 6 naar de manege. even kletsen, poetsen, zadelen.
half 7 les tot half 8. daarna afzadelen en hoefjes krabben en dan om 8 uur kwart over 8 word ik op gehaald

maar bij mijn verzorgpony is het altijd gewoon ga ik er naartoe tijd altijd verschillend dan doe ik wat gedaan moet worden en daarna waar ik dan zin in heb, bijf rijden of longeren of lekker wandelen en dan zie ik wel waneer ik klaar ben en dan ga ik weer naar huis

brietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 15:41

tinkervosje schreef:
Hoi,
Ik zou wel eens wiillen weten:voor de gene die op een manege rijden en geen eigen paard hebben.Hoelang blijf je na en voor de les op de manege en wat doe/mag je?
ik :
ben ongeveer een kwartier voor de les er en ik borstel/zadel eventueel de pony waar ik op moet rijden.Na de les doe ik af en toe poepdienst(dat is op de manege waar ik rijd dat je in de bak de stront op ruimt van de les(sen).en ik zadel mijn pony evt. af .
nu jullie,ben benieuwd!!!
xxx tinkervosje

ik ga naar de manege driekwartier van tevoren borstelen opzadelen inrijden
dan uurtje les en daarna afzadelen en ff afborstelen