manege de Prinsemolen Rotterdam?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blend
Berichten: 278
Geregistreerd: 20-07-05
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 03:03

xjessx schreef:
xjessx schreef:
Trouwens ik moet zondag starten tegen iemand van Prinsemolen, Emma van der Kaij met Steffi ik M2 en zij M1 rijd ze goed?

Joehooeee krijg ik nog antwoord?



Nee ik ken haar niet, sorry

Ja ik heb ook inderdaad op Ilse leren rijden en op Softy altijd mijn wedstrijdjes gereden tot in de L.
Ik ben een weekje of 3 geleden nog op de manege geweest om bij het paard van mijn nichtje te kijken en heb Softy nog een knuf gegeven

Ik weet ook wel wie jij bent hoor, maar jij zal mij niet kennen jij was echt nog heel klein.
Ik weet nog dat jullie eerst Airborn kregen van je opa (die ik ook verzorgt had voor kristi) en dat ik hem maar een paar keer in de les moest rijden. Was een rampenplan

Maar ik denk wel dat jij mijn nichtje kent dan of niet? Ilona....

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 10:30

Softy was vroeger het lievelingetje met de onderlinge wedstrijden
Ik heb er zelf nooit op gereden, geen had er geen behoefte aan, reed liever op Shadow en later op Silver.
Daarna vrij snel de overstap gemaakt naar de paarden.

Airborn.... god da's waar ja, weet je nog Bren dat wij (ik op mijn eigen shetlander jij op Airborn) meededen aan die Sinterklaas optocht??? Gingen ze beiden even lekker staan plassen midden in de blokker
Wij naar André..... kom zegt hij roep de Sint dan gaan we snel verder ha ha wat een lol!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48508
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 18:53

jeetje, wat leuk om dit topic te lezen zeg!!!

Ik heb jaren lang op De Prinsemolen gereden...

ben begonnen op Ilse en Yellow, ook heel vaak op Softy gereden, en Shadow en Silver... Typhoon, Troublemaker, Double Trouble, Gerda, Onarca, Nick, Caramba, Gabbertje.. , Dancer, Ido, Salerno, Gerda, Jerome, Bianca,.... die goede oude tijd...

Mijn ruiterbewijs heb ik gehaald op Winnetou en Fonzie...

Koblenz
Berichten: 422
Geregistreerd: 15-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 22:07

jaa ik ken ilona wel. Echt een super leuk paard heeft ze Al de paardjes die jij noemt Banjer zijn er niet meer. alleen Softy is er nog. Voor foto's kijk maar ff in me profiel.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48508
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 23:25

joh Kim... wist niet dat jij het nichtje van André bent...

laatste keer dat ik op De Prinsemolen was, was met een wedstrijd, toen ik een stalgenootje groomde... ik ben toen op zoek gegaan naar Softy... en toen ik haar in haar box zag staan stond ik bijna te janken... was best vreemd om haar weer te zien.... geweldige pony!

Jaipur
Berichten: 30
Geregistreerd: 23-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 12:22

Jaaa, op gerda heb ik een keer wedstrijd gedaan. Bianca heb ik ook op gereden. Op Winnetou ben ik toen naar het bos gegaan, nooit meer! Wat stampt dat beest zeg. Heb ook een tijd op Ceasar gereden en op een wit paard, Dineke heette ze volgens mij. Ik zag op een oud Prinsenmolen topic dat er een link met foto`s is, weet iemand die ?


Saskia van Lieshout, is ze ongeveer 21, blond haar en rijd ze op donderdag avond ?

Blend
Berichten: 278
Geregistreerd: 20-07-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: manege de Prinsemolen Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 21:48

Citaat:
Airborn.... god da's waar ja, weet je nog Bren dat wij (ik op mijn eigen shetlander jij op Airborn) meededen aan die Sinterklaas optocht??? Gingen ze beiden even lekker staan plassen midden in de blokker
Wij naar André..... kom zegt hij roep de Sint dan gaan we snel verder ha ha wat een lol!



Hahaha ja dat weet ik nog heel goed. Toen stonden we in de krant en ik heb dat stukje bewaard (me vader heeft al de opdracht om het te scannen dan kan ik het laten zien) De bedrijfsleidster wilde toen nog dat het tapijt vergoed werd. Andre heeft toen geloof ik wel een schoonmaakbedrijf laten komen.

Citaat:
Saskia van Lieshout, is ze ongeveer 21, blond haar en rijd ze op donderdag avond ?


De saskia die ik kende was denk ik ouder maar ik weet echt helemaal niets van haar, haar naam en dan houd het ook op.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:20

God, da's waar Jerome, mooie kleur had hij. Leuk lief paard met een veels te dikke buik
Zo kom ik ook weer op Flinstone, kent iemand die nog?? Een lekker groot paard met een mega gespierde ondernek.

Ido was ook een lieverd met zijn hanetred, die is nog een poos in de huur geweest van een vriendin van mij, Loes.

Ceasar was die trap knol (sorry voor de botte uitdrukking ) maar die was best gemeen als er eentje te dicht achterkwam, net als Softy overigens.

Over die ene Saskia, ik heb jaren in de les gereden met een Saskia, op de donderdagavond om 20.0 uur, is alweer héél lang geleden hoor!! Ze had ook een jonger zusje, ze kwamen vaak samen.

Wat leuk Brenda dat je dat krantenknipsel nog hebt!! Zou tof zijn als je dat op de computer kan zetten, ha ha.
Wist eigenlijk niet dat André nog schoonmaakkosten had betaald, maargoed was daar misschien net te jong voor om dat goed mee te krijgen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48508
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:25

Softy vond ik met trappen wel meevallen hoor.... ik had er iig geen last van, dat ik me kon herinneren... Betsy... die was pas erg met trappen, wat ik me kan herinneren...

kent iemand Kanjer en Duffy nog? ook 2 geweldige pony's...

Koblenz
Berichten: 422
Geregistreerd: 15-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:28

Wooow veel van deze paarden zijn echt voor mijn tijd :p Softy moest vroeger altijd achterop rijden omdat ze rapte. Tegenwoordig trapt ze echt helemaal niet meer. Alleen nog heel hard gillen en met der voorbenen slaan:p Kanjer weet ik nog wel heel leuk paardje vond ik dat. En Ido daar reed ik ongeveer elke week op voordat ik Softy in de huur kreeg. Echt een verschrikkelijk paard om te rijden maar wel een schatje

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48508
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:29

Ido? een verschrikkelijk paard om te rijden? ik was altijd erg fan van hem... Imax kan ik me ook nog wel herinneren.. die stond volgens mij vrij vaak op zijn voorbenen...

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:31

Het trapen van Softy viel ook wel mee, omdat iedereen ervan af wist dus rekening hield met haar

Kanjer was een super pony om te zien en ook mega braaf.

Duffy... vond haar maar zielig, dat paardje liep zo braaf zijn rondjes, maar had op een gegeven moment een mega wond op de rug (achterkant zadel) die alleen maar groter werd.
Elke keer probeerde we weer met schuimrubber de wond vrij te houden maar op de een of andere manier ging hij steeds weer open, zelfs na een langere rustperiode.

Of Troublemaker, die zo snel last had van 'bloedvergiftiging' en op het laatst echt olifanten benen had.

Imax was trouwens het broertje van Ido, maar was niet zo braaf als Ido

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48508
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:33

ik weet nog wel dat mijn vader op in de kantine zat, en ik mocht op Kanjer... we moesten om de beurt in galop en in de wending zei André dus het G-woord...

Kanjer stond erg verticaal op zijn voorbenen, en mijn vader lag van schrik bijna op de grond in de kantine...

Kennen jullie Netty ook nog? die vond ik ook erg lekker rijden...

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:35

Netty, die ken ik nog wel ja, moet door haar ineens aan Prins, Princess en Nick denken, leuke schimmels allemaal, vooral die Nick was een aparte!
Met opstappen mocht je hem echt niet vastpakken anders draaide er een knopje om in zijn hoofd

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48508
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:39

Nick... en Onarca... ze stonden beiden voor de koets op mijn trouwdag (inmiddels ben ik gescheiden).. was Onarca aan het aaien.. en ja hoor... HAP in mijn boeket..

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:41

Joh dat je getrouwd bent geweest, op zich niets raars aan hoor ben zelf nu ook getrouwd maar ondanks dat ik je nu nog wel eens zie, blijf je in mijn hoofd toch de Vera die altijd op Softy reed

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48508
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:50



ik zat idd vrij vaak op Softy... toen ik haar vorig jaar in haar box zag staan kreeg ik ook best een brok in me keel hoor...

Koblenz
Berichten: 422
Geregistreerd: 15-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:54

softy wordt nu echt oud. Ze heeft laatst weer bloedvergiftiging gehad dus we hebben de hele week met der gestapt. Toch komt ze er steeds weer bovenop.

Jaipur
Berichten: 30
Geregistreerd: 23-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:54

Banjer schreef:
was Onarca aan het aaien.. en ja hoor... HAP in mijn boeket..



hehehe (sorry hoor)

Ceasar kon idd gemeen zijn ja, maar was wel leuk. Ik herinner me Prins, Princess en Nick ook weer ja ! Leuk zeg dit topic, al die goeie herinneringen! De enige paarden/ponies die er nog stonden die ik kon (die woensdag dat ik er was) waren: Spooky, Dondersteen (mn broertje noemde `m altijd Dobbelsteen ), Flinky en die andere fjord (vergeet z`n naam steeds) Hyacint, Softy heb ik niet gezien. De 2 geiten zijn er ook nog steeds ! Ik heb ook even met Labrouche (?) staan knuffelen (die bleek er ook al een hele tijd te staan maar die kon ik me niet herinneren) maar wat is dat paard groot zeg !!! Er staat nu ook een "geel" paard, die vind ik ook wel leuk om te zien.

Kennen jullie Dagobert nog (met een schofthoogte van 4 meter ofzo ) Daar heeft mn moeder nog een keer op gereden.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:58

Loopt Softy ook nog in lesjes mee, zoals bijv. net als die oude Ilse die alleen nog in de half uurtjes lessen meeliep?

Dagobert, hoe kunnen we die nou vergeten
Denk dat hij dik 180 was maar met een mega braaf karakter.

Spooky en Dondersteen, die waren echt zo gaaf.
Dondersteen heb ik nog 2 maanden voor mijzelf gehad als gezelschap bij mij bijrijdpaard, was erg leuk om hem die maanden helemaal voor mezelf te hebben Leukertje

Hyacint reed ik voordat ik Cinzano kreeg, leuk paard, kon ook erug netjes lopen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48508
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:59

jaaa... Spooky, Dondersteen, Flinky, Rooie, Joost,... ik heb ook nog op de moeder van Dondersteen gereden... kan me haar naam alleen niet meer goed herinneren....

Darling... daar reed ik ook wel eens op, maar die was er op de Bergse Linker Rottekade... erg lang geleden dus...

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:03

Olle!!! Zo heete toch die Fjord naast Flinkie??

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:03

Darling, Rooie en Joost zegt me niets

Koblenz
Berichten: 422
Geregistreerd: 15-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:04

Softy is nu van me zusje, gehuurd van andre laat maar zeggen. Ideaal want me zusje is niet zo een actieve rijder en het is niet zo erg als Softy een dagje wat minder doet. Ze loopt niet meer in de lessen en dat willen we der ook niet meer aandoen dus dat gaat ook niet meer gebeuren. Ze staat lekker in een buitenbox de hele dag in de gaten te houden wat er gebeurd:P Hyacint is echt zo een manege paard geworden. Net zover mogelijk voor zich uitgestrekt en loopt echt helemaal uit elkaar. Maar misschien als hij weer een keer goed gereden wordt wie weet wat er dan uitkomt

Volgens mij is olle er ook niet meer hoor

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48508
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:07

Olle kan ik me ook nog wel herinneren...

Darling, Rooie en Joost stonden allen op de Rottekade... weet niet of jij er toen al was Cinzano?