Bijdrage verzorgpaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xFriezenx
Berichten: 225
Geregistreerd: 12-01-05

Bijdrage verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 13:12

Omdat zij zelf maar 1 keer per week tijd heeft voor haar paard, zoekt ze een verzorgster. Maar ze vraagt hier gemiddeld €35,- per maand voor. Om eerlijk te zijn vindt ik dat een beetje veel, aangezien zij zelf geen tijd heeft en ik haar dan uit de brand zou helpen.
Het ligt ook aan het aantal dagen wat je wilt rijden en het niveau dat je rijdt, wat je er dan voor moet betalen. Dus als je alleen recreatief rijd betaal je meer en als je 4 dagen per week rijd betaal je ook weer meer. Daar komt het zeg maar op neer.

Wat zou jij een "normale" vergoeding vinden voor het berijden van dit paard?

arabiertjuh
Berichten: 10
Geregistreerd: 04-03-05
Woonplaats: Heinenoord

Re: Bijdrage verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 13:32

ik weet niet wat je allemaal kan en mag doen met het paard maar als je het paard echt wil verzorgen zou ik het wel doen.

ik heb zelf ook een verzorgpony en moet daar ook €100 per maand voor betalen. ik mag dan 1 keer in de week gratis lessen en hoef geen stal uit te mesten en mag zo vaak gaan als ik wil.
succes met je keuze, je laat wel horen of je het doet of niet?

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Bijdrage verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 13:39

Hmmm.. Het ligt dus aan het niveau dat je rijd hoeveel je moet betalen? Ik vind dat een beetje een onzinregel eigenlijk.. Ik vind 35E eigenlijk ook wel wat veel, maar er zijn mensen die er nog veel meer voor vragen. Zoals hierboven staat, ik vind 100 Euro echt teveel. Ik bedoel als je geen paard kan betalen koop dan geen paard!

Ik rijd zelf een haflinger. De eigenaar heeft ze voor de fok en af en toe rijd hij ze voor de kar. Ik hoef niks te betalen. Ik koop wel zelf mijn eigen spullen zoals borstels, sjabrakken etc en ik heb ook een eigen zadel gekocht. Misschien ben ik hiermee ook wel verwend, maar ik zou echt geen 100 Euro per maand gaan betalen.
Als jij geen 35 Euro wilt betalen kan je misschien met de eigenaar overleggen, en anders misschien toch iets anders zoeken?

xFriezenx
Berichten: 225
Geregistreerd: 12-01-05

Re: Bijdrage verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 13:48

Tja hoe vaak je wilt rijden en je niveau waarop je rijd vind ik dus ook absolute onzin als daar je bijdrage vanaf moet hangen.
I.v.m. onregelmatige werktijden/dagen kan het aantal dagen nogal eens verschillen en kan ik daar niet duidelijk over zijn.

Ik mag bijna alles met het paard doen. Buitenritten maken, dressuur rijden en springen is allemaal geen probleem.

Misschien moet ik het maar gewoon doen Haha!

madelien

Berichten: 1669
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Schiedam

Re: Bijdrage verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 16:01

ik heb 2 verzorgpaarden en ik mag alles doen wat ik wil.... ik heb een trailer met chauffeur tot mijn beschikking. ik mag gaan wanneer ik wil, zolang ik maar lief ben voor de paarden maar dat is logisch Knipoog ... ik ben bereid een bijdrage te leveren maar het hoeft niet... ik ben superblij met ze Pling

_Annelies_

Berichten: 693
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: westland

Re: Bijdrage verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 17:01

Dan moet ze blij wezen dat ze iemand heeft gevonden die geen vaste dagen wilt.
Ik verzorg ook een paardje soms 1 keer in de week en soms 3 keer in de week. Dat weet ik nooit van te voren.
Ik hoef daar ook geen bijdrage voor tebetalen.
Want ze is al blij zat dat ik zo vaak kan.

Mews

Berichten: 5503
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Re: Bijdrage verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 00:56

Ik vind het wel apart... Zij kan hem maar 1 x per week rijden en dus zoekt ze een verzorger. Maar deze verzorger moet meer betalen als hij/zij vaker komt... Terwijl het idee toch was dat het paard vaker gereden werd? Clown (sorry, even ironisch moment. Nagelbijten / Gniffelen)

boeflover

Berichten: 6048
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: Bijdrage verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 12:50

betaal je dan 35,- als je Z-dressuur/Z-springen bent en 1x per week komt dan?
ik vind voor minimaal 2x per week 35,- per maand wel redelijk. ga maar naar een manege om vrij te rijden, betaal je vaak 8,- per uur ofzo.
vind trouwens wel vaag dat ze maar 1x per week tijd heeft voor der knol, ga dan naar een manege voor een ritje, nu staat het arme ding maar te niksen... zou als ik zo weinig tijd had echt geen paard nemen... maar goed, that's me.

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Re: Bijdrage verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 15:54

Ik hoef helemaal niéts te betalen.
Ik mag alles met haar, lessen, op instructieweek, buitenrijden.
(In de toekomst wedstrijden, alles!)

En ik hoef niet te mesten, oid.
Ik mag komen wanneer ik wil, beschik over een binnenbak, noem maar op.
Alleen als ik zelf graag iets wil hebben, zoals een uitrijdeken ofzo, dan betaal ik dat zelf.

Ik vind het prima geregeld zo! Lachen

EngeltjeS

Berichten: 16644
Geregistreerd: 06-06-03

Re: Bijdrage verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 16:06

Tinkelbel schreef:
Ik hoef helemaal niéts te betalen.
Ik mag alles met haar, lessen, op instructieweek, buitenrijden.
(In de toekomst wedstrijden, alles!)

En ik hoef niet te mesten, oid.
Ik mag komen wanneer ik wil, beschik over een binnenbak, noem maar op.
Alleen als ik zelf graag iets wil hebben, zoals een uitrijdeken ofzo, dan betaal ik dat zelf.

Ik vind het prima geregeld zo! Lachen


dit heb ik groten deels ook Haha! (k heb een buitenbak ipv binnen)
(bij obartja dan) ik hoef niks te betalen, ze zijn namelijk zo blij met mij, en daarom willen ze het zo "laten zien".

ik krijg voor mn vjd een zweetdeken,en die mag ik ook gebruiken voor obartja Haha!

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Re: Bijdrage verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 17:46

Ik vind het wel heel normaal om een bijdrage te vragen. Je moet toch ook betalen als je op een manege wil vrijrijden??
Bovendien gebruik je de spullen van iemand anders, en je hebt meer vrijheid. Mag wel wat tegenover staan.

Sjim heeft ook een verzorgster, die betaalt op het moment helemaal niets. Maar als ik na haar zal ik er wel geld voor gaan vragen. Ik vind dat gewoon eerlijker.

Achterom
Berichten: 23056
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Bijdrage verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 12:31

Sharmila schreef:
Ik vind het wel heel normaal om een bijdrage te vragen. Je moet toch ook betalen als je op een manege wil vrijrijden??
Bovendien gebruik je de spullen van iemand anders, en je hebt meer vrijheid. Mag wel wat tegenover staan.

Sjim heeft ook een verzorgster, die betaalt op het moment helemaal niets. Maar als ik na haar zal ik er wel geld voor gaan vragen. Ik vind dat gewoon eerlijker.



Ik vind dat echt zo'n onzinvergelijking!

Heel simpel, een manege verleent een dienst aan de mensen die willen rijden.

Een eigenaar verleent inderdaad ook een dienst, maar de verzorger ook! De verzorger helpt de eigenaar uit de brang, qua tijd of rijtechnisch etc.

Ik vind het juist oneerlijk als jij als eigenaar geld gaat vragen voor iets wat jou uit de brand helpt!

Als je geen tijd of geld voor een paard hebt, moet je dat niet op een verzorger verhalen vind ik.

RodeoRoxy

Berichten: 1611
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: in een huis

Re: Bijdrage verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 13:08

Ik vind niet dat ze een bijdrage mag vragen. Zij heeft zelf geen tijd om vaker dan 1 x in de week heen te gaan en zoekt daarom een verzorgster zodat het beestje toch nog beweging krijgt. Jij helpt haar dus. Je verleent haar een dienst.
Je gebruikt haar spullen wel maar ik neem aan dat je daar voorzichtig mee bent en als je iets kapot maakt koop je toch een nieuwe... je kunt daar duidelijke afspraken over maken hoor!!

xFriezenx
Berichten: 225
Geregistreerd: 12-01-05

Re: Bijdrage verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 13:45

Bedankt voor jullie reacties. De meningen verschillen hierover nogal.
Om eerlijk te zijn vindt ik het in deze situatie ook belachelijk om een bijdrage te vragen. Hoe vaker ik kom en hoe slechter ik rijd, hoe meer dat ik moet betalen. Terwijl haar paard maar 1 keer per week een uurtje rijd, want ze heeft verder geen verzorgers.
Als ze maar 1 uurtje per week tijd heeft, dan kan ze idd net zo goed op een manege gaan rijden. Maar dat is mijn mening.

goldwing
Berichten: 998
Geregistreerd: 24-10-04

Re: Bijdrage verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 14:22

met het vragen van vergoedingen is het heel moeilijk
Ik persoonlijk vind dat als de eigenaar zelf vraagt of je het paard wil rijden omdat ze er geen tijd voor hebben dit dus niets mag kosten

Er zijn ook ruiters die zelf op zoek gaan naar een verzorg paard om te rijden en dan na tijdje bij een eigenaar uitkomen die hun paard wel willen laten berijden door een ander
Dan vind ik dat daar wel een vergoeding tegenover mag staan want je bent dan toch met je lessen goedkoper uit omdat je geen manege paard meer hoeft te huren

Maar het blijft altijd moeilijk want er zijn ook eigenaren die de kosten moeten drukken omdat ze het niet goed kunnen betalen en die dus een bijrijder zoeken die meebetaald in de kosten en dan vind ik de helft van de stalling redelijk

Ik zelf heb mijn paarden ook vaak laten rijden door iemand anders er werden dan dagen afgesproken dat ik niet kon rijden vanwege tijdgebrek en op die dagen reed mijn bijrijder dan en zorgde er ook voor als ik op vakantie was
Hier heb ik nooit geld voor gevraagd omdat ik alleen eigenaar van het paard ben en ik meen dat als je als bijrijder betaald je ook wat te vertellen hebt, en dat heb ik dus nooit toegestaan ze konden mij vragen of ze iets mochten ( vaak mocht dat ook ) maar het moest niet zomaar aangenomen worden omdat ze toch betaalde voor het gebruik van het paard. De beslissingen hebben altijd bij mij gelegen en daarom vroeg ik ook geen bijdrage

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Re: Bijdrage verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 15:00

Tja dit is denk ik een eeuwige discussie. De een vind dit de ander dat. Maar wat ik dus ook vind. Zat ik later dus over na te denken. Als je er geld voor vraagt weet je zeker dat iemand serieus is. Je hebt genoeg verzorgers die heel makkelijk zijn en een beetje poetsen en knuffelen en er weer vandoor gaan. Maar als het ze echt geld kost dan gaan ze er meer tijd in steken en meer voor doen. Dat denk ik dan he. Dat zou ik in ieder geval wel doen.

Het kost je immers geld, dus daar wil je wat uit halen.


En om eerlijk te zijn zou ik het ook doen omdat ik het op het moment niet zo goed meer op kan brengen. Paard verkopen is absoluut geen optie. Daar zouden paard en ik allebei ongelukkig van worden denk ik. Dus een verzorgster die een beetje wil delen is dan ook ideaal. Soms ligt het namelijk niet alleen maar aan de tijd, maar aan het geld dat mensen een verzorgster nemen.
Ik zit nu ook in een rotsituatie. Ontslagen op mijn werk, auto kapot etc etc. Jammergenoeg kan Sjims verzorgster niet meebetalen. Maar als ze dat zou kunnen zou ik op dit moment zo onwijs blij zijn. Bloos

kjeldje_14
Berichten: 113
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Linschoten

Re: Bijdrage verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 17:12

Ik verzorg ook een fjordje.
En dan doe ik nu bijna een 1 jaar.
Die vrouw vind vraagt er geen geld voor, ze zegt jullie mogen wel halsters ofzow. kopen maar het is onnodig want ik heb thuis ook nog heel veel liggen. En ik mag rijden wanneer ik wil. Ik rijd ook wedstrijden en die betaalt zei. En ik heb ook heel veel respect voor der en dat laat ik ook merken. En schijnbaar vind zei dat al genoeg. Maar mijn menin over een verzorg pony betalen . Ik vind het absuurt. Zei vraagt toch of jij hem wil gaan verzorgen. Dan vind ik het raar als zei dan geld gaat vragen. als ze zelf geen eens tijd genoeg heeft. Dan verkoopt ze hem toch. En gaat lekker op een manege rijden. Haha! Haha!
Sorry dat is mijn mening.
Groetjes lisa

Alytje
Berichten: 3264
Geregistreerd: 19-06-04

Re: Bijdrage verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 17:33

kun je niet vragen of je minder mag betalen? ik vind het een beetje dom dat je moet betalen, zij heeft immers geen tijd voor haar paard.
Jij helpt haar, dus daar hoef je eigenlijk geen geld voor te betalen vind ik.
Maarja als jou dit een leuk paardje lijkt, en je hebt het er voor over om te betalen zou ik het wel doen Knipoog

xFriezenx
Berichten: 225
Geregistreerd: 12-01-05

Re: Bijdrage verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 22:10

Alytje schreef:
kun je niet vragen of je minder mag betalen? ik vind het een beetje dom dat je moet betalen, zij heeft immers geen tijd voor haar paard.
Jij helpt haar, dus daar hoef je eigenlijk geen geld voor te betalen vind ik.
Maarja als jou dit een leuk paardje lijkt, en je hebt het er voor over om te betalen zou ik het wel doen Knipoog


Ik heb haar idd gevraagd of ik niet minder mag betalen. Het is niet zo dat ik er helemaal niks voor over heb, maar in dit geval vindt ik 35 euro gewoon belachelijk veel aangezien zij er geen tijd voor heeft. Zij wil immers dat haar paard meer beweging krijgt dan 1 maal per week.
Als je voor een eigen paard kiest, dan vindt ik dat je er minimaal 2 a 3 keer per week tijd voor moet hebben. Als je maar 1 keer per week kan rijden, dan kun je gewoon beter op een manege gaan rijden.
Zo denk ik er eigenlijk over. En misschien kunnen we best tot een compromis komen van 10 a 15 euro per maand ofzo, dan zijn we allebei blij.

Forestmeisje

Berichten: 711
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Velp GLD

Re: Bijdrage verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 23:01

Ik heb 2 bijrijdpaardjes (even ervanuit gaand dat het allemaal goed gaat, moet er nog op rijden, en even dus de komende tijd aankijken hoe we op elkaar reageren) op verschillende stallen, de stallen liggen wel bijna naast elkaar. Dus lekker dicht bijelkaar.
Bij beide hoef ik niks te betalen. Bij Lakita heb ik om de week prive les op donderdag, dit is 18 euro en moet ik uiteraard wel zelf betalen, me moeder wilt het niet, dus doe ik het zelf, misschien heeft ze uiteindelijk zoiets van je wilt het graag, dan doe k het (Ik mag ook op paardrijden wat duurder is, maar vanwege de afstanden mag het niet, dus nu krijg ik les heb k ook zoiets van ja.. uhh dokkuh Knipoog) Verder 2x in de week minimaal rijden. En als k vaker wil komen kan dat, de komende tijd wil k begeleiding, en die krijg ik, zodat ik die niet nodig heb word ik gewoon vrijgelaten in wat ik wil doen.
Op de andere stal, ook minimaal 2x in de week rijden. Word begeleid tot ik het alleen aandurf, en k mag komen wanneer ik wil. iig 2x in de week vaste dag dat ik kom, dit word waarschijnlijk maandag en donderdag (of vrijdag). En verder als ik bijv zaterdags heb van ik wil rijden bel k even of haar dichter rijd, zo niet, dan kan k komen. En k mag komen wanneer k wil om de haf te verzorgen, als k morgen wil komen prima. Ik hoefde niet eens te bellen, toch doe ik dit de komende tijd even, vind ik wel zo netjes he.. Lachen
Word bij beide stallen heel erg vrijgelaten in wat ik wil Lachen Geen vergoeding, dus prima.
Vind 35 euro opzich wel duur.
maar goed ik weet verder niet wat redelijk is. de privelessen betaal ik omdat ik die prive lessen wil, (en hun ook liefste hebben dat ik doe, maar als ik het niet wou ook prima, maar k wil ze dus).

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Re: Bijdrage verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 17:48

Ik denk dat er veel verschil is in wat je allemaal voor en bij het paard doet, of je wel of geen vergoeding betaald.

Als je altijd helpt op stal door te voeren, uit mest de stal schoonmaakt, altijd veegt etc. en zelf de spullen bij houdt die je gebruikt of zelfs zelf betaald, dan zou ik het raar vinden als je ook nog een vergoeding moet betalen.

Als je alleen maar op hoeft te zadelen en te rijden en hooguit af en toe even helpt met invetten, dan vind ik dat een eigenaar hier best een vergoeding voor mag krijgen.

Ik heb beide gehad. Ik heb bijv. een paard ingereden en behalve het zadel was verder alles van mij. De eigenaar reed niet op zijn paarden, hij mende ermee (marathon wedstrijden) Hier heb ik niets betaald. Het paard werd er duidelijk beter van, want ik deed iets wat hij zelf niet kan, zijn paard werd er soepeler van en liep daardoor makkelijker voor de wagen. Toen ik daar gestopt ben, heb ik ook al mijn spullen weer meegenomen, behalve dan het halster.
Ik heb ook betaald voor een pony. Ik hoefde niets te doen en verder niets te kopen. Alleen opzadelen en rijden. Als ik er tegelijk met de eigenares was, dan mocht ik rijden.

Ik vind dit een groot verschil tussen die 2 plaatsen waar ik o.a. het gereden.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Bijdrage verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 18:08

ik vraag zelf geen bijdrage, maar vindt 35 euro niet veel.
Je moet het IMO niet alleen vanuit je eigen oogpunt bekijken.

Op een gemiddelde manege betaal je ca 10 euro voor een uur les.
Dus in de maand 40, voor 4x rijden. Hier mag je vaker rijden.....

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Bijdrage verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 19:39

Ik vind dat als je best vaak op het paard mag rijden (meer dan 1x per week) en ook buiten, dat er dan zeker een vergoeding gevraagd mag worden. Hoefijzers slijten enz. En als je op een manege rijdt kost dat toch ook geld!?

Maar als iemand bijv. zelf egt geen tijd heeft om zijn of haar paard te doen, dat er dan eigenlijk geen geld voor gevraagd mag worden. De gene die het paard verzorgt helpt eigenlijk de eigenaar uit de nood en moet dan ook nog betalen?
Ook als je niet op het paard mag rijden vind ik dat er niet betaald hoeft te worden.

Maar dit is allemaal mijn mening natuurlijk.

Zelf hoef ik gelukkig niet voor mijn verzorgpaard te betalen. Ik mag zo ongeveer met hem doen wat ik wil (ik moet natuurlijk wel voorzichtig zijn en geen gekke dingen maar dat is vanzelfsprekend).
Ik hoef niet te betalen omdat de eigenaresse zelf te weinig tijd heeft, en al blij is dat ik hem nu doe op de dagen dat zij niet kan.

hihaa
Berichten: 307
Geregistreerd: 27-02-05

Re: Bijdrage verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 20:34

hoi hoi,

da's bij iedereen verschillend.
ik heb er nog nooit, waar dan ook, voor hoeven te betalen
(lessen uitgezonderd).
maar moest wel regelmatig rijden, 5 a 6 keer in de week.
mocht alles doen, helemaal vrij in. maar besprak wel
regelmatig de oefeningen die ik had gedaan.
bij de laatste dan, daar heb ik een jaar gereden. uiteindelijk kon
ik het niet meer opbrengen naast mijn studie en werk en werd
ik de verplichting zat.

als ik er voor betalen moet dan lease ik wel een paard ofzooo.
zie vaak dat mensen erg veel vragen voor bijrijden, moeten ze
zelf weten, maar dan koop ik liever zelf een paard ipv geld te
investeren in andermans paard. dan zet ik het liever op mijn
eigen rekening of in mijn eigen paard.

en da's mijn mening.

maar als ik het vanuit een andere hoek ga kijken (dubbel, ik weet het)
als het een leuk paard is waar je veel van kan leren dan is
35 euro niet duur. dat betaal ik voor een uurtje prive les...

je moet doen wat je hart je ingeeft, bevalt het je niet, is het te ver
of wat dan ook, dan stop je er weer mee, voordeel van een
andermans paard rijden.

en da's ook mijn persoonlijke mening.

wat je ook doet, als je er zelf maar achter staat.

groetjes

madelien

Berichten: 1669
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Schiedam

Re: Bijdrage verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 20:38

mensen die zeggen dat je je paard moet verkopen omdat je geen tijd meer hebt hebben makkelijk praten. een paard die je al langer hebt verkoop je niet zomaar, iedereen weet dat zo een paard een vriend voor het leven is. en als het leven even tegenzit waardoor je het qua tijd en geld even niet makkelijk hebt, doe je je vriend niet meteen weg, maar ga je op zoek naar oplossingen. dit moet je in gedachten houden voordat je mensen veroordeelt die weinig tijden hebben en toch een bijdrage vragen.
ik heb gesproken _/-o_ Tong uitsteken