Manege Smit in Noordwijkerhout

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Manege Smit in Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 17:39

Als het weer weer een beetje opklaart willen een paar vriendinnen een keertje lekker met een paardje over het strand oid.. een lekkere buitenrit maken in ieder geval.

Nu vertelde een collega van mij iets over manege smit in noordwijkerhout. zij gaat daar vaker heen en heeft er wel goeie ervaringen mee..

voordat ik overhaast in de auto spring richting noordwijkerhout (is toch niet echt naast de deur Knipoog ), wie heeft ervaringen met deze manege en is het een aanrader of niet?

elian
Berichten: 3
Geregistreerd: 06-02-05

Re: Manege Smit in Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 21:16

Voor buitenritten is Smit een goede manege. De paarden en ponies zien er goed uit en worden goed verzorgd. Het harnachement is netjes en goed onderhouden. Groepen worden gesplits in licht gevorderde en gevorderde ruiters en echte beginners mogen niet mee naar buiten. je moet wel kunnen rijden. De begeleiding is ook goed, vaak rijdt de eigenaar van de manege zelf mee. Ik heb vorig jaar twee keer buiten gereden daar. Op Prins en op Koos beide leuke paarden. Veel plezier.

Troeta
Berichten: 174
Geregistreerd: 18-01-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Manege Smit in Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 08:54

Ik heb bij Smit..maar kan ook Bakker zijn geweest ook een buitenrit gemaakt, maar dit is al wat jaartjes geleden.
Het is de manege het dichts bij het strand, is dit Smit?

Aan ons werd helemaal niet gevraagd of we al konden rijden. We kregen een paard en gingen naar buiten in een rij van 20 paarden. Ik liep met campinggenootjes achteraan.
Vonden we toen wel leuk, maar wat als ik er nou afgevallen was? Dan had niemand het doorgehad en hadden we daar met z´n 3-en gestaan..

Ik had eigenlijk alleen maar op pony´s gereden, dus vond het op een paard heel zwaar. Maar we bleven ook maar draven en galoperen. Bijna het hele uur.
Wel lekker dat dat daar kan, maar stappen is ook wel lekker tussendoor.

Wij zijn niet op het strand geweest, maar alleen maar in de duinen.

LoVeNoEsKa
Berichten: 2
Geregistreerd: 14-03-05

Re: Manege Smit in Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 14:55

Hallo,

Ik ben kimberley en heb wel eens een strandrit bij die manege gemaakt en het is zeker om aan te raden. Je gaat eerst door de duinen heen en dan lekker over het strand galloperen. Kijk anders eens op hun site www.manegesmit.nl

LoVeNoEsKa
Berichten: 2
Geregistreerd: 14-03-05

Re: Manege Smit in Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 14:55

Hallo,

Ik ben kimberley en heb wel eens een strandrit bij die manege gemaakt en het is zeker om aan te raden. Je gaat eerst door de duinen heen en dan lekker over het strand galloperen. Kijk anders eens op hun site www.manegesmit.nl

hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

Re: Manege Smit in Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 18:18

manege bakker is die het dichtste bij het strand..alleen dat komt niet overeen met de rit van hierboven

meestal zijn de groepen kleiner behalve als je echt hoog zomer gaat en de gevorderden gaan naar het strand

ik denk dat het op zich niet uit maakt of je naar manege smit of naar manege bakker gaat..manege bakker ligt dichterbij maar verder zit er denk ik weinig verschil in

ik denk dat het zoiezo de moeite waard is om naar noordwijkerhout te komen..moet je toch een keer mee maken zoon rit door de duinen of op het strand

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Re: Manege Smit in Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 18:56

Manege Bakker is inderdaad dichterbij dan Manege Smit vanaf het strand gezien. Het enige nadeel van manege Smit vind ik dan, dat ze zulke grote groepen hebben. Maar dat kan ook mijn mening zijn. Bij manege Bakker kun je ook een hele rit voor je alleen zal maar zeggen boeken. Dus kun je met je vriendinnen alleen gaan maar dan is er alsnog wel een begeleider bij (snap je het nog Clown ) Maar verder is er geen verschil tussen.. Ik rijd zelf bij Manege Bakker en niet bij Smit, dus ik weet niet hoe het daar is Knipoog