manege de Prinsemolen Rotterdam?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xjessx

Berichten: 3022
Geregistreerd: 17-02-04
Woonplaats: Spijkenisse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 11:52

Dat heb ik dus ook, da's echt saai.
Laat anders ff weten wanneer er weer wedstrijden zijn bij jullie, die niet vol zijn dan

Koblenz
Berichten: 422
Geregistreerd: 15-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 12:03

nou met pasen is er 1e en 2e paasdag wedstrijd. maar ik weet niet of die al vol is. Ik ga dan ook voor de 1e keer Z2 starten dus kan ik niet tegen je rijden. Wel leuk om fleur weer eens te zien:D

xjessx

Berichten: 3022
Geregistreerd: 17-02-04
Woonplaats: Spijkenisse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 12:08

Ja die was vol daar had ik al voor gebeld.. helaas!

Koblenz
Berichten: 422
Geregistreerd: 15-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 15:09

jaa dat gaat altijd supersnel. Volgens mij zijn de volgende wedstrijden pas weer in september. Jammer

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 14:22

daar zit dan best een lange tijd tussen

Koblenz
Berichten: 422
Geregistreerd: 15-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:41

jaa maar van de zomer mogen we geen wedstrijden organiseren omdat dan het buitenseizoen weer begint. En we hebben helaas geen mogelijkheden om buiten wedstrijden te organiseren. Vandaar.

Globetje

Berichten: 1840
Geregistreerd: 04-12-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: manege de Prinsemolen Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 16:05

Volgens mij is dit een foto van Cinzano heb hem zelf niet gekend.

Afbeelding

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:26

Ehh en wat is daarmee

Globetje

Berichten: 1840
Geregistreerd: 04-12-04
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 18:26

Ik kwam hem tegen(op de verouderde website van Prinsemolen), en ik dacht leuk voor jou

(rijd zelf ook op prinsemolen)

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 22:25

Ohh oke, nou had die foto al járen geleden gezien, Rob heeft die site ooit gemaakt maar vergeet hem bij te houden

Globetje

Berichten: 1840
Geregistreerd: 04-12-04
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 22:28

Ahh ok

Woestein

Berichten: 2847
Geregistreerd: 09-12-01

Re: manege de Prinsemolen Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 03:43

Jaja ook ik ben een oud prinsemolenaar Haha!

Baasje van de Fjord Casper was Edith, super gaaf beesie was dat.
Uiteraard ken ik zo goed als alle genoemde pony's en paarden wel.
Ben helaas degene geweest die bij de nieuwe stands toen Ilse heeft gevonden Verdrietig terwijl ze op sterven lag.
Ook in mijn werkperiode heeft Bianca haar been gebroken terwijl ze los in de bak liepen.
Raoul ken ik ook nog wel Haha! moest altijd de pony's poetsen maar vergat dat nog wel eens..
Hoe hete trouwens die andere jongen die er werkte?
Niet Patrick in ieder geval..
O en dan hebben we ook nog Jonna Pling
En kennen jullie Queeny en Jilly nog?
En dan waren er Peppy en Kokkie, heb ik nog aan meeverzonnen die namen Haha!
Dan hadden we ook nog in pension Lady, dat leuke schimmeltje, kom het baasje van Lady nog wel eens tegen op een endurance wedstrijd en helaas heeft ze (baasje) afscheid moeten nemen van lady na weer een peesblessure.
Goh ja Flits Haha! die kreeg altijd een lading groenten en fruit Haha!
En Nero hadden we ook nog, reed Rob op.
Flip is nog een poos in de lease geweest bij Wim, en dan hadden we nog Narda/nanda.. of zoiets.. in ieder geval had ze die mooie Arabische hengst en uitijndelijk nog de bruine arabier.
Dan hadden we ook nog: Ed, Fred en Siem. Op Ed reed altijd ome Siem en als Ed niet kon moest hij op Onarca.
Natasha de Haflinger met grijze stekelmanen Haha!
En die gave Quarter hengst Roy.. Vingers aflikken

Dan hadden we bij Veldhoen Jazz (deze bedoel Cinzano denk ik), Maybey, Nel(beide appaloosa's) Mistral (kruising dravertje), Indy (draver), Mistral (kwpn), Fargo (groot zwart paard, heeft ook nog bij HCH gestaan en reed Silvia de Leeuw op), Gismo 2x (tinker), nog wat Haflinger's en een volbloed (Lucky) en een paar KWPNers (te weten Ilse en Iris)

En wie ben ik dan??

Angenita, reed o.a. bij Vera in de les, 28 jaar nu en heb in de periode begin jaren 90 op les gezeten bij Andre (oa op: Caramba, Silver, Boy, Yellow) daarna ben ik in 1996 terug gekomen en dan in de pensionstalling met Indy (draver) en na Indy heb ik Mistral (KWPN E-Pony gekocht) en heb nadat Tineke weg was nog een half jaartje gewerkt bij Andre.

Ik weet dat het een oud topic is...
Maar ik hoop dat deze reactie toch nog mag Haha!

Zal binnenkort de foto's zoeken van Silver, Caramba.

Globetje

Berichten: 1840
Geregistreerd: 04-12-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: manege de Prinsemolen Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 09:38

Ik ben ook een oud veldhoen-ganger. Volgens mij hebben wij nog nét bij veldhoen ontmoet. Mistral was een bruine met zwarte manen toch? Met die stond je op veldhoen toch? Volgens mij stond er ook op 1 van de kasten die naam geschreven. Ken je Nala nog? Het veulen van Simba. En Simba was het vriendinnetje van de haflinger Wesley. Ik verzorgde in het begin Nala en Simba een beetje samen met een vriendinnetje.

Volgens mij staat Casper nog steeds op Prinsemolen. Tenminste ik ken een fjord die Casper heet op Prinsemolen Clown

Koblenz
Berichten: 422
Geregistreerd: 15-01-05

Re: manege de Prinsemolen Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 11:15

klopt casper is er nog steeds. Hij is nu van joyce

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Re: manege de Prinsemolen Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 11:21

Casper is een mooi fjordje.
Ik heb nog tegen haar gereden jaren geleden toen hij van Edith was. Edith was trouwens altijd erg aardig en liep niet naast haar schoenen. Vele paarden die bij de bereden politie niet meer functieoneren gaan daar dienst doen als manege paard. Hellaas kan ik even niet op een paar namen komen maar die weten jullie vast nog wel

Skyracer

Berichten: 63
Geregistreerd: 18-08-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 18:41

Banjer schreef:
jaaa... Spooky, Dondersteen, Flinky, Rooie, Joost,... ik heb ook nog op de moeder van Dondersteen gereden... kan me haar naam alleen niet meer goed herinneren....

Darling... daar reed ik ook wel eens op, maar die was er op de Bergse Linker Rottekade... erg lang geleden dus... Haha!



Flinky is zooo schattig.. Ik heb ook op de Prinsemolen gereden... en ik kom er nog weleens Vingers aflikken

duikpaardje

Berichten: 1476
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Re: manege de Prinsemolen Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 21:52

De moeder van dondersteen was robbedoes (goed geheugen van paardennamen Bloos ), als we het over hetzelfde roodschimmeltje hebben.
Ik heb dondersteen gezien toen ie net was geboren, ik moet nog ergens een foto hebben in mijn stoffige fotoarchieven.

Inmiddels al jaren geleden dat ik er gestopt ben heb er vroeger aardig was jaartjes gereden (plaswijckpark/rotte/manege alexander en de huidige manege.
Ga er binnenkort zeker weer eens een keertje langs.

Sonly
Berichten: 1
Geregistreerd: 02-10-06

Re: manege de Prinsemolen Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 15:49

ik heb zelf ook een aantal jaartjes op de prinsemolen gereden..

ik vond chippie altijd geweldig kennen jullie die nog?
weten jullie toevallig ook waar die staat? Bloos of waar die is heen gegaan? Bloos
hoop hem ooit nog eens te vinden Bloos hij is nog niet zo lang van de manege weg..

veel van de paarden die jullie op hebben genoemd ken ik ook.. en heb er nog hele plakboeken van vol liggen Haha!

groetjes kelly

Globetje

Berichten: 1840
Geregistreerd: 04-12-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: manege de Prinsemolen Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 01:49

Helaas is Flinky dood.

Volgens mij omdat ie koliek had is ingeslapen zal even vragen wat het was...

Stephanie87

Berichten: 1019
Geregistreerd: 28-11-06
Woonplaats: Achter de Pc

Re: manege de Prinsemolen Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:46

ik ben jaren geleden ook begonnen bij manege prinsenmolen reed toen vaak op dondersteen Mijn toppertje!!! jumper die toen net nieuw was en alleen nog achter gabber aan mocht galopperen gabber is toen helaas een aantal maanden later overleden. ik mocht toen elke keer op jumper omdat niemand anders durfde, vond ik super. ik reed toen vaak in de les met kristy nab zag ik ook al iets van staan in dit topic in die tijd had ze dribbel nog in de huur, en een oud klasgenootje van me reed er toen ook rachel. ik kreeg meestal les van patrick of sylvia en soms van andre of in het uiterste geval van yvon. kan me nog herrineren dat nicky(het zoontje van andre en yvon) daar in zijn terreinwagentje met accu rondscheurde.
de pony's waarvan ik de namen zo nog herriner: Dondersteen,Jumper,Bonnie,Caramba,Shadow,Dribbel,Ilona(ik heb wat afgejankt toen ik hoorde dat iloontje door een stel gasten met stenen bekogeld was en daar volgens mij uiteindelijk ook aan overleden is) Gabber, Sully, Spooky, Droppie, Olle, Flinky, Airborn (de shet van nicky en zijn nichtje ben haar naam kwijt) pfff tis toch wel lang geleden. oja wat me ook nog bijstaat is een soort van middeleeuwse dag waarop ik met nog 2 andere meiden in een jurk op de pony's moesten gaan zitten en toen was er een jongen (hij was een beetje gehandicapt) en die moest mij dan een roos geven. super was dat.
en de kolderdagen verkleed op de pony's en maar gek doen.
en met sinterklaas verkleden in de loods tussen de paardentrams in wat later stallen zijn geworden. ik heb daar veel geleerd en heb het altijd jammer gevonden daar weg te zijn gegaan ivm verhuizing. ben er van de zomer nog een keer geweest en dat kriebelt toch wel er hangt echt sweer daar.
als er iemand is die denkt ook in die periode daar gereden te hebben stuur me ff een berichtje. vink wel leuk.
Groetjes.....

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Re: manege de Prinsemolen Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 00:39

Ik herken veel in je verhaal Conga... idd het verkleden in de schuur voor sinterklaas, ha ha erg leuk.
Dat Ilona was bekogeld staat me niets van bij.
Maar wie ben jij dan... je naam staat nergens vermeld?

Dat nichtje van Nicky is het jongere zusje van "koblenz" op bokt (ben ook even haar naam kwijt) Knipoog

Stephanie87

Berichten: 1019
Geregistreerd: 28-11-06
Woonplaats: Achter de Pc

Re: manege de Prinsemolen Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 08:28

ik ben stephanie van rossen misschien zegt dat je iets?? groetjes

Stephanie87

Berichten: 1019
Geregistreerd: 28-11-06
Woonplaats: Achter de Pc

Re: manege de Prinsemolen Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 08:32

volgens mij is dat koblenz zelf want volgens mij heete ze inderdaad kim maar ik kan het ook mis hebben. hoe oud is nicky nu ongeveer dan weet ik het misschien?
groetjes....

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Re: manege de Prinsemolen Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 09:08

en hoe heet jij dan??

Stephanie87

Berichten: 1019
Geregistreerd: 28-11-06
Woonplaats: Achter de Pc

Re: manege de Prinsemolen Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 12:36

Ik heet stephanie van rossen had ik hierboven ook al een keer vermeld. maar maakt niet uit. lijkt me leuk om weer eens een aantal mensen te spreken die ik nog ken uit die tijd.