Snap m'n proef niet (F6 B proef)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Snap m'n proef niet (F6 B proef)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 07:51

Oke, ik snap een stukje van m'n proef niet. Hoop dat jullie me kunnen helpen.
Het gaat om de F6 B proef.

Het volgende staat er (heb er nog even 1 stukje ervoor gezet tot waar ik het snap het vetgedrukte is wat ik niet snap):

tussen C en H Arbeidsstap (dat snap ik dus wel)
H-B Van hand veranderen, daarbij de hals laten strekken (tussen H en B??? dat snap ik dus niet hoe moet ik tussen H en B van hand veranderen? daarna komt:)
Tussen B en F teugels op maat maken

Maar ik snap dus niet hoe ik van H-B van hand moet veranderen en daarna tussen B en F de teugels op maat moet maken.

Als iemand me dat kan uitleggen? Alvast bedankt!

Vadisha

Re: Snap m'n proef niet (F6 B proef)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 07:52

Gewoon van H naar B schuin oversteken en hals laten strekken. Dan paard weer recht over de hoefslag en teugels op maat maken.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 07:53

Je komt van de linkerhand aanrijden en dan wend je bij H af dan ''steek je over'' naar B. Daarbij laat je je paard zen halsstrekken en dan iets voorbij B doe je je teugels op maat maken en ga je verder op de rechterhand. Ik hoop dat je het nu beter snapt Knipoog

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 07:54

Van H naar B van hand veranderen is gewoon de halve lange zijde oversteken in een schuine lijn. Je rijdt dus van H naar B en komt daardoor op de andere hand. Na H laat je de hals strekken en ga je door tot de B dan heb je tussen de B en de F de tijd om je teugels weer op maat te maken.

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 07:54

Teken anders even de bak op papier en maak de lijn met een pen/potlood, ik denk dat je het dan wel duidelijk wordt. (Als je schuin oversteekt verander je immers van hand, dit hoeft niet altijd van hoek tot hoek te gebeuren.)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 07:55

Ohw. Nu snap ik 'm ja, oh gosh wat erg. Ik dacht namelijk (even) dat de B op de plek van de E zat. En weet ook wel dat het niet zo is. En tjah dan word van hand veranderen ook erg lastig Bloos

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 07:56

In plaats van H X F van hand te veranderen, rij je naar B toe, dus een korte lijn (kort van hand veranderen noemen wij het ook wel eens). Op de hoefslag aangekomen, kort je je teugels in voordat je bij F bent.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 07:57

Fijn dat het inmiddels weer duidelijk is. Haha!

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 07:58

Blij dat je het snapt ! Lachen

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 07:59

hmm.. ik heb dat ook in m'n proefje.. alleen ik krijg haar juist van de b naar de E niet gestuurt. weet jij mischien hoe ik dat op kan lossen:S.. ze loopt over d'r binnenschouder [ of buiten weet het even niet:$] weg..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 08:04

Haflinger__ schreef:
hmm.. ik heb dat ook in m'n proefje.. alleen ik krijg haar juist van de b naar de E niet gestuurt. weet jij mischien hoe ik dat op kan lossen:S.. ze loopt over d'r binnenschouder [ of buiten weet het even niet:$] weg..

kan je dat niet aan je instruteur of instructrice vragen?
als je niet eens weet of ze over haar binnen of buitenschouder wegloopt, is het bijna onmogelijk hier op te schrijven hoe je dat op moet lossen. waarschijnlijk is dit ook niet het enige probleem wat je hebt. Je paard zal wat scheef zijn en dat kan je niet oplossen via oplossingen uit dit forum.
een goede les lijkt me meer waarde hebben voor je
succes!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 08:08

Het mooist is natuurlijk om het probleem op te lossen maar een goede truuk is om op een ander punt te mikken. Als je paard te vroeg op de hoefslag komt dan mik je voortaan een stukje na de B en als je paard te laat op de hoefslag komt mik je een stukje voor de B.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:15

--> MA