Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
!
!
.
!
! Fredt schreef:Ik woon zelf in Arnhem-Zuid (Rijkerswoerd), en ik heb 9 jaar met plezier bij Manege Ruimzicht gereden, dat ligt net op de grens met Huissen! Ze hebben een grote, ruime en vooral lichte binnenbak met ene gezellige kantine. Ze hebben er veel pony's en paarden, dus er zit vast een leuke tussen! Het is wel echt een manege, pension is heel klein. Het draait echt om de klanten en de lessen, en dat vond ik af en toe wel jammer daar (als pensionklant). Maar de lessen zijn er zeker leuk en leerzaam! Naar mijn idee wel een beetje aan de volle kant (soms wel 10!). En op zaterdag word je bak in 2'en gesplitst.
http://www.manege-ruimzicht.nl
De Holland en Driel zou ik je niet willen aanraden. Ben er vroeger vaak met een vriendin geweest, maar ik vond het nooit echt zo geweldig daar. Ik hoor nu ook alleen maar mindere verhalen daar, vooral nu de 2de binnenbak is afgesloten en dr ontzettend veel pensionklanten weg zijn gegaan.
Een andere manege in Arnhem-Zuid is Stal Bosman. Daar heb ik zelf verder niet heel veel ervaringen mee. Maar een vriendin van mij heeft er een tijdje gelesd met haar verzorgpaard, en die vond de lessen altijd erg leuk en leerzaam! Het is een kleine manege, met alleen een buitenbak.
Ook in Arnhem-Zuid zit de Paardenmaat. Hier worden paarden op een natuurlijkere manier benaderd. Het rijden gaat hier dan ook heel anders. Natural Horsemanship zoiets. De accomodatie is er super mooi! Ze hebben een goede buitenbak, en een overkapte andere bak! Qua accomodatie naar mijn idee verreweg de beste in Arnhem-Zuid! http://www.depaardenmaat.nl
Dan heb je in Huissen ook nog de Valom, oftewel Ruitersport Centrum Huissen. Hier heb ik weinig ervaringen mee. Heb er wel eens een wedstrijd gereden, maar over de lessen/paarden kan ik nix zeggen. Wel dat ze een mooie ruime binnen en buitenbak hebben!
Dan heb je De Hoeven in Elst, dat ligt tegen Arnhem-Zuid aan. Hier worden alleen pony-lessen gegeven. Ik weet niet wat je wilt en hoe oud je bent, dus ik weet niet of dit iets voor je is.
Ik woon zelf in Arnhem-Zuid, maar mijn paardje staat in Arnhem-Noord (Schaarsbergen). Deze afstand is prima te doen! En in Arnhem-Noord zijn wat betere maneges dan in Arnhem-Zuid naar mijn idee! Je zit daar midden in het bos, dus dat is natuurlijk ook heerlijk!
Als je wat meer wilt weten over maneges in Arnhem-Noord dan hoor ik het wel. Ik hoop dat je iets aan mijn bericht had!
Hannanas schreef:Rijd je ook vaak buiten met de les bij stal Mansour?
je rijd er wel met veel in een les 8 tot 10. je hebt er hele leuke paarden en een hoop! er zit vast wel een leuke tussen.
maar stal monsour raad ik je ook aan! dat is ook een goede manege. Stal Bosman vind ik persoonlijk niet een goede. het is tevens ook een hengstenhouderij.en de stasllen waar de pony's in staan zijn zeer klein. het waren vroegen koeienstallen! veel suc6 met je keuze!

Ajl1 schreef:Ik vind de waterberg Duur en niks, ze worden niet eens buiten gezet.. misschien 2 uurtjes per dag naar buiten!..
Weet iemand meer over de kemperberg ? prijs/enz