Bijdrage verzorgpaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Bijdrage verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 21:19

voor mijn verzorgpaarden hoef ik niks te betalen, voor mijn eigen idee mest ik eens wat stallen uit Lachen ben ook super dankbaar dat ik deze situatie heb :J

Spekky
Berichten: 1158
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Damwoude

Re: Bijdrage verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 22:33

Ik heb het écht nog nooit van iemand gehoord die moest betalen voor zn verzorgponys.....

Zelf doe ik 4 ponys, helemaal gratis... Ik ben niet anders gewend... 1 van de ponys rijdt de dochter van de eigenaar altijd [soms rij ik er op] en die andere 3 zijn voor mij alleen zeg maar... Die heb ik dus alle 3 ook zelf beleerd enzo, de eigenaar vind het gewoon hartstikke leuk dat ik dat allemaal wil doen [ik mest de boxen, gooi de ponys naar buiten, voer ze, rijden, wedstrijden] en allemaal gratis....

Maja, ik ben er ook al 8 jaar.... Ik kan me het dus ook echt niet voorstellen dat iemand geld vraagt van een verzorgster...

Pexluvah

Berichten: 443
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: De Geast [Fryslân]

Re: Bijdrage verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 22:38

Spekky schreef:
Ik heb het écht nog nooit van iemand gehoord die moest betalen voor zn verzorgponys.....

Zelf doe ik 4 ponys, helemaal gratis... Ik ben niet anders gewend... 1 van de ponys rijdt de dochter van de eigenaar altijd [soms rij ik er op] en die andere 3 zijn voor mij alleen zeg maar... Die heb ik dus alle 3 ook zelf beleerd enzo, de eigenaar vind het gewoon hartstikke leuk dat ik dat allemaal wil doen [ik mest de boxen, gooi de ponys naar buiten, voer ze, rijden, wedstrijden] en allemaal gratis....

Maja, ik ben er ook al 8 jaar.... Ik kan me het dus ook echt niet voorstellen dat iemand geld vraagt van een verzorgster...


Inderdeed Nagelbijten / Gniffelen
Ik kan 't me ook niet voorstellen, en er ook écht nog nooit van gehoord Verward
Vroeger was ik bij mensen, en die hebben een pony gekocht zodat ik er op kon rijden Rolleyes
Beetje vreemd..

madelien

Berichten: 1669
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Schiedam

Re: Bijdrage verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 13:44

ik betaal zelf ook niet hoor... ik mag ook alles doen en die mensen zijn allang blij dat ik de paardje doe, maar als ik een eigenaar was zou ik het niet raar vinden om er geld voor te vragen.

Jivelover

Berichten: 66
Geregistreerd: 17-02-05
Woonplaats: Almere

Re: Bijdrage verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 14:46

Ik heb zelf een bijrijdster voor mijn paard laat ik het anders zeggen mijn ouders Tong uitsteken
Ze betallt 37,50 per maand voor 1 dag.
Dit is niet omdat er anders niet iemand naartoe gaat maar omdat het aardig wat geld is wat we neerleggen elke maand Cheese!
Verder is het zo dat als wij een dagje niet kunnen ze gewoon *gratis* mag komen als ze kan.
Ook als we op vakantie zijn mag ze komen zovaak als ze wil!

xFriezenx
Berichten: 225
Geregistreerd: 12-01-05

Re: Bijdrage verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 20:58

Ok, bedankt voor jullie reacties.
Ik wacht nog steeds op een mail van haar. Heb namelijk niks meer van haar gehoord.

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Bijdrage verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 22:17

Jivelover 37.50 voor 1 dag Bloos! dat vind ik wel heel erg
maargoed Lachen
ik hoef neits te betalen en dat vind ik ook wel redelijk
want ik verzorg het paard omdat zij iemand nodig had en zo help ik haar, maar op die manier helpt zij mij ook weer omdat ik het hartstikke leuk vind om het te doen!! dus ik vind eigenlijk dat er geen kosten bij horen.. maargoed.. ieder zijn mening he Lachen

Obvious
Berichten: 466
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Ergens

Re: Bijdrage verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 20:03

Zelf vind ik dat mensen dan blij mogen wezen, adt ze iemand vinden die ze dan willen verzorgen. Zelf heb ik meerdere pony`s verzorgt en allemaal zonder betaling. Vaak vraagt men dat je wel wilt uit mesten, maar dat hoort erbij denk ik dan.

Groetjes Letta

spike_trudt

Berichten: 285
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: almere

Re: Bijdrage verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 19:00

35 euro veeel ??
ik vind dat harstikke weinig Knipoog

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Re: Bijdrage verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 16:07

ik vraag 30 euro per maand voor 3x in de week... Bloos

lieSjj

Berichten: 151
Geregistreerd: 03-12-04
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Bijdrage verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 16:55

ik heb t ook wel erg goed geloof ik Haha!
k word gewoon een beetje verwent door de eigenaresse van mn verzorgpaarden Vork
ze heeft 2 paarden en op zaterdag zijn ze gewoon helemaal van mij. ik rijd er 1 want de andere heeft artrose Boos! maar buiten rijden om mag ik met hem ook gewoon alles doen.
het andere paard rijd ik gewoon (of in de les of vrij rijden) ik zelf heb een leskaart voor als k gewoon met een manege pony mee rijd (waar ik altijd mee spring) en had voor m'n verjaardag een leskaart (van 80 euro!) van de eigenaresse van mn verzorgpaard gehad (dus heb 2 apparte kaarte 1 voor manegepony en de andere voor eigenpaard)
en als mn leskaart vol is betaald ze weer een nieuwe voor me !! ze is echt gek! maar natuurlijk wel hartstikke tof! Vingers aflikken Clown
ik zei tege dr nee joh dat is toch helemaal niet nodig! betaal ik zelf gewoon weer een nieuwe! k ben maar een keer per jaar jarig en niet iedere keer als mn kaart vol is! Tong uitsteken
maar ze moest en zou mn kaart blijve betalen omdat ze gewoon hartstikke blij is dat ik har paarden rijd/verzorg en dat als ze eens niet kan mij altijd kan bellen:)

lieSjj

Berichten: 151
Geregistreerd: 03-12-04
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Bijdrage verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 16:57

pff k wen er maar niet aan dat dit Boos! boze gezichtjes zijn.. bij msn zijn t natuurlijk verdrietige gezichtjes Vork Clown

lachmar

Berichten: 2019
Geregistreerd: 01-01-05
Woonplaats: Omgeving Oss

Re: Bijdrage verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 23:19

Ik vind het een beetje onzin om geld te vragen als iemand je paard wil verzorgen.
Spullen verslijten toch wel en ze verslijten toch bij haar paard dan??
Je moet juist blij zijn dat zo iemand je uit de brand wil helpen!!!

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re: Bijdrage verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 23:42

wendytjeG schreef:
Sharmila schreef:
Ik vind het wel heel normaal om een bijdrage te vragen. Je moet toch ook betalen als je op een manege wil vrijrijden??
Bovendien gebruik je de spullen van iemand anders, en je hebt meer vrijheid. Mag wel wat tegenover staan.

Sjim heeft ook een verzorgster, die betaalt op het moment helemaal niets. Maar als ik na haar zal ik er wel geld voor gaan vragen. Ik vind dat gewoon eerlijker.



Ik vind dat echt zo'n onzinvergelijking!

Heel simpel, een manege verleent een dienst aan de mensen die willen rijden.

Een eigenaar verleent inderdaad ook een dienst, maar de verzorger ook! De verzorger helpt de eigenaar uit de brang, qua tijd of rijtechnisch etc.

Ik vind het juist oneerlijk als jij als eigenaar geld gaat vragen voor iets wat jou uit de brand helpt!

Als je geen tijd of geld voor een paard hebt, moet je dat niet op een verzorger verhalen vind ik.
Volledig mee eens Lachen.

Forestmeisje

Berichten: 711
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Velp GLD

Re: Bijdrage verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 12:14

Ik betaal ook niks.
Mag ook alles met Alma, buitenrijden, zo vaak komen als ik wil.
Heb 2 vaste rij dagen, en als ik vaker wil rijden kan dat. *Hun rijden eigenlijk nooit*. als ik een wedstrijd wil kan dat ook. Alles eigenlijk.
Moet haar uiteraard wel poetsen, de stal hoef ik niet te doen maar doe ik wel. Aangezien die nogal vaak smerig is.
En Heb vandaag ook antiklit en shampoo gehaald voor haar, der staart zit vol poep, en hun doen er niks aan. dus ga ik maar eens aan de haal met de shampoo en antiklit haha. Ze zijn me wel altijd dankbaar enz.
Ken de mensen amper heb der baas 1x gezien verder nooit.
Maar goed, ben wel blij met alma.
als ik wel moest betalen had ik het nog gedaan, ikmag alles dus.

Achterom
Berichten: 23056
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Bijdrage verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 12:22

Forestmeisje schreef:
Ik betaal ook niks.
Mag ook alles met Alma, buitenrijden, zo vaak komen als ik wil.
Heb 2 vaste rij dagen, en als ik vaker wil rijden kan dat. *Hun rijden eigenlijk nooit*. als ik een wedstrijd wil kan dat ook. Alles eigenlijk.
Moet haar uiteraard wel poetsen, de stal hoef ik niet te doen maar doe ik wel. Aangezien die nogal vaak smerig is.
En Heb vandaag ook antiklit en shampoo gehaald voor haar, der staart zit vol poep, en hun doen er niks aan. dus ga ik maar eens aan de haal met de shampoo en antiklit haha. Ze zijn me wel altijd dankbaar enz.
Ken de mensen amper heb der baas 1x gezien verder nooit.
Maar goed, ben wel blij met alma.
als ik wel moest betalen had ik het nog gedaan, ikmag alles dus.

Tsja, zij zijn blij met jou, en jij met hen, dan doe je al snel wat extra... tenminste ik wel!

Als ik er voor moest betalen was ik denk ik minder geneigd om wat extra te doen voor de eigenaar... behalve als het ten koste gaat van het paard natuurlijk Lachen

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re: Bijdrage verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 15:46

Ja vind ik ook Lachen.

Shivatjuh01

Berichten: 1912
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Limburg

Re: Bijdrage verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 16:35

Hlloo0wJs...

Een vriendin van mij moest ook elke maand € 100,- betalen,
voor haar verzorgpaard. Ik heb een verzorgpaard dat ik
gratis mag verzorgen. Alleen mijn lessen betaal ik zelf.
Probeer te overleggen met de eigenaar.. Over wat jij
wel een acceptabele prijs vindt. Probeer de gouden
middenweg te vinden Knipoog

Groetjes XxX Debbie & Shiva XxX

Memuska

Berichten: 5013
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Bijdrage verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 16:39

Ik vind het niet kunnen. Als je zelf geen tijd hebt om je eigen paard te rijden, moet je maar iemand betalen om het dier beweging te geven - en niet omgekeerd er aan gaan verdienen!

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Re: Bijdrage verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 17:47

Ik vind het eerlijk gezegt ook niet kunnen, jij helpt haar uit de brand.
Ik heb 3 verzorgpony's, daar betaal ik helemaal niks voor, hoef ook geen stal uit te mesten etc.(de stal mest ik wel uit, gewoon zodat de stal wat netter blijft Knipoog ) maar die mensen hadden zelf ook geen tijd meer voor.