v Meeteren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

v Meeteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 00:27

Wie heeft er vroeger bij manege v meeteren in Abcoude in de ponyles gereden?
Ik heb daar gereden van ongeveer 1979 t/m 1986. De pony's die ik nog ken;Pearly, Marianne, Ankertje, Klein Duimpje, Varna, Wendy, Perfection, Tracey, Mister William, Cliff, Brigitte, Penny, Tiger(eigenlijk pension pony, maar liep vaak mee), Chanel. Vergeet er vast nog een aantal. Van 1982 t/m 1987 ben ik ook mee geweest op pony kamp. Ik heb op zondag en zaterdag gereden, maar reed de laatste jaren het meest op zaterdag. Ook de oefenspringwedstrijdjes deed ik graag mee. Omdat wij zijn verhuisd en ik later een eigen pony kreeg, werd het te ver voor mij, maar ben gewoon eens benieuwd.........

Donna

Re: v Meeteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:01

Hoi,
ik heb er niet gereden maar weet wel hoe het met een van de ponies die noemt vergaan is. Ik heb Mister William een tijdje gereden nadat hij verkocht was door de manege en prive pony geworden was. Zij hebben hem toen mee genomen naar een andere manege, waar ik hem denk ik een jaar of twee gereden heb. Leuk beest!! Dit was overigens ergens rond 1998 denk ik, dus hij heeft het nog lang volgehouden. Hij is helaas bij ons kreupel geworden en uiteindelijk heeft de eigenaar hem weggedaan. Maar hij heeft in elk geval de laatste twee jaar lekker rondgelopen, buitenritten en beetje springen. Ook heeft hij nog lekker op het land gestaan, dus op zich heeft hij het denk ik best naar zijn zin gehad. Van de andere wete ik helaas niets!
Succes!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 16:39

Hoi, jammer dat zo weinig mensen v Meeteren kennen.
Leuk dat Mister William nog zo een tijd een lekker leven heeft gehad. Ik heb geen flauw idee van de leeftijden.
Ik hoorde wel zo een 8 jaar geleden dat meerdere pony's nog leefde. De pony's moeten dus best oud zijn geworden!
Ik hoop dat er toch nog meer mensen reageren!

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 16:27

Ik ken van Meeteren wel, hij is nu osteopaat of hoe je dat ook noemt.. Hij heeft een paar keer mijn paardje behandeld, toen zijn rug erg vast zat. Hij vertelde toen ook dat hij vroeger een manege had in Abcoude, en er is iemand die nu bij ons de lessen geeft, die vroeger van hem les had. Ik heb zijn telefoon nummer, dus als je wilt moet je me even een pb sturen..

Knollol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 00:48

Hoi,
Ik heb daar ook gereden, 1979-1980. Ik ben begonnen op Daffina, die kleine witte. De ponies die mij zijn bijgebleven zijn Starletta, Safety en Lady Marjorie. Mijn absolute favoriet was Mister William, daar reed ik elke week op. Ik kan rustig stellen dat hij me alles heeft geleerd, zwijmel...
Tja, nu ben ik 39 jaar en nog steeds penny Haha! . Het is leuk om te horen hoe het met Mister William gegaan is en dat hij een fijne oude dag heeft gehad. Ik lees al maanden mee op dit superforum en dan vind ik dit ineens!
Ik zou penny-gelukkig zijn met een foto van mijn vroegere en eerste lievelingspony Mister William. Wieowie?

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 01:00

Meld zich! van ongeveer 1985 tot 1992, en later nog eens terug geweest voor stage.
namen van Pony`s:
Pearl, Marianne,Varna, Wendy, Perfection, Tracey, Mister William, Cliff, Brigitte (was geloof ik een zus van Mister), Penny, Tiger, Chanel, Brooklyn, Rikkie, Robbie, Dixie, Flame, Misty, Request, Laramy, Justy, Salvador, Pacific, Harvester, Lightning.... pff kan nog wel even door gaan en dan nog alle paarden.

@ knollol Ik heb nog wel wat wedstrijd foto`s van mij op Mister.
@ superpony , ik zou je dan haast wel moeten kennen. Als ik zeg, ik verzorgde Midnight Prince van Ria, zegt jou dat iets?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 01:09

Gabon, ik weet dat ie nog wat in de paarden doet en zijn dochter woont volgens mij ook nog in de omgeving. Leuk dat je weet wie het is. Ik zou het gewoon leuk vinden om eens wat mensen te spreken die daar ook in hun jonge jeugd hebben gereden. Is voor mij echt jeugd sentiment!!

Knollol Je moet dus in dezelfde tijd begonnen zijn dan. Ik was nog wel erg klein, pas 5 dat ik mee mocht in de lessen. Ik ken van toen de pony's die ik al noemde. Ook Starletta zegt me wel wat, maar gek genoeg Lady Marjorie, Daffina en Safety helemaal niet. Ik had ook niet het idee dat het heel erg wisselde op enkele pony's na. In het begin was ik wel te klein om alle pony's al te kennen en reed ik alleen op die kleinste, aan de rechterkant dus. Eigenlijk ben ik altijd op die kleintjes blijven rijden. Later kende ik de pony's aan de achterkant wel bij naam. Welke zijn blijven hangen had ik al genoemd. In het begin waren Varna, Marianne, Klein Duimpje en Ankertje favoriet, maar de laatste jaren reed ik alleen nog maar op Pearly. Veel mee gesprongen ook!

Mister had wel een grote fanclub een vriendinnetje toen was ook helemaal weg van hem. Een foto van Mister heb ik niet helaas, maar als er meer mensen van v Meeteren hier lezen komt die vast wel!

Weet jij trouwens nog of je op de zaterdag of zondag reed? heb je er maar 1 jaar gereden of ben je in die tijd begonnen?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 01:20

Hey Sorro, leuk!! Ik ken dezelfde pony's wel, die ik noemde. De paarden kon ik helemaal niet, ben nooit overgestapt. ( nog steeds niet) Jij reed er dan net iets later denk ik, behalve dat eerste jaar dan. Ik reed op het laatst alleen nog op zaterdag en bijna alleen op Pearly. Ik sprong daarmee ook elke wedstrijd. Flame was toen nog een prive pony. En ken je Patty nog? OOk een prive pony/ Tiger, maar die liep wel in de les mee. Cliff heeft Chanel nog gedekt toen, want waren beide connemara's dacht ik. En Brigitte en Mister waren idd broer en zus als ik het nog goed heb.

Ik ken de naam van het paardje niet welke je noemt, maar ik ken wel een Ria. Maar ik ken de namen en de mensen van de grote paarden heel slecht. Sommige families ken ik dan weer wel, die dan wel pony's en of paarden hadden.

Nu kom je weleens dingen tegen als volwassene, maar toen leek alles gewoon helemaal leuk en heb alleen maar goeie herinneringen.

Leuk als er nog meer mensen reageren en Knollol zo zie je maar, daar is die foto al!

Knollol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 01:39

@Sorro: Foto? Hoe? Waar? Tong uitsteken
@Superpony: Toen ik begon was ik elf en ik ben denk ik anderhalf jaar gebleven. Ik reed zondag van 11 tot 12 en ik had les van Henk. Jeugdsentiment, zeg dat wel. Stond jij ook altijd elke Hemelvaartsdag op het weiland naar de wedstrijden te kijken? De trailers stonden bij ons in de straat, de paarden aten het gras langs de sloot, ach ja...
Bij de naam Brigitte begint het toch te dagen. Ik wist niet eens dat ze een zus van Mister was. Waar Bokt allemaal goed voor is, jeutje zeg.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 01:57

Nee, hemelvaartdag weet ik niks van eigenlijk. Moet ik misschien aan m'n moeder vragen of ik daar weleens bij was, zal wel kunnen. Ik reed zelf wel heel veel wedstrijdjes op de manege. Ik reed de laatste jaren alleen op zaterdag en was er vaak de hele dag. Ik had ook les van Henk.

Ik heb daar mijn eerste sigaretje gerookt. We zaten verstopt in een trailer ( ja, hoe stom kun je zijn als kind) Of achter de kasten die buiten stonden en dan heel stiekem, was wel spannend.

Die kleine pony's waar ik op reed die ik noemde stonden in die stal met stands. De grotere pony's (tenimnste voor mij toen groot) die rij erachter, maar sommige stonden in een box.

Ik rij nu western, maar heb daar ook mijn eerster trail parcoursje afgelegd en daar nog een hele store western trofee van staan! Heb er mijn dressuurdiploma's gereden en we deden wel de 2 of 3 manches wedstrijden ook. Mijn vader zette achter op elke roset de datum en op welke pony( veel Pearly dus!) etc. Dressuur reed ik daarvoor wel op Marianne, maar was later helemaal gek van Pearly en daarmee springen.

Ging ook 5 jaar achter elkaar vanaf mijn 8e mee op ponykamp, was gezellig!

Wil niet zomeer namen noemen, maar kan me sommige mensen ook nog goed herinneren hoor!!

Ik denk er wel vaak aan, dus dacht daarom ik zet het hier een zo neer. Hoop dat er nog bekende voorbij komen ook en altijd leuk mensen die dezelfde paardjes hebben gekend enzo!

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 11:38

@knollol

hoe? inscannen
waar? een wedstrijd dus de bak en net buiten de bak

Zal vanavond wel even aan de slag gaan

@ superpony, ik heb op zaterdag bij Henk gereden tot hij weg ging en daarna bij franka.
Ook reed ik in de springlessen op woensdag en vrijdag later geloof ik dinsdag donderdag.
Ging veel om met Sharon Eveleens

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 00:24

Leuk knollol als dat lukt om een foto van Mister te krijgen.

Sorro, ik ben in 1986 gestopt bij v Meeteren, dus toen gaf Henk nog les. Het deed me wel pijn in mijn hart, maar ik woonde al een hele tijd in Almere en ik kreeg uiteindelijk een eigen pony, dus was de afstand toch wel lastig.

Ik heb bij mijn moeder thuis nog wel hele oude foto's, maar kan ze toch niet plaatsen helaas. En zelf heb ik ooit een fotootje gemaakt tijdens mijn 1e kamp toen ik 8 was, best heel grappig.

Zou wel leuk zijn als meer mensen reageren en al die oude verhalen weer naar boven komen.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 08:55

sorry Knollol, kwam gisterenavond van alles tussen, zal het vanavond nogmaal proberen.

Knollol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 15:25

@Sorro: Dat geeft toch niks, stel je voor. Ik kom hier net op het forum binnenwandelen en stel meteen tijdrovende vragen Bloos . Ik ben al superblij te weten dat er misschien een foto onderweg is.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 15:35

Hey, ik zie dat jullie niet meer in de buurt wonen. Woonde jullie toen wel in Abcoude of omgeving? En rijden jullie nog steeds of hebben jullie nog paardjes?

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 20:15

Ik ben in 1994 fulltime naar friesland ( blesdijke) verhuisd.
Toen had ik daar al een verzorgpaard wat eigen paard was geworden.
In de loop van de jaren werd 1 paard, 1 paard + pony, toen deze pony overleed kwam er een nieuw maatje. Vervolgens won ik een pony die mijn zus adopteerde. Toen nog een draver tijdelijk gehad. Helaas werd mijn paard onherstelbaar kreupel en na een aantal jaar kreeg ik toch wel weer een beetje " rijkriebels". Ben toen gaan rondkijken en kocht mijn droompaardje als jaarling ( een Appaloosa).
De draver is naar een goede vriendin gegaan.
Sinds bijna 2 jaar zit ik doordeweeks weer in Amsterdam voor werk. Hierdoor was ik genoodzaakt 1 van mijn ponies een nieuw huis te geven daar zij een echte aandachts miep is.

Dus sinds april dit jaar is mijn kudde nog slechts 3 paardjes.

Knollol foto`s komen er aan, ben nu aan het scannen....

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 21:45

Knollol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 22:08

Misteeeeeer! Tong uitsteken
Mijn dank is groot Haha! . Wel vreemd om hem zo "ineens" in een wit jasje te zien; toen ik hem voor het laatst zag was hij nog helemaal grijs.

Ik heb tot 1983 in Abcoude gewoond, daarna verhuisd naar Leiden. En 1997 verhuisd naar Berlijn. Sinds een jaar wonen we weer in Nederland. Het paardrijden heb ik nooit helemaal opgegeven, maar ik heb (nog) geen eigen paard.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 22:49

Hey leuke foto's. Heb wel wat foto's, maar kan helaas niet plaatsen, lichte pc handicap! Op mijn foto's staan vooral Marianne, Varna, Ankertje, Wendy, Tracey en PEARLY!!!!! Is dat wel Chanel. Die was in mijn tijd ook nog grijs en deze lijkt meer op Penny of Shirley. Mister was in mijn tijd wel wit al volgens mij. En Sorro, rij je in de buurt van Amsterdam?? Dan staan onze paardjes dichtbij elkaar.... Straks staan we zelfs bij elkaar op stal, hahahah. Wel leuk hoor die foto's, herken je niet, maar ik word ook een dagje ouder inmiddels

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 01:00

100% zeker dat het Chanel is.
Het is jammer maar ik heb maar heel weinig foto`s. wel veel video`s maar geen idee hoe die hier te krijgen.

Ik rij op moment helemaal niet.. moet mijn 3,5 jarig nog inrijden.
Heb wel overwogen een bijrijdpaardje in A`dam te zoeken maar dat is het zelfde als de lotterij willen winnen. Overigens staan mijn paarden in Friesland bij mijn ouders, lekker 24/7 buiten en naar binnen als ze het zelf willen.

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 15:33

Zal ik de volgende keer als ik hij er weer is voor mijn paard de groetjes doen van jullie?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 17:19

Nou Gabon onze pony's wonen vlakbij elkaar, hahaha. Maar ik denk niet dat hij me van naam kan herinneren. Misschien als ik hem zie en vertel van hoe en wat toen dat er wel wat gaat dagen?
Hey Sorro, blijven je paardjes ook daar staan? Maar jij woont wel in Amsterdam? Ik zou wel evt een bijrijdster willen, maar omgekeerd is dat ook een lot in de loterij winnen. Ik vind het best moeilijk en ik rij western, dus vind maar iemand.....
Chanel is wel wit daar en met een martingaal... In mijn tijd was ze nog niet zo wit en werd ze zonder martingaal gereden, maar ook niet veel mee gesprongen nog, dus vandaar dat ik haar enorm op Penny vind lijken of Shirley(weet alleen niet hoelang die is gebleven) Heb wel een foto van Penny die naast me staat bij de prijsuitreiking. Maar ben echt te stom om foto's te plaatsen, dus waag me daar niet aan.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 11:23

Hoi Gabon, als het goed is weet Ulke nog wel wie ik ben. Heb al eens eerder door iemand van bokt de groetjes laten doen en toen zei ze mijn naam verkeerd en verbeterde hij haar. Dus blijven hangen ben ik wel Tong uitsteken

Chanel werd met een thiedemanteugel gereden, dat is ook wat je op de foto ziet, alleen met springen werd hij los gemaakt. Chanel is overigens later ook een prive pony geworden. Wat er met Penny gebeurd is weet ik niet meer, denk dat die toendertijd ook verkocht is. Als je de foto digitaal hebt mag je hem wel naar mij mailen, plaats ik hem wel.

Ja superpony, ik laat ze lekker in friesland staan. Ten eerste is het me veeeels te duur hier, en ten tweede lopen ze erg erg graag buiten en dat is hier al helemaal niet te vinden.
Tja ik ga wel western rijden maar ken nu alleen de basics.. de Sylvester ranch zit vlak bij mij in Blesdijke en daar ben ik een tijdje heel veel over de vloer geweest. Plan is ook om straks als Devi ingereden is les te gaan nemen bij Sylva van der Wal.
En ja een verzorger/rijder vinden is inderdaad net zo moeilijk.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 13:55

Ik ben al 20 jaar geleden weg gegaan, dus of hij het nog weet? Ik denk niet alleen van mijn naam. Het zou wel kunnen, ik weet niet hoe goed hij zich alles kan herinneren. Ik ben net zo oud (ietsje ouder) dan zijn dochter en ongeveer gelijk begonnen. OOk veel wedstrijden gereden en op kamp geweest. Hij is nog een keer een nestje jonge poesjes van zo een boerderij komen ophalen. En ik denk dat ie zich mijn moeder wel goed kan herinneren en mijn broertje.

In mijn tijd werd Chanel idd nog zonder gereden, maar was ze ook nog grijs! Overigens heeft ze volgens mij toen 2 keer achter elkaar een veulen gehad van Cliff, dus liep ze niet veel mee. Van daarna weet ik het natuurlijk niet. Ik had al even een pony voor ik stopte, maar dan word alles toch anders. En ik was pearly fan! Werd er helaas te groot voor en nog op andere geprobeerd, maar als ik de kans had.......

Ik heb geen digitale foto ze zijn meer dan 20 jaar oud en zitten in een boek. Ik kan al een beetje scannen, maar krijg ze dan nog niet goed. Heb een prachtig apparaat, photosmart, maar ja....Dat apparaat kan meer dan ik, hahahaha Heb echt nog een mega oude foto van mijn eerste kamp. Beetje balen dat ik zo lomp ben op de pc etc.

Hier is het wel duur en denk ook heel anders. Ik sta op een prettige pension stal en we doen de paardjes nog best veel naar buiten en helpen elkaar. Je bent natuurlijk de prijzen en stallen hier gewend, dus rekent daar vanuit.

Lekker dat je daar zo goed les kan hebben, dat is hier wel moeilijk te vinden. Western stallen zijn maar dun bezaaid. En voor les moet je toch iemand laten komen. Maar voor iemand kan komen die je aanstaat etc ben je alweer verder.

Een bijrijdster vinden die het op een leuke manier doet en wat western basis heeft is moeilijk te vinden idd. Ik krijg weleens reacties van mensen die het willen leren, maar daar is mijn pony nog niet ver genoeg voor denk ik. En de echt serieuze lijken allemaal wel zelf een paard te hebben of te kopen. Of ze vinden mijn pony misschien te gewoon. Beetje jammer, want is helemaal niet nodig. Hij leert makkelijk, is heel leuk en braaf en kan prima lopen. Je hebt dus vaak mensen met te weinig ervaring of veel te jong. Meisjes die vinden dat ze wel western kunnen rijden omdat ze op een verzorg pony een western zadel hadden en buiten veel met losse teugel reden. Daar ben ik dan toch huiverig voor. Ik denk wel dat als jij een bijrijdpaardje zou willen hier en op enkele stallen waar serieus western gereden word gaat kijken er echt wel mensen een serieus iemand zoeken. Misschien weet Gabon anders wel iemand dat ze bij haar iemand zoeken? Ligt er natuurlijk aan wat je wilt en zoekt. Als je echt wil kunnen wel pb-en en het erover hebben. Kan je hier toch wat rijden en km's maken. Als het van beide kanten zou klikken.

Wat ik nog wilde zeggen; Ik had een jonge pony gekregen, die nog hengst was, maar helaas na de operatie overleed. Van mijn moeder mocht ik Pearly niet kopen, omdat die te klein en te oud was.Ik kon ook niet een hoger parcours gaan starten, dus bleef op een gegeven moment wel op hetzelfde zitten. Als ik een keer hoger startte, dan zaten die grotere pony's toch voor me zoals perfection en Penny. Nou, jaren later leefde Pearly dus nog! te klein was ze dan wel, maar had er wel lol mee kunnen hebben nog jaren. Ik weeg ook niks, dus een ritje ofzo. Springen kon niet meer, ik tikte echt de balken eraf met mijn voeten die eronder vandaan kwamen( grapje, maar zo ongeveer) Nee, die pony's waren vaak wel sterk en zoals je hoort hebben er een aantal het nog jaren leeuk gedaan.

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:48

superpony schreef:
Misschien weet Gabon anders wel iemand dat ze bij haar iemand zoeken?

Ik sta op een western stal in Diemen, dat is vlak bij Amsterdam.. (Ik heb zelf een New Forest pony waar ik western mee rijd) Er worden western lessen gegeven en je kunt paarden leasen. Ik geloof dat er weer een paar paarden vrij waren gekomen, maar dat weet ik niet zeker..