ponykamp begeleiden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

ponykamp begeleiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 22:17

Ik heb echt geen idee waar ik dit neer moet zetten, dus als het niet goed staat, zoek maar een beter plekje.

Vanaf het moment dat ik zelf voor het laatst op ponykamp ben geweest loop ik met het idee rond dat ik wel eens een ponykamp wil begeleiden. Lijkt me heel leuk om te doen.

Wie heeft dit wel eens gedaan?
Hoe gaat dat ongeveer? Zit er een minimaal aantaal weken aan? Krijg je ervoor betaald?
Weet iemand een leuk kamp waar dit kan? Ik wil mijn eigen paard meenemen.

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 08:13

Dit had ik precies zo als jij. Ik ben altijd zelf op ponykamp geweest en nu ik te 'oud' word, leek het me leuk om te gaan begeleiden.
Ik zag een oproepje op www.kleinoever.nl staan, en heb gereageerd. Ik had gelijk een afspraak gemaakt om langs te komen en een proefles te komen geven. En ik ben 'aangenomen'.
Ze kunnen daar altijd ongelovelijk veel mensen gebruiken, dus misschien moet je daar maar eens gaan kijken!
Hoe het daar gaat; ze willen wel graag dat je minimaal 2 weken komt, vooral als je nieuw bent. Want dan weet je net na 1 week een beetje hoe het loopt etc, dus vandaar 2 weken. Daar krijg je een vergoeding van 85 euri per week. Ik ga daar dus begeleiden. Eerst 2 weken en daarna later nog 1 week. En ik mag mijn paard kosteloos meenemen !

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 08:32

Dat klinkt wel heel leuk

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 08:38

Als je meer wilt weten, hoor ik het graag !

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 10:08

Ik wil dat volgend jaar als het kan ook een paar weken gaan doen.
Dit jaar zou al leuk zijn, maar ben 17 en dan kom je er meestal niet tussen. Dus ga ik dit jaar lekker nog van een ponykamp zelf genieten, en volgend jaar proberen te begeleiden.

mariska1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 10:11

Ik denk zomaar dat dit voor volgend jaar een goeie is..
Krijg al helemaal kriebels

Bij LC kan je helpen als allrounder (stallen uitmesten en voeren)

_Sas_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 11:24

Ik ga dit jaar voor het 2e jaar mee als leiding op ponykamp. Ik doe dit gewoon bij mijn eigen manege. Vond het vorig jaar echt superleuk om te doen en verheug me dus nu al op de zomer

memerel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 14:38

ik ga in het pinksterweekend proef draaien als leiding bij manege be bongerd in glimmen (groningen), en als het goed gaat en bevalt wil ik in de zomer ook graag.
Ben daar zelf ook jaren op kamp geweest dus ik ken de mensen en de paarden goed en ik ken de omgeving al...
hopelijk mag ik komen van ze!

Kimbers

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 14:42

Lijkt mij inderdaad ook wel wat! Ben nu nog 16 Uds ga eerst nog maar gewoon op kamp. Wat is de minimum leeftijd voor het begeilder zijn eigenlijk? weet iemand dat?

memerel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 14:50

bij de meeste maneges 18 jaar ivm verzekering

Libertylove

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 14:56

Fredt schreef:
Dit had ik precies zo als jij. Ik ben altijd zelf op ponykamp geweest en nu ik te 'oud' word, leek het me leuk om te gaan begeleiden.
Ik zag een oproepje op www.kleinoever.nl staan, en heb gereageerd. Ik had gelijk een afspraak gemaakt om langs te komen en een proefles te komen geven. En ik ben 'aangenomen'.
Ze kunnen daar altijd ongelovelijk veel mensen gebruiken, dus misschien moet je daar maar eens gaan kijken!
Hoe het daar gaat; ze willen wel graag dat je minimaal 2 weken komt, vooral als je nieuw bent. Want dan weet je net na 1 week een beetje hoe het loopt etc, dus vandaar 2 weken. Daar krijg je een vergoeding van 85 euri per week. Ik ga daar dus begeleiden. Eerst 2 weken en daarna later nog 1 week. En ik mag mijn paard kosteloos meenemen !

Wat gaaf zeg!
Lijkt mij ook erg leuk om een kamp te begeleiden, zeker als 'mijn' paard mee mag.
Ik ben nu 18 dus zou opzich wel al kunnen, maar is denk ik een beetje laat om nu te regelen ....

Anoniem

Re: ponykamp begeleiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 15:22

RUI --> MA

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:02

Ik heb zelf 1,5 jaar terug een kamp begeleid op Klein Oever, waar Fredt ook over verteld hierboven. Erg leuk daar! Bovendien hebben ze inderdaad altijd veel mensen nodig, dus kan je altijd eens proberen. Volgens mij willen zij wel mensen van minimaal 18, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

memerel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:50

ik vind het leuk om met kinderen te werken (zit ook op de pabo) dus dat zal wel lukken bij mij!
Maar waar ik heen ga weet ik eigenlijk al wat je moet doen omdat ik iemand ken die ook daar kampen leid en ik ben er al zooooo vaak geweest!
Heb gewoon alleen al zin om daar weer te zijn!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 21:26

Ik ben 18, dan bijna 19

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 07:59

Ik doe het ook, maar dan bij Poelenburgh. Dit jaar voor het 2e jaar.
Ze hebben inderdaad het liefst dat je 18 bent, verzekering enzo.

Het is wel heel erg leuk!

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 12:10

www.leschevaux.nl

Dit word mijn 4e jaar daar als kampleiding,
voor meer info kan je altijd bellen of mij pm en .

groetjes
franny

BarbaLala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 20:40

lijkt mij ook leuk om te doen!
dit jaar ben ik 18, maar ga nog een keer naar de besmanninckhoeve, www.ijslandsepaarden.nl
afgelopen jaar was ik ook de oudste, maar ik was bijna even oud als de leiding, die ik kende, ook erg leuk dus

Tamara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 20:58

Ik ben net als Fredt op Klein Oever geweest, vorige zomer. Kon helaas maar 1 week, daarna ging ik nl. op vakantie. Als je iets wilt daar, moet je wel snel zijn anders zitten ze al vol met begeleiding! Je moet minimaal 18 jaar zijn om leiding te geven, anders kan je in de keuken werken.

Je kunt op Klein Oever zowel lesgeven als de kinderen zelf begeleiden. Om les te geven moet je wel kunnen aantonen dat je dat kunt, dus een proefles geven.

De oudere kinderen, van 11 t/m 16 jaar, slapen daar in huifkarren, de jongere kinderen, van 6 t/m 10 jaar in slaapzalen in de boerderij. Als leiding van de kinderen ben je verantwoordelijk voor een groep kinderen samen met een paar anderen. Hoe groot die groep is, kan erg verschillen, in hoogseizoen kunnen er geloof ik wel 140 kinderen zitten! Maar dan ben je ook met meer mensen

Het is erg leuk om te doen, maar het is wel zwaar. Iedere dag bespreek je het programma voor die dag, er is een doorlopend spelletjesprogramma dat door de leiding georganiseerd wordt, waarbij het de bedoeling is dat je zelf ook actief meedoet. Aan het einde van de middag is er voetbal tegen de leiding, een vaste prik. 's Avonds is er vaak een avondprogramma. Reken er als leiding van de oudste kinderen maar op dat je niet voor half 2 klaar ben Jongere kinderen ben je eerder klaar, die liggen om 10 uur op bed, maar ouderen om 12 uur, dus voordat je die stil hebt...

Het is wel ontzettend leuk om te doen, het is altijd erg gezellig, napraten in de leidingkamer en veel leuke dingen doen. Het is echt een aanrader als je het leuk vind om met kinderen te werken! Je krijgt alleen weinig paarden te zien als je als kinderleiding werkt, dus stel je daar evt. vast op in Manegeleiding ziet alleen maar paarden natuurlijk

Samy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 14:42

Ik ga dit jaar naar Manege Smit in Pesse, 3 weken lang, de laatste 3 weken van de zomervakantie. Op verschillende manege's die ik heb aangeschreven krijg je geen vergoeding, zo ook bij Manege Smit. Ik vind dit eigenlijk niet eens zo erg, het is voor mij dat ik er ff uit ben en niet 10 weken thuis zit te wachten tot de school weer begint en we op kamp gaan. Vele ponykampen zitten al vol, maar ik weet dat er in Leusden en in Pesse nog wel hulp gebruikt kan worden. Ik wou wel van te voren kijken op de manege waar ik mee ga om te begeleiden om zo een indruk te krijgen, het was erg gezellig, ondanks dat het heel stil was op de manege. Dus gewoon manege's mailen om te vragen als ze nog hulp nodig hebben!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 08:01

Ik ben eerst een jaar leiding geweest (3 weken) op dagkampen op de ponyboerderij waar ik vrijwilliger ben. Het jaar daarna (vorig jaar) zijn we twee weken met een groep van 12 kinderen op ponykamp geweest bij een andere manege (eigen pony's meegenomen enzo) en ben ik daar leiding geweest. Dit jaar was eigenlijk dat wel voor herhaling vatbaar, maar niet haalbaar, dus ga ik leiding zijn op het ponykamp op diezelfde manege, maar dan van die manege.