Mijn eerste rijles!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MarleenvB

Mijn eerste rijles!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 11:58

Hallo allemaal!

Aanstaande zondag heb ik mijn eerste paardrijles!!! Ik vind het superspannend. Ik ben nu 25 en dacht: "Kom op Marleen, hak door die knoop! DOEN!"

Ik heb er superveel zin in. Ik heb een rijbroek en een paar leren rijlaarzen aangeschaft, dus we komen meteen goed voorrbereid voor de dag!

Hebben jullie nog tips die handig kunnen zijn? Er gaat een wereld voor me open omdat ik totaal geen ervaring heb met paarden (in het verleden wel eens op gezeten ) en wat er allemaal bij komt kijken!

Gr. Marleen

Rafaela

Re: Mijn eerste rijles!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 12:00

een poetskist met alle benodigheden aanschaffen en een halster en touw, altijd leuk om je pony/paard te poetsen voor de les, vind ik dan

voor der rest, veel succes met je 1ste paardrijles
hopelijk heb je veel plezier, laat je ons wel weten hoe het ging ?

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 12:02

Ja tips nou niet echt! Ontspannen anders heb je veeeeeel spierpyn haha

Succes!!

x_horses_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 12:02

Leuk!
Inderdaad, hetzelfde wat rafaela zegt een poetskist aanschaffen
Veel plezier he donderdag!

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 12:04

idd ontspannen
veel plezier laat je weten hoe het was

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 12:14

Ik ben ook pas op m'n 25ste begonnen met paardrijden.
Heb nog altijd spijt dat ik niet eerder ben begonnen

Tips?? Goed luisteren naar je instructeur en je niet te zenuwachtig maken. Is gewoon leuk.

En alvast een massage of heet bad regelen voor de spierpijn van de volgende dag Ik had tenminste na mijn eerste les behoorlijk last.

MarleenvB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 12:23

Bedankt allemaal al voor jullie tips en steun! Hmm, van die spierpijn had ik ook al gehoord! Is dat meteen al echt zo erg, na 1 halfuurtje longeerles?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 12:26

Poetskist lijkt me wat overdreven, heb je toch niet nodig op je eerste rijles. Ik stond al te kijken van de leren rijlaarzen. Mijn eerste les deed ik op gympen. Misschien wel even die leren laarsen goed inlopen.

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 12:32

MarleenvB schreef:
Bedankt allemaal al voor jullie tips en steun! Hmm, van die spierpijn had ik ook al gehoord! Is dat meteen al echt zo erg, na 1 halfuurtje longeerles?

Je gebruikt andere spieren dan dat je gewend bent. Daarnaast zal het je waarschijnlijk niet lukken om meteen ontspannen te zitten.
Misschien valt de spierpijn mee...maar een massage of heet bad is zowiezo nooit verkeerd natuurlijk

Succes alvast, ben benieuwd hoe het gaat

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 12:40

MarleenvB schreef:

Als ik na 2 weken niet rijden een buitenritje ga maken dan kun je mij de volgende dag ook opvegen

Eenne, heb je ook ale een cap aangeschaft

Tomboy0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 12:46

Gelijk al leren rijlaarzen ??! Dat heb ik nog nooit gezien/gehoord. Ik weet eigenlijk ook niet of het wel echt handig is bij de eerste lessen. Aangezien ze toch moeten worden ingelopen en ik denk dat je je niet goed kan concentreren en ontspannen met nieuwe leren laarzen. Maar goed.
Ik zou eigenlijk even een paar lessen afwachten om echt kleren enzo te kopen, misschien valt het wel tegen? Maar ik zou als eerst een rijbroek/cap en laarzen, of ander schoeisel met hak, kopen.
Ik denk wel dat je na dat half uurtje gelijk al spierpijn hebt, zeker omdat je al wat 'ouder' bent (en daarmee bedoel ik ouder dan de meeste beginnen met paardrijden, dat zijn meestal echt jonge meisjes).
Wel erg leuk dat je 'nu pas' begint! Ga je gewoon op een manege rijden?
Laat je wel even weten hoe het was?

MarleenvB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 12:49

Qimm schreef:
Eenne, heb je ook ale een cap aangeschaft

Nee, die kan ik de eerste paar keren lenen van de manege. Ik weet ook nog niet wat voor maat ik daarvor nodig heb en wat voor een cap ik zou moeten kopen. Dat wordt de volgende aanschaf!

Hmm, ik denk dan maar dat ik mijn vriend opdracht geef om een rollatortje klaar te zetten en het bad te laten vol lopen!

napie schreef:
Ik stond al te kijken van de leren rijlaarzen.

Tja, dat was eigenlijk een vrij logische stap. Ik kan niet tegen rubberen laarzen. Ten eerste krijg ik daar stinkpoten in, om gewoon niet goed van te worden en ik loop verhoogde kans op een abces. Dat heb ik al eerder gehad... Was een leuke "snij" actie in het ziekenhuis

Dus leren laarzen was eigelijk de enige optie. En ja, ik kan natuurlijk niet ontkennen dat ze erg stoer staan! En ik heb ze al goed ingelopen!
Ze zitten superm dus dat moet geen probleem zijn.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 12:59

Wat leuk
Tjaa tips.. ik zou gewoon maar kijken hoe het gaat
Succes!

Viev1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 13:40

Leuk zeg dat je nu nog gaat leren paardrijden!
Ik wordt volgende week 22 en rijd sinds 2 maanden paard Ook laat begonnen dus. Ik had de volgende dag echt hele erge spierpijn, dus bereid je daar idd maar op voor

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 13:48

Ik had mijn eerste rijles op mijn 24e... en 2 jaar later kocht ik mijn eerste eigen paard... en nu heb ik er 2 (ik ben nu trouwens 33) . Ik ben benieuwd hoe het jou zal vergaan... Ga maar vast sparen zou ik zeggen... Veel plezier iig! Waar heb je les als ik vragen mag...en uit welk deel van het land kom je.
Laatst bijgewerkt door vikki op 21-10-05 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

MarleenvB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 13:57

Hihi, ik heb er nu ECHT zin in, met zoveel positieve berichtjes! Ik kom zelf uit Rhenen en ik ga les nemen bij een manege in Ede: "De Woelige Stal". Wel eens van gehoord?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 14:26

Veel plezier! En ja, je krijgt spierpijn , dat krijg ik al als ik een tijdje niet gereden heb...

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 15:22

spierpijn hoeft niet hoor. Heb ik geloof ik nog nooit van paardrijden gehad

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 18:22

heel veel plezier!!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 18:49

Ik ben niet bekend in Ede dus nog nooit van gehoord maar er zullen vast bokkers zijn die het wel kennen. Maar eh...ik ben benieuwd hoe snel het virus dusdanig bij je toe zal slaan dat je opeens geheel zonder dat dat de bedoeling is een paard koopt... Zo verging het mij... Ik had les op Escala en toen zij de toenmalige eigenaar die mij les gaf "As maandag heb je je laatste les op Escala want dan verkoop ik haar aan een handelaar of manege die interesse hebben" ... Toen hoorde ik mezelf zeggen "Voor hoeveel verkoop je haar?" Antwoord: "4000 gulden"...ikke: "dan koop ik haar". Toen had ik dus geheel onbedoeld een paard gekocht; een 8 jarige arabische volbloed merrie met een gouden karakter . Na mijn opmerking -waarvan ik dus echt niet wist dat die uit mijn mond zou komen- ben ik naar de dichtstbijzijnde telefooncel gestuiterd (toen had ik nog geen mobieltje ) en heb ik tal van mensen opgebeld: "Waaaaah, ik heb een paard gekocht!!!" Inmiddels heb ik haar 7 jaar en 4 maanden en juni 2001 is ze gedekt en 9 juni 2002 is haar zoon Eclipse geboren. De hele dracht heb ik geroepen "Ik ga het veulen niet houden, ik ga nl. echt geen 2 paarden houden, zodra het veulen afgespeend wordt gaat hij/zij weg..." en het eerste dat ik zei toen Eclipse geboren was: "Ooooh, wat lief, ik houd hem!!!" Oeps... beetje een lang verhaal in jouw topic getypt...sorry...

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 20:09

Een beetje informatie zoeken over paardrijden
veel plezier

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 20:21

Heel veel plezier.

En laat even weten hoe het gegaan is

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:55

Heb eigenlijk geen tips.Wil je wel heel veel plezier toewensen.
Ben zelf ook pas op mijn 21 begonnen.

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:59

eerst je laarzen inlopen en een cap is ook wel handig
later een zweepje en ik ben verslaafd aan handschoentjes
veel pelzier en succes.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 00:01

Goed voorbereid
Ik zie je al door het huis lopen om de leren rijlaarzen in te lopen met een brede lach op je gezicht

Heel veel succes en plezier! a.s. zondag