Wat vinden jullie van manege de Heideruiter in goirle

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fjordmelody
Berichten: 88
Geregistreerd: 19-11-05
Woonplaats: Noord brabant

Wat vinden jullie van manege de Heideruiter in goirle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 20:25

Wat vinden jullie van manege de heideruiter in goirle?? Ik vind het een leuke manege heb er ook les gehad.

KisSs_Girl

Berichten: 2642
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Overal & nergens waar ik me vermaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:50

Ik ben er lang geleden 1 keer geweest,vond het niet zo geweldig

Chanter
Berichten: 76
Geregistreerd: 20-07-06

Re: Wat vinden jullie van manege de Heideruiter in goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 13:27

super! ik sta er met mijn paardje en bij de ponyclub enzo.. heel gezellig.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Wat vinden jullie van manege de Heideruiter in goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:09

Ik vind het een prutmanege Schijnheilig
Maar wel leuke buitenritten kun je er rijden. Als je goed zou willen leren rijden, moet je niet daarheen gaan. Als je wilt dat je een paard hebt met goed tuig, zonder wondjes en in een ruime box, dan ook niet.
Wanneer je door de stands en de stront heen kunt kijken, de verveelde pony's kunt negeren en het kapotte tuig weet te omzijlen, dan is het een leuke manege.
Ik heb er een stuk of vier keer gereden. Heb er heerlijk gereden, eerlijk, maar bah wat een rotzooi. En nee dan bedoel ik niet dat een bezempje en sop zou helpen.
De ruiters met eigen paarden die ik heb zien rijden waren ook geen sterruiters. Dus denk niet dat je veel van deze manege verwachten moet.

LadyElmira

Berichten: 3737
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: In een huisje

Re: Wat vinden jullie van manege de Heideruiter in goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 19:25

Ik ben hier een keertje wezen rijden omdat mijn stiefvader daar woont. Vond het er wel gezellig maar er hing een volwassen sfeer en voor een jonger meisje is dat niet leuk.

Chanter
Berichten: 76
Geregistreerd: 20-07-06

Re: Wat vinden jullie van manege de Heideruiter in goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 19:59

ik vind dat de manege pony's ook niet geweldig zijn maar bij de ponyclub (die toevallig op de manege lesgeeft) zodat veel paarden van ons daar staan) zitten mensen die van de B tot het Z rijden dus hou maar op met whatever dat je ook te melden hebt.

Soraydaa
Berichten: 53
Geregistreerd: 07-10-07

Re: Wat vinden jullie van manege de Heideruiter in goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 21:37

het lijkt me een hele gezellige manege

KimL86
Berichten: 3652
Geregistreerd: 03-06-04

Re: Wat vinden jullie van manege de Heideruiter in goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 21:41

Ik heb ook op de heideruiter gereden. Ik vond het op zich altijd heel gezellig (ik was 10 toen ik daar begon), maar de lessen zijn echt 3 x niks. Na 2 jaar ben ik bij het zandeind gaan rijden en toen ik daar begon had ik mijn teugels nog geeneens goed vast. Ik vond de pony's altijd wel heel leuk, maar ik kan er eigelijk niks over zeggen hoe de pony's behandeld worden. Als 10 jarige kijk je toch heel anders er tegen aan.

Chanter
Berichten: 76
Geregistreerd: 20-07-06

Re: Wat vinden jullie van manege de Heideruiter in goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 21:50

ik heb ook bij het zandeind leren rijden
ik kan het idd niet aanraden om bij de heideruiter te gaan rijden maar de pension stalling is hardstikke gezellig en ik heb alles wat ik nodig heb. mijn paardje heeft ook nog op het zandeind gestaan ( 2 maanden) dat is natuurlijk wat luxer maar ook veeeeel duurder. Maar wie goed de basis van het rijden wil leren moet toch echt wel bij het Zandeind zijn!

nancy74
Berichten: 2
Geregistreerd: 25-10-07

Re: Wat vinden jullie van manege de Heideruiter in goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 11:26

Nu ik dit zo heb zitten lezen, vraag ik em af waar ik mijn dochter van 11 dan het beste kan laten rijden? die wil al zoooooooooo lang, nu is het zo dat wij in Goirle wonen en de heideruiter natuurlijk wel dichtbij is, MAAR aan frut lessen heb je ook niks?

Welke dan? Zandeind in Riel of nog een andere?

dank jullie wel voor het meedenken

Chanter
Berichten: 76
Geregistreerd: 20-07-06

Re: Wat vinden jullie van manege de Heideruiter in goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 18:59

zandeind is stukken beter.. daar leer je beter rijden maar bij de Heideruiter is het leuker knuffelen en poetsen en verzorgen enzo..
het is maar net wat je wilt Knipoog
succes ermee!

nancy74
Berichten: 2
Geregistreerd: 25-10-07

Re: Wat vinden jullie van manege de Heideruiter in goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 18:01

ze heeft nu haar priveles bij het zandeind erop zitten en is er erg blij mee...

Chanter
Berichten: 76
Geregistreerd: 20-07-06

Re: Wat vinden jullie van manege de Heideruiter in goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:56

dan heb je gelukkig de goede keuze gemaakt! Knipoog

Martine123

Berichten: 1663
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: Tilburg

Re: Wat vinden jullie van manege de Heideruiter in goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:03

Nee, sorry ik vind het geen goed manege, bij de ponyclub zitten wel goede ruiters, maar het is er gewoon een rotzooi eigelijk

walnoodlover
Berichten: 1
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 21:53

Het is een priema manege het lijkt messchien niet zo (ik geef toe de lessen kunnen wel beter (je hebt trouwens steedt bettere les gevers) ik rij er al sins mijn 5 en ben nu 14 ik heb al 3 pony's gehad die daar stalde. 2 pony's waren manege pony's en eentje was al 11 toen ik heb kreeg en heb ik toen tot de 2 naar hoogste klassen kunnen brengen, ik heb nu een andere pony eentje van nu 6 jaar oud en daar start ik naar de brabantse kampioen schappen M1 mee. Zo als je wel kan horen kun je niet klagen over de pony's dan moet je maar gewoon op letten in de les en goed rijden. En het ziet er misschien niet goed uit maar dat komt om dat de kinderen hier veel vriendelijker worden behandeld!!! Ze mogen hier veel meer (spelen bv) en de lessen zijn kind vriedelijk. En over het zandijnd (weet niet of het er goed staat) maar ik heb mensen daar van af zien komen en de mesten hebben een zit die om uittelagen is:P
En nancy74 als je voor een kind vriendelijke manege wil gaan moet je hier apseluut komen.

(sory voor de spelings fouten)

Britt_S

Berichten: 1887
Geregistreerd: 14-06-10
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:30

er is misshien niet lang op gereageerd,m maar toch wil ik wat zeggen..

Ik heb er een paar jaar les gehad, in het begin was het wel leuk als 7 tot 10 jarige maar het 11 jaar was echt niet leuk! ik leerde niet echt fatsoenlijk rijden en soms schreeuwde ze kei hard, tja, als 10 jarige is dat natuurlijk niet leuk he.. ik durfde niet meer te rijden daar en toen ben ik naar het hoefke in riel gegaan, wat overigens een TOP manege is :D super gezellig! je kan heel leuk buitenrijden en in de winter leer je echt hoe je moet zitten zoals, tenen naar binnen hakken omlaag schouders naar achter en a.d teugel! soms doen we zijgangen maar dat gaat niet echt goed bij mij :P Je kan daar gewoon vragen of er nog een pony gereden moet worden, en dat is altijd wel door de handelspony`s dan kan je gewoon gaan rijden, binnen buiten bak of achter op het men-parcour.

maar toen ik met een vriendin naar de heideruiter ging, toen ik daar aankwam zeiden ze dat het niet de bedoeling was dat ik daar nog een paardje zou poetsen.. en toen ben ik doodsbang naar huis gecrost..

verona1
Berichten: 1
Geregistreerd: 16-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 13:01

Ik kom ook al een hele tijd op Manege De Heideruiter.
En ik vind het jammer dat er in deze in deze forum hele negatieve reacties zijn.
Ik heb zelf ook 2 eigen paarden gehad en deze stonden ook op de manege en ik heb er een supertijd gehad.
Ga nu nog wekelijks buitenrijden. Ook de ponyclub scoort goed op wedstrijden, dus deze zitten op een goed niveau.
Manegelessen van de pony s zijn er op gericht dat vooral kinderen vertrouwen krijgen in de pony. Basisoefeningen en veel rijden.
Als je verder wilt met de techniek en wedstrijden gaan rijden dan kun je toch priveles volgen bij iemand?
Hier heb je wat en daar laat je wat, dat is overal zo.

Ik ben in ieder geval wel heel tevreden over de manege.

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Re: Wat vinden jullie van manege de Heideruiter in goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:52

ik ben ook heel tevreden over de manege!
ben er vaak te vinden omdat mijn nicht en nichtje hun paard er staat! ;)
het is een hele gezellige manege en de lessen worden goed gegeven en de kinderen vinden het allemaal leuk :D

Lisa99

Berichten: 246
Geregistreerd: 17-01-11
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:36

Ik snap niet wat jullie allemaal zeuren hoor maar ik vind het een kij leuke manege, ik zit er nu al twee jaar en wil er nooit meer weg! Ze organiseren kij leuke dingen zoals: wedstrijden (voor kleinen en volwassenen!), buitenritten, leuke lessen natuurlijk en het is echt niet zo dat de pony's er in een super vieze stal staan en wondjes krijgen en trouwens ze zijn er geld aan het sparen al heel lang om te renoveren!

-xxx- Lisa99

p.s. Het is een top manege +:)+ *D

sunne
Berichten: 6
Geregistreerd: 06-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 11:09

manege de heideruiter is een kei leuke manege, ik sta er nu al bijna 15 jaar en heb het nog steeds naar mijn zin. Ik moet wel zeggen dat de manege de laatste tijd beter onderhouden word. En wat betreft de lessen die zijn ook dik in orde, ik ben er met mijn 6 begonnen met rijden, en heb met mijn pony z2 gereden, en zo zijn er meerdere bij ons op stal. In de lessen word er met de kleine kinderen op een speelse manier geleerd te rijden, en vertrouwen te winnen. Dan gaan ze op de houding letten, als dit allemaal in orde is mogen ze naar de gevorderde groep, en daar leren ze heel de rest, en gaan ze uiteindelijk ook mooie buitenritten maken in de zomer, en in de winter word het weer gewerkt aan de dresuurmatige kant. Ook word er natuurlijk een keer gesprongen of een spel gedaan. Vaak hebben we ook kinderen die van een andere manege komen, en als je die vergelijkt met onze ruiters zitten ze totaal uit het ritme en uit balans. qua houding en vertrouwen lopen ze dan ook een heel eind achter op de kinderen die op onze manege les krijgen. Ook worden er vaak spelletjes dagen gehouden, of dresuurwedstrijden en springwedstrijden en natruurlijk ook kampen. De ponyclub is ook super, er worden regelmatig uitstapjes gedaan en elk jaar gaan we op kamp. Op wedstrijden scoren de st. jansruitertjes over het algemeen ook goed. En dat over die stallen daar klopt ook niks van, en als het weer het toe laat gaan de pony's lekker de wei op.

Lisa99

Berichten: 246
Geregistreerd: 17-01-11
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:48

kom allemaal aanstaande zondag 4 september naar manege Heideruiter er is dan opendag en ze hebben daarvoor de hele manege op zijn kop gezet kom aub kijken er zijn leuke activiteiten te doen

groetjes

Harry19987
Berichten: 45
Geregistreerd: 26-08-11

Re: Wat vinden jullie van manege de Heideruiter in goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:50

Wat is er zoal t edoen op de open dag?

heideruiter
Berichten: 4
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 21:00

van alles ik zit ook op die manege en je krijgt verschillende dingen te zien met paarden er zijn activiteiten een bar egt van alles, gwn gaan kijken

Denise82

Berichten: 666
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 00:25

heideruiter schreef:
je krijgt verschillende dingen te zien met paarden


OA mij! :D

heideruiter
Berichten: 4
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 12:23

ik snap echt niet wat jullie allemaal zitten te zeuren het is een top manege echt waar en als je me niet geloofd moet je aanstaande zondag komen naar de manege dan is er een opendag



ps. wel komen he