Verzorgen op een handelsstal

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mina

Berichten: 12
Geregistreerd: 21-12-03
Woonplaats: Hengelo

Verzorgen op een handelsstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 17:04

Ik verzorg sinds ruim een jaar paarden en pony's op een handelsstal, het bevalt mij persoonlijk erg goed. Het enige wat je in je achterhoofd moet houden is dat het paard van het ene op het andere moment weg kan zijn.
Wel is het zo, dat er altijd wel weer andere paarden/pony's voor terug komen en dat die soms nog leuker zijn dan het paard of de pony die je hiervoor reed.

Zijn er meer mensen die op een handelsstal rijden en verzorgen ?

maartjevO
Berichten: 507
Geregistreerd: 10-02-05

Re: Verzorgen op een handelsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 18:11

Ik zelf heb er geen ervaring mee,
maar het lijkt mij wel dat je sterk in je schoenen moet staan, ja.
Niet alleen als een paard dat je leuk vind weggaat maar ook dat je met allerlei soorten paarden op moet kunnen schieten.
Bovendien is het vaak zwaar werk en moet je toch werken met paarden zoals de eigenaar van de stal je voorzet.

Maar je leert er veel van?

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Re: Verzorgen op een handelsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 18:25

Nee, ik niet. Maar het lijkt me wel erg leuk om te doen ookal gaan en komen er paarden/pony's. Lachen

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re: Verzorgen op een handelsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 18:27

Ik heb een 'gewoon' Haha! verzorgpaard.

maar het lijkt me wel leuk om te doen. Het afscheid is er idd steeds, maar ik denk dat je dan ook veel ervaring opdoet qua verschillende paarden niet?

Danielle01

Berichten: 233
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Leiderdorp!!!

Re: Verzorgen op een handelsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 20:17

EEY!
Ik rijd/verzorg niet op een handelsstal, maar rijd wel een pony voor mensen. Ze verkopen de pony ook steeds, als hij iets meer kan!

Tuurlijk is het jammer als hij/zij weggaat, maar daavoor krijg je wel mega veel ervaring voor terug! Je leert heel veelzijdig te zijn (spreek uit ervaring) en dat resulteerd, mits je goede begeleiding hebt, in vaak algemene ruiters! Waarschijnlijk kan je ook steeds beter met de nieuwe paarden overweg en kan je ook steeds beter met verschillende karakters overweg! Wat ik ook merk is dat je steeds makkelijker wordt met rijden...je herkent problemen vaak steeds sneller!

Ik zou zeggen: leer er zoveel mogelijk van!! En als jij op een gegeven moment een eigen paardje koopt dan weet je waarschijnlijk precies wat je wilt, juist omdat je zoveel verschillende paarden hebt gereden!

Veel plezier verder hoor!

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Verzorgen op een handelsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 21:53

Ik zou het moeilijk kunnen... Maar aan de andere kant... Als het enkel rijden is, zal ik er niet veel problemen mee hebben. Ervaring opdoen, en ik heb van mezelf gemerkt dat paarden waar ik op rijdt ik me minder snel aan hecht dan eentje waar ik ook heel veel andere dingen mee doe.

Maar daarnaast... Ik vindt het moeilijk steeds weer afscheid te nemen, denk dat ik het toch niet helemaal aan zou kunnen. Ja, verstand op 0 zetten, en een soort van 'beschermende muur' om je heen bouwen dat je niet aan een paard gaat hechten.

Maar dan is voor mij het paarden gebeuren niet leuk. Ik ben geen rij mens, en enkel rijden, knop om zetten en verder niet emotioneel hechten aan een paard, dan is voor mij de lol er snel, heel snel af.

chiquee
Berichten: 367
Geregistreerd: 02-02-05

Re: Verzorgen op een handelsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 22:32

Ja ik ook! bij een handelaar, Ik vind het heel leuk je leert er veel van, alleen soms heb ik het moeilijk als ik gehecht ben geraakt er is een tijd geleden een paard geweest met droes, dat is een ziekte ergens in de keelholte geloof ik anyway dan zwolt dat onder helemaal op en later springt die bult dus en komt er allemaal spul uit, dat maakte ik dus elke dag schoon met sodawater. Het is heel mooi genezen, en ze vertrouwde mij op het laatst zo erg, ik mocht echt alles met haar doen!
Ze ging echt voor me door het vuur ik schrok toch wel toen ik bij een lege stal aankwam, ja haar zou ik nooit vergeten Ach gut
Maarja je weet dat zoiets kan gebeuren...
Ondertussen hecht ik me ook niet meer zo snel gelukig maar.
Ook werk ik op een dressuurstal daar word ook gehandelt in de paarden, ik ben daar de stalhulp dus hecht me niet zo snel daar vind ik eht niet zo erg als er een word verkocht Tong uitsteken

Danielle01

Berichten: 233
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Leiderdorp!!!

Re: Verzorgen op een handelsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 23:44

Tancreda4 schreef:
Maar dan is voor mij het paarden gebeuren niet leuk. Ik ben geen rij mens, en enkel rijden, knop om zetten en verder niet emotioneel hechten aan een paard, dan is voor mij de lol er snel, heel snel af.


Dat ben ik helemaal met je eens hoor, alleen kan ik heel goed afstand doen van een paardje en ik hecht me er zeker aan hoor! Ik was laatst gek met een ponytje, echt waar...maar die werd dus verkocht...

Tuurlijk vond ik het jammer en miste ik hem, maar tegenover komt altijd wel weer een nieuw paardje waar je een band mee opbouwt!

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Verzorgen op een handelsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 10:19

Ik rijd niet voor een handelsstal, maar heb de laatste tijd al een paar verzorgpaarden gehad die te koop stonden.
Als ik het van te voren weet, vind ik het geen enkel probleem. Ik stel me er op in dat het paad snel weer weg kan gaan. Als het even kan help ik de eigenaar met de verkoop, door kennissen in te lichten, het paard voor te rijden, etc.
Het lijkt me interessant om op een handelsstal te rijden, omdat je veel kan leren van veel verschillenden paarden. Zo doe je enorm veel ervaring op.

mina

Berichten: 12
Geregistreerd: 21-12-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Verzorgen op een handelsstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 17:06

Het is inderdaad erg interressant en je leert er erg veel van.
Het zijn vooral jonge paarden die bij ons komen, soms wel ingereden, soms niet.
Wanneer dit nog niet het geval is moeten we deze dus zelf inrijden.

Afscheid nemen is soms moeilijk, maar ik hou dan in m'n achterhoofd dat ze naar een plek gaan waar ze het beter hebben en dat het beter voor ze is.