Wiieeiiii een verzorgpaard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Wiieeiiii een verzorgpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 00:31

Hoi,

Zondag zei Charon (zus van me beste vriendin) tegen me: ik zoek iemand om Chesney in het weekend te rijden, ik heb dan geen tijd door mijn werk (ze werkt als extra in de horeca, gaat anders nog naar school). Ik zei dat ik eigenlijk wel tijd kon maken... We zijn vandaag gelijk even gaan proberen. Het was de tweede keer dat ik erop zat. Chesney was eerst heel boos met mij op zijn rug
Ten eerste: ik ben niet Charon
Ten tweede: ik heb lange benen en dat vond hij niet fijn
Ten derde: ik leg mijn benen goed achteruit, terwijl charon nog altijd een beetje haar westernzit heeft En aangezien hij nogal fris op de benen is, gaf dat wel een paar vonkjes eerst

Ik ben eerst even bezig geweest met de nijdigheid er een beetje af te laten. Heb gewoon niet veel gevraagd, even lekker laten wennen. Mijn benen wat zitten verleggen, wat spelen met druk, tot hij het allemaal prima vond.
In stap liep hij echt tegen mijn hand. In draf ging het beter, maar ik voelde wel enorm dat hij met sporen gereden wordt normaal. Nu liep hij af en toe een beetje door mijn beenhulpen heen. Hij is niet gewend om met zweepje gereden te worden, het schijnt dat hij daar heel hard voor gaat lopen. Jammer, want ik vind een zweepje onontbeerlijk. Anders moet ik er toch de spoortjes bijhalen, zo heb ik toch wat meer te zeggen.
Ook is het moeilijk om hem lengte te laten geven in de hals, maar ik hoop dat ik daaraan kan gaan werken.

Verder is hij heel goed gemanierd. Een grote vos, beetje aan de magere kant (door zware ondervoeding van vroeger, hij komt heeel traag weer bij).

Ik hoop dat ik hem de zaterdag en de zondag (en evt. eens de vrijdag) kan gaan doen. Ik zou een dagje longeren en een dag rijden. Ik mag ook buitenritten maken als ik dat wil.

Het enige minpunt is dat ik het een heel slecht zadel vind..Verder hangen er ook springteugels aan, dus als ik hem blijf rijden ga ik wel even dressuurteugeltjes aanschaffen

Zijn er hier nog mensen met een vzpaard? Nemen jullie een extra verzekering?
Chesney is wel braaf, maar je weet maar nooit e...

Maar goed, ik ben dus wel blij e!
Hopelijk gaat alles goed!

Lisett_

Berichten: 1236
Geregistreerd: 17-03-05
Woonplaats: Nijkerk

Re: Wiieeiiii een verzorgpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 08:24

Haay, Ten eerste gefeliciteerd met je verzorgpaardje!
Als Chesney niet van de zweep houd, kan je misschien inderdaad beter (stompe) spoortjes aanschaffen. Dan reargeerd hij ook misschien beter op je benen. *Misschien hoort dit verhaal bij Het Verslag van de Dag*
Nou nog heel veel succes met Chesney!

Ps. Ik heb ook een verzorgpaard, maar eigelijk weet ik niet of ik verzekerd ben Bloos (dacht het wel)

EngeltjeS

Berichten: 16644
Geregistreerd: 06-06-03

Re: Wiieeiiii een verzorgpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 11:36

gaaf joh!
misschien kan/mag je hem laten wennen aan de zweep (bijv. met longeren, en dan later onder het rijden met een kleintje)

iig suc7!
ik heb 4 verzorgbeesiejs Tong uitsteken
en ik rijd er op 2 daarvan, en 1, die hoeft ook geen zweep, eigenlijk nooit geprobeerd....

xxiezz

_Roosje_

Berichten: 294
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Wiieeiiii een verzorgpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 13:11

Gefeliciteerd joh! Echt super leuk voor je! Ik heb ook een verzorgpaardje voor 3 keer in de week! Echt een lief dier, maar begint nu te puberen Haha! ..naja.. een extra verzekering heb ik niet hoor

Maar wat ik niet echt snapte was dat je paardje heel vlug op je been is, maar toch met een zweepje of spoortje wil gaan rijden..

In ieder geval heel veel plezier saampies!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wiieeiiii een verzorgpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 14:01

_Roosje_ schreef:

Maar wat ik niet echt snapte was dat je paardje heel vlug op je been is, maar toch met een zweepje of spoortje wil gaan rijden..



Ik bedoelde eigenlijk dat hij in het begin heel boos was om mijn benen, omdat ze veel langer zijn dan die van de eigenaresse en ik ze wat verder achteruit leg... Ik ben gewend om mijn benen tegen het paard aan te laten rusten, zij steekt ze meer af. Dus in het begin werd hij telkens wat nijdig als ik mijn benen gewoon normaal legde, zonder beenhulpen te geven. Eén keer ik hem aan het werk zette, verdroeg hij mijn benen goed, maar hij liep er af en toe door, omdat hij voelde dat ik niks extra achter de hand had (paard wordt altijd met spoortjes gereden). Verder liep zijn merrieliefje ook in de bak, dus hij wou af en toe liever met haar gaan spelen dan toegeven dat ik op zijn rug zat Knipoog

Ikzelf rijd liever met een zweepje, omdat ik dat beter gewend ben. Maar ik ga nu eerst zien hoe het gaat, anders pak ik wel eens mijn zweepje mee, normaal reageren paarden daar gauw heel goed op. Ik kan het altijd laten vallen als het misgaat Vork Tuurlijk wel in overleg met de eigenaar dan.

Alvast heel erg bedankt voor de leuke reacties al! OK dan!

_Simone

Berichten: 1634
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Koudekerk aan den Rijn

Re: Wiieeiiii een verzorgpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 14:05

He wat leuk! Gefeliciteerd!!
Jammer dat 'ie door het gebruik van spoortjes minder op beenhulpen reageert, dan zit er misschien inderdaad niks anders op dan zelf ook (stompe) spoortjes aan te schaffen.
In ieder geval heel erg veel plezier ermee!!

Zelf heb ik ook een verzorgpaardje ja, die doe ik in principe elke dag, maar door school wordt het vaak minder dan elke dag en dan doet iemand anders d'r. Maar een superlief beest, heb onwijs veel plezier met 'r, dat wens ik jou ook toe!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wiieeiiii een verzorgpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 14:11

Ja ik hoop dat ik veel plezier kan hebben met em. En hij is prima aan het been...zolang hij weet dat je iets extra bij hebt Lachen Hij is niet dom Lachen Het is ook wel een heel groot en lang paard, en nog niet volledig soepel, dus ik denk dat hij met de tijd wel beter aan het been wordt.