Heimwee op Ponykamp!??

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xannemijn

Berichten: 1444
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Leusden

Heimwee op Ponykamp!??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 10:11

Hadden jullie ook Heimwee tOen jullie op kamp gingen of neit??
en wat hadden jullie er aan gedaan??

GrOetjes Clown

Morning
Berichten: 399
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Scheveningen

Re: Heimwee op Ponykamp!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 13:33

Nee niet echt. Ik denk dat je maarzo moet denken ,
Je mag daar lekker paardrijden iedere dag en pony/paarden daar vertroetelen ,
vast en zeker leuke pony's. Ik zou me er niet zo druk over maken , als ik jou was .

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Heimwee op Ponykamp!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 13:48

Sommige kinderen hebben wel heimwee op ponykamp, maar de meeste niet. Die hebben het veels te gezellig met alle andere kinderen en de ponies. Als leiding op ponykamp probeer ik de kinderen die last van heimwee hebben altijd rond bedtijd even wat extra aandacht te geven. Want de meeste missen thuis vooral als ze naar bed gaan. Er even over praten lucht dan op. Want het is natuurlijk wel erg vervelend als je je verdrietig voelt op ponykamp.
Als je denkt dat je heimwee gaat krijgen, zeg dat dus dan even tegen de leiding, neem een knuffel o.i.d van huis mee en misschien wat foto's en ga al keer oefenen, dus één nachtje ergens slapen ipv meteen één week weg. Op de meeste ponykampen mag je ook wel dagelijks even met je ouders bellen, dan hoor je hoe het thuis is en dat helpt ook een beetje. Daarnaast heb minder snel last van heimwee als je met een zus of vriendinnetje op kamp gaat.

xxsoofxx
Berichten: 731
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Heimwee op Ponykamp!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 14:06

toen ik nog op ponykamp ging had ik nooit heimwee, als ik weg ging van het kamp wou ik weer terug Tong uitsteken

ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: Heimwee op Ponykamp!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:01

had altijd een mobiel mee, en elke avond belde ik dan naar huis, Lachen en dan ging het goed, (ik ben nogal een opkropper, dus als er iets dwarszat, vertelde ik het aan niemand, en zo kon ik t wel even aan me ouders vertellen, dat luchtte nogal op )

Rosmoov

Berichten: 747
Geregistreerd: 20-02-07
Woonplaats: Veen

Re: Heimwee op Ponykamp!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:13

Ik had er geen last van ...je doet er zoveel dingen die je leuk vindt dat je amper aan thuis denkt !

al was ik wel jaren ouder dan de club waar ik mee was heb het goed naarmn zin gehad

Denise
Berichten: 5099
Geregistreerd: 30-06-06

Re: Heimwee op Ponykamp!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:20

Toen ik (heel lang geleden Tong uitsteken ) op ponykamp ging had ik alleen op het begin last van heimwee. Ik had toen namelijk een vervelende pony moeten rijden en de instructrice werd boos dat het niet lukte. Daarna werd het gelukkig wél leuk en toen heb ik niet meer aan thuis gedacht, het was heerlijk!

Ogrop
Berichten: 6089
Geregistreerd: 29-09-06

Re: Heimwee op Ponykamp!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:22

Nooit, op geen enkel kamp. Hoe lang ik ook weg blijf nooit heb ik Heimwee. of het is naar m'n poes of konijnen Clown

Ik ben maar al te blij als ik weg van huis ben Huilen van het lachen

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: Heimwee op Ponykamp!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:26

vroeger had ik ook altijd heimwee, het was echt enorm erg, ook al bleef ik bij mijn beste vriendin slapen die zo ongeveer om de hoek woonde en het was maar voor 1 nachtje had ik altijd heimwee!
Totdat ik is een keer op een ponykamp ging met allemaal vriendinnen, we hadden het allemaal zo gezellig dat ik geen heimwee had, totdat ik tijdens een wedstrijdje samen met een paard vol onderuit ging, toen heb ik me wel eens even een potje staan janken Clown maar ik had het wel zó leuk ik wilde niet meer naar huis. Meestal als ik het even moeilijk had ging ik iets anders doen met de rest, je meot je eigen niet gaan afsluiten van de rest, gewoon meedoen. niet te veel aan je ouders denken, probeer die knop om te draaien en nergens aan te denken! langzaam verdwijnt het wel!

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Heimwee op Ponykamp!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:28

Evelijn schreef:
Op de meeste ponykampen mag je ook wel dagelijks even met je ouders bellen, dan hoor je hoe het thuis is en dat helpt ook een beetje.

helpt niet altijd, maakt het soms nog erger... Zeker als iemand al in tranen en paniek is en naar huis wil dan willen ze na het horen van thuis nog liever. Ligt ook een beetje aan de instelling van de ouders hoor.

Veel te doen hebben kan goed helpen.

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: Heimwee op Ponykamp!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:31

idd kelly, en ik spreek uit ervaring Knipoog Bloos toen ik zwaar over de rooie was en enorm in tranen en ik mijn ouders hoorde wilde ik nóg meer naar huis toe dan daarvoor! Dus het is beter dat je je ouders gewoon een weekje niet spreekt. Als je van je zelf weet dat je heimwee hebt zou ik ook een ponykamp kiezen die wat dichter in de buurt van je huis is en niet aan de andere kant van het land!

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Heimwee op Ponykamp!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 00:30

Tja kinderen die erg in de paniek zijn laat je ook niet bellen, maar voor de meeste helpt het al dat ze gewoon even overdag kunnen praten met hun ouders. Het kamp wat ik begeleid krijgen de kinderen hun telefoon alleen een paar uur na het eten. Dus niet dat ze 's nachts zitten te bellen en je als leiding niks weet Knipoog
Als ik weet dat kind erge heimwee heeft dan vraag ik ook altijd of ik even de ouders kan spreken. Dan kan je die ook een beetje geruststellen. Want ja, voor ouders is het ook niet prettig om te horen dat je kind verdrietig is en heimwee heeft.
Voor de meeste kinderen is even een vast moment hebben om thuis te vertellen hoe het gaat gewoon een prettig idee.

Nannes

Berichten: 4314
Geregistreerd: 04-05-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Heimwee op Ponykamp!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 00:33

Nog nooit last van heimwee gehad. Ik weet nog wel dat ik op schoolkamp ging, me koffer in de bus gelegd en snel de bus in gerend, ik vergat gewoon me ouders ff gedag te zeggen Tong uitsteken

ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: Heimwee op Ponykamp!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 09:59

Kelly_ann schreef:
Evelijn schreef:
Op de meeste ponykampen mag je ook wel dagelijks even met je ouders bellen, dan hoor je hoe het thuis is en dat helpt ook een beetje.

helpt niet altijd, maakt het soms nog erger... Zeker als iemand al in tranen en paniek is en naar huis wil dan willen ze na het horen van thuis nog liever. Ligt ook een beetje aan de instelling van de ouders hoor.

Veel te doen hebben kan goed helpen.


nee je moet al voor het moment dat kinderen in paniek raken, laten bellen, dat voorkomt paniek, en kinderen kunnen hun zegje kwijt, op dat moment kunnen ze het nog relativeren, maar als je pas laat bellen wanneer het al mis is, zijn ze zo in paniek dat alles 10x erger lijkt.
net zo als in het vorige berichtje is gezegt, elke dag op een vast tijdstip laten bellen, werkt gewoon perfect, (en kinderen die het niet willen, doen het niet) maar zo kun je lekker je ouders , je kamp laten mee beleven Haha!

MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Re: Heimwee op Ponykamp!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:03

Nee ik niet Lachen Ik ga sinds 2005 elke zomer op ponykamp bij het Fjordenpaard en daar mag je elke avond even naar huis bellen, ook wel fijn Knipoog Verder is het erg hartstikke gezellig; leuke mensen en leuke paarden Haha!

Dewii
Berichten: 4549
Geregistreerd: 19-05-06

Re: Heimwee op Ponykamp!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:05

Ik ging met Vinea een weekje naar Texel. Het was heel leuk, maar ik kreeg gelijk de 2e dag ontzettend heimwee, moest de hele tijd huilen, ik ben naar huis gegaan en ik baal daar zo van. Ik heb heel erg last van heimwee, zelfs bij mijn vriendin die een paar huizen verderop woont ben ik midden in de nacht naar huis gerend... Wat kan ik eraan deon?

xSCWx
Berichten: 7074
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Heimwee op Ponykamp!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:06

Ik had (door omstandigheden) wel heimwee zeg.. Maar gelukkig ging dat na de 1e dag over, want: lekker buitenritjes maken en leuke dingen doen! Toen m'n ouders kwamen vroeg ik heel vervelend waarom ze er al zo vroeg waren.. Haha!

esther_sonja
Berichten: 3068
Geregistreerd: 23-05-06

Re: Heimwee op Ponykamp!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:07

ik had dat heel erg vroeger...
maar dat is over gegaan toen ik op schoolkamp moest en je mocht toch niet naar huis...

Annemarie

Berichten: 3426
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Wageningen/Almelo

Re: Heimwee op Ponykamp!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:07

Ik heb alleen heimwee als ik het niet naar m'n zin heb ergens, maar op ponykamp heb ik daar nooit last van gehad.
Het is altijd echt super leuk, en je hebt zoveel afleiding, ik dacht het grootste gedeelte echt niet aan thuis Haha!

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: Heimwee op Ponykamp!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 21:37

Ik heb zelf geen heimwee, mits ik het naar mijn zin heb. Wel een kamp gehad waar ik me niet thuis voelde, hele andere groep en viel beetje tegen. Toen wel heimwee gehad, maar niet zo erg dat ik niet kon slapen.

Anoniem

Re: Heimwee op Ponykamp!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 01:22

BRT --> MA.

Bentuh

Berichten: 3446
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Re: Heimwee op Ponykamp!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 21:57

ik had wel een beetje heimwee omdat ik het moeilijk vind om met vreemde om te gaan.. ben best wel druk en praat veel met gekke dingen er bij en mij handen en dat vinden veel mensen raar (A) dus heb er altijd wel een beetje moeilijk mee,,

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Heimwee op Ponykamp!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:45

Ik had toen ik een paar jaar geleden op ponykampm ging er wel last van (toen nog 11 jaar nu 16). Ik had een knuffel en mijn kussensloop mee. Je mocht ook altijd even bellen. De leiding had me daar ook erg geholpen door grapjes te maken enz.

missMuppit

Berichten: 17
Geregistreerd: 16-01-07

Re: Heimwee op Ponykamp!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 16:03

Jaa ik wel. Maar dat kwam omdat me vader in het ziekenhuis lag, en mn ouders te horen kregen dat mn gehandicapte zus een hele zware operatie moet onder gaan voor dr rug... dat was 3 jaar terug en de operatie is gelukkig goed gegaan...

manonneke

Berichten: 2441
Geregistreerd: 08-10-04
Woonplaats: Eindhoven, Achtse Barrier

Re: Heimwee op Ponykamp!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 17:30

Een vriendin van mij heeft dat ook.

Zo jammer is dat als ze naar huis toe gaat, maarja kan ze verder ook niks aan doen enzo Lachen .