Wie weet hier raad mee???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Marleen_

Wie weet hier raad mee???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 19:19

Heey,

Ik rij op een manege, 1x in de week. Ik rij elke week op hetzelfde paard. Leuk paard, alleen er is 1 ding waar hij heel bang voor is. Dat is tijdens het springen. Als iemand dan een balk 'afstoot' en zo valt, begint hij keihard te rennen --> dus schrikt daar iedere keer weer van. Het is niet mijn eigen paard, dus kan hier niet mee gaan oefenen ofzo... Wie weet hier raad mee, hoe ik er voor kan zorgen, dat ze er niet meer zo van schrikt? Verward

groetjes, Sanne

Oscar
Forumcoördinator

Re: Wie weet hier raad mee???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 19:41

Ik heb je topic verplaatst naar MV.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 19:56

misschien er over hebben met de eigenaren.

suc6!
xxiezz

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 21:09

ik dnek dat het een vrij normale reactie is
een paard is een vluchtdier , en als hij zich dan pijn doet is het niet vreemd dat hij dan gaat rennen

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 21:52

Daar valt als je het niet kan oefenen eigelijk nisk aan te doen. De pony waar ik vaak op rij schrikt ook overal van (is omdat hij vaak 1 hele week stil staat) en ik vind het eigelijk wel leuk.

Ferroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 09:24

Je moet in ieder geval zelf rustig blijven, dat scheelt een boel! Dus niet in paniek raken... verder valt er niet zo veel aan te doen als je er niet op kan oefenen behalve rustig terugnemen als hij dat doet...

Danielle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 21:45

EEY!
Ik denk dat er wel iets aan te doen is....en of het leuk is.....hhmm ben ik het niet zo mee eens. Je weet immers nooit wat er kan gebeuren! En dat hij de er maar 1x uitkomt...hhmmm, tja het is niks voor niks een mangepony en hij zal er dus wel vaker dan 1x in de week uitkomen!

Als je nou weer gaat springen en jij bent niet aan de beurt ga dan lekker actief met hem rijden....(ik weet niet of dat mogelijk is) Maar gewoon teugels op maat en naar buiten stellen/naar binnen stellen...oftewel..gewoon lekker bezighouden dan heeft hij niet eens tijd om te schrikken!

Ga zelf ook niet op je paardje zitten van: oei straks schrikt hij. Lekker je benen aan je paardje houden en zelfverzekerd zitten, dus rechtop!! Teugels op maat en dus aan het werk houden!

Schrikt hij..dan vooral zelf niet schrikken Haha! en gewoon doorrijden waarmee je bezig was. Dus op de volte zetten en weer terug naar de stap. Stapt hij, heeel goed belonen en weer verder gaan!

Ik denk dat je je paardje op het gemak moet stellen dat dat echt niet eng is. En ik denk daarbij ook dat de ruiter wel degelijk hierin het verschil kan maken!

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 15:01

Bedankt voor jullie reacties!

Danielle:
Ik denk dat er wel iets aan te doen is....en of het leuk is.....hhmm ben ik het niet zo mee eens. Je weet immers nooit wat er kan gebeuren! En dat hij de er maar 1x uitkomt...hhmmm, tja het is niks voor niks een mangepony en hij zal er dus wel vaker dan 1x in de week uitkomen!

Ja, hij loopt elke dag behalve zondag 2x per week hoor Knipoog

xxx sanne

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 16:09

Weinig aan te doen, het is een manege paard dat je maar 1 keer per week tot je beschikking hebt. Als het je eigen paard was kon je elke dag even oefenen, maar dat gaat zo niet. Het enige wat je kunt doen is zijn aandacht bij zijn werk houden en als hij gaat rennen hem snel weer terug nemen.