maneges in almere?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ingrid_
Berichten: 118
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Almere

maneges in almere?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 12:17

Hallo,
Ik woon sinds de zomer bij m'n vriendje in Almere, maar ik rij nog steeds paard bij een manege in de buurt van m’n ouders. Aangezien ik het heen-en-weer getrein een beetje zat begin te worden (2 uur enkele reis) zit ik erover te denken toch maar eens een manege in de buurt te zoeken. Voor zover ik heb begrepen zitten er drie hier. Ik heb een beetje op internet geloerd, maar werd daar niet zo veel wijzer van dus vandaar dat ik het maar eens via dit forum probeer. Wie heeft er ervaringen met (een van) deze maneges en welke is de leukste?

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: maneges in almere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 20:36

Ik weet niet of je al manege's hebt gevonden maar een tip:
snuffel eens in de telefoonboek van Almere en omstreken. Bij Maneges, daar vind je vast aantal maneges. (let op, sommigen zijn gewoon alleen voor stallingen met een bak erbij)
En dan kun je die manege's eens bezoeken.

Polkadot
Berichten: 195
Geregistreerd: 06-03-05

Re: maneges in almere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 19:32

Manege Liesbeuker ken ik en Pampushout. Rijd ik zelf niet dus weet ik verder niks over

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: maneges in almere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 20:02

Hoi!
je hebt idd 3 maneges,
eerste is ruitersport vereniging almere, deze zit in almere haven
kleine manege, 18 manege paarden, vrij oud ook al, maar wel erg gezellig en goede lessen, in de zomer buitenritten en rijden in de springwei, springlessen en leuke onderlinge wedstrijden.
http://www.rsva.nl

Dan heb je liesbeuker (ff googlen op manege-liesbeuker) in almere buiten
een vrij grote manege, ook grote pensionstal, Vrij nieuwe accomedatie, maar hier wordt weinig buiten gereden en weinig gesprongen, ook vindt ik de lessen die ik daar reed ver onder nivo.

en als laatste Pampushout, als ik je wat mag adviseren zou ik die vergeten.
Ze hebben alleen een msn group als site en die weet ik even niet, maar je kan er altijd ff gaan kijken. Ze zitten bij muziekwijk.
tussen liesbeuker en rsva is maar net waar je van houdt, dus ik zou gewoon proeflessen nemen en kijken wat je het meest aanspreekt

ingrid_
Berichten: 118
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Almere

Re: maneges in almere?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 10:48

Bedankt voor de tips, ik heb de sites van rsva en liesbeuker even bekeken. Het kan zijn dat ik er naast zit maar ik kreeg een beetje de indruk dat ik met mijn 22 jaar niet meer helemaal tot de doelgroep van manege liesbeuker behoor.. De website was in ieder geval duidelijk gericht op kinderen. En al die regeltjes....!! zijn ze echt zo streng? Die manege in haven leek mij wat dat betreft leuker. Ook omdat ze wat kleinschaliger lijken. Alleen zo ver weg! (maar daar is vast wel iets voor te regelen) Mag ik vragen waarom ik manege pampushout beter kan vergeten? (evt per pb, ben wel nieuwsgierig nu..)

shirley23
Berichten: 686
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Almere haven

Re: maneges in almere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:26

Manege Horse Power is een gezellig manege. Zit in het Hulksteinse bos.
En ik sta er zelf met mijn paard daar. Is zo'n 20 min rijden van Almere Haven vandaan.

Over manege Pampushout heb ik niet zo veel goeds gehoort. In almere Haven zit er ook eentje. O ja je hebt ook nog Lies beuker

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: maneges in almere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:54

ingrid_ schreef:
Bedankt voor de tips, ik heb de sites van rsva en liesbeuker even bekeken. Het kan zijn dat ik er naast zit maar ik kreeg een beetje de indruk dat ik met mijn 22 jaar niet meer helemaal tot de doelgroep van manege liesbeuker behoor.. De website was in ieder geval duidelijk gericht op kinderen. En al die regeltjes....!! zijn ze echt zo streng? Die manege in haven leek mij wat dat betreft leuker. Ook omdat ze wat kleinschaliger lijken. Alleen zo ver weg! (maar daar is vast wel iets voor te regelen) Mag ik vragen waarom ik manege pampushout beter kan vergeten? (evt per pb, ben wel nieuwsgierig nu..)

gpb't Haha!

ingrid_
Berichten: 118
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Almere

Re: maneges in almere?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 16:44

shirley23 schreef:
Manege Horse Power is een gezellig manege. Zit in het Hulksteinse bos.
En ik sta er zelf met mijn paard daar. Is zo'n 20 min rijden van Almere Haven vandaan.


Het Hulkensteinse bos?! nooit van gehoord.... maar ik heb ook (nog!) geen rijbewijs dus voorlopig zijn die 20 minuten wel een minpuntje..

renskejive
Berichten: 104
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Almere

Re: maneges in almere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:42

Inderdaad Horsepower is heel erg leuk!

Heb zelf 4 jaar op Pampushout gereden en heb het dara altijd erg naar mij zin gehad!
Leuke paardjes gezellige lessen in de zomer ook naar buiten ook springen in de lessen!

rsva heb ik slechte herrineringen aan maar goed ieder zijn ding Haha!

Lies beuker ben ik niet zo vaak geweest weet wel dat er veel regeltjes enzo zijn wat opzich niet slecht is!

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: maneges in almere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:12

renskejive schreef:
Inderdaad Horsepower is heel erg leuk!

Heb zelf 4 jaar op Pampushout gereden en heb het dara altijd erg naar mij zin gehad!
Leuke paardjes gezellige lessen in de zomer ook naar buiten ook springen in de lessen!

rsva heb ik slechte herrineringen aan maar goed ieder zijn ding Haha!

Lies beuker ben ik niet zo vaak geweest weet wel dat er veel regeltjes enzo zijn wat opzich niet slecht is!

Ja dat had ik ook al gpb't iedereen heeft natuurlijk zijn eigen ervaringen dus eigenlijk moet je overal gaan kijken en rijden...
Ook houdt iedereen van een andere sfeer, het is maar net wat voor persoon je bent.
Maar ook heb ik 12 jaar geleden op pampus gereden, en toen ook 4 jaar, maar het kan natuurlijk ontzettend veranderd zijn. Ik heb het daar in ieder geval niet naar mijn zin gehad en toendertijd werden die ponys gewoon heel slecht behandeld... gewoon mishandelt...
Toen ik daarna op rsva kwam rijden was dat gewoon ineens zo'n opluchting, en dat soort dingen onthou je gewoon...

ingrid_
Berichten: 118
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Almere

Re: maneges in almere?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 12:13

Ik kreeg een mailtje van een Marieke, als reactie op dit topic, maar omdat het via bokt verstuurd was heb ik geen adres om naar te reply-en. Dus Marieke, als je dit leest: ik heb zelf geen eigen paard dus ik zoek niet zozeer een stalling, maar echt een manege om les te krijgen. Maar ik zou het wel leuk vinden als je me op de hoogte hield van jouw zoektocht.

Myrz

Berichten: 1454
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: Haarlem

Re: maneges in almere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 16:56

hay!
Ik heb zelf vanaf 1998 tot juni 2002 bij manege Pampushout gereden...er worden veel slechte dingen over rond verspreid, maar ik zou er eerst een gaan kijken voordat je die roddels gaat geloven.
Ik heb het er heel erg naar mijn zin gehad, voelde me er ook wel thuis.
Er zijn daar hele gezellige mensen, leuke paarden, en je kan er heerlijk buiten rijden.

Lies Beuker vond ik saai, je mocht er haast niks, en als je een paard wou poetsen, moest je het eerst vragen enzo.
Het is daar ook héél erg druk, kleine pennymeisjes, die echt gewoon irritant zijn.

RSV heb ik een proefles gehad, maar ik vond de les niet zo goed, en wat ik ook 'slecht' vond was dat die manege-paarden daar in stands van 2m breed stonden.
En daar is ook niet echt een bos waar je lekker kan rijden.

Dus ik zou voor optie 1 gaan,,maarja,,dat is mijn keus!

Oohja, als je vragen hebt over manege Pampushout, pb me dan!

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: maneges in almere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 17:51

Myrz schreef:
hay!
Ik heb zelf vanaf 1998 tot juni 2002 bij manege Pampushout gereden...er worden veel slechte dingen over rond verspreid, maar ik zou er eerst een gaan kijken voordat je die roddels gaat geloven.
Ik heb het er heel erg naar mijn zin gehad, voelde me er ook wel thuis.
Er zijn daar hele gezellige mensen, leuke paarden, en je kan er heerlijk buiten rijden.

RSV heb ik een proefles gehad, maar ik vond de les niet zo goed, en wat ik ook 'slecht' vond was dat die manege-paarden daar in stands van 2m breed stonden.
En daar is ook niet echt een bos waar je lekker kan rijden.


Nou ik heb tot begin 97 op pampus gereden en toen waren die roddels zeker wel de realiteit, maar het kan natuurlijk zo zijn dat dat nu anders is!
Maar bij rsva heb je wel een bos om in te rijden hoor, het hele waterlandse bos ligt daar! Bos zat lijkt mij? En ja de manege paarden staan in stands, dat klopt. Maja ze kunnen er wel makkelijk in liggen, en ze komen er ook elke dag lekker met zn alle uit, lekker spelen in de bak/wei.
maar goed zoals ik al zei, ik zou ook aanraden om overal langs te gaan, en zelf te kijken. Dat werkt gewoon het beste.

renskejive
Berichten: 104
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Almere

Re: maneges in almere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 18:12

Horsepower blijft een echte aanrader vind ik!
Niet zo groot leuke paarden PRACHTIGE omgeving echt super!

RSVA inderdaad die stands ben ik niet zo voor vind de manegepaarden ook niet zo geweldig en vriendin van me heeft haar paard daar weggehaalt omdat die doodziek is geworden van beschimmeld hooi!

Liesbeuker ken ik gewoon verder niet vriendin van me heeft er gestaan met haar paard en werd gek van de regeltjes.
Maar andere vinden dat juist weer prettig!
Gewoon lekker gaan kijken overal!

ingrid_
Berichten: 118
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Almere

Re: maneges in almere?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 22:49

ja maar.. waar ligt dat hulkesteinse bos dan?? Ik ben nog niet zo goed thuis in flevoland maar ik heb er ook nog nooit van gehoord.. en googlen levert vooral natuurfoto's op en wandelroutes ("Wandelen in het Hulkesteinse Bos met VoorOma.nl") maar niet veel meer... Ziek

tessie1985

Berichten: 1376
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zeewolde

Re: maneges in almere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:44

ingrid_ schreef:
ja maar.. waar ligt dat hulkesteinse bos dan?? Ik ben nog niet zo goed thuis in flevoland maar ik heb er ook nog nooit van gehoord.. en googlen levert vooral natuurfoto's op en wandelroutes ("Wandelen in het Hulkesteinse Bos met VoorOma.nl") maar niet veel meer... Ziek


horsepower ligt in zeewolde best wel ver van almere
ik vind manege liesbeuker heel erg leuk je leert er veel
en die regels vallen best mee hoor ze willen gewoon het beste voor de paarden Knipoog
ik zou gewoon bij elke manege een proef les nemen want iedereen vind weer wat anders leuker Knipoog

gina2003

Berichten: 2027
Geregistreerd: 15-11-04
Woonplaats: almere

Re: maneges in almere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:07

Ik heb zelf altijd op de manege in Almere- Haven gereden, had het daar altijd erg naar mijn zin!
Veel geleerd, en inderdaad heel veel buitengereden.

Alleen vind ik het jammer dat de paarden altijd zo veel moeten lopen, bijna elke dag 4 uur, dat vind ik wel wat veel, maar dat is hoe je er zelf tegenover staat.
De andere maneges weet ik niet hoeveel ze rijden.

Ik heb op Lies Beuker met mijn verzorgpaarden gestaan, en vond dit ook niet echt een geweldige manege moet ik zeggen.
Inderdaad onder het niveau, en bijna nooit buitenrijden, alleen in de buitenbak maar nooit in het bos, dat vind ik wel jammer.

Pampushout, heb ik ook alleen maar slechte verhalen gehoord, mijn vriendin reed daar, en kwam eens in mijn les rijden in Haven, ze zat een groep hoger dan mij, maar kon bijna niks, ik vind het echt een slechte manege!
Plus dat ze slecht voor de paarden zorgen.

Maar waarom ga je niet kijken voor een verzorgpaardje?
Bij manege Lies Beuker vragen ze vaak verzorgsters.

Succes ermee.

renskejive
Berichten: 104
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Almere

Re: maneges in almere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:04

Er wordt gewoon veel geroddeld over maneges!

Op pampushout over liesbeuker en rsva
Op liesbeuker over pampus etc zo is dat nou eenmaal gewoon lekker overal gaan kijken en een proefles nemen!

En voor horsepower?
Even googlen ze hebben een eigen site weet alleen het adres niet!

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: maneges in almere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:30

renskejive schreef:
Er wordt gewoon veel geroddeld over maneges!
Op pampushout over liesbeuker en rsva
Op liesbeuker over pampus etc zo is dat nou eenmaal gewoon lekker overal gaan kijken en een proefles nemen!


Ja er wordt zeker wel geroddeld, maar ik heb zelf op pampus gereden, 4 bijna 5 jaar lang, dus dat heb ik echt niet van roddels!
Ik vindt eigenlijk geen enkele manege in Almere (dus niet in zeewolde) echt super goed, ze hebben allemaal wel wat. Gelukkig komen er nog maneges bij, ik heb de bestemmingsplan gereden voor paardensport, en ze willen zeker naar de 5 maneges toe! Een van die twee nieuwe is vast veel beter dan alles wat er nu is, hoop ik teminste.

F3mke

Berichten: 537
Geregistreerd: 29-10-04
Woonplaats: Almere

Re: maneges in almere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:42

Manege Lies Beuker vind ik wel degelijk goed.

Kijk, de site is kinderlijk, maar het is erg gezellig, en het kinderlijke valt erg mee.
En die regels? Zoveel last heb je er niet van, het zijn allemaal goede en logische regels, maar het is niet zo dat je niks mag Lachen

Er werd niet veel buitengereden omdat de paarden het niet gewend waren, maar dit jaar maken we zeker bosritten, en in de buitenbak rijden we regelmatig. Als je er om vraagt kun je ook springen in de les hoor Lachen

En kwa niveau vind ik juist dat er vrij hoog les word gegeven, vrij streng les, maar wel leuk. Lachen

Natuurlijk zitten er aan elke manege nadelen! Misschien dat je het toch ietwat te streng vind of te groot?

renskejive
Berichten: 104
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Almere

Re: maneges in almere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 15:36

Inderdaad het is echt wat je zelf aanspreekt!
Ik vind het leuk om lekker naar buiten te gaan veel verschillende pony's en paarden enzo en het liefst een rustige manege.
Een ander vind juist achter elkaar lopen met makke paarden lekker!

Frekja
Berichten: 179
Geregistreerd: 08-06-04

Re: maneges in almere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 20:49

renskejive schreef:
Er wordt gewoon veel geroddeld over maneges!

Op pampushout over liesbeuker en rsva
Op liesbeuker over pampus etc zo is dat nou eenmaal gewoon lekker overal gaan kijken en een proefles nemen!

En voor horsepower?
Even googlen ze hebben een eigen site weet alleen het adres niet!

Er wordt bij manege Lies Beuker niet geroddeld !! De instructrices zijn heel streng als er geroddeld wordt over andere maneges en .... over de lespaarden. Ook dat is één van de ''strenge'?? regeltjes. Wat bedoelen jullie nou met AL DIE STRENGE REGELS ??
Ik vind het b.v. normaal dat er naast de binnenbaan en de stal geen paarden in trailers geladen mogen worden. Dat is veel te onrustig voor de paarden in stal en in de rijbak.
Dat je je halster niet op een poetsplaats op de grond laat hangen als je gaat rijden. En je troep opruimen?? Moet ik thuis ook.

renskejive
Berichten: 104
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Almere

Re: maneges in almere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 11:34

Weet je iedereen vind wat anders en iedereen vind wat anders leuk.

Ik vond het GEWELDIG op pampushout heb er altijd met plezier gereden en gelopen en weet ik wat.

Een ander vind er niks aan....

Ik vind lies beuekr veel te netjes etc Bloos Maar geloof best dat het een fijne manege is voor andere!

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Re: maneges in almere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 11:52

Waarom niet een manege in Lelystad. Is best goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Manege Lelystad ligt in het bos. Er zijn leuke lessen voor volwassenen en ook vaak buitenritten, manegewedstrijden en er zijn ook best vaak leuke dingen te doen.

Frekja
Berichten: 179
Geregistreerd: 08-06-04

Re: maneges in almere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 21:23

gina2003 schreef:
Ik heb zelf altijd op de manege in Almere- Haven gereden, had het daar altijd erg naar mijn zin!
Veel geleerd, en inderdaad heel veel buitengereden.

Alleen vind ik het jammer dat de paarden altijd zo veel moeten lopen, bijna elke dag 4 uur, dat vind ik wel wat veel, maar dat is hoe je er zelf tegenover staat.
De andere maneges weet ik niet hoeveel ze rijden.

Ik heb op Lies Beuker met mijn verzorgpaarden gestaan, en vond dit ook niet echt een geweldige manege moet ik zeggen.
Inderdaad onder het niveau, en bijna nooit buitenrijden, alleen in de buitenbak maar nooit in het bos, dat vind ik wel jammer.

Pampushout, heb ik ook alleen maar slechte verhalen gehoord, mijn vriendin reed daar, en kwam eens in mijn les rijden in Haven, ze zat een groep hoger dan mij, maar kon bijna niks, ik vind het echt een slechte manege!
Plus dat ze slecht voor de paarden zorgen.

Maar waarom ga je niet kijken voor een verzorgpaardje?
Bij manege Lies Beuker vragen ze vaak verzorgsters.

Succes ermee.

Hallo Gina

Als je op een manege verzorgpaarden hebt, kun jij toch buitenrijden; wat heeft dat met de lespaarden te maken?
Als manegepaarden veel lopen zullen ze buiten ook wel rustig zijn, of niet soms?
Bij Lies Beuker hadden ze overigens 4 finalisten in de zitcompetitie in Deurne. Van de FNRS heb ik begrepen dat dat niveau wel heel erg snor zit, hoor ! Groetjes.