Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight
Amable schreef:Ik hoor vooral heel veel hele goede verhalen over manege Meulendijks in Geldrop. Een stalgenootje van mij geeft daar les, daar krijg ik zelf ook rijles van met mijn eigen paarden. Zij is echt een hele fijne instructrice die ook goed om kan gaan met onzekere ruiters. Ik ken de paarden op de manege daar niet, maar ik ken wel een aantal ruiters die daar echt met veel plezier rijden.
xPabloBokt schreef:Ik volg even. Rij momenteel in Eersel maar ga binnenkort verhuizen naar Helmond. Opzich niet te ver rijden maar iets in de buurt is altijd mooi meegenomen
Wat voor mij belangrijk is: uiteraard paardenwelzijn, veel buiten rijden, goede omgang met angstneigingen (heb ik zelf wel eens last van)
kim_1990 schreef:Ik weet natuurlijk niet waar je woont, maar manege heijligers en manege meulendijks liggen niet zo ver uit elkaar eigenlijk dus wellicht toch het overwegen waard.
De meeste manegeruiters rijden 1 x per week op de manege en als de maneges amper 15 minuten uit elkaar liggen zou ik die 15 minuten verder reizen er wel voor over hebben.
Ook ik kan je meulendijks van harte aanraden, ik heb er tijdens mijn schoolperiode in deurne 2 jaar stage gelopen.
Super fijne en brave paarden, super allround lessen, western springen, dressuur, carrousel, buitenritten...niks is te gek daar.
Ik zou zeker gewoon eens gaan kijken, een proefles nemen en dan pas beoordelen over de afstand...voor een goede manege die bij je past zou ik best ietsje meer reistijd voor over hebben namelijk.
Succes met je keuze
_Femkeeex schreef:Ik heb lang bij Heijligers gereden. Ze hebben er brave paarden. De lessen zijn wel voornamelijk springlessen, aangezien het ook een spring manege is. Maar volgens mij heb je ook lessen waar voornamelijk dressuurmatig wordt gereden. Paardwelzijn krijgt van mij wel een aantal minnetjes aangezien de paarden 24/7 op stal staan.
Palmboom95 schreef:kim_1990 schreef:Ik weet natuurlijk niet waar je woont, maar manege heijligers en manege meulendijks liggen niet zo ver uit elkaar eigenlijk dus wellicht toch het overwegen waard.
De meeste manegeruiters rijden 1 x per week op de manege en als de maneges amper 15 minuten uit elkaar liggen zou ik die 15 minuten verder reizen er wel voor over hebben.
Ook ik kan je meulendijks van harte aanraden, ik heb er tijdens mijn schoolperiode in deurne 2 jaar stage gelopen.
Super fijne en brave paarden, super allround lessen, western springen, dressuur, carrousel, buitenritten...niks is te gek daar.
Ik zou zeker gewoon eens gaan kijken, een proefles nemen en dan pas beoordelen over de afstand...voor een goede manege die bij je past zou ik best ietsje meer reistijd voor over hebben namelijk.
Succes met je keuze
Voor mij zou Meulendijks meer dan 60km rijden per keer zijn (meer dan 30km enkele reis), ik heb daarnaast ook geen eigen auto en zou die van mijn moeder moeten gebruiken hiervoor. Dan is dat helaas echt te ver. Heijligers is maar de helft hiervan qua afstand vanuit ons gezien.
Anouk_H schreef:Bij Heijligers staan ze inderdaad zo goed als 24/7 op stal, word er bijna iedere les gesprongen, en liepen ze wel eens 3-4 lessen achter elkaar. Maar goed ik ben daar al 8 jaar geleden gestopt met lessen dus ik weet niet hoe het inmiddels gaat daar
xPabloBokt schreef:Ik ben gister bij Manege de Stap geweest en die zitten helemaal vol voor volwassenen. Wachtlijst is meer dan een half jaar.
Ook gekeken bij Het Zwarte Water maar daar ben ik een uur geweest en niemand die me te woord kwam staan.
Heb me nu ingeschreven voor een niveaubepalingsles bij Meulendijks.
Gebruikers op dit forum: bora en 10 bezoekers