Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Helen88

Berichten: 1026
Geregistreerd: 17-04-04

Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 17:43

Ik dacht, laat ik eens een topic starten op het nieuwe forum. Haha!

Mijn vraag is voor alle verzorgers en bijrijders: Ben je blij met deze situatie? Heb je er bewust voor gekozen om een verzorgpaard te nemen? Of blijf je dromen van een eigen paard en koop je dit direct als je daar de mogelijkheden voor hebt?

Ik ben benieuwd! Ja

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 17:50

ik ben meer dan tevreden!

ik bof vind ik wel, k heb 4 verzorgpaardjes, en k mag met allemaal doen wat ik wil!

ik hoef nog geen eigenpaard, als zavanja (verzorgpaardje, van 10 maande) te koop gaat staan over 2 jaar, dan zou ik haar misschien wel willen kopen.
maar k heb er nu geen behoefte aan!
xxiezz

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 17:59

Ik ben tevreden zo Lachen

Ik heb ivm school nog helemaal geen tijd voor een eigen paard, en ik heb nu 2 verzorgpony's, waar ik alles mee mag doen zo ongeveer en zo vaak naar toe kan als ik maar wil!

Urbs

Berichten: 678
Geregistreerd: 20-08-04

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 18:04

Ik ben heel erg tevreden met deze situatie, ik heb helemaal geen kosten maar toch drie superverzorgpaarden waar ik veel mee mag doen Lachen Van mij hoeft het niet anders hoor Knipoog

Flower_
Berichten: 619
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: Eindhoven

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 18:06

Ik heb niet echt een verzorgpony maar ik ga waarschijnlijk wel PAARDEN verzorgen op een pensionstal, inrijden, vertrouwen (mishandelde) winnen...die dingen. En natuurlijk schoonmaken en uitmesten! Als ik ongeveer 18 ben krijg ik een eigen paard! Haha!
ik ben ook zeer tevreden, maar dromen van een eigen paard blijft!

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 18:14

Mijn droom is natuurlijk een eigen paard, maar het is simpelweg erg duur en ik wil mijn paard niet verwaardlozen omdat ik ook nog andere dingen heb. Ik heb nu 2 verzorg ponies en daar ga ik 4a5 dagen in de week heen. Maar als ik een keer niet kan is dit dus geen probleem omdat de eigenaresse zelf ook nog kan rijden. Met een eigen paard word dit veel moeilijker. Dus ik ben wel blij zo Lachen Rijd verder ook nog 1x in de week op de manege, dus ik heb niks te klagen eigenlijk.

Shaar

Berichten: 9184
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Olderchurch a/d Asshole

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 18:15

Ik heb wel een verzorgpaard gehad, nu helaas niet meer... En ik mis het toch wel, maar veel is er hier in de buurt niet te vinden... Ik zou graag weer een verzorgpaardje hebben, en mijn droom is zeker om later een eigen paard te hebben... Lachen Ik ben op dit moment dus eigenlijk niet helemaal tevreden, maarja, niets aan te doen... Lachen

Aman_

Berichten: 10623
Geregistreerd: 01-05-03

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 18:17

Ik ben ook erg tevreden. Mag bijna alles doen met m'n verzorgpony's. Ik zit nu nog op een basisschool maar hierna ga ik dus naar het voortgezet weet dan ook niet of ik dan ook nog een eigen paard erbij zou kunnen houden. En het is natuurlijk vreselijk duur en omdat ik ook nog maar 11 jaar ben. Knipoog En ik rijd ook nog 1x in de week op de 'manege'. Lachen

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 18:35

de droom van een eigen paard blijft altijd, maar ik ben ontzettend blij met mn bijrijpaard, het paard is een schatje, de eigenaresse laat me vrij, en ik hoef niets te betalen, ideaal eigenlijk, wel de lusten, niet de lasten

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 18:44

Ik ben meer dan tevreden zo, misschien wel even blij als met een eigen paard,
natuurlijk is een eigen paard leuk en wilde ik als penny vroeger op de manege niets liever, maar ik heb er simpel de tijd niet voor, en zeker niet het geld,
voor de rest rijd niemand op iris en ze hoeft ook niet elke dag te lopen, omdat ze in een uitloop stal staat dus ook niet helemaal opgefokt raakt als ze er een dag niet uitkomt,
ze word gevoert enzo, dus ik heb er eigenlijk niet zoveel "last" van de klusjes die gebeurt moeten worden (waar ik overigens totaal geen hekel aan heb ofzo hoor Knipoog ) en als ik erheen wil, erheen kan, en ik een super goede band heb met de eigenaresse en uren kan klessen met haar over van alles en nogwat,
dus, waarom een eigen paard als ik nu alles heb wat mijn hartje begeert, ik wil iris dus echt niet meer kwijt Haha!

ponyfan

Berichten: 192
Geregistreerd: 22-08-04
Woonplaats: Silvolde

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 18:52

ik ben ook best tevreden!
natuurlijk blijft de droom van een eigen paard er wel, maar ik ben nu mijn verzorgponytje lekker aan het inrijden en de eigenaresse laat me totaal vrij.
Aangezien ik bijna afgestudeerd ben en ik daarna toch werk moet gaan zoeken lijkt dit me niet het ideale moment om een paard te kopen.

Als het wel zou kunnen met werk enzo zou ik het liefst mijn verzorgpony`s kopen, ze een paar trappen onder de kont geven zodat ze wat groeien Clown (centimetertje of 30 is wel goed) en ermee fokken.

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:05

Ik zou als ik er het geld voor heb wel een eige paard willen kopen, ik ben hartstikke blij met m'n 3 verzorgpony's, maar met een eige paard ben je gewoon zeker dat het nooit van je af genomen zal worden Knipoog

Mi_Amore

Berichten: 14848
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:08

Ik snak naar men eigen paardje Dromen Droom er al zo lang over!!!

Normaal ging ik in december mijn verzorgpaardje Chipie kopen (ook een manegepaardje) maar het heeft niet mogen zijn....

Nu heb ik al drie verschillende pony's gehad op twee weken en ik ben het zat om ze iedere keer weer te moeten zien vertrekken Boos!

Vorige week zijn ze ook mijn Valerietjuh komen halen Huilen Ik was echt hotteldebottel van dat paard Verdrietig

Dus NEE, geef mij maar mijn eigen paard!

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:21

Ik ben blij met deze situatie..Ik heb nu al 4 maanden een bijrijdpaard en dat gaat super! Kan het heel goed vinden met de eigenaresse, omdat ik deze al een lange tijd ken.. Ik weet dat zij Rashida nooit weg zal doen..Never.. Haar paarden zijn haar alles, ook al doet ze niet veel met Rashida, omdat ze het druk heeft met dr andere paard.. Vandaar dat haar nichtje en ik Rashida doen.. En ben echt super tevreden zo op deze manier.. Communicatie is goed, mag alles met Rashida doen.. Als ik wil starten mag ik starten, als ik naar het strand wil mag ik naar het strand..

Ik heb voordat ik deze pony ging doen, 10 maanden mn eigen paard gehad, maar deze helaas in moeten laten slapen.. En tuurlijk is een eigen paard altijd leuker, overigens had ik dit paard samen met mn beste vriendin, maar ik vind de situatie met Rashida ook goed op deze manier

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:41

Ik ben ook best wel heel erg tevreden met Patty, maar soms kan ik gewoon niet omdat ik ook school nog heb.. ze staat namelijk een halfuur fietsen hier vandaan.. maar voor de rest super hoor Lachen mag alles doen met haar, behalve rijden. Met manegepaarden lukte het gewoon niet, die lopen dan weer in lessen, dan weer ziek, het klikte gewoon niet.. Ik vind het super dat ik op ze kan rijden, maar verzorgen gaat gewoon niet.. ik kan het ook niet echt uitleggen..

Ik wilde eerst wel een eigen pony, maar zie nu dat er veel tijd in zit en ik ook school nog heb, en dat gaat gewoon vóór.. Dus nu ben ik ook eigenlijk blij dat ik mijn vergpaardjes kan doen..

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:42

Ik ben echt hartstikke blij met mijn bijrijdpaard, én met de eigenaresse van Jasper Ja . Een eigen paard zou ik niet eens willen, eerlijk gezegd, gewoon omdat ik daar niet al mijn vrije tijd in zou willen steken naast mijn fulltime baan.
Jasper is een super leuk paard, ik kan heerlijke buitenritten met hem maken en op de dagen dat ik rijd mag ik verder helemaal zelf weten wat ik uitspook. Scheelt natuurlijk wel dat de eigenaresse weet dat ik weet wat zij wel en niet goed zou vinden Knipoog .

Met mijn vorige bijrijdpaarden had ik nog veel meer vrijheid, maar zoals het nu gaat vind ik het helemaal prima!

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:46

Ik ben echt super tevreden zo Haha!
Ik zou (op dit moment ) écht geen eigen paard willen.
Ik heb nu 6 bijrijdpaarden (allemaal van verschillende eigenaren ).
Met alle 6 mag ik doen en laten wat ik wil, ik mag ze beschouwen als eigen paarden. Ik vind het echt heerlijk, geen vaste kosten (waar ik het geld niet voor heb).. maar ik koop wel af en toe wat leuks voor de paarden, omdat ik dat gewoon heel erg leuk vind, en een leuk gebaar in de richting van de eigenaren vind.

Nee, ik hoef echt nog geen eigen paard. Al deze bijrijdpaarden zijn mijn aangeboden, ik heb dus ook geen moeite hoeven doen om er een te vinden. Een tijdje terug hoorde ik dat er 1 wegging, en diezelfde dag hing er al iemand anders aan de telefoon om te vragen of ik haar paard dan wilde gaan doen.. Dat noem ik nou eens leuk Haha!

Ik ben super tevreden zo Lachen

hoiallemaal

Berichten: 749
Geregistreerd: 06-03-04
Woonplaats: stadskanaal

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:49

ben echt tevreden

ik weet niet wat ik sonder santos moet ik moet er niet aan denken
ben nu al aan hem gehecht binnen die 4 maanden *LOL*

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:49

Ik ben nog super tevreden. Ik mag heel de week rijden / doen wat ik ermee wil. Kan dus zelf indelen wanneer ik rijd of longeer of iets dergelijks. Ze hebben voor mij een startkaart aangevraagt dus ik ga binnenkort ook starten met haar. Het is zeg maar een eigen paard maar ik hoef er niks aan te betalen Cool De eigenaren zijn ook superaardig dus ik heb het wel getroffen met mijn verzorgpaard

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:55

Ik ozu geen eigen paard willen, gewoon ivbm de tijd en kosten ed. Bij een verzrogpaard heb je die niet.

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 20:04

ik ben ook erg tevreden ik heb totaal geen tijd voor een eigen paard en nu heb ik een paar dgn per week een paard dat ik verzorg en best veel mee mag doen dus ik heb niks te klagen hoor Lachen

Sweety14

Berichten: 249
Geregistreerd: 05-02-05
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 20:27

Meer dan tevreden!!!!! Ja
Want ik heb nu een super verzorg shet/fjord!!!
Waar ik ook {haast} alles mee mag doen...
Waarom een eige pony als je elke dag op een pony kan rijden verzorgen etc...??? Haha!
Als ik dan verzorgloos ben en een baantje heb kijk ik wel verder Tong uitsteken Misschien heb ik dan wel helemaal geen tijd/zin....
Nu is het makkelijk met me school enzo... Maar later als ik een beroep ga leren heb ik denk toch minder tijd dan ik had gedacht Knipoog

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 20:54

Laat ik het zo zeggen ik was tevreden. Heb net 1 uur geleden te horen gekregen dat de eigenaren van mijn verzorgpaarden alles weg gaan doen op 1 na, die gaat naar een manege te ver van mij vandaan Verdrietig

Dus ja weer opzoek naar een nieuw verzorgpaard. Een eigenpaard is nog niet van toepassing vanwege school, maar later wil ik er wel een

Jivelover

Berichten: 66
Geregistreerd: 17-02-05
Woonplaats: Almere

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 20:59

Ik ben geen verzorgster meer maar wil wel vertellen over hoe het toen was.
Ik verzorgde een paardje.
Meteen toen ik een eigen paard mocht hebben we er 1 genomen.
Maar dat zal ook komen omdat ik vaste dagen had etc en niet mocht komen wanneer ik wou!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 21:02

_Tanja_ schreef:
Laat ik het zo zeggen ik was tevreden. Heb net 1 uur geleden te horen gekregen dat de eigenaren van mijn verzorgpaarden alles weg gaan doen op 1 na, die gaat naar een manege te ver van mij vandaan Verdrietig

Dus ja weer opzoek naar een nieuw verzorgpaard. Een eigenpaard is nog niet van toepassing vanwege school, maar later wil ik er wel een

He klote zeg!
sterkte Ach gut