Probleem met verzorgpaard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sslgbb

Probleem met verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 18:42

hey iedereen,

jullie zullen dit erg stom vinden klinken maar ik heb dus een verzorgpaardje
nog niet zo lang,maar hij probeert me uit,en omdat ik niet zoveel ervaring heb durf ik het ook niet echt aan...
wat zal ik doen:
1.toch proberen over me angsten heen te komen
2.iemand anders erop zetten en kijken oftie het dan wel doet?

of hebben jullie nog andere suggesties?
ik hoop een beetje advies van jullie te krijgen want ik ben ten einde raad...

Groetjes.
Clauw

scooby

Re: Probleem met verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 18:43

Vragen aan de eigenaar hoe die dit probleem zou oplossen Pling

L0veR0sanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 18:47

Ik zou gewoon eerst iemand met wat meer rij ervaring erop zetten om hem te laten zien dat hij niet de baas is en dan later als hij wat makker is kan jij er weer op ..en dan heb jij inmiddels ook al weer wat meer rijervaring

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 18:49

Je goed laten begeleiden, vragen aan eigenaar, lessen nemen als hij het doet onder het rijden, iemand anders er eens effe opzetten!!

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 18:55

heej

lastig zoon moeilijk paard! Ach gut maar overal is een oplossing voor. *o/*

1 je zou kunne proberen hem te longeren (als hij daar teminste niet te erg bazig is) door het longeren is ie al moe als je erop gaat zitten en de meeste pony's zijn dan wat rustiger

2 je zou voordat je erop gaat zitten een ervaren ruiter erop kunnen laten en als ie dan goed luisterd er zelf op gaan.

3 vragen aan de eigenaar of het goed is of er misschien iemand je er heel vaak mee helpt met veel ervaring die hem daarmee voor jou wat beter inrijd

dat zijn mijn oplossingen ervoor *o/*

groetjes jeltien

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 19:50

Vragen of de eigenaar je wilt helpen.. En dat zij jou kan vertellen hoe zij hem rijdt, zodat jij weet hoe jij het beter kan oplossen

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 19:52

Ik heb je topic verplaatst naar MV.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 20:38

Ik heb het ook gehad met mijn verzorgpony, was al 2 jaar niks meer mee gedaan, Totdat ik kwam, ik reed pas 1 jaar op een manege. Ik wist eerst ook absoluut niet wat ik moest doen, Wilde haar niet hard aanpakken aangezien ik bang was dat ze mij er dan af zou gooien, later ben ik toch steeds strenger geworden voor haar, en nu weet ze wat wel en niet mag. Ze springt nu rustig aan in galop zonder te bokken, of er vandoor te gaan Knipoog

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 21:08

Indd, vraag een ervaren iemand (bijv. de eigenaar) je te helpen hoe je met paarden om moet gaan Lachen
Dan komt het vast en zeker goed, veel succes!

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 22:19

Ik heb zelf ook een verzorgpaard. Ik heb de eerste paar keren
gevraagd of er iemand bij me wilde zijn. Dat voelde een beetje
veiliger aan. Ook eerst even longeren is een goede tip.
Na een paar keer durfde ik het ook alleen aan en gaat het goed.

Succes hoor, het is de moeite waard om je over je eerste angst
heen te zetten.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 22:44

Het beste is als je de eigenaar vraagt of hij/zij je wilt helpen. Ik zou het ook fijn vinden als mijn bijrijdster dat zou doen.

sslgbb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 07:31

heey dankjewel allemaal!
hier schiet ik weer wat mee op!
en ik hoop dat ik m straxies wel weer kan laten lopen...
iig bedankt!!

love_madee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 11:16

Ik heb het pas geleden ook gehad met mijn verzorgpaard. Ze probeerde me heel erg uit. Ze wilde het hoofdstel en halster niet om. Dan ging ze met haar hoofd gooien, naar achter lopen en rondjes draaien in de stal. Je kunt iemand anders erop zetten, maar het beste vind ik nog altijd (wat bij mij ook steeds weer helpt): Gewoon doorzetten! Als je het iemand anders laat doen en haar steeds haar zin geeft, dan wordt het alleen maar erger. Want ze weet dan dat als ze tegenstribbelt ze niks hoeft te doen. Je hoeft maar een paar keer door te zetten en er is dan (waarschijnlijk) niks meer aan de hand.
Je kunt ook eerst aan iemand vragen of ze even voor willen doen hoe het moet (kweet niet wat precies je probleem is, waarbij ze je uitprobeert) en dan kun jij het ook zo doen.

Succes!

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 20:04

love_madee schreef:
Ik heb het pas geleden ook gehad met mijn verzorgpaard. Ze probeerde me heel erg uit. Ze wilde het hoofdstel en halster niet om. Dan ging ze met haar hoofd gooien, naar achter lopen en rondjes draaien in de stal. Je kunt iemand anders erop zetten, maar het beste vind ik nog altijd (wat bij mij ook steeds weer helpt): Gewoon doorzetten! Als je het iemand anders laat doen en haar steeds haar zin geeft, dan wordt het alleen maar erger. Want ze weet dan dat als ze tegenstribbelt ze niks hoeft te doen. Je hoeft maar een paar keer door te zetten en er is dan (waarschijnlijk) niks meer aan de hand.
Je kunt ook eerst aan iemand vragen of ze even voor willen doen hoe het moet (kweet niet wat precies je probleem is, waarbij ze je uitprobeert) en dan kun jij het ook zo doen.

Succes!

Ik zou niet 'gewoon doorzetten' een paard voelt het als je bang bent en zal daar misbruik van maken. Wel kun je dit doen onder begeleiding van een instructeur (misschien bedoelde je dit love_madee?) Zo iemand ziet het van een afstandje en kan je zeggen wat je op dat moment moet doen. Ik zou er niet zelf mee verder klooien maar even hulp zoeken. Als je eenmaal doorhebt wat je ermee moet doen, kun je het weer zelf aan.

In ieder geval heel veel succes

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 17:49

gewoon doen... dan ben je erna heel blij:D

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 18:37

Heey clouw.

het is gewoon irri om daar ook terijden.
je rijt in een weiland met kuilen van hier tot japan en heuveltjes en sjors heeft ook een beetje problemen met z'n benen optillen heb ik gemerkt lees de pb en ik hoor het wel

Hiltom_ft_Dj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 08:57

Ik had dat ook in het begin beetje rennen schrikken van niets.
Maar nu ik haar wat langer heb en ze beetje aan me gewend is word dit steeds minder.
Tja ik zou het gewoon nog eventjes proberen mischien went ie dan wel aan je....?

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 15:25

hoi
mijn verzorgpaardje probeerd mij ook altijd uit en luisterd heel slecht en bij grotere mensen die sterker zijn luisterd die heel goed ik heb nu les genomen en het gaat steeds beter en als hij mij uit probeerd vraag ik of iemand me helpt die hem wel aankan
groetjes

Milou1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 15:28

Als je het dier niet aankan houd het hoe vervelend dan ook gewoon op. Zoek idd iemand met meer ervaring om je te helpen.