Ik zit eens met een vraagje.

Ik heb een 5-jarige pony en vandaag plande ik voor mij een nieuwe les bij de manege en de manege-uitbaters stelden mij een gewaagde vraag. Volgende week beginnen de ponykampen en ze vroegen of ik het zag zitten mijn pony eraan deel te laten nemen. Dit zou gaan voor meiden van leeftijdscategorie 13-16 ongeveer.
Ze kennen mijn pony en mijn pony kent de uitbaters samen met een aantal vreemde mensen, want vorige weken heb ik toestemming gegeven andere meiden (die ik niet kende) die goed in het zadel zaten op hem te laten rijden in de piste/lessen. Dit ging zeer goed en mijn pony was enorm blij dit te mogen doen, dit is ook waarom ze deze gewaagde vraag stelden. Ze hebben enorm veel vertrouwen in mijn pony nu ze hem zo braaf (BINNEN!) hebben zien doen en vonden ze het een proberen waard.
Nu twijfel ik eigenlijk wel enorm. Hij is pas een maand/2 maand onder het zadel en is wel wat voorwaarts en heeft soms wel een eigen willetje. Ook is hij nog maar 1 maal buiten geweest met zadel en dit liep niet zoals gepland. Hij is zeer druk buiten in het bos als we met hem aan het halster(touw) liepen, dus probeerden we (mijn mama en ik) het eens vanop zijn rug... Terrere, hij liep zo snel vooruit en ik had bijna niets aan hem te zeggen. Ook elk klein grasje dat hij zag MOEST en ZAL hij gaan eten. Als ik hem met de teugels hevig terug trok werkte het wel 9 op de 10, maar 1 keer had hij plots iets van 'daaaag!!' en ging opeens op snel tempo weg draven van mama terwijl ik op hem zat. Ik kon trekken en 'HOO!' zeggen zoveel ik wilde, hij bleef doorgaan, totdat ik besloot een hevige draai te maken. Toen was hij afgekoeld, maar wel wat boos en begon te schrapen over de grond dat hij gras wilde eten.
Nu weet ik dus niet of ik moet toezeggen of niet. Ik ben bang dat ALS ze naar buiten zullen gaan met hem, (Ik neem aan dat ponykampen dat doen? Heb het nooit meegemaakt namelijk) ze misschien wel problemen zullen krijgen in geval van WILLEN gras eten en op een random moment de benen te nemen. Ook ben ik bang dat ik mijn pony dan niet meer zal kunnen rijden of hem bezig te houden die week, omdat hij jong is en al snel iets zal hebben van 'Maa, nu niet! Ik heb genoeg gewerkt!'
Is er iemand die hier een antwoord op heeft? Is het verstandig hem op ponykamp te sturen en toe te zeggen of moet ik het verzoek afwijzen.

Alvast bedankt