Manege van Loon uit Loon op zand

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Syrianda
Berichten: 1833
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 21:14

Vriendin van mij wil graag gaan paardrijden. Ze heeft dit in verleden wel eens gedaan en wil het nu weer oppakken. Nu kwam ze deze manege tegen. Weet iemand hoe het er toegaat op deze manege? Hoe staan de paarden erbij?


gr hannelore

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Re: Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 22:04

probeer de zoekfunctie eens er zijn al meerdere topics over geweest.

ik vind het trouwens geen goede manege, ponies zaten onder de schimmel en er werd toen erg schlecht les gegeven.

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 22:10

Was dat niet die manege die dat grote ijzere trekgeval hadden, die getrokken werd door een groot trek paard, en dat die andere ponys (hafjes en fjordjes) en dan aanvast zaten zodat beginners ook in de duinen konden rijden ofzo?

Rowie_lover

Berichten: 1145
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Baarle Nassau

Re: Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 23:16

ja klopt dat ijzere geval heet een hittax en de ponys daar hebben idd OOIT schimmel gehad(lang lang geleden) en daardoor rijden ze voortaan met kussenhoezen met hooi erin als shabrak waardoor al die ponys en paarden doorijplekken hebben van gemiddelt 20 cm groot!
Het is er erg gezellig(ben er op ponykamp geweest, is aan te raden maar dan wel met je eigen knol, had ik ook Knipoog )
Maar de paarden zijn zielig! Staan ook op 10 na ofzo allemaal een een koeienband.

Syrianda
Berichten: 1833
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Re: Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 23:23

Weten jullie anders een goede manege in omgeving waalwijk?
Ze is bij een geweest maar die hebben een wachtlijst. En ze wil toch wel graag binnenkort beginnen.

Antheman

Berichten: 11832
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 23:45

Ben daar 2 keer op vakantie geweest. niks luxe daar ,maar heerlijk paardgereden! Fantastische omgeving!

Heb de bak niet gezien ,dus hoe de lessen waren?? Geen idee.

eowynnie
Berichten: 301
Geregistreerd: 02-03-04

Re: Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 09:37

ben er 2 keer op ponykamp geweest vroeger en toen de paardjes zagen er goed uit ! en kregen we goed les. Tegen schimmel hadden ze al maatregelen genomen toen ik daar op kamp was, er mochten alleen maar borstels van hunzelf gebruikt worden en die werden iedere dag ontsmet !
doorrijdplekken hadden ze op dat moment niet, maar aan de witte haren op de rug van de vele bruine paarden hebben ze die zeker gehad !!! Huilen

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132179
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 10:12

Ik heb je topic verplaatst naar MV.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 10:53

Mijn ervaringen zijn niet positief, maar daar zeg ik wel bij dat ik er 6 jaar geleden voor het laatst geweest ben

ZwarteKa

Berichten: 244
Geregistreerd: 26-08-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 13:58

Rowie_lover schreef:
...en daardoor rijden ze voortaan met kussenhoezen met hooi erin als shabrak waardoor al die ponys en paarden doorijplekken hebben van gemiddelt 20 cm groot! (...) Maar de paarden zijn zielig! Staan ook op 10 na ofzo allemaal een een koeienband.

Ik ben er ook een keertje geweest; was voor mij 1x en NOOIT meer!!! Verdrietig

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Re: Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 15:06

[na ik rijd er al 7 jaar nu en ik vind het een goede manege oke de pony's staan niet optimaal en die dekjes zijn zeer irritant maar je leerd er zeker wel veel en ze verzorgen de pony's en paarden zeker niet slecht en jah er is eeen hele tijd terug schimmel geweest maar dat was een keer en nu al heel lang niet meer

er is wel een wachtlijst maar miss kun je al zo in een les terecht

oke het is geen supermanege waar ze zich heel erg richten op dresuur(bij de meeste die les geven) bij mij toevallig wel omdat ik bij de eigenaar in de les rijd het is mee recratie

sorry voor dit lange bericht

cinny1
Berichten: 833
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Brabant

Re: Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 14:49

Het is een leuke recreatie manege.
Nina, je kunt beter de lessen van de dames volgen als die van de eigenaar. In theorie weet hij t leuk te brengen maar in praktijk heeft hij ieder paard dat hij gereden heeft muurvast gereden. Ik durf te wedden dat je de helft van wat hij verteld in de les niet eens begrijpt.

De paarden zijn niet zielig, er zijn maar weinig maneges waar de paarden er zo goed uitzien als daar. De eeuwen oude discussie hier op bokt over boxen en stands, daar ga ik nieteens meer aan beginnen Haha!

Hannelore, ik zou je vriendin gewoon een keer een proefles laten doen. Kan ze 't zelf beoordelen.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 15:17

Antheman schreef:
Heb de bak niet gezien ,dus hoe de lessen waren?? Geen idee.

Waar ben je dan opgestegen?

merel90

Berichten: 1732
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: rosmalen

Re: Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 21:01

hoe de lesses zijn weet ik niet, maar ik vind de paarden er niet goed bij staan! vooral de pony's niet. die staan superdicht op elkaar zonder dat ze voor elkaar aan de kant kunnen als er ene trapt ofzo. ook hebben inderdaad vele paarden witte plekken op hun rug . ook vind ik die kussensloop-stro-dingen niet egt handig.

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re: Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 10:38

Ik ben er vaak geweest, en kan alleen maar positief zijn Ja Oke, de paarden staan in stands en aan 'koeien'banden, maar daar gaan ze niet dood asan, en ze komen lekker elke nacht op de wei. De sfeer op de manege vind ik super gezellig, en ze zorghen echt wel goed voor de paarden, neem dat van mij aan. Een vriendin van mij reed op een pony die 2 stappen even onregelmatig liep, gelijk moest ze op een andere omdat ze niet wilden riskeren verder te rijden als de pony kreupel was. De paarden en pony's vind ik ook leuk, zijn geen top sportpaarden, maar heerlijk voor de recreatie, en kunnen best aardig dressuur lopen Lachen

Anoniem

Re: Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 10:41

Sammie schreef:
Antheman schreef:
Heb de bak niet gezien ,dus hoe de lessen waren?? Geen idee.

Waar ben je dan opgestegen?



Heb je die langdingsbaan dan niet gezien??? Haha! Clown

maartjevO
Berichten: 507
Geregistreerd: 10-02-05

Re: Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 11:59

Ik vind het GEEN leuke manege,
ze hadden plekken van het stro.
Alleen maar een soort borstel.
Stallen werden bijna nooit uitgemest, gewoon nieuwe lag eroverheen.
De pony's stonden gewoon op een rij naast elkaar vastgebonden.
En het was heel smerig daar

_Marjon_
Berichten: 10668
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 18:38

laida schreef:
probeer de zoekfunctie eens er zijn al meerdere topics over geweest.

ik vind het trouwens geen goede manege, ponies zaten onder de schimmel en er werd toen erg schlecht les gegeven.


Dat is ook wat ik ervan hoorde ja, dat was al wel een paar jaar geleden, ik weet niet hoe het er nu aantoe gaat.

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Re: Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 22:07

nu wordt er om de zoveel tijd medicijnen gegeven om dit te verkomen
maar het is je eigen smaak

en die landingsbaan klopt wel jah:P hahaha

en idd kan beter van iemand anders les krijgen maar ik krijg heel vaak veel tips van de mensen uit me les (zijn alemaal tussen 30 en 40) dus

en het is zeker een gezellgie manege:D

Onze_Doerak

Berichten: 14
Geregistreerd: 21-01-05
Woonplaats: Waspik

Re: Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 14:41

Er zijn verschillende maneges in de omgeving van waalwijk.
Manege Pullens, Manege Duijksehoef allebei in kaatsheuvel.
In drunen zit ook een manege maar daarvan weet ik niet hoe die heet.
Manege v Loon is inderdaad al regelmatig besproken, misschien kun je het beste eens gaan kijken bij de maneges en dan beslissen waar je het liefst wil gaan rijden.

Succes ermee!

_ireth_
Berichten: 3
Geregistreerd: 01-12-04
Woonplaats: maarssuh / almen

Re: Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 16:41

die doorrijplekken kwamen
ook door dat veel mensen gewoon niet konden omgaan met die stro dekjes
maar elke keer als je ging rijden werden de dekjes gecontroleerd


k ben der ook 2 keer op ponykamp geweest
de sfeer is er goed
en maar het is alles behalfe luxe

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Re: Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 12:14

ze kontroleren da nu hartstikken goed en idd egt lux is het niet

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Re: Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 12:44

Ik rijd er zelf nu zo'n acht en een half jaar, en ik vind het geen slechte manege. Echt luxe is het er niet, maar de paarden hebben het er niet slecht. Het personeel gaat goed en lief met de paarden om en naar mijn mening word er ook goed les gegeven. En waar sloeg dat nou op de Jan van Loon alle paarden muurvast heeft gereden en dat hij niet weet wat hij zegt?? Iedereen die bij van Loon lest heeft de wens om zo goed te kunnen rijden als hij(volgens mij dan)! Oke, het ziet er misschien niet uit hoe hij rijdt, maar rijden kan hij zeker. Ook zijn lessen vind ik erg goed, ik rijd nu alweer een eeuw bij Rhea, die ook goed lesgeeft, maar als we een keer les hebben van Jan zelf, dan leer ik er altijd 1000 dingen bij!

Maar goed, het ging over de manege Clown Het tuig is niet optimaal, in de zomer wordt het teveel gevet, dan word het namelijk elke week met ponykamp ingevet, en in de winter vetten ze eigenlijk nooit. Het is inderdaad een echte recreatiemanege en de sfeer is altijd goed. Dat de pony's zo dicht bij elkaar staan vind ik juist geen probleem, in een kudde staan paarden toch ook dicht bij elkaar? Ook wordt er echt wel opgelet om sommige paarden niet bij elkaar te zetten, zodat ze elkaar niet gaan schoppen oid.
Ook is de omgeving natuurlijk prachtig als je op buitenrit gaat, dit vind ik ook een groot voordeel. Ik zou zeggen, kom er eens kijken en maak voor jezelf uit wat je ervan vindt!
Owja, als je dan gaat kijken, kom dan bij voorkeur niet in het weekend of vakantie kijken, dit geeft alleen maar een vertekend beeld, omdat er dan grote groepen naar buiten gaan, omdat er dan mensen met de hittax en hitmobiel meegaan, en waardoor het dan lijkt alsof je met zijn dertigen tegelijk les hebt in de bak, dit is absoluut niet waar, de lesgroepen zijn meestal rond de acht personen, en dit is goed te doen.

Wil je meer weten, pb me dan even.
En over manege Pullens: Dit vind ik een slechtere manege dan manege Van Loon, zo komen deze paarden bijvoorbeeld nooit buiten op de wei, want die hebben ze niet, die hebben ze alleen voor de pensionklanten. Ook gaat het er daar altijd rommelig aan toe, en de sfeer is er niet goed, daarom gaan daar ook veel mensen weg.
Over manege de Duikse Hoef, daar hoor ik nooit slechte verhalen over, en ik ga er binnenkort ook kijken of ik daar een keer in de week kan gaan lessen, en dan blijf ik ook nog een keer in de week lessen bij Van Loon.

Lielle

Berichten: 66258
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 12:52

NiNa_14 schreef:
ze kontroleren da nu hartstikken goed en idd egt lux is het niet

Nina, let je op je taalgebruik? MSN taal is niet toegestaan hier.

Juco
Berichten: 807
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 13:29

Hoi. manege de DUijkse hoef is echt goed, fijne paarden met verschillende niveau's en een bedrijf dat gerund wordt door mensen die om hun paarden geven. De lessen zijn van niveau. Het is tevens een opleidingsplaats voor Deurne en moet dus ook aan hun kwaliteitseisen voldoen. Ik heb er stage gelopen en het beviell me prima.