paardensport voor doven en slechthorenden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horsewoman72
Berichten: 7
Geregistreerd: 06-07-07

paardensport voor doven en slechthorenden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 22:51

ik zoek doven en slechthorenden die zich bezighouden met de paardensport, in welke categorie ze zitten. Manege of eigen pony/paard in de recreatie of in de wedstrijdsport. Ik wil graag 50 namen verzamelen om een onderzoek te doen hoe ze in de praktijk rijden, hoe het gaat in de lessen, hoe het gaat op de wedstrijden, hoe mensen met doven omgaan enzovoort.
Ik zou ook graag komen kijken in de praktijklessen, want zo kan ik meer een beeld krijgen en een verslag schrijven aan KNHS en aan Federatie Paardrijden Gehandicapten. Ik heb toen al contact opgenomen met ze, en ze waren al een tijdje op zoek naar doven. Maar omdat ze onzichtbaar zijn, hebben ze zich gericht op andere gehandicapten.
Ik ben zelf doof en rijd eigen paard. Met hem ga ik naar de dressuurwedstrijden, en na de zomer ga ik met hem springen. Al eerder heb ik andere paarden gehad voor de wedstrijden.
Ik wil ook in de toekomst meer doen voor doven, lesgeven aan ze.
Ook wil ik een dag organiseren dat iedereen met hun pony of paard mee kan nemen. Een gezellige dag maken en wedstrijdje organiseren. Ook wil ik graag meer kenbaar maken aan andere mensen, meer begrip tonen voor ons. Misschien dat de instructeurs ook wat gebaren kunnen leren.
Wie dit belangstelling heeft, mag mailen naar mij: horsewoman72@gmail.com

KNHS en FGP hebben toegezegd dat ze een gesprek met me willen voeren. Dus ik hoop van harte dat jullie dit lezen en bij mij opgeven. Dan kan ik ze laten zien hoeveel er zijn in heel Nederland.

Ben benieuwd naar jullie reactie!

Groet, Margret Vis-de Roo uit Gasselte

ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: paardensport voor doven en slechthorenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:32

geef een jongetje les (7) die slechthorend is, 1 kant zeer slecht, andere kant gaat nog wel,
lessen gaat prima, als ik maar hard genoeg schreeuw Haha! en gebaren Knipoog
en we doen wat meer evenwichtsoefeningen dan normaal, vooral na een operatie.
maar voor de rest lijkt het een gewone les Lachen

Kapi_Dust
Berichten: 2593
Geregistreerd: 05-07-07

Re: paardensport voor doven en slechthorenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:19

Ik ben sinds 2 maanden doof aan 1 oor.
Lessen gaat wel, mijn andere oor neemt de functie waar, maar door de doofheid heb ik mijn hele zit moeten aanpassen.
Maar door les speciaal op mijn zit, is het binnen een uurtje al erg verandert.

wertyu
Berichten: 1
Geregistreerd: 27-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 22:12

Santoucha Van Der Meij
Mogelijkheid om lessen bij mij te volgen zowel voor horenden als voor doven mensen en wedstrijd gericht
Op onze locatie of bij u thuis
http://balans.manegebalans.nl/overige-m…/wedstrijd-training/

Ook mogelijk om u paard te trainen

Secretly
Berichten: 309
Geregistreerd: 23-04-16

Re: paardensport voor doven en slechthorenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 22:18

Ik zelf, Heb maar 1 oor waar ik ongv 50% doof in ben. Ben geboren met 1 oor. Ik rijd Dressuur wedstrijden met eigen paarden, inmiddels ook Endurance.

Weet dat er een persoon is in de Endurance sport die voledig doof is!