hoe zijn jullie aan de paardjes gekomen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amber2588

Berichten: 571
Geregistreerd: 30-04-05

Re: hoe zijn jullie aan de paardjes gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:24

Via m'n moeder vroegen mensen me of ik zin had om een paard van hun in te rijden. Wist toen nog niet dat dat een macho-hengst was, hij heette Rebel, maar heb 'm toch gereden. Ik ben er nooit afgevallen, maar toch is 'ie na een paar maanden verkocht, hij vloog iedereen aan. Blauw oog

Toen heb ik een tijdje weer alleen maar op de manege gereden, ik stap niet zo snel zomaar op iemand af. Manege ging failliet, volgende manege... Daar hadden we na een tijdje een carrousel wedstrijd voor de lesgroepen, en dat moest ook verkleed. De moeder van m'n vriend, die met mij mee verhuisd was naar deze manege en bij me in de groep rijdt, had een kostuumverhuurbedrijf. De hele groep had geen tijd om te passen, dus hij paste namens de jongens en ik namens de meisjes. Er moest ook iets om de caps, dus meteen daarna een stuk stof gehaald, waar de verkoopster me aansprak omdat ik nog in m'n rijkleren liep (anders weet je nog niet of 't goed past). Ze hadden vier Friezen staan zei ze, had ik misschien zin om eens langs te komen? Kwijl Muziek! Dat heb ik gedaan en ben nooit meer weggegaan. Er was nog nooit wat mee gedaan, dus flink wat te doen, maar voor zo'n toppaardje zou ik het zo weer doen... Lovers

Anoniem

Re: hoe zijn jullie aan de paardjes gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 22:25

ok Tong uitsteken
De appaloosa balou :
Ik ging een keer daarheen met een vriendin. We zouden daar gaan rijden op de paarden ( zij kende ze al ). Er stond daar een kwpn en een appaloosa. Ik was verliefd geworden op de appaloosa. Ik bleef hem verzorgen en na een jaartje stond ie omngeveer te koop. Vreselijk vonmd ik dat. Heb er nachten van wakker gelegen want we hebben een enorme band. De eigenaar stelde voor dat ik hem mocht kopen en mocht ik daar gratis staan. Maar ik had dus al een paard ( een fjord, vertel ik zo, ) dus werd een probleempje dacht ik. Maar die mocht ik gewoon meenemen daar naartoe en ook zij mocht er gratis staan! Mijn vriend en ik hebben toen besloten Balou te kopen!

de fjord Bonito :
Ik werd 19 jaar en ik kreeg een paardje van me vriend voor me verjaardag! Ik wilde heel graag een fjordje ofzoiets dus zijn we bij een oud klasgenootje wezen kijken van mij. Zij fokt fjorden. Heb het 1 en ander gezien maar zat nou niet echt iets tussen waarvan ik dacht WAUW. Toen gingen we voor de fun bij de veulens kijken. Die waren eigenlijk nog niet voor de verkoop bedoelt. En daar zag ik haar! Een veulentje van 5 maandjes oud! Ik was zooo verliefd geworden op haar dat ik HAAR wilde hebben! Ze heeft oen een uitzondering gemaakt omdat ik een oude bekende was en mocht haar kopen! Nu is ze inmiddels bijna 2 jaar ( 25 mei )

de shetlander bjorn :
Ik wilde mijn moeder een shetlander geven voor haar verjaardag en keek hier en daar wat rond. Ook keek ik op marktplaats. En daar stond een foto van een mooie shetlander! Ik liet de foto aan mijn moeder zien en vroeg wat ze er zo van vond. Ze zei helemaal vaan aaaaaa wat een dotje. ( een veulentje ook ).
Mijn vriend en ik zijn er wezen kijken en we waren gelijk verkocht. We hebben hem gekocht. En een week later werd ie gebracht!

We hebben ze alle 3 nog en verzorg ook nog eens die kwpn waar ik het in het verhaal van Balou over had. De paarden kunnen het allemaal ontzettend goed met elkaar vinden en we zijn ook niet meer van plan ze weg te doen Knipoog

kritegirl

Berichten: 645
Geregistreerd: 24-02-05
Woonplaats: Boornbergum

Re: hoe zijn jullie aan de paardjes gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 22:35

Ik heb gewoon gevraagd aan mensen Haha!
Maar ik verzorg nu paardjes. van de stiefpa van een goeie vriend van mij Haha!

mallaslover

Berichten: 409
Geregistreerd: 14-06-03

Re: hoe zijn jullie aan de paardjes gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 11:32

aan mijn verzorgpony (die ondertussen verkocht is) ben ik gekomen, omdat ik heel vaak voor het weitje daar ging staan en de pony aaien. Toen hebben een vriendin en mijn broertje een keer gevraagd of we die pony mochten poetsen en of we nog vaker mochten komen. Dat mocht, na een tijdje vonden mijn vriendin en broertje het niet meer leuk dus was ik de enige die nog kwam!

Nu heb ik geen verzorgpony meer, ik heb wel een advertentie op marktplaats gezet, maar dat helpt niet zoveel. Dus ik ben gisteren met een vriendin gaan rondfietsen en gevraagd aan mensen of we hun pony's mochten verzorgen. Heel eng, in mijn eentje had ik het niet gedurfd, gelukkig durft mijn vriendin het wel!

Noon
Berichten: 2018
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: Overijssel, Enschede

Re: hoe zijn jullie aan de paardjes gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 20:04

nou, mijn eerste:Highnoon mocht ik rijden toen ik op mijn 16e verjaardag van een van mijn pony's af was gevallen Bloos toen ik in het ziekenhuis lag kreeg ik een kaartje van de eigenaresse van het paard dat zei dat ik maar eens over moest gaan op de paarden en dat ik wel op die van haar mocht beginnen. ik dacht natuurlijk dat het een grapje was (want het is een volbloed en zeker niet de gemakkelijkste en niet te vergeten was zij mijn overgang van pony op paard) maar toen ik officieel weer mocht rijden begon ze er serieus over. een van mijn pony's ging naar mijn zusje en de andere werd verkocht naar Zweden. het paard heb ik eerst een tijd gedeeltelijk thuis gereden en mee gelest en na een jaar ben ik denk ik begonnen met concoursen rijden(en reed de eigenaresse haar niet meer). na 2 jaar wou de eigenaresse haar verkopen en wij kregen het recht van de eerste koop, dus na een paar weken nadenken hebben mijn ouders haar voor mij gekocht. ik heb toen ook gezegd, als het een ruin was geweest had ik haar niet willen hebben omdat niet iedereen ermee overweg kan, maar nu heb ik haar al een tijd en weet ik zeker dat ze nooit meer bij me weg gaat Haha! ze is zelfs drachtig en ben erg benieuwd naar haar veulentje... Vingers aflikken

Anoniem

Re: hoe zijn jullie aan de paardjes gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 20:39

vroegahh werd ik n keer gebeld door een kennis of ik nog een paard zocht, en kreeg een telefoon nr.. dat ging ik bellen en die mensen wilden hun haflinger eigenlijk verkopen, ze stond er maar en met bijrijdsters werd het niks, liza was nogal.. apart ...
Maar toen hebben we t zo gedaan dat ze gewoon daar bleef en dat ik ervoor zorgde, dan hoefde ik haar niet te kopen...
en zo kwam liza in mn leven... het leukste paard ever. Die jaren dat ik haar gehad heb heb ik haar veel geleerd, o.a normaal galloperen en het ging steeds beter. we deden ook aan vrijheidsdressuur, spaanse pas, buigen, compliment.... alles. Totdat zij, na al die geweldige jaren samen, ineens hoefbevangen werd. en het ging niet meer over. Nu is ze er niet meer; 25 maart hebben we haar in laten slapen. ik ben er nog helemaal kapot van, ze was mijn alles en ik was de enige die echt wat heeft bereikt met haar. Nog zie ik alles helemaal voor me, hoe het ging toen ze de laatste reis naar de kliniek maakte..
Na een poosje gingen we (ik en mijn inmiddels pleegouders Haha! ) opzoek naar een leuke haflinger. Ik wilde wel n merrie, kan daar beter mee over weg en ik wil een veulen erbij. En verder wilde ik dat ze jong was en vooral vriendelijk. We zijn er iets van 5 afgeweest en ik had al bijna besloten toen mn hoefsmid ons meenam naar een stal waar ze haflingers hadden.. en daar stond mn droom. Ze reed ook heerlijk, en was lekker mutserig, heel slim en gewoon.. mooi. (en duur haha)
Maarja, duur of niet, de laatste moest het worden... Ik heb haar gelijk omgedoopt tot vivara, (ze heette magre:D )
en ook thuis klikte het goed, ze is 100% verkeersmak, een beetje wild maar heel vriendelijk. ze houdt enorm van knuffelen, legt gelijk haar neus in je nek. Ze heeft me zo goed getroost, elke keer als ik in tranen was omdat ik liza zo miste... ze hoort gewoon bij me.

Sasjuh89
Berichten: 1131
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Noord-Scharwoude

Re: hoe zijn jullie aan de paardjes gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 22:13

Ik hielp al 2,5 jaar met verzorgen op een shetlanderfokkerij en de eigenaar vond dat ik maar eens een eigen pony moest hebben Knipoog Tong uitsteken

Om een lang verhaal kort te maken Clown

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: hoe zijn jullie aan de paardjes gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 16:06

mijn pony heb ik gekocht toen de manege wegging. anders zou ze geslacht worden en ik vond haar toch al lief en ik was (volgens mijn instructrice) de enige die haar goed kon rijden
verzorgpony's staan bij ons op de kinderboerderij

Magic_Ubaila
Berichten: 331
Geregistreerd: 14-12-04
Woonplaats: Puttershoek

Re: hoe zijn jullie aan de paardjes gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 08:58

Ik rijd mijn paardje eerst gewoon als manegepaard!Reed er ook wedstrijden op toen hoorde ik dat ze verkocht zou worden...Heb k mijn ouders heeeel lief aangekeken en ze zijn overstag gegaan! Lachen