Maar wat kunnen bij jullie de halfgevorderden?
En wanneer mogen mensen naar de gevorderden? Wat moet een ruiter dan kennen en kunnen?
Wij zijn vandaag begonnen met springen en een steiltje vanuit galop (ik spring nooit vanuit draf) van 40 cm ging goed, net als galopperen over balken die als een soort miniparcoursje in de bak gelegd waren.
Mijn paard meenemen naar les mag, maar is praktisch niet haalbaar. Dan moet ik telkens mee en daar heb ik de tijd niet voor en 's avonds is het in de winter donker. Op de manege waar deze persoon rijdt mogen beginners niet meedoen met onderlinge wedstrijden, maar ik heb gezegd dat ze nu zich kan inschrijven zodra er 1 is, dat is dan op een zaterdag en dan kan ik meestal wel mee. Dus dat houden we ook in de gaten.
Les nemen op mijn paard kan aan huis. Dat mag van mij en we kijken even naar een instructeur. Maar de persoon wil ook graag op de manege blijven rijden voor het voelen van verschillende paarden. Maar gezien het feit dat ik dus ook lesgeef en begeleid wil ik wel in de gaten houden of manege lessen niet uitmonden in een uurtje begeleid rijden i.p.v. echt les omdat de groepen een te laag niveau hebben wat niet bij de ruiter past. Maar ik kom al zo lang niet meer op maneges dat ik geen idee heb van het niveau in de lessen.

Natuurlijk kan ik een keertje gaan kijken in een les waarin ze rijdt. Maar voor nu moet ze eerst uit de beginnersgroep in september.