Ponykamp van Loon

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

14Lotte14

Ponykamp van Loon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 20:50

Weet iemand iets meer over de ponykampen van mangege van Loon? Ik ga daar misschien heen en wil er wel wat meer over weten. Of de paarden in een stal of wei staan, en of ze leuke rijlessen geven, en wat er leuk is enzo.

Groetjes lotte

Trekazam

Re: Ponykamp van Loon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 17:02

Ik ben er zelf al 4 jaar geweest, en zonvd het echt ontzettend leuk.
Er wordt veel gedaan en de er zijn veel pony's, dus er is vast wel iets bij voor jouw Tong uitsteken

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 17:06

ik ging daar vroeger, ene jaar of vijftien geleden, heen.
vond het toen erg leuk! ze hadden haflingers en fjorden, en wat 'gewone' paarden. veel buitenritten, vond ik prima!
de paarden stonden daar wel de hele dag op stal toen, weet niet hoe dat nu is.

ze hadden toen een regel dat wanneer je je persoonlijk kwam inschrijven, dat je gratis die dag meemocht op buitenrit. dan kun je gelijk de sfeer proeven en de pony's zien. misschien eens bellen of dat nog is??

succes, enne.. veel plezier vast!

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 17:12

ik heb bij van loon 7 jaar gereden, ook vaak op ponykamp geweest, heb altijd het erg naar me zin gehad.
leuke paarden.
fjorden, haflingers en een paar mixpony;s, "gewone" paarden
het zijn er erg veel, je mag vanalles doen met je pony die hele week.
2u per dag buitenrit 1u les.
er word ook een keer voltige gegeven, miss verkiezing tussen de pony;s, op een stier rijden(neppe natuurlijk).
leuke les, leuke buitenritten, leuke leiding.
kortom een super ponykamp!
je hebt eigenlijk voor een week je eigen pony.
je kunt ook je eigen paard/pony meenemen dan komt die in een stal te staan, vlakbij het huis waar je slaapt.
de manege pony;s staan in een stal bij elkaar.

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 01:48

Ik ben een keer mee geweest als leiding.....doe ik dus echt nooit meer! 45 (!) kinderen met 3 (!) begeleiders. Onverantwoord! Had 3 kinderen met stevige buikgriep en kreeg op de laatste dag eindelijk beschuit en medicijnen voor die kids! Echt sneu! Verder hebben ze wel hele leuke ponies en paarden, het harnachement was niet echt top toen (oude cavaleriezadels met een soort buis in het midden waar een hoop kids zichzelf op kapot reden.........misschien is dit nu wel anders want het is wel een jaar of tien geleden toen ik daar was! Hoop voor die kinderen dat t nu allemaal wat beter geregeld is! Maar idd is het t beste en het leukste om zelf van te voren te gaan kijken of het wat voor je is! Veel plezier op kamp!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 08:41

Ik ben 7 jaar geleden daar eens op ponykamp geweest. Nooit meer voor mij!
Ze hebben veel Haflingers, Fjorden en een aantal grotere paarden. De grotere paarden stonden apart in stands en de pony's stonden aan touwtjes naast elkaar zonder tussenschotten, best wel gevaarlijk. Stel dat de pony's onderling ruzie krijgen en er staan kids tussen Nagelbijten / Gniffelen

S'nachts stonden ze met zijn allen wel in de wei...

Je mocht borstelen met maar 1 borstel, een harde plastic borstel die in grote bakken water lagen te weken... Hoeven krabben hadden ze blijkbaar nog nooit van gehoord...

De zadeldekjes zijn kussenslopen gevuld met stro en allemaal werden ze gezadeld met een stoot teugel die vast werd gemaakt aan de singel zodat ze het hoofd niet ver om hoog konden doen.

Er waren heel veel kinderen tegenover weinig begleiding, dus je kreeg niet zoveel aandacht als er iets moeilijk ging (zag ik vooral bij de kleinere kinderen Ach gut )

Nee, mijn keus zou het niet meer zijn...

Mizzy_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 11:32

HAAy

ik ben er nu 2 x op kamp geweest in de mei vakantie Haha!

ik vond het erg leuk kamp. Ze hebben er leuke paarden en je maakt elke dag een buiten rt van minimaal 2 uur e 1 uur les. Verder heb je nog andere dingen die je gaat doen. ze hebben er erg veel paarden en pony de paarden zijn gewone paarden en pony'szijn de halflingers en fjorden.

THIS er echt geweldig zal ff kijken voor wat foto'S Haha!

alleen ik weet nie hoe ik ze er op moet zetten Bloos
dus als iemadn het ff kan uitleggen ofzoo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 00:25

BRT --> MA.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 00:30

dierfysio schreef:
ik ging daar vroeger, ene jaar of vijftien geleden, heen.
vond het toen erg leuk! ze hadden haflingers en fjorden, en wat 'gewone' paarden. veel buitenritten, vond ik prima!
de paarden stonden daar wel de hele dag op stal toen, weet niet hoe dat nu is.

ze hadden toen een regel dat wanneer je je persoonlijk kwam inschrijven, dat je gratis die dag meemocht op buitenrit. dan kun je gelijk de sfeer proeven en de pony's zien. misschien eens bellen of dat nog is??

succes, enne.. veel plezier vast!

Ik ook, ook 15 jaar geleden en exact hetzelfde, als je je inschreef mocht je gratis mee op buitenrit, veel haflingers en fjorden.
Heb het er destijds erg naar mijn zin gehad!

ZwarteKa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 16:09

Is er nu alweer een topic over Van Loon? Brrrr... 1x en nooit weer... Paarden met een kussensloop vol stro als zadeldekje... Boos!

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 20:42

ik vond het niks
toen ik der was vond ik het wel aardig maar nu ik er op terug kijk ben ik echt spijt dat ik geen nader kamp gekozen heb.
ze hadden wel leuke pony's en de buitenritten waren ook echt tof. maar op sommige pony's zat bijna geen rem.
als je meer wilt weten waarom ik er nooit meer na toe ga stuur maar een PB Knipoog