bijrijders/verzorgsters

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Re: bijrijders/verzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 16:20

bruintje89 schreef:
:roll: Hum, zo te horen is de mentaliteit niet veranderd! Misschien hier alleen!

Jullie maken we weer iets vrolijker *LOL*

Ik snap eigenlijk ook niet zo, want wij hebben ook een binnenbak waar je in kan rijden, dus ze hoeven niet in de regen te rijden!

Dank jullie wel voor jullie reacties!

Jullie paardjes zullen wel ontzettend blij met jullie zijn! Ja


Ja altijd als je een ruiter voor je paard zoekt, of een ruiter zoekt een paard, vind je het niet. Loopt elkaar vaak mis enzo.. Scheve mond

Achterom
Berichten: 23056
Geregistreerd: 28-09-04

Re: bijrijders/verzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 16:42

Gewoon doorgaan met zoeken! De mensen zijn er dus heus wel, je moet ze alleen net tegenkomen Cool

Er zijn hier op bokt ook verschillende topics geweest over hoe mensen aan hun verzorgpaard/pony zijn gekomen, misschien heb je daar nog wat aan?

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re: bijrijders/verzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 20:07

Ik fiets 7 kilometer heen, en ook weer 7 terug, zo'n 4 keer per week nu, en 's zomers elke dag.
Als het heel slecht weer is wil ik er nog wel eens over nadenken om thuis te blijven. Maar alleen omdat mijn verzorgpaarden buiten staan, en ik dus altijd buiten bezig ben. Rijden kan ook alleen buiten, dus als het hard regent kan ik niet veel. Nat paard poetsen werkt niet, erbij zitten in de regen is niet zo fijn, en de bak is dan doorweekt...

ikkie1990

Berichten: 1189
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: montfoort

Re: bijrijders/verzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 21:40

ik hoef maar 5 min te fietsen en dan ben ik der ga der ook elke dag heen om ze buiten te doen en dan ga ik savonds nog een keer. En als ik een keer niet kan ( door veel huiswerk ) is het niet erg.

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re: bijrijders/verzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 19:38

tamaraatjuh schreef:
Ik fiets 7 kilometer heen, en ook weer 7 terug, zo'n 4 keer per week nu, en 's zomers elke dag.
Als het heel slecht weer is wil ik er nog wel eens over nadenken om thuis te blijven. Maar alleen omdat mijn verzorgpaarden buiten staan, en ik dus altijd buiten bezig ben. Rijden kan ook alleen buiten, dus als het hard regent kan ik niet veel. Nat paard poetsen werkt niet, erbij zitten in de regen is niet zo fijn, en de bak is dan doorweekt...
Dat begrijp ik best Ja. Bij Olga hebben ze dan wel een stal die wat overdekt is, du sje kan binnen poetsen, als mijn moeder me niet kan brengen ga ik geen half uur door de regen fietsen, en da's geen kwestie van niet willen, maar heb geen zin om voor een half uur borstelen een paar dagen ziek te zijn. Gelukkig brengt m'n moeder me meestal dus da's geen probleem en nu wordt het weer zomer Haha! Haha!.

Tarron

Berichten: 184
Geregistreerd: 19-11-04

Re: bijrijders/verzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 13:28

ik heb ook erg veel moeite om de juiste persoon te vinden

Rayorgy
Berichten: 380
Geregistreerd: 23-08-04
Woonplaats: Santpoort-noord

Re: bijrijders/verzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 14:03

Ik ga gewoon als het kan, alleen niet toen het zoals de vorige keer was, het verkeer stond helemaal vast en fietsen, lopen of iets in die richting ging ook niet, tja, Ach gut

esziiY
Berichten: 2379
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Veenendaal

Re: bijrijders/verzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 18:29

Hee,
Ik ben iig bereid om door weer en wind te fietsen. Dus als er iemand nog een verzorgster nodig heeft. Omg. Veenendaal.
En een vriendin van mij die heeft ook verzorgpaard een heel stuk ervandaan

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Re: bijrijders/verzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:28

Vorig jaar ging ik ieder dag door weer en wind... gingen we in de loopstal staan beetje kletsen en paarden aaien.
Nu moet ik alleen dus heb ik in de winter het toch vaak overgeslagen. ik kan dan kiezen tussen naar vriendje gaan of in de kou naar de paarden fietsen om ze een aai te geven. Sorry, dan ga ik voor het eerste. ik kan nl. niks doen met slecht weer (ik moet in een wei van zand dingen doen en dat is dan dus mega blub). Verder hebben de paardjes elkaar en ik hoef geen eten te geven.

Wel ben ik in mijn eentje door weer en wind gegaan naar ze toe toen mijn verzorgshet hoefbevangen was (geweest) en hartstikke stijf. Ging ik door de wei een paar rondjes met haar lopen.

Als ik ook iets nog kon doen las het nat was, zou ik zeker gaan, maar om in de blub een paard een aai te gaan geven in mijn eentje... dan ga ik toch liever voor mijn vriendje...

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re: bijrijders/verzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 00:40

Kan ik goed begrijpen hoor Ja.

Ze zeggen altijd van ja ik ga door weer en wind Tong uitsteken, in het begin doe je dat, maar als je er ECHT niets kan gaan doen, dan ben je geen slecht mens als je niet gaat Haha!.

Olle

Berichten: 2727
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 13:04

*knip*
Laatst bijgewerkt door Olle op 19-09-23 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Muizje

Berichten: 1930
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Haarlem

Re: bijrijders/verzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 21:11

Ik fiets ook braaf elke keer 8 km. Behalve als ik een keer echt niet kan of dat het heel erg weer is kom ik niet. Maar die bak is dan ook niet te doen, dus dan kom je alleen om een stal op te strooien, dat is dan ook beetje onzinnig. Maar heb vaak genoeg soppend in m'n laarzen gelopen Haha!

bella24

Berichten: 835
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Soest

Re: bijrijders/verzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 10:21

Ik ga ook gewoon door wind en weer naar mijn verzorgpaarden (geen binnenbak). Volgens mij is de mentaliteit niet veranderd. Wel vond ik het zelf ook heel moeilijk om een geschikt verzorgpaard te vinden. Het valt me op dat veel eigenaren of een hele grote (geld) bijdrage vragen of een bijdrage en uitmesten iedere keer. Ik vind dat de eisen van eigenaren een beetje hoog zijn. Natuurlijk is het voor de verzorgster ook een voordeel dat ze mag rijden maar daarin moet je niet te ver doorschieten. De verzorgster moet zich altijd aanpassen aan de wensen van de eigenaar en levert daardoor al een boel in. Maar goed ik ben inmiddels 24 en heb een baan dus ga nu een eigen paard kopen. Ik vind een verzorgpaard te veel nadelen hebben...!

San

Berichten: 13265
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Ouddorp

Re: bijrijders/verzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 14:56

Ben het er wel mee eens dat eigenaren teveel eisen hebben vaak hoor. Ik heb zelf een pony, inmiddels is hij 25 en heeft een hersenbloeding gehad dus er valt niet meer mee te rijden, maar heb 10 jaar geleden ZZ dressuur met hem gestart.

Toen ik het drukker kreeg met school heb ik een verzorgster voor hem gezocht voor 2x in de week. Was gewoon een lieve meid die lekker met hem bezig was, niveau was gewoon B, maar als ze zachte hand hebben kan dat best. Ze hoefde er niks voor te betalen en uitmesten hoefde ook niet. Uitmesten vind ik trouwens nog wel logisch hoor dat bijrijders dat moeten doen, maar al die achterlijke bedragen die moeten worden betaal dat vink nergens op slaan. Die mensen bewijzen je alleen maar een gunst door te rijden... anders ben je dat geld ook kwijt en staat je paard echt alleen maar op stal... nu zijn ze tenminste lekker nezig en dat is dus veeeeeel gezonder voor ze... dus die brijdrages snap ik nooit zo.

love_madee
Berichten: 116
Geregistreerd: 10-04-05

Re: bijrijders/verzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 18:59

Ik ga altijd naar mn verzorgpaard als ik niet ziek ben ofso. Ik heb het geluk dat mn moeder me twee keer per week brengt, omdat de manege aan de andere kant van het vliegveld ligt. Mijn moeder vindt dat namelijk gevaarlijk omdat de auto's daar egt heel erg hard rijden. Maar als ik op de fiets zou moeten, zou ik tog gewoon gaan! Je moet er iets voor over hebben.
Maar het kan ook zijn dat waar jouw paard(en) staan egt te ver weg is. Ik woon namelijk in Veldhoven (eindhoven - noord-brabant) en als jouw paarden dan aan de andere kant van Nl staan dan is het tog egt te ver! Knipoog

Succes nog met zoeken!

xxxx Suzanne