F proeven, wie kan mij dat uitleggen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LuckyShot

F proeven, wie kan mij dat uitleggen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 08:24

De manege waar ik rijdt is een FNRS manege geworden. Binnenkort gaan ze de F proeven invoeren. Ik weet alleen niet wat dat inhoudt.
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Hanmar

Re: F proeven, wie kan mij dat uitleggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 08:33

De proeven gaan van F1 naar F20. De F1 en de F2 zijn proeven zonder galop, daarna is het mét galop. Vanaf de F9 moet je de gehele proef 'doorzitten, tenzij lichtrijden wordt gevraagd'.
Als je in een proef 210 punten of meer haalt, heb je een 'Promotiepunt'. Je kan niet in één proef twee promotiepunten halen, altijd maar één. (Of geen Clown ). Als je twee promotiepunten hebt in bijv. de F3, dan mag je naar de F4. Op sommige maneges hoef je in de F1 en de F2 maar één promotiepunt te halen, da's een uitzondering.
De laatste 10 (?) punten van het protocol is de beoordeling van je houding, beenhulpen, teugelhulpen enz.
Beetje verhelderend? Bloos

LuckyShot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 16:58

Okey en wat zijn jullie ervaringen met de F proeven?
Ik sta er zelf een beetje tegen want ik ben juist net met een manegepaard in de L geraakt en nu moet ik dus weer helemaal overnieuw beginnen met die F proeven.

missnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 17:50

Maar die F proeven zijn er toch al veel langer?

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 17:53

De manege mag mensen tot F6 plaatsen als begin niveau.
(tenminste, zo was het drie jaar geleden)

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 17:56

Toen ik nog op de manege ree waren er ook F-proeven en daar mocht je dan gewoon aan mee doen met een pony/paard van de manege. Nu rijd ik daar niet meer en rij ik bij een vereneging in de B;) Maar t is precies wat Hanmar zegt.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 18:03

eefffiejjj schreef:
Okey en wat zijn jullie ervaringen met de F proeven?
Ik sta er zelf een beetje tegen want ik ben juist net met een manegepaard in de L geraakt en nu moet ik dus weer helemaal overnieuw beginnen met die F proeven.

ik jureer ze bijna elk weekend met veel plezier en ach als je L ruiter bent dan hoef je je niet zo druk te maken. vanaf F13 is het pas L1 niveau en als je dus F6 instroomt en iedere keer een pp haalt zit je zo in de F13 het leuke is dat je manier van rijden veel uitgebreider bekeken wordt en per onderdeel genoteerd en dat heb je met de KNHS proeven veel minder dus vind ik de FNRS een grotere uitdaging

volg anders dit topic ook eventjes
viewtopic.php?f=89&t=607964&hilit=&start=3550

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 19:18

-> MA