Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
McThirsk

Berichten: 863
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:17

[/quote]
Dat is niet helemaal waar. Hij is nog naar utrecht geweest dat weekend.
Die dag ervoor was hij volgens thea nog prima, en hij is zelfs die morgen nog 2 bosritten meegeweest, ook allemaal prima gegaan.[/quote]

Ja dat klopt

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:23

peacehorses schreef:
nee jíj kunt niet tölten met Joy, want jíj hebt geen ervaring met gangenpaarden rijden. Net zoals dat ik zogenaamd niet zijwaarts kan met Lex omdat ik geen privéles van Thea neem :roll:

we hebben het nu niet over zijwaarts of wijken, zijwaart of wijken kan makkelijk, de verdere verfijndere oefeningen, nagevelijk rijden, verzamelen etc, wat op andere maneges wel worden gedaan, daar heb je gewoon een ruitergevoel/gevoel voor timing voor nodig. alsje dat niet hebt dan kan het wel, maar dan zal je voornamelijk geruk en gepluk aan de paarden krijgt...
en nogmaals, ik had het over 75% van de manegeruiters die van zichzelf geen ruitergevoel of gevoel voor timing hebben va zich zelf :)
mischien hoor jij bij die overige 25% dat kan :)

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:35

peacehorses schreef:
nee, dat was ook niet aan jou gericht, dat was aan M_D_H, ik dacht dat dat wel duidelijk was. Thea heeft ook respect voor haar paarden, ik zeg ook zeker niet dat ze ze slecht behandelt, het is in de jaren dat ik daar reed echt met grote sprongen vooruit gegaan, ook qua stalling etc. Ik zie het ook liever zoals Thea het doet, dan dat paarden met allerlei hulpteugels in de krul getrokken worden, maar in mijn ogen is er ook nog een tussenweg die zorgt dat zowel het paard en de ruiter goed getraind worden, zonder dat daar hulpstukken aan te pas hoeven te komen.

ik denk persoonlijk, dat dat niet mogelijk is op een manege :)
gewoon omdat het heel moeilijk is om een manegeruiter gevoel voor timing en ruitergevoel aan te leren als je zo weinig rijdt :)

IrishCold
Berichten: 1238
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 18:34

Shirley__ schreef:
peacehorses schreef:
is April er niet meer dan? En hoe heet die Andalusiër ook alweer, die is toch ook niet echt klein?
geef je wel gelijk hoor, maarja 't is wel een pony-centrum natuurlijk, moet je niet teveel grote paarden hebben :+ vond het nog opvallend want cumanda en hianca en gloria en bono en al die paarden die zijn


overleden of weg zijn, die waren toch allemaal aan de grote kant? Het viel mij op dat er daarna ineens allemaal minipony's zoals Little Joe en Toetie en Kimberley terugkwamen..


April mag ik wel op maar ga ik niet op, ik klem met mijn benen en dan ga ik met April alle hoeken van de bak zien daar heb ik niet zoveel zin in.
Cabriola bedoel je? 1x op gereden, beest kent niet anders dan alleen maar bokken in de galop dus ook niet mijn paardje.
De enige waar ik echt op rijd zijn; ginger, DD, tjimke, hielke...


Nou sorry maar DD kan ook goed bokken hoor en Cabriola is ook niet mijn favo maar al die keren dat ik er op reed was het geen bokker. Zeiden ze van April ook. hoorde alleen maar verhalen dat ze niet lief was en bokt enzo. Nou ook daar heb ik geen problemen mee gehad. Super liefe beesten..

Tobias was mijn favoriet, zal altijd zo blijven. was ook gek op shakira nu ginger, hielke april enzo


btw Joy loopt tolt , geen telgang.

yliljeey
Berichten: 157
Geregistreerd: 24-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:22

easy en chucky zijn mijn sgatjes.
shirley zag ik jou dinsdag niet helpen met francisca op DD
toen kwm ik net van easy af en ging daphne erop

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:23

Citroen22 schreef:
btw Joy loopt tolt , geen telgang.


+:)+ goed dat je het herkent!

yliljeey
Berichten: 157
Geregistreerd: 24-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:24

peacehorses schreef:
Citroen22 schreef:
btw Joy loopt tolt , geen telgang.


+:)+ goed dat je het herkent!

ik heb thea zelf horen zeggen dat Joy telgang loopt!

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:28

klopt maar thea weet er niets van, sorry om je uit die droom te helpen maar ik moest haar uitleggen wat het verschil was tussen tölt en telgang omdat zij daar geen ervaring mee heeft :') Lees maar iets naar boven, daar staat de uitleg, en dan kun je zelf zien welke gang Joy loopt ;)

ryannuh

Berichten: 507
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:31

Wat grappig een Koopman topic :)
Heb er jaren gereden en ben al een aantal jaar gestopt.
Heb er altijd wel veel plezier gehad! Daar is het (vind ik) ook het soort manege voor. Voor ruiters die heel serieus zijn en echt verder willen leer je op een gegeven moment niet zoveel meer.
Leuk om over alle paarden te lezen, veel bekende namen! Ik reed altijd op Shalia, maar die is er niet meer...

Shirley__

Berichten: 853
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 20:48

Citroen22 schreef:
Shirley__ schreef:

April mag ik wel op maar ga ik niet op, ik klem met mijn benen en dan ga ik met April alle hoeken van de bak zien daar heb ik niet zoveel zin in.
Cabriola bedoel je? 1x op gereden, beest kent niet anders dan alleen maar bokken in de galop dus ook niet mijn paardje.
De enige waar ik echt op rijd zijn; ginger, DD, tjimke, hielke...


Nou sorry maar DD kan ook goed bokken hoor en Cabriola is ook niet mijn favo maar al die keren dat ik er op reed was het geen bokker. Zeiden ze van April ook. hoorde alleen maar verhalen dat ze niet lief was en bokt enzo. Nou ook daar heb ik geen problemen mee gehad. Super liefe beesten..

Tobias was mijn favoriet, zal altijd zo blijven. was ook gek op shakira nu ginger, hielke april enzo


btw Joy loopt tolt , geen telgang.


DD en bokken? :') haha van die mini bokjes zijn dat.. nee maar als je nu cabriola aandrijft in galop dan bokt ze bij iedere keer dat je haar been geeft. April kan heel gemeen zijn, maar dat ligt er ook aan wie erop rijd.

Shirley__

Berichten: 853
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 20:49

yliljeey schreef:
easy en chucky zijn mijn sgatjes.
shirley zag ik jou dinsdag niet helpen met francisca op DD
toen kwm ik net van easy af en ging daphne erop


Ja ik hielp Ciss met DD dat klopt :j

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 21:23

wat raar van Cabriola, heeft die niet gewoon last van z'n rug dan? Want dat deed hij absoluut nog niet toen ik er was.

Shirley__

Berichten: 853
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 21:30

peacehorses schreef:
wat raar van Cabriola, heeft die niet gewoon last van z'n rug dan? Want dat deed hij absoluut nog niet toen ik er was.


Ik zou het niet weten, zoveel rijd Cab ook niet hoor.. bijna altijd 0 of 1 kruisje...

yliljeey
Berichten: 157
Geregistreerd: 24-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 18:06

Shirley__ schreef:
yliljeey schreef:
easy en chucky zijn mijn sgatjes.
shirley zag ik jou dinsdag niet helpen met francisca op DD
toen kwm ik net van easy af en ging daphne erop


Ja ik hielp Ciss met DD dat klopt :j

had je nog gezien da ik op easy reed,
ging nie zo heel goed hoor

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 18:49

peacehorses schreef:
nee jíj kunt niet tölten met Joy, want jíj hebt geen ervaring met gangenpaarden rijden. Net zoals dat ik zogenaamd niet zijwaarts kan met Lex omdat ik geen privéles van Thea neem :roll:


Zeg nu gaan we niet persoonlijk modder gooien he...
Jij hebt jouw mening, zij heeft haar mening.

feiten zijn:

- Om goed zuiver de tölt eruit te kunnen rijden heb je ervaring nodig, maar om het te kunnen zien is een ander verhaal.
Zelf mijn zusje ziet aan de zijlijn welke ijslander goed tölt en welke niet.

- Om goed zijwaarts te kunnen rijden zullen ruiter én paard daarop getraind moeten zijn. En met manege lessen kom je gewoon simpelweg niet zo ver als met prive lessen (ongeacht waar en bij wie je dat volgt uiteraard)

MDH zal niet in 1 week kunnen leren zuivere tölt uit een paard te rijden, maar lex zal ook niet in 1 week goed kunnen leren wijken.

Dus nu weer leuke kletsdingen hier plaatsen want het topic begon erg leuk moet ik zeggen.

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:12

en dat is precies wat ik zeg ;) ik gooi niet met modder, ik geef dezelfde feiten als jij daar geeft ;) en dat zij het niet met me eens is, is niet met probleem. Dat mensen roepen dat Joy niet kan tölten en wel telgangen is voor mij al bewijs genoeg, dat zij totáál niet weten waar ze het over hebben.

McThirsk

Berichten: 863
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:25

Mijn eerste galop heb ik op Lex geleerd, mijn dochter reed al bij Thea, en ik dacht: ach ik neem ook
maar les.
Dus op mijn 44ste ben ik begonnen... :=
Al snel reed ik op Tobias, paste goed bij mijn lengte, en goh wat vond ik hem mooi.
Ik heb er bijna 2 jaar gelest, totdat ik lichamelijke klachten kreeg.
Door Tobias is mijn liefde voor tinkers gegroeid.
En hebben we voor ons gezin Tristan gekocht.

Ik ga nog steeds naar Thea toe met veel plezier....

Shirley__

Berichten: 853
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:12

tinkermina schreef:
Mijn eerste galop heb ik op Lex geleerd, mijn dochter reed al bij Thea, en ik dacht: ach ik neem ook
maar les.
Dus op mijn 44ste ben ik begonnen... :=
Al snel reed ik op Tobias, paste goed bij mijn lengte, en goh wat vond ik hem mooi.
Ik heb er bijna 2 jaar gelest, totdat ik lichamelijke klachten kreeg.
Door Tobias is mijn liefde voor tinkers gegroeid.
En hebben we voor ons gezin Tristan gekocht.

Ik ga nog steeds naar Thea toe met veel plezier....


Wauw wat een verhaal.. en fijn dat je met veel plezier naar thea gaat!!

McThirsk

Berichten: 863
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:32

Shirley__ schreef:
tinkermina schreef:
Mijn eerste galop heb ik op Lex geleerd, mijn dochter reed al bij Thea, en ik dacht: ach ik neem ook
maar les.
Dus op mijn 44ste ben ik begonnen... :=
Al snel reed ik op Tobias, paste goed bij mijn lengte, en goh wat vond ik hem mooi.
Ik heb er bijna 2 jaar gelest, totdat ik lichamelijke klachten kreeg.
Door Tobias is mijn liefde voor tinkers gegroeid.
En hebben we voor ons gezin Tristan gekocht.

Ik ga nog steeds naar Thea toe met veel plezier....

Wauw wat een verhaal.. en fijn dat je met veel plezier naar thea gaat!!


Ja Tristan onze tinker krijgt daar nu les van Thea... /3

Shirley__

Berichten: 853
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:36

tinkermina schreef:
Ja Tristan onze tinker krijgt daar nu les van Thea... /3


Haha okee gaaf !! Al gedacht over onderlinge wedstrijden:D?

McThirsk

Berichten: 863
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:39

Shirley__ schreef:
tinkermina schreef:
Ja Tristan onze tinker krijgt daar nu les van Thea... /3


Haha okee gaaf !! Al gedacht over onderlinge wedstrijden:D?


Misschien dat mn dochter dat ooit wil doen, springen met Tristan.... :D

probabeest

Berichten: 2459
Geregistreerd: 25-01-07
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:58

Hee leuk een koopman topic!
Heb er een aantal jaar gereden met heel veel plezier.
Is alleen al wel heel wat jaartjes terug, jaar of 20 geleden....
Weet nog dat mijn eerste les op christa was en mijn eerste buitenrit op mischa.
Heb daarna een hele tijd op Paula gereden, daarna was mandy een tijd favoriet.
Het leukste paard waar ik een tijd op heb gereden vond ik ferdinant, nadat hij weg is gegaan heb ik op van alles en nog wat gereden, voornamelijk Sam en heb de Apeldoornse nog een keer op gloria gereden.
Verder nog namen die ik van toen weet; skessa, dinky, kimbel, berwin, Tommy, annetje, maggy, nonja, Heidi, eeuuhh verder weet ik ff niet meer

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 13:54

probabeest schreef:
Hee leuk een koopman topic!
Heb er een aantal jaar gereden met heel veel plezier.
Is alleen al wel heel wat jaartjes terug, jaar of 20 geleden....
Weet nog dat mijn eerste les op christa was en mijn eerste buitenrit op mischa.
Heb daarna een hele tijd op Paula gereden, daarna was mandy een tijd favoriet.
Het leukste paard waar ik een tijd op heb gereden vond ik ferdinant, nadat hij weg is gegaan heb ik op van alles en nog wat gereden, voornamelijk Sam en heb de Apeldoornse nog een keer op gloria gereden.
Verder nog namen die ik van toen weet; skessa, dinky, kimbel, berwin, Tommy, annetje, maggy, nonja, Heidi, eeuuhh verder weet ik ff niet meer



Wauw dat is wel heel erg lang geleden zeg.
Ben wel benieuwd hoe gloria en annetje waren toen ze nog jong waren :')

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 13:58

probabeest, ik neem aan dat die Heidi, niet de appaloosa heidi was toch? Was tommie het vosje met bles die z'n been brak? Dat vond ik echt een leuke pony :)
kent iemand Tosca nog eigenlijk? De mensen waar ik bij reed vonden haar allemaal super eng

probabeest

Berichten: 2459
Geregistreerd: 25-01-07
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 14:42

tosca ken ik idd ook nog.
tommie was het veulen van annetje, was idd een vosje met bles maar zou niet weten of hij een been gebroken heeft, wel sneu.
en gloria was eigenlijk best braaf maar geloof dat ze later wat pittiger werd en ze ook niet meer mee mocht naar de apeldoornse.
met heidi bedoel ik idd geen appaloosa maar een schimmel merrie, heb ik toen de tijd nog toets 6 (weet niet of dat er nog steeds is??) mee gereden, iedereen nog lachen bij het rengaloppad aangezien ze zo hard ging dat ze haar achterbenen heel wijd naar voren zette, denk dat ze anders dacht dat ze zich zelf onderuit zou schoppen ofzo :')
we hadden trouwens ook nog een grote donkerbruine merrie, mara, ook een leuk dier.
calypso is ook nog uit mijn tijd toen die kwam, die kwam van angelique de weerd af, pfff toen die hoorde dat calypso bij thea terecht was gekomen heeft ze daar nog een keer stennis staan schoppen op het terrein, ze vond calypso nl geen manege pony....
zit te denken of ik nog meer namen weet maar het is echt al zo lang geleden....
op het laatst kwamen er toen veel fjorden, jody, james, amor etc