Moderators: Sica, Melissa0304, RianneH, Neonlight, balance
Sure_lee schreef:Als je manege de optie biedt zou ik daar naar vragen en kijken of de voorwaarden bij je passen.
Leasen via Ponylease is misschien ook een optie?
Ze hebben nu wat grotere haflingers voor de lease mocht je dat aanspreken.
https://www.ponylease.nl/
studiozacht schreef:Thanks :-D Heel fijn om de verschillende meningen te lezen, het is toch echt wel een dure hobby en dan denk je wel 3 keer na voordat je je geld uitgeeft (want dat kan helaas maar 1 x).
Ik heb idd in de afgelopen maanden ook af en toe eens een ander paardje "uitgeprobeerd" maar merkte daarbij dat ik toch die ene miste. Daar heb ik gewoon een klik mee en ik wil een band met hem opbouwen. Je hebt er altijd eentje he die er voor jou uit springt
Hans1969 schreef:Dag, wij hebben slechte ervaringen met ponylease. Een paard een aantal maanden geleased, dat ging prima. Het paard zou prima in topconditie zijn, soms een beetje mankig, maar dat was niks en daar kan je doorheen, aldus de eigenaar. Bij een keuring door zeer ervaren paardenarts, bleek er een groot probleem te zijn tussen heup en knie en deze voorspelde grote problemen binnen twee jaar. Gelukkig dus laten keuren, anders een paard in de zak gekocht. Bij het ophalen was er niet veel vriendelijkheid te merken bij de eigenaresse en kreeg het paard meerdere keren klappen in het gezicht. Paard wilde bij ons blijven, ja dat snap ik.
Paard staat nu gewoon weer te koop en te lease, terwijl ze weten van de gezondheid.
Pas dus op voor Ponylease.
anjali schreef:Hans1969 schreef:Dag, wij hebben slechte ervaringen met ponylease. Een paard een aantal maanden geleased, dat ging prima. Het paard zou prima in topconditie zijn, soms een beetje mankig, maar dat was niks en daar kan je doorheen, aldus de eigenaar. Bij een keuring door zeer ervaren paardenarts, bleek er een groot probleem te zijn tussen heup en knie en deze voorspelde grote problemen binnen twee jaar. Gelukkig dus laten keuren, anders een paard in de zak gekocht. Bij het ophalen was er niet veel vriendelijkheid te merken bij de eigenaresse en kreeg het paard meerdere keren klappen in het gezicht. Paard wilde bij ons blijven, ja dat snap ik.
Paard staat nu gewoon weer te koop en te lease, terwijl ze weten van de gezondheid.
Pas dus op voor Ponylease.
Was je van plan dit paard te kopen en heb je het daarom laten keuren? Omdat men een paard dat men alleen maar least over het algemeen niet laat keuren.Ik vind dit ervaringsbericht wel ernstig.Arm paard.
Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 1 bezoeker