Stal jaspers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mireille1970

Berichten: 5544
Geregistreerd: 06-05-05
Woonplaats: Landsmeer

Re: Stal jaspers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 10:33

iemand contact met Patricia?

love_usini

Berichten: 197
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Stal jaspers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 09:59

BailyKarlos schreef:
oh ja? Waar naartoe?
Is de oude stal afgebroken?


Naast de (grote)binnenbak hebben ze nieuwe stallen gebouwd!
en alle pony's van de oude stal gaan nou daarheen ( zijn ze nou mee bezig ) ik weet niet wat ze met de oude stal gaan doen

LoveElmo
Berichten: 401
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Stal jaspers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 10:03

Misschien beetje off topic maar weet iemand of er ene Kyara rijd?Best wel tenger meisje nu 12 jaar oud?getinte huidskleur en beetje chineze achtige ogen?Destijds zei ze me dat ze op de maandag reed.

_Dunja_

Berichten: 4204
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: bollenstreek

Re: Stal jaspers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 09:59

Mijn nichtjes hebben er heel lang gereden en die waren altijd erg te spreken over de lessen en paarden.

demivp
Berichten: 1
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 21:59

Stal jasper is een goede verzorgde manege, ik rij er zelf en ze hebben liefe paardjes :P

liliekska

Berichten: 4188
Geregistreerd: 07-03-12
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Stal jaspers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:27

Ik rijd daar niet hoor maar kent iemand de pony mystery? Die daar staat? Die was namelijk van iemand uit mijn klas en krijgt ze echt kalmeringspillen?

_Rijkie_
Berichten: 3431
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Verwegiestan

Re: Stal jaspers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:41

Ja ik ken Mystery, ze loopt wekelijks bij mij in de les mee :)
En nee ze krijgt geen kalmeringspillen.
Geen van onze paarden.

liliekska

Berichten: 4188
Geregistreerd: 07-03-12
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Stal jaspers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 16:52

Leuke pony hoor die mystery! heb er bij dat jongetje uit mijn klas weleens op gereden maar hij zei elke keer tegen mij: ja ze krijgt 2 kalmeringspillen en een half energiedrankje omdat ze eigen 1 en een halve kalmeringspil moet krijgen. vind jij haar leuk om op te rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:01

Hallo,

Ik ben nieuw hier op Bokt en heb toen ik Paardenhouderij deed een 2 dagen stage bij ze gelopen. Met dag 2 werd ik weg gestuurd want ik zou geroddeld hebben. Ik voelde me niet lekker, had overgegeven en had heimwee. Eerste dag moest ik op handen en knieen een kantinevloer schrobben, wel met een kniekussentje :j Dag 2 begon met vensterbanken stofzuigen en vegen, ik vond dat niet echt leuk en wilde wat met de paarden doen. Met iemand had ik hierover gesproken. Ik ben toen door de leiding weg gestuurd. ( Ik was trouwens intern, ik bleef daar slapen). Wel heb ik die dag iets met paarden gedaan, weet niet meer precies wat.

n_twinkel
Berichten: 626
Geregistreerd: 29-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 21:44

Ik heb ook nog even een vraag kent iemand mo die staat ook bij stal jaspers?
dit paard is van een vriendin van mij geweest en we zijn erg benieuwd hoe het met hem is en of die er nog is.
en heeft iemand misschien nog foto's?

charysa
Berichten: 1029
Geregistreerd: 04-12-10

Re: Stal jaspers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 21:59

:') lees dit topic met open mond

Als dit toch echt allemaal zo is met regeltjes en fietsen en kruiwagens pff. Bij de paarden zijn moet ontspannend zijn! Niet op je teentjes lopen en bang wezen dat je iets fouts doet :=

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 23:03

misschien dat er nog mensen meelezen?
Een tijd terug is er een paard Telex gekomen op de manege....
Hij is van mij geweest alleen weer een tijd terug verkocht, weet iemand misschien waarheen?
Krijg namelijk niet veel te horen van de manege zelf.

EAC1996
Berichten: 24
Geregistreerd: 11-05-13

Re: Stal jaspers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 23:07

Ik heb Telex een tijdje gezien. Wat een prachtpaard!! Op stal vertellen ze ook niet waar hij naar toe is gegaan. Wil je erachter komen zal dat heel moeilijk worden. Ze geven daar niet veel informatie over weg.
Je mag je lievelingspony/-paard ook niet opzoeken als hij naar een andere eigenaar is gegaan. Ze denken dat het problemen geeft.

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Re: Stal jaspers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 23:30

Nou ik was daar een keer hem opzoeken en was wel erg vermagerd althans toen ik er was, was hij niet zoals hij bij ons was.
Maar ik snap dat wel dat ze dat niet tegen iedereen zeggen, maar ik ben de vorige eigenaar van telex en hij is verkocht zonder mijn weten om in die tijd.
En ik mis hem nog steeds wil gewoon weten wat er mee is gebeurt omdat hij vaak achter niet goed liep door een ongeluk wat hij ooit in zijn verleden heeft gehad.
Dus kan zijn dat hij ook naar de slacht is verkocht, omdat ik mee heb gekregen dat deze manege dat wel vaker doet paarden naar de slacht verkopen.
Maar hoop dat ze daar gewoon eerlijk over kunnen zijn dan weet ik wat er met hem is gebeurt hoe erg het ook is.

EAC1996
Berichten: 24
Geregistreerd: 11-05-13

Re: Stal jaspers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 23:42

Ja dat snap ik. Maar de paarden gaan alleen naar de slacht als ze echt niet meer beter worden. Als het lukt om ze nog te verkopen dan gebeurt dat gewoon. Ik denk dat Telex gewoon verkocht is aan iemand die niet te maken wil hebben met 'manegeklantjes' . De meeste pony kunnen gewoon 10 à 20 jaar bijven als ze het goed blijven doen.

EAC1996
Berichten: 24
Geregistreerd: 11-05-13

Re: Stal jaspers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 23:43

Wat er precies met hem aan de hand was weet ik niet precies.

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Re: Stal jaspers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 23:56

Ja ik denk dat hij altijd achter onregelmatig liep en niet in de lessen kon lopen...
Althans dat denk ik dat dit het geval is geweest. Maar hij had er geen pijn aan, maar weet niet hoe de manege daar verder mee heeft gedaan daarom.

daphiena

Berichten: 472
Geregistreerd: 06-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:12

het viel mij op dat bijna alle paarden en pony's daar een Tieleman of een martingaal om hebben

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Re: Stal jaspers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:36

ja dat konden bij die van mij niet doen :') dan liet hij zich achterover gooien...
Maar dat klopt lopen daar veel met hulp middel

EAC1996
Berichten: 24
Geregistreerd: 11-05-13

Re: Stal jaspers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 17:36

Dat valt wel mee. De meeste rijden zonder en als een pony te sterk in de mond is voor een les, of het hoofd te ver omhoog doet, krijgen ze een Thiedemann. Het is dus alleen zo dat ze die krijgen als ze er een nodig hebben. Waarom wordt er zo over Stal Jasper gezeurd. Het is een prima manege. En echt niet de enige die op deze manier aan de gang gaat. Er zijn genoeg maneges die dat ook doen, de een meer als de ander. Maar wat maakt dat uit.
De paarden zijn hartstikke braaf. Ik rijd nu 6 jaar op Stal Jasper en ben hier 2 keer afgevallen, in de les. Op mijn vorige manege waar ik een jaar reed, viel ik er elke les af en dat was toen ik al kon rijden. Het is dus echt niet zo dat het een slechte manege is.

Gamblex17

Berichten: 1355
Geregistreerd: 03-07-10
Woonplaats: Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 19:05

Toevallig dat ik dit topic tegen kom, ik was er net naar op zoek.

Ik weet verder niks over stal jasper en lees dus graag even mee!

Ik kreeg van de week te horen dat mijn oude pony Whisper, die ik in maart verkocht heb sinds april op deze stal zou staan?

Als er iemand iets meer weet over hem zou die gene mij dan alsjebliefd willen mailen

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 20:04

Gamblex17 schreef:
Toevallig dat ik dit topic tegen kom, ik was er net naar op zoek.

Ik weet verder niks over stal jasper en lees dus graag even mee!

Ik kreeg van de week te horen dat mijn oude pony Whisper, die ik in maart verkocht heb sinds april op deze stal zou staan?

Als er iemand iets meer weet over hem zou die gene mij dan alsjebliefd willen mailen

Nou ik wens je al succes mijn paard heeft er ook even gestaan en is nu opeens van de aardbodem verdwenen.

sniesie

Berichten: 240
Geregistreerd: 25-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 20:07

Gamblex17 schreef:
Toevallig dat ik dit topic tegen kom, ik was er net naar op zoek.

Ik weet verder niks over stal jasper en lees dus graag even mee!

Ik kreeg van de week te horen dat mijn oude pony Whisper, die ik in maart verkocht heb sinds april op deze stal zou staan?

Als er iemand iets meer weet over hem zou die gene mij dan alsjebliefd willen mailen


Whisper staat bij ons en heeft het reuze naar zijn zin. Hij is een zeer energieke pony :D

Gamblex17

Berichten: 1355
Geregistreerd: 03-07-10
Woonplaats: Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 20:47

dynara schreef:
Gamblex17 schreef:
Toevallig dat ik dit topic tegen kom, ik was er net naar op zoek.

Ik weet verder niks over stal jasper en lees dus graag even mee!

Ik kreeg van de week te horen dat mijn oude pony Whisper, die ik in maart verkocht heb sinds april op deze stal zou staan?

Als er iemand iets meer weet over hem zou die gene mij dan alsjebliefd willen mailen

Nou ik wens je al succes mijn paard heeft er ook even gestaan en is nu opeens van de aardbodem verdwenen.


Ik las het inderdaad ja, vind dat erg rot voor je!
Heb dit namelijk ook met mijn oude pony.

Hoop niet dat het met Whisper hier ook gebeurd.

Gamblex17

Berichten: 1355
Geregistreerd: 03-07-10
Woonplaats: Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 20:49

sniesie schreef:
Gamblex17 schreef:
Toevallig dat ik dit topic tegen kom, ik was er net naar op zoek.

Ik weet verder niks over stal jasper en lees dus graag even mee!

Ik kreeg van de week te horen dat mijn oude pony Whisper, die ik in maart verkocht heb sinds april op deze stal zou staan?

Als er iemand iets meer weet over hem zou die gene mij dan alsjebliefd willen mailen


Whisper staat bij ons en heeft het reuze naar zijn zin. Hij is een zeer energieke pony :D


Fijn om te horen!
Haha ja dat klopt dat is hij zeker :D

Ik kreeg net een berichtje van iemand bij jullie op de manege hoe het verder met hem gaat,
ik ben blij dat ik nu weet waar hij staat, dat hij het goed heeft en dat ik wat van hem hoor !