meters en peters

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

meters en peters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 16:56

in september beginnen bij ons op de manege de meters en peters. Dat zijn meestal 2 mensen per manegepaard die er dan voor zorgen dat dat paard goed wordt verzorgt en zeggen wanneer hij wontjes heeft enz. In ruil daarvoor mogen ze dan 1 keer in de maand gratis op dat paard rijden.
Na een jaar worden er nieuwe meters en peters gekozen. Dan geef je je naam en 3 paarden op. En dan laten ze je later weten welk paard je als meter of peter paard hebt.
Ik had dus Igor, KOlonel en Roro opgegeven, maar ik ben al een tijdje meter van Igor. Ik heb dus al een goede band met hem. Nu ben ik meter van Kolonel. Ik was eerst wat teleurgesteld maarja. Kolonel is een leuk paardje mar hij vertrouwt mensen niet echt en valt aan.
Ik in het begin hem wat poetsen om hem mij te doen vertrouwen. In het begin ging dat maar na een tijdje verslechterd hij. Hij begint meer mensen aan te valle enz. ( Ik denk dat dat is omdat het moeilijk is als manegepaard mensen te vertrouwen, je hebt immers altijd iemand anders die op je moet rijden enz). Ik heb ook zo de indruk dat er bij Kolonel en me niet zo die klik is, die er tussen Igor en mij bijna meteen was. Ik vertrouw Kolonel nog, maar hij vertrouwt mij maar niet, ik denk dus dat hij mij niet moet. En zoiets kan je niet forceren?
Zou ik misschien beter vragen om meter te worden van iemand anders? Want ik heb de indruk dat de klik er nooit zal komen, zeker niet als ie op de manege blijft staan.
Ik denk ook dat al ie op een prive stal komt het mss beter gaat, minder drukte enz.
Ja sry voor dees ma ik moest het kwijt

Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Re: meters en peters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 20:47

niemand die mij kan helpen?

Lisett_

Berichten: 1236
Geregistreerd: 17-03-05
Woonplaats: Nijkerk

Re: meters en peters

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 20:47

Hoevaak "verzorg" je hem dan in de week?