oneerlijk !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

oneerlijk !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 12:01

ik ben gelijk met mijn nichtje begonnen met rijden, allebei op een andere manege (wel allebei fnrs),
ik ben gelijk bij de beginners begonnen met f- dressuurproeven,
mijn nichtje niet want die had daar geen zin in. Ik rij nu 2 jaar en heb ondertussen aardig wat proefjes gereden en mijn nichtje geen enkele.. hoor ik laatst van haar dat ze een proefje heeft gereden.. maar zij mocht gelijk beginnen met de f4, terwijl ik moest beginnen bij de f1, daarna mocht ik de f2 doen, en daarna de f3 (vanaf de f3 moest ik ook nog alle proefjes 2 keer rijden) en zij hoeft dat niet! Ik vind dit eerlijk gezegd best wel flauw.. wat vinden jullie hiervan?

ps. sorry als het misschien een beetje verwarrend is..

OemmiejO

Re: oneerlijk !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 12:44

Zijn daar geen bepaalde regels voor dan? Clown
Met de KNHS moet je ook gewoon in de B beginnen, maar is dat niet zo bij de FNRS dat je onderaan begint?

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 12:47

Wat apart, ik dacht altijd dat je bij f1 moet beginnen. Ik heb zelf nooit f-proefjes gereden maar het is wel een beetje oneerlijk dat zij dan ineens wel hoger mag beginnen.

dinky100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 12:49

misschien zijn de regels veranderd

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 12:50

Elke manege mag daar op zijn eigen manier mee omgaan... In overleg mag je hoger instromen, maximaal bij de F6.

Zie het zo: jij hebt de lol gehad van het rijden van je proefjes, en hebt de kans gehad om daar een beetje aan te wennen. Zij niet...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 15:32

---> MA

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 15:34

Tja, daar kan je niks aan doen. Sommige hier moesten bij F1 beginnen maar ik begon met f3.
En misschien rijd ze beter, dat kan ook nog. Knipoog

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 15:36

Je mag instromen tot de F6.

Als je dus al wat langer rijdt maar nooit F proeven hebt gereden, mag je alsnog al in bijv de F5 beginnen. Een F1 proef is ook wel heel erg makkelijk voor iemand die al wat langer rijdt.

Verder kan je hier ook kijken: viewtopic.php?f=160&t=607964&st=0&sk=t&sd=a

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 15:38

Maar het is dan toch juist leuk dat jij alle proefjes van het begin af aan hebt mogen rijden. Daarbij zijn deze proefjes toch voor de lol, dus geniet ervan! Lachen

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 16:03

*stampvoet* BOEHOE! HET IS NIIIEEET EEERLIJK!

Huilen van het lachen

Nee sorry, maar ik vind je openingspost behoorlijk kinderachtig.
Ik denk dat dit 'probleem' niet alleen het beleid van de fnrs is, want je mag van hen instromen in de f6 (zie post hierboven ergens) maar een manege kan ook nog bepalen in welke klasse je in moet stromen. In plaats van hier je ontevredenheid te uitten, kun je dus beter vragen aan je instructeur waarom je niet gewoon meteen in f4 in mocht stromen.

Waarom vind je het eigenlijk erg dat je nichtje wel in de f4 mag starten? Het is toch juist leuk om het op te bouwen en zo steeds moeilijker te maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 16:06

Ik mocht ook gewoon F4 instromen.....
Jij mocht gelijk beginnen toen je nog niet kon rijden, dan kun je nogal moeilijk gelijk F20 starten, denk je niet Clown ?
Het word bepaald door de instructriche/instructeur op welk niveau je start... dus hartstikke eerlijk.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 19:44

Vind dat jou manege het beter gedaan heeft, zo kon je wennen aan de proeven en alles mooi opbouwen, jou nichtje krijgt gelijk een al wat moeilijkere proef, terwijl jij er naar toe gewerkt heb. Je mag trouwens niet van de F2 doorstromen naar de F4, je moet dan ook F3 doen.

Wij maakten in het begin de fout sommige hoger te laten instromen, dat doen wij ook niet meer, iedereen begint in de F1, ongeacht nivo/leeftijd. Wedstrijdstress heeft iedereen, en dan wordt zelf F6 moeilijk voor iemand die al wat langer rijdt.

EEEEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:34

Je moet echt is acher de juiste regels horen, misschien verschillen deze van manege tot manege?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 16:21

Ik vind dat f2 instromen, of f3 beter is als je al wat langer rijd.
Wij hebben namelijk een wisselbeker, en weet je door wie die regelmatig (onterecht) gewonnen word?
Mensen die al langer rijden, maar nu pas met proefjes beginnen en op een te laag niveau instromen. Ze zijn eigenlijk f3 niveau, maar ze beginnen in de f1... En ook nog eens op de braafste pony van de manege..
ja zo kan ik die beker ook wel winnen... Maar helaas rij ik f10, en dus gewoon op m'n eigen niveau. Ja dan heb je gewoon 215 punten, en geen 235...

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 16:28

Dit lijkt inderdaad oneerlijk en niet volgens de regels..voor zover ik weet (mij vriend rijdt fnrs proeven) mag je instromen bij de F3 of de F6 , dat ligt er dus aan wat voor niveau je hebt. Hoger dan F6 kan je niet instromen omdat je zoals je wel zult weten een theorie toets krijgt. Het kan dus wel dat ze bij de F3 is ingestroomt..maar niet F4. Zie het postief, jij hebt nu al veel meer ervaring wat betreft het rijden van de proefjes..waar je allemaal op moet letten ect ...dat je haar misschien nog wel inhaalt. Veel sucses ermee Haha!

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 16:34

Mag gewoon tot de F6 instromen (is ook al eerder gemeld, maarja Vork )..

Ik ben bij de F4 begonnen.

@Miss_Mustang: Over die wisselbeker. Als de mensen die dan langer/beter rijden bijvoorbeeld bij de F3 of F4 of wat dan ook beginnen, maar ze rijden is 1 proefje in ik weet niet hoe lange tijd en de mensen die bij de F1 zijn begonnen en korter/minder goed rijden, die rijden vaker een proefje. Die zitten dan op een gegeven moment ook wel een keer bij de F4 of verder. Dan krijg je 't zelfde met die wisselbeker. Ik heb nu in een jaar tijd, ook maar 3 proefjes gereden. F4a, F4b, F5a. Dit gewoon omdat ik er 't geld niet voor heb, om elke maand zo'n proefje te rijden.

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 16:35

Is het niet afhankelijk van je leeftijd waar je moet beginnen?
En ach, lekker belangrijk toch ...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 16:39

_Jorien_ schreef:
@Miss_Mustang: Over die wisselbeker. Als de mensen die dan langer/beter rijden bijvoorbeeld bij de F3 of F4 of wat dan ook beginnen, maar ze rijden is 1 proefje in ik weet niet hoe lange tijd en de mensen die bij de F1 zijn begonnen en korter/minder goed rijden, die rijden vaker een proefje. Die zitten dan op een gegeven moment ook wel een keer bij de F4 of verder. Dan krijg je 't zelfde met die wisselbeker. Ik heb nu in een jaar tijd, ook maar 3 proefjes gereden. F4a, F4b, F5a. Dit gewoon omdat ik er 't geld niet voor heb, om elke maand zo'n proefje te rijden.

ik volg je even niet?
waarom rijden de mensen die bij f1 zijn begonnen korter/minder goed?
Toen ze bij de f1 waren reden ze nog niet goed nee, maar toen ze bij de f4 en verder waren wel!
Het gaat mij erom dat je op je eigen niveau moet starten, daarboven, moet je zelf weten, dan haal je het waarschijnlijk toch niet, maar lager starten mag vind ik echt niet, zo kaap je die beker weg van mensen die er wel op een eerlijke manier om strijden...

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 16:39

Maroush schreef:
Is het niet afhankelijk van je leeftijd waar je moet beginnen?
En ach, lekker belangrijk toch ...

Offtopic: Haha, zeg je dat ook altijd ja 'lekker belangrijk' echt zo'n stopwoordje

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 16:42

Miss_Mustang schreef:
_Jorien_ schreef:

ik volg je even niet?
waarom rijden de mensen die bij f1 zijn begonnen korter/minder goed?
Toen ze bij de f1 waren reden ze nog niet goed nee, maar toen ze bij de f4 en verder waren wel!
Het gaat mij erom dat je op je eigen niveau moet starten, daarboven, moet je zelf weten, dan haal je het waarschijnlijk toch niet, maar lager starten mag vind ik echt niet, zo kaap je die beker weg van mensen die er wel op een eerlijke manier om strijden...

Dat was bijvoorbeeld, maar zie dat ik dat er niet bij heb gezet. En over dat ze dan als ze bij de F4 of verder zijn en dan wel 'goed' zijn, dat valt op sommige maneges hard tegen! Weet een aantal maneges, waar ze bijv in de F hoeveel (hoger dan) rijden, maar waarvan het niveau echt nog niet aan de F hoeveel (laag dan he) komt..

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 17:05

ik mocht toen ook in de f6 instromen. Nu rij ik helemaal geen proefjes meer.

x_Eefje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 21:14

Het is misschien idd wel een beetje flauw, maar je kunt er niet zoveel aan doen. Iedere manege bepaalt dat voor zich

lizzyke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 22:28

maakt toch niet zo veel uit? je hebt nu meer ervaring op gedaan dan zij Knipoog . ik weet niet in welke f je nu zit maar ik denk dat je nu ook wel rond de f4 zal zitten niet? dus dan zitten jullie weer gelijk. ik zal me er niet zo veel van aantrekken, je doet het voor de lol Haha! .wij moeten trouwens in de f 3x een promotie punt (hoger dan 210punten) hebben als je naar de volgende wilt (best erri als je op een race konijn zit Vork ) dus het is overal anders.. en jij reed van af het begin mee en zij niet en anders zou ze erg onder haar niveau start en das een beetje saai denk ik Dromen:P